Gå til innhold

Borettslag. Herrejesus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyttet inn i borettslag og hjelpes hvor dikterende enkelte er. Er det normalt i alle borettslag? 

Så mye snakk om hverandre, ingen spør direkte, kun slarving og synsing. Helst bak ryggen, Gud forby at man spør den det gjelder. 

Kjenner min litt liberale og bohemske holding ikke passer så godt inn. Nesten så jeg er fristet til å slenge ut knalle farger på alt som er lovlig bare for å irritere den korrekte beige frua på hjørnet. 

Anonymkode: 5612f...529

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har havnet i et dårlig borettslag. Her jeg bor er det få som bryr seg om hva andre driver med. Bortsett fra støy etter elleve på kvelden.

Skrevet

Så lenge du ikke bråker, stiller på dugnad og ikke lar bikkja gjøre fra seg på plenen  er det sjelden problematisk i borettslag.

Anonymkode: 62d94...8c6

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge du ikke bråker, stiller på dugnad og ikke lar bikkja gjøre fra seg på plenen  er det sjelden problematisk i borettslag.

Var det jeg også tenkte, helt til jeg overhørte noen ha en samtale jeg sikkert ikke var ment å høre. Helt tullete ting som ikke påvirker noen. Ta hensyn ved å være stille, plukke opp dritt etter hunden osv er logisk. Men om du har blå eller grå puter liksom. Er det virkelig noen som ble født og tenkte «meningen med livet, sørge for at naboen har samme fargevalg som meg» 😂

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det jeg også tenkte, helt til jeg overhørte noen ha en samtale jeg sikkert ikke var ment å høre. Helt tullete ting som ikke påvirker noen. Ta hensyn ved å være stille, plukke opp dritt etter hunden osv er logisk. Men om du har blå eller grå puter liksom. Er det virkelig noen som ble født og tenkte «meningen med livet, sørge for at naboen har samme fargevalg som meg» 😂

Oj, men altså de bestemmer vel ikke fargen? Om de snakker om det får jo være deres sak, egentlig.

Skrevet

Hvis de ikke klager på fargene på putene til den som eier dem eller krever å få dem byttet er det vel ikke npe problem.

Anonymkode: fa9d8...740

Skrevet

Dessverre så er ikke Narvestad tatt ut av løse lufta. Min manns bestemor var nok ikke enkel å bo i borettslag med. Hun ringte og klaget til naboer som sto bak forbrytelser som å ha et tørkestativ som gikk over kanten på balkongen, tørke tøy etter kl. 17 på en lørdag, lufte madrasser ol på balkongen på stuesida (alle måtte jo skjønne at sånt skulle stå på kjøkkensida) ol. Hun klagde til styret da en nabo hadde "glorete blomster" i balkongkassa og hun mente på alvor at de som ikke plantet i kassene skjemte ut hele nabolaget. Hadde jeg hatt henne som nabo, så hadde jeg antagelig gjort mye rart, bare på trass. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de ikke klager på fargene på putene til den som eier dem eller krever å få dem byttet er det vel ikke npe problem.

Anonymkode: fa9d8...740

Tenkte det samme.

Her er det vel du som bryr deg mest, HI?

Anonymkode: de674...813

Skrevet
3 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Dessverre så er ikke Narvestad tatt ut av løse lufta. Min manns bestemor var nok ikke enkel å bo i borettslag med. Hun ringte og klaget til naboer som sto bak forbrytelser som å ha et tørkestativ som gikk over kanten på balkongen, tørke tøy etter kl. 17 på en lørdag, lufte madrasser ol på balkongen på stuesida (alle måtte jo skjønne at sånt skulle stå på kjøkkensida) ol. Hun klagde til styret da en nabo hadde "glorete blomster" i balkongkassa og hun mente på alvor at de som ikke plantet i kassene skjemte ut hele nabolaget. Hadde jeg hatt henne som nabo, så hadde jeg antagelig gjort mye rart, bare på trass. 

OMG 😂 

Men man bør vokte seg mot å gjøre ting på trass, for da ender man jo bare med å bli sånn selv. Da blir man de to beryktede naboene som hele tiden er stålfokusert på hverandre. 

Skrevet
1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Hahaha, jeg synes sånne gamle damer er helt fantastiske, men de må jo si direkte ifra til de det gjelder da. Hadde en sånn dame i nabohuset, og jeg fikk stadig høre det (enda vi bor i eneboliger). Hun synes selvfølgelig fargen på huset vårt var stygg, vi burde valgt samme farge som henne. Jeg kunne godt låne kosten hennes, for det var litt "snuskete" på gårdsplassen vår, hekken var var stygt klippet, hagestellet vårt forringet verdien på hennes bolig osv osv. Da jeg ble gravid med nr tre lurte hun på om vi ikke visste hva prevansjon var (tror hun et øyeblikk glemte at hun hadde tre barn selv).

Jeg lo så fælt av henne, og jeg tror hun likte reaksjonene mine også, og at jeg ikke lot meg hverken diktere eller hisse opp, så hun likte meg bedre og bedre ;) 

Hun fortsatte å komme med alle sine små "stikk" når hun var uenig i våre valg, men hun ble plutselig fortrolig også og fortalte meg om den stakkars mannen hennes som hun satte til alt fra å støvsuge til å strekke laken, men han gjorde det selvfølgelig ikke bra nok så hun måtte gjøre det etter han. Men lediggang er ikke bra, så han måtte fortsette å støvsuge hver fredag, også støvsugde hun etter han for å få det som hun ville.

Hun er død nå, men jeg savner henne enda, hun var herlig.

Men det var en lang avsporing, var jeg deg hi ville jeg absolutt gjort litt opprør i de "satte" reglene. Stripete fargeglade puter og parasoller, fargerike potter og blomster i allverdens farger, helt klart ;)

Anonymkode: 1e36d...faa

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OMG 😂 

Men man bør vokte seg mot å gjøre ting på trass, for da ender man jo bare med å bli sånn selv. Da blir man de to beryktede naboene som hele tiden er stålfokusert på hverandre. 

Jeg hadde selvfølgelig vært smart nok til å trasse på en måte som ingen andre ville merke. Plante blomster i rosa og oransje ved siden av hverandre og lignende faenskap ;) :D 

Skrevet

Hagenisser! Glorete hagenisser! Det liker ikke beige fruer. 

Anonymkode: 463f0...409

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte det samme.

Nå var det ikke meg de snakket om. 

Ble i grunnen bare fascinert over hva folk henger seg opp i. Rokker ikke stor ved dagen min, annet enn at jeg på trass kanskje pimper opp med noen spreke fargevalg som sikkert ikke faller i smak. Fordi jeg synes det er litt gøy at noen faktisk sitter å irriterer seg over det. Det er en dårlig egenskap jeg har. 

Narvestad eksisterer 😂

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha, det var dagens. 

Skrevet
5 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg hadde selvfølgelig vært smart nok til å trasse på en måte som ingen andre ville merke. Plante blomster i rosa og oransje ved siden av hverandre og lignende faenskap ;) :D 

DET skal jeg gjøre. 😂😂😂

Skrevet
2 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Rosa og oransje!! 🤩

Ja, men det kan man jo ha selv om det ikke er ment som et opprør. Var bare tråden minnet meg om de som skulle være opprørsk i ungdomstiden, og som dermed ble like fokusert på å ikke passe inn, som alle andre var på å passe inn. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha, jeg synes sånne gamle damer er helt fantastiske, men de må jo si direkte ifra til de det gjelder da. Hadde en sånn dame i nabohuset, og jeg fikk stadig høre det (enda vi bor i eneboliger). Hun synes selvfølgelig fargen på huset vårt var stygg, vi burde valgt samme farge som henne. Jeg kunne godt låne kosten hennes, for det var litt "snuskete" på gårdsplassen vår, hekken var var stygt klippet, hagestellet vårt forringet verdien på hennes bolig osv osv. Da jeg ble gravid med nr tre lurte hun på om vi ikke visste hva prevansjon var (tror hun et øyeblikk glemte at hun hadde tre barn selv).

Jeg lo så fælt av henne, og jeg tror hun likte reaksjonene mine også, og at jeg ikke lot meg hverken diktere eller hisse opp, så hun likte meg bedre og bedre ;) 

Hun fortsatte å komme med alle sine små "stikk" når hun var uenig i våre valg, men hun ble plutselig fortrolig også og fortalte meg om den stakkars mannen hennes som hun satte til alt fra å støvsuge til å strekke laken, men han gjorde det selvfølgelig ikke bra nok så hun måtte gjøre det etter han. Men lediggang er ikke bra, så han måtte fortsette å støvsuge hver fredag, også støvsugde hun etter han for å få det som hun ville.

Men det var en lang avsporing, var jeg deg hi ville jeg absolutt gjort litt opprør i de "satte" reglene. Stripete fargeglade puter og parasoller, fargerike potter og blomster i allverdens farger, helt klart ;)

Godt innspill. Tror jeg ville satt pris på en nabo som deg. Digger folk med selvironi og humor. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte det samme.

Hi har et humoristisk syn på tingenes tilstand. 

Du skulle prøve det. 

Anonymkode: 23ffd...11d

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, frøken Tante Sofie var visst en autentisk person! Og så gikk hun etter Jesper (eller hvem det nå var hun giftet seg med) og støvsugde riktig, hele resten av sitt liv!🤣

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg var barn, var det noen sånne digre fugler som var på moten. Er det andre som husker dem? Pelikaner eller flamingoer eller hva det var. De sto til pynt i hagene, det var enda flottere enn de hagene som hadde nisser og ønskebrønner og vindmøller med fargerike flagg.

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, kjenner meg igjen i denne. Er sær, men vet det selv. Og har mer sans for folk som bare sier ting rett ut. Skjønner godt at hun likte deg, jeg! :) 

Skrevet
38 minutter siden, Pashla skrev:

Da jeg var barn, var det noen sånne digre fugler som var på moten. Er det andre som husker dem? Pelikaner eller flamingoer eller hva det var. De sto til pynt i hagene, det var enda flottere enn de hagene som hadde nisser og ønskebrønner og vindmøller med fargerike flagg.

Jepp, rosa flamingoer... som stod til de var falmet ihjel eller hakket ihjel av kråkene og skjærene. Hørte de var populære å stjele på vei hjem fra nachspiel også. Gikk rykter om at en huseier i byen var så redd for sin nyyyydelige rosa flamingo at hun ikke turde sove natt til lørdag og søndag, men satt flamingovakt bak gardinen på stua :D

Anonymkode: 3d0c3...ffd

Skrevet
2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Haha, det hadde eg gjort uansett! Men hadde nok og fått klager  (mest sannsynleg begrunna òg🙈) for mitt noko skjødeslause forhold til orden. Men er veldig glad i blomster og fargar då! Og spanderar alltid kaffi😊

Anonymkode: 552ca...5b5

Skrevet

Derfor kjøpte vi ei rønne av en enebolig.. Har vokst opp i blokk, og vil heller pusse opp resten av livet enn å flytte i Borettslag igjen.. 

Anonymkode: a24ee...ec0

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flyttet inn i borettslag og hjelpes hvor dikterende enkelte er. Er det normalt i alle borettslag? 

Så mye snakk om hverandre, ingen spør direkte, kun slarving og synsing. Helst bak ryggen, Gud forby at man spør den det gjelder. 

Kjenner min litt liberale og bohemske holding ikke passer så godt inn. Nesten så jeg er fristet til å slenge ut knalle farger på alt som er lovlig bare for å irritere den korrekte beige frua på hjørnet. 

"Bohem i borettslag". Det har du en boktittel. 

Anonymkode: 4fa50...d3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...