Gå til innhold

En barnevern historie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes du virker som et reflektert og omsorgsfult menneske. Du er i stand til å se egne begrensninger, og setter barnas behov forran. Det gjør at du er den beste moren du har mulighet til å være akuratt nå. Du har det sikkert kjempetøft nå. Jeg vil tro at det ervanskelig å ikke kunne ha barna sine boende hjemme, selv om man vet at det er det beste for dem, og at de har det bra der de er. Samtidig er det beintøft å være psykisk syk. Likevel klarer du, midt oppi dette, å se et mye større bilde. Du klarer å se at dine positive erfaringer med barnevernet kan være nyttige for andre, og du velger å bruke tid og kreftert på å dele disse erfaringene med oss. Det står det respekt av, og det får meg til å tro at når du blir bedre psykisk, vil du vere en god omsorgsperson for barna dine.

Jeg håper du får en fin helg med ungene og eksen, at du får mye og god hjelp fremmover, og at ting blir bedre for deg etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er jo en kjempetøff kamp❤️Så jo, du er kjempetøff. 

Jeg heier på deg 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: 3b6e8...0ff

Tusen takk ❤

Anonymkode: 83b8c...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, jooooooda skrev:

Jeg synes du virker som et reflektert og omsorgsfult menneske. Du er i stand til å se egne begrensninger, og setter barnas behov forran. Det gjør at du er den beste moren du har mulighet til å være akuratt nå. Du har det sikkert kjempetøft nå. Jeg vil tro at det ervanskelig å ikke kunne ha barna sine boende hjemme, selv om man vet at det er det beste for dem, og at de har det bra der de er. Samtidig er det beintøft å være psykisk syk. Likevel klarer du, midt oppi dette, å se et mye større bilde. Du klarer å se at dine positive erfaringer med barnevernet kan være nyttige for andre, og du velger å bruke tid og kreftert på å dele disse erfaringene med oss. Det står det respekt av, og det får meg til å tro at når du blir bedre psykisk, vil du vere en god omsorgsperson for barna dine.

Jeg håper du får en fin helg med ungene og eksen, at du får mye og god hjelp fremmover, og at ting blir bedre for deg etterhvert!

Herregud, for et så fint svar! Jeg prøver så godt jeg kan, ungene er drivkraften til at jeg orker å fortsette. De er så fantastiske og jeg vil bare være den mammaen de fortjener. Det eneste jeg vil er å være god nok for barna, og det er jeg ikke nå. Og jeg er så uendelig takknemlig for pappaen deres, han har virkelig vist seg å være fantastisk. Og at han viser meg tillit til å få være sammen med barna er helt fantastisk. Han henter meg hjemme og kjører meg hjem igjen, han viser virkelig at han prøver å ta vare på meg også. 

Tusen takk ❤ Jeg ble nettopp enig med pappaen at jeg skal sove hos dem fra fredag til søndag og jeg gleder meg så mye ❤

Anonymkode: 83b8c...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette rørte meg❤️Heia sterke og reflekterte deg! Du er i høyeste grad en fantastisk mamma for ungene dine! Tenk at du er en mamma som kjemper så sterkt og ønsker så inderlig å være der for ungene dine! Snakk om heldige barn❤️ 
Jeg tenker samarbeidet og din innstilling til bv er veldig avgjørende i denne prosessen! 
 

Klem fra ei fostermor til to - som har veldig god kontakt med biologisk mor til barna❤️

Anonymkode: b0efd...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men de tok jo bra deg barnet så dette var ikke betryggende å lese!

Anonymkode: 37f8d...a8e

Barna bor hos sin andre forelder, det er da vel en like bra ordning som at de skal bo hos mor? Hvis alle klarer å se at det er der de har det best og at det er der de er lykkeligst, så kan da ikke dette være mer fælt eller tragisk enn alle andre situasjoner der barna har bosted hos den ene og samvær med den andre. De har kontakt med både mor og far og får omsorg fra begge to, men HI trenger å fokusere på sine egne utfordringer her og nå. Og det behøver vel ikke ungene være del av.

Anonymkode: 5469e...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg betyr det å vere en god mor/forelder å ivareta barnas behov. Noen kan ivareta dette daglig, noen kan ivareta i perioder. For barna er det ikke nødvendigvis hyppighet av samvær som er viktig, men kvaliteten på samværet.

Det at du og far samarbeider så godt har så utrolig mye og si for både deg og barna. Jeg har ingen tvil om at dette er tungt for seg og at du føler du ikke strekker til, men for en jobb du gjør!

Bare det at du takker barnevernet, har en god innstilling og er så reflektert over egen situasjon sier noe om hvilke egenskaper som finnes i deg.

Du må være stolt av deg selv, for dette krever både mot og styrke! 

Du gjør det beste du kan for barna og det betyr mye. Lykke til på veien videre og håper livet farer vel med deg ♥️

Anonymkode: ab0d6...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, Anonym bruker said:

For omkring halvannet år siden kom barnevernet inn i livet vårt. I løpet av denne tiden har jeg og pappaen gått hvert til vårt.

Bvt har hele veien gjort det de kan for å hjelpe. For noen måneder siden ble jeg fortalt at jeg fikk ikke lov og ha barna lenger, så nå bor de hos pappaen sin. 

Da de fortalte meg det følte jeg meg dritt, men jeg sa jeg var enig i avgjørelsen siden jeg har faktisk ikke har kapasitet til og ta vare på dem akkurat nå.

Jeg og pappaen er fortsatt bestevenner så jeg får lov å komme og se barna når jeg vil, og helgen som kommer skal jeg faktisk sove der.

Bvt var her halvannen time i dag for å hjelpe meg med diverse jeg sliter med, og jeg må si hvor imponert jeg er. Jeg har hatt en frykt for bvt siden jeg var liten pga diverse som skjedde da, men de har virkelig vært gull verdt.

Så til alle dere som tror de bare tar barn på måfå, jeg kan fortelle dere at bvt jobber hardt for at barna skal være hos foreldre. Da jeg fortalte i dag at jeg skulle ha overnatting med barna til helgen så ble hun veldig glad. 

De har gitt meg så uendelig mye hjelp, de gangene jeg ikke turte gå ut av huset pga angst så kom de og henta meg og var med meg hele tiden.

Jeg vil bare si at bvt er ikke noe å være redd for. Ja man kan selvfølgelig være uheldig med kontaktpersonen, men jeg er så glad for å ha de, jeg håper faktisk ikke de noen gang forsvinner ut av livet vårt. De har gitt oss så mye.

 

Anonymkode: 83b8c...f96

Så utrolig koselig og lese noe Postivt for engang skyld ❤️

Jeg er også veldig fornøyd med barnevernet og de har ikke gjort annet enn og hjelpe oss ❤️

Anonymkode: 2674c...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette rørte meg❤️Heia sterke og reflekterte deg! Du er i høyeste grad en fantastisk mamma for ungene dine! Tenk at du er en mamma som kjemper så sterkt og ønsker så inderlig å være der for ungene dine! Snakk om heldige barn❤️ 
Jeg tenker samarbeidet og din innstilling til bv er veldig avgjørende i denne prosessen! 
 

Klem fra ei fostermor til to - som har veldig god kontakt med biologisk mor til barna❤️

Anonymkode: b0efd...080

Tusen takk for fine ord ❤ Men jeg sliter med å se det. Hadde jeg vært fantastisk så hadde ikke alt dette skjedd. Men nå skal jeg jobbe mot å være bedre. Jeg vet jeg aldri blir helt bra, men jeg vil bare være en god mamma.

Som tidligere fosterbarn så applauderer jeg for deg. Jeg hadde helt fantastiske fosterforeldre som faktisk bare bor 10min gåtur unna meg. Og vi har snakka sammen og blitt enige om at jeg kommer på besøk når korona situasjonen blir bedre. Å være fosterforeldre er helt fantastisk så takk til deg for at du gir barn en trygg oppvekst ❤

Anonymkode: 83b8c...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna bor hos sin andre forelder, det er da vel en like bra ordning som at de skal bo hos mor? Hvis alle klarer å se at det er der de har det best og at det er der de er lykkeligst, så kan da ikke dette være mer fælt eller tragisk enn alle andre situasjoner der barna har bosted hos den ene og samvær med den andre. De har kontakt med både mor og far og får omsorg fra begge to, men HI trenger å fokusere på sine egne utfordringer her og nå. Og det behøver vel ikke ungene være del av.

Anonymkode: 5469e...269

Anonymkode: 83b8c...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

For meg betyr det å vere en god mor/forelder å ivareta barnas behov. Noen kan ivareta dette daglig, noen kan ivareta i perioder. For barna er det ikke nødvendigvis hyppighet av samvær som er viktig, men kvaliteten på samværet.

Det at du og far samarbeider så godt har så utrolig mye og si for både deg og barna. Jeg har ingen tvil om at dette er tungt for seg og at du føler du ikke strekker til, men for en jobb du gjør!

Bare det at du takker barnevernet, har en god innstilling og er så reflektert over egen situasjon sier noe om hvilke egenskaper som finnes i deg.

Du må være stolt av deg selv, for dette krever både mot og styrke! 

Du gjør det beste du kan for barna og det betyr mye. Lykke til på veien videre og håper livet farer vel med deg ♥️

Anonymkode: ab0d6...fc3

Tusen takk for fine ord ❤

Anonymkode: 83b8c...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig koselig og lese noe Postivt for engang skyld ❤️

Jeg er også veldig fornøyd med barnevernet og de har ikke gjort annet enn og hjelpe oss ❤️

Anonymkode: 2674c...5bc

Barnevernet gjør så mye godt og de fortjener ros for alt de gjør ❤

Anonymkode: 83b8c...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste igjennom alle svarene nå og jeg er så takknemlig for dere som tar dere tid til å skrive fine ord ❤ Jeg begynte faktisk å gråte litt. Da jeg skrev inn forventa jeg stygge ord som at jeg fortjener å miste barna mine og at jeg aldri burde få de tilbake. 

Så tusen takk til dere fine damer, dere har gjort kampen litt lettere ❤

Anonymkode: 83b8c...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for fine ord ❤ Men jeg sliter med å se det. Hadde jeg vært fantastisk så hadde ikke alt dette skjedd. Men nå skal jeg jobbe mot å være bedre. Jeg vet jeg aldri blir helt bra, men jeg vil bare være en god mamma.

Som tidligere fosterbarn så applauderer jeg for deg. Jeg hadde helt fantastiske fosterforeldre som faktisk bare bor 10min gåtur unna meg. Og vi har snakka sammen og blitt enige om at jeg kommer på besøk når korona situasjonen blir bedre. Å være fosterforeldre er helt fantastisk så takk til deg for at du gir barn en trygg oppvekst ❤

Anonymkode: 83b8c...f96

Tusen takk for varme ord tilbake❤️ De er en berikelse i livet vårt, og både samarbeidet med biologisk mor ( i vårt tilfelle ) og barnevernet er helt enestående . Alle blir behandlet med rettferdighet , verdighet og respekt!  Fosterbarna vil være barna våre for alltid! 
På en eller annen måte vil dere sammen finne en løsning som passer for deres familie! Barna dine er nå godt ivaretatt hos pappaen- du får være sammen med dem - og du har tid og krefter til å jobbe med og ta vare på deg selv og egen helse. 
Kos deg masse på overnatting i helgen!

Håper disse svarene gir deg tonnevis med selvtillit og troen på at det vil gå bra! 

Anonymkode: b0efd...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her.

Jeg dro til eksen på torsdagen og kom hjem i går. Det var så fantastisk å være med barna igjen ❤ Vi har kost oss så mye og jeg har fått en helt ny energi til å kjempe videre så jeg forhåpentligvis en dag kan få ha barna hos meg igjen ❤

Anonymkode: 83b8c...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Jeg dro til eksen på torsdagen og kom hjem i går. Det var så fantastisk å være med barna igjen ❤ Vi har kost oss så mye og jeg har fått en helt ny energi til å kjempe videre så jeg forhåpentligvis en dag kan få ha barna hos meg igjen ❤

Anonymkode: 83b8c...f96

Herlig lesing ❤️❤️ Kjemp på og gjør så godt du kan!! Med den innstillingen og selvinnsikten så føler jeg på meg at alt vil gå veldig bra tilslutt!! Jeg heier på deg! 

Anonymkode: b0efd...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...