Gå til innhold

Barnet mitt på 10år går inn til kompiser selv om han har fått beskjed flere ganger at han ikke får lov!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hi her. Ja vi er rystet. Fordi han har fått beskjed og det virker som at han har forstått hva vi har sagt, men velger å gjøre det motsatte. Når han har fått lov til å gå ut så har vi snakket om at han bare skal være ute og vi prøver jo å ha tillit til han. Vi er ikke hysteriske, men vi ønsker å være forsiktige. Vi vet ikke hvor familiemedlemmene til kompisene til sønnen vår har vært og om de kan være smittet, så ja, ser helst at han ikke går inn. Vi får holde han inne da når han ikke kan følge reglene. Tydelig mange her som ikke er helt opplest på denne pandemien og det er greit, men å uttale dere om at "barn må få være barn" og at det ikke er farlig å være på besøk hos andre, det blir for patetisk. Klart det er det i disse tider, ser dere på nyhetene, leser dere om ting som skjer i verden? Eller gjør dere selv opp en mening ut av det blå og leser kun om det som bekrefter det dere allerede har bestemt dere for?

Vi tar ikke snagsen på å bli smittet, og ja jeg blir rystet, for hadde såpass tillitt til 10 åringen min at da jeg skrev dette innlegget så var det det jeg følte. Men dere bedrevitere må vel få spy ut deres daglige dose med galle for å bygge opp under deres egen usikkerhet. Latterlig. 

 

Anonymkode: 272c1...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det kanskje er et for stort ansvar å legge på ham alene, å skulle holde seg ute av hus han åpenbart blir invitert inn i. Her ville jeg forsøkt å hjelpe gutten til å få være sammen med venner på en måte som er grei for dere, fremfor å isolere ham ytterligere ved å gi han husarrest  

Dere kan ikke gå i dialog med foreldrene til kompisene og komme frem til mer felles regler? Skjønner hvorfor du ønsker de er utendørs, men klart det er vanskelig å overholde om han ikke får vennene sine med ut og de ikke skjønner hvorfor han ikke bare kommer inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...