Gå til innhold

Barnet mitt på 10år går inn til kompiser selv om han har fått beskjed flere ganger at han ikke får lov!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er helt rystet. Vi vet ikke hvordan vi skal få sønnen vår til å forstå at han ikke skal inn til andre under disse corona tidene. Vi snakker ofte om det, gir beskjeder, han samtykker, men gjør det alikavel og lyver om det. 

Vi har sagt at han får leke med vennene ute, men at det er strengt forbudt å gå inn til noen og forklart smittegrunnen. 

Han har fått konsekvenser og "husarrest" i noen dager når han ikke overholder beskjedene. Men i dag når han fikk gå ut og leke så går han inn til en kompis. 

Jeg kjenner ikke alle foreldrene til barna rundt oss, men vi må jo få tak i nr til de som slipper han inn og gi beskjed, og evt golde gutten vår inne hele tiden. 

Hva ville du gjort? Det synker jo ikke inn til ham. 

Anonymkode: 272c1...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke får snakket med foreldrene så må du holde han hjemme. Enkelt og greit. 

Anonymkode: a7127...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har utgangsforbud til han skjønner leksa. Veldig enkelt. Er du ikke brukelig i samfunnet holder vi deg inne.

Anonymkode: 54a90...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja går inn til andre så dør han nok umiddelbart av corona! Stakkars barn som har så overhysteriske foreldre,dere burde miste omsorgen for barna deres! Frykten deres går ut over barna å det er skadelig! Hva med å se BARNETS behov for engangsskyld??

Anonymkode: add80...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke lærer av konsekvensene, så er enten konsekvensene ikke negative nok, til å oppveie godene ved handlingen, eller han mangler noe som gjør at han ikke klarer å koble mellom handling og konsekvens. 

Har han det dårlig hjemme, og bra hos andre, så vil det nok være vanskelig å holde han unna. 

Er det snakk om reelle lærevansker, så er det vel ikke akkurat så mye dere kan få gjort uten profesjonell veiledning.

Hører han bra? Får han med seg det som blir sagt? Har han konsentrasjonsvansker? Er han i en opprørsfase? Er han høyintelligent? 

Synes bruken av ordet rystet, er nokså malplassert. Det er jo dere som har ansvaret for denne gutten, da er det jo i grunn dere selv, dere er rystet over. 

Anonymkode: bef8c...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja går inn til andre så dør han nok umiddelbart av corona! Stakkars barn som har så overhysteriske foreldre,dere burde miste omsorgen for barna deres! Frykten deres går ut over barna å det er skadelig! Hva med å se BARNETS behov for engangsskyld??

Anonymkode: add80...699

Haha, tror nok du overdriver litt, men jeg ser ikke bort fra at det er nettopp høy intelligens som gjør at en del unger ikke gidder å høre på foreldrene sine. Er i alle fall det jeg er vant med, at de skarpeste er de som bryr seg minst om regler. 

Anonymkode: bef8c...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her. Ja vi er rystet. Fordi han har fått beskjed og det virker som at han har forstått hva vi har sagt, men velger å gjøre det motsatte. Når han har fått lov til å gå ut så har vi snakket om at han bare skal være ute og vi prøver jo å ha tillit til han. Vi er ikke hysteriske, men vi ønsker å være forsiktige. Vi vet ikke hvor familiemedlemmene til kompisene til sønnen vår har vært og om de kan være smittet, så ja, ser helst at han ikke går inn. Vi får holde han inne da når han ikke kan følge reglene. 

 

Anonymkode: 272c1...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er ikke hysteriske, men vi ønsker å være forsiktige. Vi vet ikke hvor familiemedlemmene til kompisene til sønnen vår har vært og om de kan være smittet, så ja, ser helst at han ikke går inn. Vi får holde han inne da når han ikke kan følge reglene. 

 

Anonymkode: 272c1...1fc

Hva om dere i stedet velger å komme han i møte? Lag en avtale hvor dere gir litt etter for han, at han kan være med en av kompisene inn av og til, f.eks. men ikke dra til alle. Hvis han klarer å forholde seg til det, så bør dere også klare å forholde dere til at dere må gi litt etter. Han er gammel nok til å forstå litt av hvert, så jeg tror det fort kan skjære seg om dere skal late som om dere vet alt og han ikke forstår noe. 

Anonymkode: bef8c...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg skjønner godt at han lyver om dette. For å unngå dette ville jeg som hun over her sier gjort en avtale på at han kan omgås to faste kompiser både inne og ute. 

Anonymkode: f2747...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vist at han ikke er til å stole på. Da mister han retten til å gå ut alene. La ham homde seg inne hvis ingen kan bli med ham å passe på.

Anonymkode: 01129...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har full forståelse for at dette er vanskelig for barna. Vi har avtalt med 2 andre at ungene kan leke sammen, både ute og inne. Det hjelper masse😊 

Å være strengere enn anbefalt skjønner jeg ikke. Og spesielt å straffe et barn fordi man er unødvendig streng. 

Anonymkode: 0bd1e...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mitt barn så hadde det kun fått leke ute i vår hage med kompiser der og jeg hadde fulgt med så de kun var der. Så fort jeg så de hadde gått utenfor hagen hadde de fått beskjed om å komme tilbake. Hadde han eller kompisene spurt om hvorfor jeg var så streng hadde jeg sagt det rett ut at han ikke har overholdt avtalen om å ikke gå inn til andre, dermed får han ikke lov å være andre steder før vi kan stole på han igjen. Jeg har gjort noe lignende med ett av mine barn. Det jeg sa da var så flaut, at avtaler har hun holdt siden. For vennene syns ikke jeg var streng, men de syns det var dårlig av henne at hun ikke klarte å overholde en avtale. 

Anonymkode: 721eb...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars gutt. Han er jo barn. Er jo lett å glemme. Vi må ikke bli hysteriske 

Ett tante barn av meg går på vidergående. Hun skulle starte opp denne uken. Men hun er hjemme. Hun er redd. Er ikke bra å gjøre barna redde heller 

Anonymkode: 55618...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars gutt. Han er jo barn. Er jo lett å glemme. Vi må ikke bli hysteriske 

Ett tante barn av meg går på vidergående. Hun skulle starte opp denne uken. Men hun er hjemme. Hun er redd. Er ikke bra å gjøre barna redde heller 

Anonymkode: 55618...716

Videregående er ikke startet. Kun de som er i jobb og skal avslutte?

Anonymkode: c362d...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Videregående er ikke startet. Kun de som er i jobb og skal avslutte?

Anonymkode: c362d...92a

Vgs er startet for enkelte elever jo. Hvorfor protesterer du på ting du tydligvis ikke vet noe om?

Anonymkode: b6317...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Videregående er ikke startet. Kun de som er i jobb og skal avslutte?

Anonymkode: 

Yrkesfag har startet for noen elever 

Anonymkode: 55618...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Videregående er ikke startet. Kun de som er i jobb og skal avslutte?

Anonymkode: c362d...92a

Yrkesfag har startet, men ikke hver dag. Har en nevø som går tømrerlinje og han er på skolen to dager i uken nå. Har hjemmeundervisning i fagene det går greit i, men noen fag trenger de verksteder o.l for å kunne gjennomføre, så de har litt skoletid også.

Anonymkode: 286fd...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor protesterer du på ting du tydligvis ikke vet noe om?

Er det ikke det dette forumet er ment til å brukes til, altså? :P 

Anonymkode: bef8c...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

synes dette er hystrisk.

ikke farlig og være inne hos noen

Anonymkode: 246bc...ac9

Endelig ett oppegående menneske her!

Anonymkode: add80...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sagt nei til å leke inne hos andre. Igår var første dagen barnet ble med en venn hjem. Tenker det er greit. I snart 2 mnd har barna fulgt regler og tilpasset seg, og så lenge de ikke sitter oppå hverandre burde det være greit. Man møter jo andre på butikken og sentre også, da slår man gjerne av en prat. 

Anonymkode: eff9e...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. "Vi er rystet". Skulle tro han kom hjem fra vennebesøk med blodig kniv og skyldig blikk.

Anonymkode: fa0d3...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha. "Vi er rystet". Skulle tro han kom hjem fra vennebesøk med blodig kniv og skyldig blikk.

Anonymkode: fa0d3...03f

🤣🤣

Barn må få være barn 

Anonymkode: 55618...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...