Gå til innhold

Herregud. Sjuke mannfolk.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det må du gjerne tenke. Jeg synes den mentaliteten du utviser her, er minst like plagsom.

For hvorfor skulle det liksom være bedre at damer sukker og stønner over mannen sin på internett, enn at mannen selv klager når han har vondt og feber?

Er det fordi menn skal være tøffe og staute og aldri klage, og være den man kan søke trøst hos?

Mens damer skal få være som små barn som har lov å syte og klynke til mannen?

Og nå er denne far/datter-dynamikken som finnes i et slikt ekteskap, brutt sammen?

Så nå må man finne noen andre å klage til?

Og det er til oss?

Det minner jo egentlig bare om de mannfolkene som er noen slabbedasker, som ikke kan noe og vet noe, og så må dama være alene om å være den voksne. Og hvis hun av noen grunn forventer noe av mannen, så drar han bare til kompisene og klager over den slitsomme dama. 

Et ekteskap, i min verden, består av to likeverdige parter, ikke av en voksen og et barn. 

Anonymkode: ccb97...fb1

Det du her skrev minte meg på flere jeg har kjent. Når mannen er syk så klager dama på hvor mye han sutrer og at han ikke deltar med noe i hjemmet. Og så sier de at de selv aldri klager hvis de selv er syke og alltid bidrar uansett. Jeg har da spurt dem hvordan de mener mennene deres skal forstå at de er så dårlige som de ikke forteller hvor elendig form de er i og når de likevel bidrar med hus og barn som normalt. Svaret har ofte vært "han burde forstå". Det jeg har sett dem gjøre er istedenfor å bli sur mot mannen når de selv er syke, mannen forstår gjerne ikke hvorfor, for de oppfører seg jo gjerne som om de er nesten friske og sier ikke særlig mye om at de er syke. Jeg har flere ganger tenkt at de er med på å skape disse problemene selv, eller i hvert fall sammen, fordi hovedproblemet egentlig er kommunikasjonen i forholdet. Om mannen er en fjott eller om dama er martyr spiller ingen rolle, det er kommunikasjonen mellom dem som er problemet, det og ofte respekt for hverandre.

 

Anonymkode: eaa78...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt greit at man faktisk føler seg ille og har det skikkelig ugreit, men da kan man holde senga i stedet for å legge seg som et midtpunkt i stua. Jeg tviler ikke på at mange faktisk føler seg skikkelig syke, men det behøver man ikke gjøre omringet av resten av familien som er friske. 

Anonymkode: a3ab9...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nøye som man er ( de fleste, hvertfall) på hygiene nå er det litt rart  at han har fått omgangssyke? Jeg ville fulgt godt med på det samme flere her har nevnt, covid19.

Anonymkode: 57e7b...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så nøye som man er ( de fleste, hvertfall) på hygiene nå er det litt rart  at han har fått omgangssyke? Jeg ville fulgt godt med på det samme flere her har nevnt, covid19.

Anonymkode: 57e7b...ef6

Det er det jeg tenker også, at det er merkelig å ha fått magesyke nå når man er så oppmerksom på hygiene og omgås såpass få. Og det er viktig å finne ut om det er covid-19 mtp. smittevern videre, ev. isolasjon og karantene.

Jeg ville tatt kontakt med lege og bedt om å bli testet med de symptomene mannen nå har.

Anonymkode: eaa78...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du her skrev minte meg på flere jeg har kjent. Når mannen er syk så klager dama på hvor mye han sutrer og at han ikke deltar med noe i hjemmet. Og så sier de at de selv aldri klager hvis de selv er syke og alltid bidrar uansett. Jeg har da spurt dem hvordan de mener mennene deres skal forstå at de er så dårlige som de ikke forteller hvor elendig form de er i og når de likevel bidrar med hus og barn som normalt. Svaret har ofte vært "han burde forstå". Det jeg har sett dem gjøre er istedenfor å bli sur mot mannen når de selv er syke, mannen forstår gjerne ikke hvorfor, for de oppfører seg jo gjerne som om de er nesten friske og sier ikke særlig mye om at de er syke. Jeg har flere ganger tenkt at de er med på å skape disse problemene selv, eller i hvert fall sammen, fordi hovedproblemet egentlig er kommunikasjonen i forholdet. Om mannen er en fjott eller om dama er martyr spiller ingen rolle, det er kommunikasjonen mellom dem som er problemet, det og ofte respekt for hverandre.

 

Anonymkode: eaa78...bc5

Akkurat!

Og det de ikke tenker på er at DU er den personen de lemper hele dette problemet over på, når de ikke løser opp i dette selv.

Ikke at det nødvendigvis er noen biggie i seg selv, men på sikt, så er det nokså slitsomt å skulle være den som sitter og hører på folk som bare klager. 

Anonymkode: ccb97...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

Når det er sagt, så finnes det ikke noe verre enn sutrende, syke ektemenn som tror de er døden nær. Min har i tillegg den utrolig irriterende vanen å legge seg syk hver eneste gang jeg er syk - og da er han selvfølgelig mye verre enn meg, så jeg må karre meg opp av senga igjen for å passe ungene. Og oppvarte ham. Synes han. 

Anonymkode: 19632...883

Åååå. Dette. En gang freste jeg til mannen min at han bare hadde å se å holde seg frisk, for nå var det min tur til å være sykest. I tillegg har min mann lett for å bli sympatisyk. Jeg var gjennom en operasjon for ett år siden. Da var jeg dårlig i flere uker etterpå, sov mye, hadde mye vondt og lå stort sett på sofaen når jeg var våken. Istedenfor å trå til, sånn jeg gjør når han er syk, og ta både sine egne og mine oppgaver sånn at hus, mat og unger var på stell, så satte han seg heller ned og så det som sin viktigste oppgave å holde meg med selskap mens jeg lå på sofaen. Han er ellers en oppegående mann som vet hva som må gjøres i et hus, men når jeg er syk så blir han nærmest lamma og får ikke gjort en ting. 

Anonymkode: fa36b...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min legger seg ikke ned før han nesten er død, men han går omkring og liiiiiiider! Sukker og stønner mens han vasker opp og styrer i huset. Pust og pes og sukk og stønn. Gå og legg deg, for faxxxxn :D 

Anonymkode: 0449c...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet noe om vi har vært i kontakt med legen, om han er testet for korona. Det var ikke dét tråden handlet om heller. Typisk DIB. Du lager en tråd om noe og så kommer noen med et råd jeg ikke har spurt om. 

Anonymkode: 4a628...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kvalme ER jo faktisk jævlig da. Blir helt slått ut av det selv og jeg er kvinne. Har du hatt ordentlig omgangssyke og kvalme selv noen gang? 

Anonymkode: d3b52...9cc

Ja,  er ikke den du siterer. Men spydde i 9 mmdr med innleggelser,  så å høre jamring over litt kvalme blir for dumt av voksne mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det du her skrev minte meg på flere jeg har kjent. Når mannen er syk så klager dama på hvor mye han sutrer og at han ikke deltar med noe i hjemmet. Og så sier de at de selv aldri klager hvis de selv er syke og alltid bidrar uansett. Jeg har da spurt dem hvordan de mener mennene deres skal forstå at de er så dårlige som de ikke forteller hvor elendig form de er i og når de likevel bidrar med hus og barn som normalt. Svaret har ofte vært "han burde forstå". Det jeg har sett dem gjøre er istedenfor å bli sur mot mannen når de selv er syke, mannen forstår gjerne ikke hvorfor, for de oppfører seg jo gjerne som om de er nesten friske og sier ikke særlig mye om at de er syke. Jeg har flere ganger tenkt at de er med på å skape disse problemene selv, eller i hvert fall sammen, fordi hovedproblemet egentlig er kommunikasjonen i forholdet. Om mannen er en fjott eller om dama er martyr spiller ingen rolle, det er kommunikasjonen mellom dem som er problemet, det og ofte respekt for hverandre.

 

Anonymkode: eaa78...bc5

Nei. 
Det skal være MER enn nok å si «jeg er visst dårlig, jeg går til sengs». Man behøver ikke sutre, jamre og ynke seg når man er syk. En normalt begavet åtteåring SKJØNNER at mamma ikke kan varte opp hvis hun har feber. Hvorfor fatter ikke førtiåringer det? 

Anonymkode: 06359...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. 
Det skal være MER enn nok å si «jeg er visst dårlig, jeg går til sengs». Man behøver ikke sutre, jamre og ynke seg når man er syk. En normalt begavet åtteåring SKJØNNER at mamma ikke kan varte opp hvis hun har feber. Hvorfor fatter ikke førtiåringer det? 

Anonymkode: 06359...e94

Fordi de er sammen med noen som godtar det, og som heller flyr inn her og skråler om det. Tydeligvis. 

Anonymkode: ccb97...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hørte en forsker på Dagsrevyen fortelle at menn faktisk BLIR sykere enn kvinner og at grunnen er at kvinnens immunforsvar er sterkere, fordi vi er skapt til den vanvittige belastningen det er for kroppen å føde barn. Det syntes jeg var interessant.

Når det er sagt, så finnes det ikke noe verre enn sutrende, syke ektemenn som tror de er døden nær. Min har i tillegg den utrolig irriterende vanen å legge seg syk hver eneste gang jeg er syk - og da er han selvfølgelig mye verre enn meg, så jeg må karre meg opp av senga igjen for å passe ungene. Og oppvarte ham. Synes han. 

Anonymkode: 19632...883

Hahaha, jeg kjenner meg så igjen i denne. Har jeg vondt i hodet (ofte i forbindelse med menstruasjon), så går det ikke lange tiden før han funderer over sin egen hodepine. Morsomt nå, men utrolig irriterende når du ikke er i form selv. 

Anonymkode: 10135...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke skrevet noe om vi har vært i kontakt med legen, om han er testet for korona. Det var ikke dét tråden handlet om heller. Typisk DIB. Du lager en tråd om noe og så kommer noen med et råd jeg ikke har spurt om. 

Anonymkode: 4a628...af9

Beklager at jeg nevnte covid-19...

Svaret på spørsmålet ditt, for å være helt konkret - nei, jeg er ikke blitt sammen med en kylling, jeg valgte å dele livet med en oppegående Mann.

Regner med at du fikk ut litt frustrasjon i tråden slik at du tar ut mindre overfor mannen ;)

Anonymkode: eaa78...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...