Gå til innhold

Herregud. Sjuke mannfolk.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min er sjelden syk. Han er en fantastisk fyr og jeg elsker han. Men..... jeg bare orker ikke være i samme rom som han når han er syk. Nå har han omgangssyke. Ferdig med å spy men har vondt i magen. Han ligger på sofaen og stønner og jamrer. Skulle tro han holdt på å dø. Å begynnelsen av forholdet syntes jeg jo synd på han. Nå orker jeg ikke mer sukk og stønn. Og skulle han en gang faktisk være skikkelig syk så tar jeg han ikke på alvor fordi han jamrer seg så jævlig over kvalme. 
Takk og lov kan jeg sove på gjesterommet og dra på jobb i morgen. Får håpe han har stått opp dra de døde når jeg kommer hjem i morgen. Hvis ikke tror jeg at jeg bare får gå en fem timers tur med hunden før jeg legger meg på gjesterommet. 
Flere som har slike kyllinger av noen mannfolk?

Anonymkode: 4a628...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, mannen min er sånn. Jeg ber ham slutte med masing og jamring hvis han skal oppholde seg på fellesrom. Da får han heller gå på soverommet og ligge der. 

Anonymkode: a6b92...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Frister og bare la han slippe🙈bruker bare å spørre om jeg skal grave hull i hagen( fordi det høres ut som han skal dø). Han tar noen ganger hintet og tar seg sammen. Evt går å legger seg på soverommet

Anonymkode: 7561f...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er aldri syk, men jeg er skikkelig stakkarslig når jeg er syk. Han er heldigvis veldig hjelpsom når jeg er syk. 

Anonymkode: 0cce9...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir jo faktisk mye sykere enn kvinner da, og har større sjanse for å dø. Man flu er ikke tull, det er en reell greie. Husk litt på det da, i stedet for å sammenligne med dere selv. 

Anonymkode: ccb97...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magesmerter og "magesyke" kan hos enkelte nå være eneste symptom de har på covid-19... Greit å ha i bakhodet.

Anonymkode: eaa78...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk på ‘man flu facts’, så vil dere se at vi er forbi de tider da ‘man flu’ betydde menn som overreagerer. 

Anonymkode: ccb97...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nesten så jeg vurderer å la han slippe nå. Faen til jamring. 

Anonymkode: 4a628...af9

Ja, jeg er enig i at du jamrer litt mye :P 

Anonymkode: ccb97...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søk på ‘man flu facts’, så vil dere se at vi er forbi de tider da ‘man flu’ betydde menn som overreagerer. 

Anonymkode: ccb97...fb1

Men fortsatt kan menn oppføre seg på en måte som gjør at andre takler å være i samme rom uten å ønske å kverke han.

Anonymkode: 8d81d...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme ER jo faktisk jævlig da. Blir helt slått ut av det selv og jeg er kvinne. Har du hatt ordentlig omgangssyke og kvalme selv noen gang? 

Anonymkode: d3b52...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke så får du det vel nå så smittsomt som det er 😉 men, jeg synes ikke du skal legge dette til «manneklaging». Det ER ille

Anonymkode: d3b52...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig slitsomt med syke menn. Jeg pleier å sende min inn på gjesterommet til han er frisk igjen. Han er nesten døden nær hvis han hoster og er tett i nesen. 

Anonymkode: 1fa6a...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som min mann, han jamrer noe forferdelig. «Kjenn på panna mi, åååhhh, kan du hente en kald klut», for ikke å snakke om alle «åh, uh, au, puh, ah» som kommer ut av den munnen. Han mener jeg er ufølsom og mangler medlidenhet når han er syk noe jeg kan si meg enig i. Jeg jobber på en intensivavdeling hvor folk svever mellom liv og død hele tiden, litt manflu med svimlende 38,1 i temp vekker liten medlidenhet hos meg😉.  

Endret av FrkKværner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke måte på så dårlig eksmannen min var med magesjau. Jeg måtte ta meg av alt med barna og jobb og hus og innkjøp i flere dager. Og det gjorde jeg som en selvfølge. Da han så greide å smitte meg dro han på jobb og etterlot meg alene med to små barn for "det ble så stress å levere i barnehagen, og jeg var jo hjemme..." han forventet også at jeg stod opp og tok del i husarbeidet og lagde mat, for han var jo sliten etter jobb så klart....

Alle menn er sikkert ikke slik, men en del er håpløse!

Anonymkode: 32020...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FrkKværner skrev:

Høres ut som min mann, han jamrer noe forferdelig. «Kjenn på panna mi, åååhhh, kan du hente en kald klut», for ikke å snakke om alle «åh, uh, au, puh, ah» som kommer ut av den munnen. Han mener jeg er ufølsom og mangler medlidenhet når han er syk noe jeg kan si meg enig i. Jeg jobber på en intensivavdeling hvor folk svever mellom liv og død hele tiden, litt manflu med svimlende 38,1 i temp vekker liten medlidenhet hos meg😉.  

Haha! Minner om min mann, han syns jeg er langt ifra medlidende nok når han er syk eller har vondt😂 Jeg er sykepleier og klarer bare å dulle med han inntil en viss grad, noe han ikke syns noe om🤷‍♀️ 

Anonymkode: d6953...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat omgangssyke og kvalm skjønne rjeg at han føler seg skikkelig dårlig. Meeen har en mann som tror han er døden nær av å krible litt i halsen. Jeg er kronisk syk, vondt 24/7 men klager ikke. Rart at jeg må hjelpe han når han ikke evner å hjelp meg. 

Anonymkode: e571c...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er min også, klager og stønner hvert sekund! Det blir for mye, skulle tro han var døden nær 🙈 Jeg bare holder ut og prøver å huske hvor hjelpsom og god han er når han er frisk.

Anonymkode: fead8...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at vi fikk barn har tålmodigjeten for sykdom hos mannen nådd et bunnpunkt... 

Dette er ikke helt bra, det vet jeg.  Det gjelder mest for småsykdom. Nå har han brukket armen,  og jeg skjønner godt det er slitsomt med gips

Anonymkode: 3e689...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men fortsatt kan menn oppføre seg på en måte som gjør at andre takler å være i samme rom uten å ønske å kverke han.

Anonymkode: 8d81d...68f

Det må du gjerne tenke. Jeg synes den mentaliteten du utviser her, er minst like plagsom.

For hvorfor skulle det liksom være bedre at damer sukker og stønner over mannen sin på internett, enn at mannen selv klager når han har vondt og feber?

Er det fordi menn skal være tøffe og staute og aldri klage, og være den man kan søke trøst hos?

Mens damer skal få være som små barn som har lov å syte og klynke til mannen?

Og nå er denne far/datter-dynamikken som finnes i et slikt ekteskap, brutt sammen?

Så nå må man finne noen andre å klage til?

Og det er til oss?

Det minner jo egentlig bare om de mannfolkene som er noen slabbedasker, som ikke kan noe og vet noe, og så må dama være alene om å være den voksne. Og hvis hun av noen grunn forventer noe av mannen, så drar han bare til kompisene og klager over den slitsomme dama. 

Et ekteskap, i min verden, består av to likeverdige parter, ikke av en voksen og et barn. 

Anonymkode: ccb97...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må du gjerne tenke. Jeg synes den mentaliteten du utviser her, er minst like plagsom.

For hvorfor skulle det liksom være bedre at damer sukker og stønner over mannen sin på internett, enn at mannen selv klager når han har vondt og feber?

Er det fordi menn skal være tøffe og staute og aldri klage, og være den man kan søke trøst hos?

Mens damer skal få være som små barn som har lov å syte og klynke til mannen?

Og nå er denne far/datter-dynamikken som finnes i et slikt ekteskap, brutt sammen?

Så nå må man finne noen andre å klage til?

Og det er til oss?

Det minner jo egentlig bare om de mannfolkene som er noen slabbedasker, som ikke kan noe og vet noe, og så må dama være alene om å være den voksne. Og hvis hun av noen grunn forventer noe av mannen, så drar han bare til kompisene og klager over den slitsomme dama. 

Et ekteskap, i min verden, består av to likeverdige parter, ikke av en voksen og et barn. 

Anonymkode: ccb97...fb1

Nettopp. Jeg ligger ikke på sofaen og stønner og klager når jeg er syk, så hvorfor skal mannen gjøre det? Jeg er mer enn fornøyd om han tar seg av barnet vårt så jeg kan holde meg i sengen. Han slipper å høre på klaging fra meg i tillegg.

Anonymkode: c4f7a...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp. Jeg ligger ikke på sofaen og stønner og klager når jeg er syk, så hvorfor skal mannen gjøre det? Jeg er mer enn fornøyd om han tar seg av barnet vårt så jeg kan holde meg i sengen. Han slipper å høre på klaging fra meg i tillegg.

Anonymkode: c4f7a...521

Tja. Det kan være fordi jeg skrev likeverdige, og ikke like?

Men det kan også være at du slipper til en mann som ikke kan oppføre seg, og dermed føler at du har rett til å klage over dette til oss, og plumpe ut med hvordan ting er på hjemmebane, uten å verken søke hjelp eller komme med løsningsforslag.

Det har du altså ikke.

Anonymkode: ccb97...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en forsker på Dagsrevyen fortelle at menn faktisk BLIR sykere enn kvinner og at grunnen er at kvinnens immunforsvar er sterkere, fordi vi er skapt til den vanvittige belastningen det er for kroppen å føde barn. Det syntes jeg var interessant.

Når det er sagt, så finnes det ikke noe verre enn sutrende, syke ektemenn som tror de er døden nær. Min har i tillegg den utrolig irriterende vanen å legge seg syk hver eneste gang jeg er syk - og da er han selvfølgelig mye verre enn meg, så jeg må karre meg opp av senga igjen for å passe ungene. Og oppvarte ham. Synes han. 

Anonymkode: 19632...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...