Gå til innhold

Møter dere venner/familie osv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Deprimerende lesing over her. 
 

Jeg har ikke møtt noen siden alt stengte ned 12. mars, unntatt kjernefamilien (mannen min og barna mine) og nå de ansatte i barnehagen på avstand ved henting og levering. Og de i matbutikken når man må dit. Jobber hjemmefra nå.

 

dette må vi ta seriøst

Anonymkode: 9b387...601

Det er definitivt ikke anbefalt å isolere seg fra verden. Tenk hvis du klikker mentalt? Folk trenger folk! Selv om man må holde 2 meters avstand! 

Anonymkode: d259b...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke vært sammen med noen, vi... Ikke familie eller venner. Tenåringen og barnehagebarnet har ikke vært med noen. Mannen og jeg jobber som normalt (jeg på kveldstid). Men ser ut som vi bare kan drite i anbefalingene som alle andre da🤷‍♀️

Anonymkode: 856b3...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt foreldrene mine noen ganger. Da har vi sittet ute med minst to meters avstand og pratet. Ellers har jeg ikke møtt andre enn de som jobber i butikken og så har jeg prata med naboene over hekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi voksne møter ingen venner,.skravler digitalt. Både på chat og zoom. Svigermor setter seg utenfor når hun er selskapssyk. 2 meter avstand.

Anonymkode: cc41e...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke møtt noen. Ikke hatt besøk. Har ført et par samtaler med kjente  som går forbi på veien 5-6 m bort. Ellers skravler vi med slekt og venner på telefon. Går helt greit. Undres over alle som sier at nå klarer de ikke dette mer. Nå sprekker de, og må ha folk rundt seg. Dette har jo bare pågått noen uker. Og denne klagingen hørte jeg allerede etter første uke.

Anonymkode: f874e...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper dere kan svare på hvem dere møter for tiden. 

Anonymkode: b3291...241

Jeg har 3 faste lekevenner som ikke er familie. Vi holder fysisk avstand når vi møtes. Ungdommene i huset omgås venner via Discord.

 

Anonymkode: 9e478...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke møtt noen. Ikke hatt besøk. Har ført et par samtaler med kjente  som går forbi på veien 5-6 m bort. Ellers skravler vi med slekt og venner på telefon. Går helt greit. Undres over alle som sier at nå klarer de ikke dette mer. Nå sprekker de, og må ha folk rundt seg. Dette har jo bare pågått noen uker. Og denne klagingen hørte jeg allerede etter første uke.

Anonymkode: f874e...51d

Mange er annerledes skapt enn deg, vet du.

Anonymkode: 9e478...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har møtt mine foreldre på avstand barna får ikke gi de klem. Møter ingen venner. Men de på jobb. 

Anonymkode: df8f6...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har møtt foreldrene våre et par ganger siden 12. Mars, men ellers ingen andre. 

Anonymkode: b60b0...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn med en 4 åring jeg har hatt på besøk og vært hos i hele denne perioden. Ellers har jeg og begge ungene selvvagt karantene, treffer kun folk på butikken på avstand mens ungene ikke er på butiklen i det hele tatt. Har hjemmekontor og ungene skole hjemmefra. De har en venn hver de er sammen med, da mest ute. Ellers treffer de sine venner via spill og chatteprogrammer. Det har gått overraskende fint, vi har tilpasset oss et ensomt liv. Blir litt ensomt da til tider, men det får bare være!

Anonymkode: 66ce9...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor folk leser anbefalinger? For jeg har ikke lest en eneste anbefaling om at man skal isolere seg fra andre mennesker! Det er anbefalt å holde avstand, og begrense kontakt med andre. Det betyr ikke at man ikke kan omgås venner og familie! 

Fra fhi.no :

Råd og tiltak som gjelder for alle

  • God hånd- og hostehygiene, prøv å unngå å ta deg i ansiktet. Se: Hygiene og renhold.
  • Personer som bor sammen og faste partnere kan omgås normalt.
  • Unngå håndhilsning, samt kyssing og klemming, med personer som ikke tilhører egen husstand eller er fast partner.
  • Hold avstand til andre, både på jobb, ute og andre steder du oppholder deg.
  • Begrens antall personer du har nær kontakt med og får besøk av, til noen få av gangen.
  • Friske barn kan være sammen både ute og inne, men i små grupper.
  • Utsette større sammenkomster som ikke er nødvendige.
  • Unngå stigmatisering og utestengning. 
  • Hvis du får akutt luftveisinfeksjon bør du isolere deg hjemme til ett døgn etter at du er frisk.

Anonymkode: b8e79...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på jobb og møter da kollegaer, møtt naboer og noen venninner. Møtt klienter, vært i møter, vært på hjemmebesøk osv.  Datteren min har lekt med 4 venninner fra skolen. 

Anonymkode: 1f4b4...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, Anonym bruker said:

Håper dere kan svare på hvem dere møter for tiden. 

Anonymkode: b3291...241

Mine foreldre og besteforeldrene til barnet ( gjort hele tiden )

Pappan til barnet ( hele tiden)

Broren min og svigerinne ( en gang, ute i god avstand )

ellers ingen

Anonymkode: 3a4e6...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...