Gå til innhold

Møter dere venner/familie osv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har én venninne jeg går tur med én gang pr uke. Barna leker enkelte ganger med et søskenpar i nabolaget.

Det er det.

Anonymkode: 05fba...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter et vennepar med barn.

Niesen min.

Også har jeg truffet to venninner, men holdt avstand. 
 

Sønnen min på 14 år har i tillegg vært med bestekompisen. 
Datteren min på 2 år har ikke lekt med noen jevnaldrende. 
 

På bursdagen til svigerfar grillet vi ved sjøen, men holdt mer enn 2 meters avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter foreldrene mine og søsknene mine med barn samt tre venner uten barn. Barna har to faste venner de møter, men i morgen møter ene barnet halve klassen sin

Anonymkode: c44ff...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg treffer kjæresten min, går tur med to venninner og prater med foreldrene mine (de i døråpningen og jeg nederst på trappa)

Barna har vært med en venn hver, kun ute. 

Anonymkode: 3c1da...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å møte litt fleire folk utendørs. Hyttenaboer. Barna leker med deres barn, vi omgås ute. Deler ikke mat, men sitter med normal avstand. Ungene leker sammen på trampoline. Ene sønnen min leker sammen med 3 kompiser. I morgen begynner sønnen min på skole og skal møte 9 andre gutter. Møter selv elever på skolen jeg jobber på. Føler det er mer slepphendt nå enn før. 

Anonymkode: 1bae2...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bror har vært barnevakt når jeg jobbet. Møter kjæresten med barn, eksen, kolleger, noen venninner (utendørs og med adekvat avstand). 

Anonymkode: 63060...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne jeg har gått tur med et par ganger i uken hele perioden. Barna har lekt et par ganger med et søskenpar nå etter påske. Ene barnet hadde bursdag, det feira vi med utebesøk av mormor og morfar. Thats it 😊

Anonymkode: 919ee...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt mamma en gang på denne tiden, på verandaen, et par meter fra. Hun er 65 år og helt frisk da, så ikke så stor risk. Hun kom innom her med påskeegg til ungene og satt på verandaen en stund.

Mannen min har besøkt pappaen sin omtrent en gang i uka, ute på verandaen, med avstand. Han er 86 år og slett ikke frisk, så absolutt i risikosonen, men bor alene og blir jo veldig ensom. Har ikke vært hos han selv eller tatt med ungene dit da.

Ellers har jeg ikke møtt noen.. Mannen møter litt folk på jobb, men ikke tett på.

Ungene leker med hverandre og to nabobarn, så de er fire stykker som leker ute her. Ene naboen er bestevennen til ene datteren min, så de besøker hverandre inne også. Andre naboen leker de bare med ute.

Anonymkode: c2af6...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deprimerende lesing over her. 
 

Jeg har ikke møtt noen siden alt stengte ned 12. mars, unntatt kjernefamilien (mannen min og barna mine) og nå de ansatte i barnehagen på avstand ved henting og levering. Og de i matbutikken når man må dit. Jobber hjemmefra nå.

 

dette må vi ta seriøst

Anonymkode: 9b387...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å la være, har møtt søsteren min og niesene mine ute. I tillegg kollegaene mine på jobb, selvfølgelig. Jobber butikk med høyt trøkk, mye kunder. Prøver å holde avstand, men mange gjør ikke det lengre. Familien til mannen har nå mistet alle hemninger og inviterer som vanlig til bursdagsfeiringer der ingen hensyn blir tatt,  så nå har jeg truffet mange 😳 Det skal også sies at per dags dato er det ingen smittetilfeller her i kommunen. Vi får se hvor lenge det varer nå som hytteforbudet er opphevet. 

Anonymkode: ef340...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi møter ingen foreldre (de bor i andre kommuner), og jeg har gått tur med ei venninne en gang med god avstand imellom. 

Vi inviterer ingen inn. 

Barna leker ute med noen faste venner, jeg synes de er overraskende flinke til å holde avstand. 

Vi er ikke på jobb for tiden, så vi har ikke møtt kollegaer heller, men mannen min skal begynne å jobbe i morgen, og begge ungene skal på skolen, så da blir det jo mer kontakt med omverdenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møtt kollegaene på jobben, legekontor. Og mine foreldre som er under 60 og er friske. Barna fikk leke med en venn hver fra påsken av. I morgen starter skolen for mellomste og minste i bhg fra tirsdag.

Anonymkode: 40f55...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun møtt søsteren min et par ganger. Ellers kun kjernefamilien, vært i butikken, og snakket m noen naboer ute  (men med god avstand). 

Anonymkode: c7ec0...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt besøk av min mor 3 ganger. Med god avstand og mest ute. Jeg snakker med mange naboer ute, på avstand. 
Yngset barnet hadde ikke kontakt med noen utenfor huset i fire uker, nå har hun hatt besøk av en veninne flere ganger. De har mltt noen venner npr de har vært på sykkeltur. Idag hadde de vist møtt endel venner. Som hun sa så var de flere enn fem, men de sykla bare rundt og med avstand så hun syns det var greit (hun er egentlig denmest hysteriske av oss for med migrene og en hudsykdom så eksploderer disse hver gang hun bare er forkjøla så hun vil absolutt ikke ha corona. )

Eldste er endel sammen med kjæresten også går hun på tur med en veninne. Hun jobber i matbutikk så hun er i nørheten av mange nesten hver dag, så hun sier nei til alle andre utenom disse to. Hun blir invitert med på fester hver helg, turer, filmkvelder og det meste igrunn ofte. Hun sier det blir vanskeligere og vanskeligere å si nei når de fleste rundt henne lever nesten normalt igjen. Jeg skjønner henne godt, men hun vet også at hun skal følge reglene nå. 

Anonymkode: fae77...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt provosert av alle som driter i anbefalinger. Jeg møter ca 15 kolleger og 20-30  pasienter i løpet av en uke. Og jeg sover på gjesterommet og har knapt nok kontakt med familien. Møter ingen utenom jobb. 

Anonymkode: 7076e...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun de jeg må møte på grunn av jobb, ellershar ingen hverken vi voksne eller barn møtt noen siden skolen stengte. Handler kun det nødvendigste og planlegger

Slik blir det også en stund. Ungene er store og skal ikke på skolen enda.

Jo mer vi slapper av jo lengre varer det. Håper vi kan feire konfirmasjon til høsten men tviler litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg blir litt provosert av alle som driter i anbefalinger. Jeg møter ca 15 kolleger og 20-30  pasienter i løpet av en uke. Og jeg sover på gjesterommet og har knapt nok kontakt med familien. Møter ingen utenom jobb. 

Anonymkode: 7076e...655

at du ikke liker å tilbringe tid med barna dine og mannen min får være ditt problem! Vi andre liker faktisk å være med familien å forsetter med det.

Jeg er ofte på besøk hos foreldrene mine også har jeg en venn vi ofte har besøk av. Sønnen min leker en del med kusinen sin ettersom de er jevnaldre og vi bor i nærheten.

Anonymkode: d3ca5...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Annie Bailey skrev:

Kun de jeg må møte på grunn av jobb, ellershar ingen hverken vi voksne eller barn møtt noen siden skolen stengte. Handler kun det nødvendigste og planlegger

Slik blir det også en stund. Ungene er store og skal ikke på skolen enda.

Jo mer vi slapper av jo lengre varer det. Håper vi kan feire konfirmasjon til høsten men tviler litt på det.

Les denne du! https://www.fvn.no/norgeogverden/i/b5vjVe/ingen-valgfrihet-for-foreldrene-naar-skolene-aapner-igjen     Når skolene åpner igjen i april, kan ikke foreldrene holde barna hjemme av frykt for smitte. Bare barn som må skjermes på grunn av helsen, vil få hjemmeskole.

Anonymkode: d3ca5...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les denne du! https://www.fvn.no/norgeogverden/i/b5vjVe/ingen-valgfrihet-for-foreldrene-naar-skolene-aapner-igjen     Når skolene åpner igjen i april, kan ikke foreldrene holde barna hjemme av frykt for smitte. Bare barn som må skjermes på grunn av helsen, vil få hjemmeskole.

Anonymkode: d3ca5...c92

Kun 1-4 som skal på skolen. Mine er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annie Bailey skrev:

Kun 1-4 som skal på skolen. Mine er større.

da er du tilgitt ;)

Anonymkode: d3ca5...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper dere kan svare på hvem dere møter for tiden. 

Anonymkode: b3291...241

Jeg treffer naboene ute i gata. Da tar vi gjerne en kopp kaffe, men sitter med god avstand. Ellers har jeg truffet en venninne en gang. Et av barna var i en bursdag i hagen. Der var det tre barn og ingen voksne. Ellers ingenting.

Anonymkode: 33b37...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss har møtt noen. Mannen har vært litt inne på jobben da, men med avstand osv. Samfunnskritisk jobb. 

Anonymkode: 2c0e2...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi møter ingen. Eller det er løgn, vi har vært noen turer i hagen hos svigermor. Men da holder vi god avstand og bruker doen i kjelleren. Går ikke inn i huset. 

Anonymkode: b4175...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...