Gå til innhold

Alltid den ene som ikke tar poenget

Anbefalte innlegg

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjente meg igjen i dette med å lese i tre års alder. Og å lære videregående pensum da jeg var ferdig med matte. Og å dempe meg med å si alt mulig. 

Men et eller annet sted på veien, skilte våre løyper, tydeligvis lag 😑

For alt det er verdt; Disse menneskene føler seg ikke dumme eller trigget, av at du sier du er smart. De føler seg brydd på dine vegne, over at du er sosialt klønete. Synes synd på deg, rett og slett. 

Anonymkode: d7f5e...bc4

Jeg er ikke HI, og er heller ikke den samme som tok Mensa-test, og har heller aldri brukt uttrykket «er smartere enn 98%». Jeg har bare svart en tilfeldig annen deltaker i tråden med å si at jeg kjente meg igjen i hvordan hun opplever livet sitt.

Jeg aner ikke hva du får ut av å skrive slik som du gjør her, og heller ikke hvordan du kan ta noen vurdering av mine sosiale egenskaper basert på 3 innlegg i en tråd, der jeg ikke henvendte meg til deg - men jeg tror trygt vi kan si at løypene tok ulik vei. Dét har du i alle fall rett i.

Anonymkode: e2b7c...68a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke HI, og er heller ikke den samme som tok Mensa-test, og har heller aldri brukt uttrykket «er smartere enn 98%». Jeg har bare svart en tilfeldig annen deltaker i tråden med å si at jeg kjente meg igjen i hvordan hun opplever livet sitt.

Jeg aner ikke hva du får ut av å skrive slik som du gjør her, og heller ikke hvordan du kan ta noen vurdering av mine sosiale egenskaper basert på 3 innlegg i en tråd, der jeg ikke henvendte meg til deg - men jeg tror trygt vi kan si at løypene tok ulik vei. Dét har du i alle fall rett i.

Jeg vet alt det første der. Nederst i innlegget er det et tall. Det er unikt for hver bruker som er anonym. Dermed er det faktisk lett å holde oversikt på hvem som skriver hva.

Jeg fikk ikke noe ut av det nei, det var ment hyggelig og jeg var ikke forberedt på at det kunne bli tatt opp som katastrofe. Bra vi er enig om noe. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

heller ikke hvordan du kan ta noen vurdering av mine sosiale egenskaper basert på 3 innlegg i en tråd, der jeg ikke henvendte meg til deg

Jovisst gjorde du det!

Du påstod først at andre ble trigget og deretter at jeg ble trigget. Det sier i grunn temmelig mye om hvordan du reagerer mot de rundt deg, og hvor påpasselig man må være overfor deg, for å unngå total misforståelse. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jovisst gjorde du det!

Du påstod først at andre ble trigget og deretter at jeg ble trigget. Det sier i grunn temmelig mye om hvordan du reagerer mot de rundt deg, og hvor påpasselig man må være overfor deg, for å unngå total misforståelse. 

Jeg trigger deg visst veldig, uten egentlig å gjøre annet enn å svare på hvorfor jeg kjente meg igjen i hun andre. Men det har nok grunner i deg selv. Jeg har fantastiske vennskap, som jeg også nevnte før, og fatter virkelig ikke hvorfor du jager etter meg. Jeg har ikke gjort deg noe.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg trigger deg visst veldig, uten egentlig å gjøre annet enn å svare på hvorfor jeg kjente meg igjen i hun andre. Men det har nok grunner i deg selv. Jeg har fantastiske vennskap, som jeg også nevnte før, og fatter virkelig ikke hvorfor du jager etter meg. Jeg har ikke gjort deg noe.

:fnise:

OK. Du skal få lov å tro på hva du vil.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

:fnise:

OK. Du skal få lov å tro på hva du vil.

Jeg trenger ikke «tro» noe som helst, jeg trenger bare lese tråden for å se at du ikke tålte mine innlegg. Men det er ikke mulig  å gjøre noe med fra min side.

Skrevet

Men så spurte jeg heller ikke om hvem her inne som var smartere enn snittet da. Det jeg vet er at folk som alltid finner en grunn til at de er smartere enn andre og SIER det er det som regel ikke. Folk som mener de er dummere enn andre er enten realistiske eller undervurderer seg.

denne tråden ble jo er eksempel på hvor glad folk er i å snakke om seg selv. Jeg spurte om noe annet. En deltaker penser tråden inn på seg selv.

Anonymkode: a05c6...e59

Skrevet

Jeg har et spm til hun som er smartere enn 98% av befolkningen. (Sorry at jeg ikke skriver anonymkode, er på mitt 3.glass vin🤣) Hva vil det si å være så mye smartere enn de fleste andre? Smartere på hvilken måte? Lurer oppriktig, mener ikke å være frekk eller kjip.

Anonymkode: 1404f...e72

Skrevet

Jeg må si jeg synes det er festlig med disse «kun 4% av befolkningen greier denne oppgaven. Gjør du?» på FB og de som deler og sier de greide den! 🤣 Som regel de jeg vet er litt enklere møblert i loftsetasjen som gjør dette. 

Anonymkode: af03d...cae

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg, men har en bekjent som alltid er den ene i å ikke ta poenget. Det er flere som har lagt merke til det. Nå sitter ikke vi og vitser hele tiden, men om noe skal forklares, det er en slags gåte, eller man forklarer hvordan en ting funker eller forteller om noe som har skjedd så er det en person som aldri forstår det eller så hva som var poenget. 
ALLE tar det bortsett fra denne personen.

Har også lagt merke til at de som ikke tar poeng ofte tror på alt som leses på nett. Det gjør isåfal denne personen. Og selvfølgelig når det kommer en artikkel om «dette kan bety at du er smartere enn gjennomsnittet» så kjenner personen seg igjen i dette, og tror faktisk at hn er smartere og at alt som kanskje føles som en svakhet er tegn på ekstra smarthet.. 

hva tror du?

Anonymkode: a05c6...e59

To av mine venninner er sånne som ikke tar poenget. Hun ene er enkelt møblert mellom øra og  ganske uintelligent sosialt sett . Intelligenstestene på fb og alle andre tester 10/10 riktige på enkle spørsmål, blir delt over en lav sko og hun poengterer hvor lett det er og hvor intelligent hun egentlig er..

Den andre er på mensa nivå når det kommer til intelligens, så jeg vet ikke hva jeg skal tro. 

Anonymkode: 18eab...468

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...