Gå til innhold

Alltid den ene som ikke tar poenget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke meg, men har en bekjent som alltid er den ene i å ikke ta poenget. Det er flere som har lagt merke til det. Nå sitter ikke vi og vitser hele tiden, men om noe skal forklares, det er en slags gåte, eller man forklarer hvordan en ting funker eller forteller om noe som har skjedd så er det en person som aldri forstår det eller så hva som var poenget. 
ALLE tar det bortsett fra denne personen.

Har også lagt merke til at de som ikke tar poeng ofte tror på alt som leses på nett. Det gjør isåfal denne personen. Og selvfølgelig når det kommer en artikkel om «dette kan bety at du er smartere enn gjennomsnittet» så kjenner personen seg igjen i dette, og tror faktisk at hn er smartere og at alt som kanskje føles som en svakhet er tegn på ekstra smarthet.. 

hva tror du?

Anonymkode: a05c6...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

hva tror du?

At du er litt lite kresen på venner?

Anonymkode: d7f5e...bc4

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du er litt lite kresen på venner?

Det hadde ingenting med saken å gjøre tror jeg

Skrevet

Med normalfordeling så vil det selvsagt være folk som er dummere enn gjennomsnittet.

Anonymkode: 36d7a...d7b

Skrevet

Det hadde ingenting med saken å gjøre tror jeg

Det var nå i alle fall det som var spørsmålet.

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg, men har en bekjent som alltid er den ene i å ikke ta poenget. Det er flere som har lagt merke til det. Nå sitter ikke vi og vitser hele tiden, men om noe skal forklares, det er en slags gåte, eller man forklarer hvordan en ting funker eller forteller om noe som har skjedd så er det en person som aldri forstår det eller så hva som var poenget. 

Har også lagt merke til at de som ikke tar poeng ofte tror på alt som leses på nett. Det gjør isåfal denne personen. Og selvfølgelig når det kommer en artikkel om «dette kan bety at du er smartere enn gjennomsnittet» så kjenner personen seg igjen i dette, og tror faktisk at hn er smartere og at alt som kanskje føles som en svakhet er tegn på ekstra smarthet.. 

hva tror du?

Jeg må si meg enig i det siste avsnittet der. Det er gjerne en sterk korrelasjon mellom muligheten til å være kildekritisk og intelligens.

Men det må jo også være fantastisk deilig å være litt «dum», tenker jeg. 

Anonymkode: 03153...af9

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg må si meg enig i det siste avsnittet der. Det er gjerne en sterk korrelasjon mellom muligheten til å være kildekritisk og intelligens.

Muligheten til å være kildekritisk og nivået av intelligens* var det jeg mente 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også tenkt at det må være deilig å være dum. Det er bare verst for dem rundt. Men så har jeg følt meg veldig dum også, og det er da ikke noe deilig faktisk.

jeg har bare svart folk, at «alle» tror de er smartere enn snittet. Avisene finner noe å hekte seg opp i. For en stund siden var det smattelyder. Hvis du irriterer deg over smattelyder så har du høyere intelligens.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også tenkt at det må være deilig å være dum. Det er bare verst for dem rundt. Men så har jeg følt meg veldig dum også, og det er da ikke noe deilig faktisk.

jeg har bare svart folk, at «alle» tror de er smartere enn snittet. Avisene finner noe å hekte seg opp i. For en stund siden var det smattelyder. Hvis du irriterer deg over smattelyder så har du høyere intelligens.

Jeg har også tenkt et par ganger at jeg skulle ønske jeg var litt enkel og satt pris på helt enkle ting og ikke fikk med meg noe da hadde jeg selvsagt hatt en enkel omgangskrets også og toppen av lykke hadde vært søt kartongvin og lange diskusjoner om se og hør på campingen, men så snapper jeg ut av det og tenker det muligens er litt tomt å aldri være oppdatert på verden, politikk, nyheter..

selvom de sommelier livet jeg skisserer over sikkert er mer lykkelige enn meg mange ganger.

Skrevet
24 minutter siden, Juliea Ruler skrev:

toppen av lykke hadde vært søt kartongvin og lange diskusjoner om se og hør på campingen

Mitt inntrykk er at det går helt fint an å finne lykken på den måten, både som mindre begavet og som meget intelligent. 

Og at det er verre stilt med de som bare er passe intelligente. At de strever konsekvent med å plassere seg selv og andre. 

Skrevet

At du muligens er litt dum selv som gidder lage en tråd om dette. 
Tenker du og denne vennen matcher fint jeg. 

Anonymkode: ef079...518

Skrevet

At du muligens er litt dum selv som gidder lage en tråd om dette. 
Tenker du og denne vennen matcher fint jeg. 

😆 der kom den, ja...

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

hva tror du?

Kan være flere ting. De som ikke tar poenget i en vits, kan være folk som befinner seg ett eller annet sted på autismespekteret, eller som har ulike former for språkvansker. Har man det i mild grad, vil det ikke merkes så lenge kommunikasjonen er gjennomsiktig og konkret, men de kan slite når en setning har dobbelt bunn. 

Å tro på alle tullesaker i nettavisene er vel mest tegn på at de ikke evner å sile seriøst fra useriøst. Noen er helt tette i pappen og klarer ikke engang skille satire fra virkelighet. Gå inn på eavisa så ser du...

Anonymkode: e2b7c...68a

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😆 der kom den, ja...

Ja dette er jo gjerne en av de litt enkle. Oppbrukte hersketeknikker som liksom skal sette på plass noen som lurer på noe 😆

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja dette er jo gjerne en av de litt enkle. Oppbrukte hersketeknikker som liksom skal sette på plass noen som lurer på noe 😆

Tror ikke helt du tok poenget mitt...

Skrevet

Livet mitt i et nøtteskall. Familie, folk på Facebook, ansatte og foreldre i barnehagen, og også noen av mine egne kolleger.

Jeg har en IQ på 135 (har tatt testen hos Mensa) og 98% av befolkningen er dummere enn meg. Fører til at jeg er mindre sosial enn jeg egentlig vil være, og holder meg mest mulig unna sosiale medier, for jeg ikke vil minnes om hvor dumme og lite reflekterte folk er hele tiden.

Hvorfor jeg da henger på anonymforum? Her synes jeg faktisk det er en del intelligente og reflekterte folk, og ikke minst er det mye underholdning. Guilty pleasure :)

Anonymkode: 896a5...ae6

Skrevet

Livet mitt i et nøtteskall. Familie, folk på Facebook, ansatte og foreldre i barnehagen, og også noen av mine egne kolleger.

Jeg har en IQ på 135 (har tatt testen hos Mensa) og 98% av befolkningen er dummere enn meg. Fører til at jeg er mindre sosial enn jeg egentlig vil være, og holder meg mest mulig unna sosiale medier, for jeg ikke vil minnes om hvor dumme og lite reflekterte folk er hele tiden.

Hvorfor jeg da henger på anonymforum? Her synes jeg faktisk det er en del intelligente og reflekterte folk, og ikke minst er det mye underholdning. Guilty pleasure :)

Anonymkode: 896a5...ae6

Har det litt på samme måte. «Omgitt av idioter» er en setning jeg ofte biter i meg. Men har fantastiske venner, da.

Skrevet

Har det litt på samme måte. «Omgitt av idioter» er en setning jeg ofte biter i meg. Men har fantastiske venner, da.

Ja, det hjelper ofte å unnlate setninger som «98% av befolkningen er dummere enn meg» :) 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det hjelper ofte å unnlate setninger som «98% av befolkningen er dummere enn meg» :) 

Da jeg var gikk i 1.klasse fikk jeg beskjed om å ikke fortelle andre at jeg kunne lese som treåring. Det ville framstå som skrytete, sa mamma. Og det samme gjaldt det meste annet jeg foretok meg. Etter 5.klasse trengte jeg ikke regne matte igjen før 1.gym, jeg hadde gjort ferdig pensumet for hele ungdomsskolen, men jeg satt lydig gjennom time etter time så ikke de andre elevene skulle oppleve negative følelser eller tro at jeg fikk spesialbehandling. Timene gikk med til å lese engelskpensum for vgs; som min 19 år gamle bror var ferdig med. Jeg måtte bare sørge for at de andre trodde at jeg holdt på med matte, jeg også.

Så du kan tro at vi har trening i å gå under radaren. Og i å ikke si de åpenbare tingene høyt.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg var gikk i 1.klasse fikk jeg beskjed om å ikke fortelle andre at jeg kunne lese som treåring. Det ville framstå som skrytete, sa mamma. Og det samme gjaldt det meste annet jeg foretok meg. Etter 5.klasse trengte jeg ikke regne matte igjen før 1.gym, jeg hadde gjort ferdig pensumet for hele ungdomsskolen, men jeg satt lydig gjennom time etter time så ikke de andre elevene skulle oppleve negative følelser eller tro at jeg fikk spesialbehandling. Timene gikk med til å lese engelskpensum for vgs; som min 19 år gamle bror var ferdig med. Jeg måtte bare sørge for at de andre trodde at jeg holdt på med matte, jeg også.

Så du kan tro at vi har trening i å gå under radaren. Og i å ikke si de åpenbare tingene høyt.

Jeg har omtrent samme opplevelsen som deg fra skolen. 

Bare opplevde ikke at den du svarte, hadde det. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha. Du er faktisk bittelitt dum jo. 😂

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har omtrent samme opplevelsen som deg fra skolen. 

Bare opplevde ikke at den du svarte, hadde det. 

Syns vel ikke hun fortalte nok til at jeg kan avgjøre hvordan hun hadde det på skolen.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns vel ikke hun fortalte nok til at jeg kan avgjøre hvordan hun hadde det på skolen.

Nei, det var jeg som mente dette. 

Å skryte av at 98% er dummere, tyder ikke på at man har lært seg å fly under radaren, snarere tvert i mot.

Man fremstår jo bare som mindre glup av det også, til tross for mensa-medlemskap og hele den greia der. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det var jeg som mente dette. 

Å skryte av at 98% er dummere, tyder ikke på at man har lært seg å fly under radaren, snarere tvert i mot.

Man fremstår jo bare som mindre glup av det også, til tross for mensa-medlemskap og hele den greia der. 

På et anonymforum der ingen vet hvem du er, kan du jo si hva du vil uten å støte slekt og venner. For sånne utsagn vil jo trigge dem som dermed føler seg litt dummere.

Men den eneste som ble trigget var jo du. Hva skyldes dét, tro? 

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På et anonymforum der ingen vet hvem du er, kan du jo si hva du vil uten å støte slekt og venner. For sånne utsagn vil jo trigge dem som dermed føler seg litt dummere.

Men den eneste som ble trigget var jo du. Hva skyldes dét, tro? 

Kjente meg igjen i dette med å lese i tre års alder. Og å lære videregående pensum da jeg var ferdig med matte. Og å dempe meg med å si alt mulig. 

Men et eller annet sted på veien, skilte våre løyper, tydeligvis lag 😑

For alt det er verdt; Disse menneskene føler seg ikke dumme eller trigget, av at du sier du er smart. De føler seg brydd på dine vegne, over at du er sosialt klønete. Synes synd på deg, rett og slett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...