Gå til innhold

sende barnet i barnehagen i august?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mange er nokk ikke ening i det jeg kommer til og si nå, men jeg vil ikke risikere og sende  barnet som starter i barnehagen i august om denne coronaviruset ikke er over enda.. Jeg synes det er absurd og skulle risikere og smitte barn og smitte over andre i hjemmet. Snakk om liv og død her.

Ville dere ha sendt barnet? om barnet skal begynne snart i barnehagen? barnet er ikke 2 år enda.

Anonymkode: f73f2...525

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Viruset er jo «kommet for å bli» og man kan ikke la være å fortsette å leve. 

Anonymkode: 0c420...e7c

Skrevet

Hvorfor skulle du ha barnet i barnehage?

Anonymkode: de71e...9e0

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle du ha barnet i barnehage?

Anonymkode: de71e...9e0

Barnevernet anbefalte meg

Skrevet

Jeg begynner å jobbe i slutten av august. Så ungen begynner i bhg 1.5 uke før det. 

Slik det blir en lengre tilvenning enn bare de 3 dagene. 

Korona viruset er for å bli på lik linje som andre typer virus. 

Anonymkode: 90696...920

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må høre på barnevernet! 

Anonymkode: 16cc0...50b

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg ikke turd å nekte det altså da bruker de det garantert mot deg at du ikke er samarbeidsvillig å tar imot veiledningen de prøver å gi deg. Søsteren min nektet å ha ungen på 2 år i bhg selv om BV mente at barnet burde det. Hun mistet omsorgen for barnet å noe av det de trakk frem var at hun ikke fulgte veiledningen deres om hva hun bør gjøre som er til barnets beste. Hun mistet selvsagt ikke omsorgen bare fordi hun nektet å ha ungen i barnehagen,men det ble brukt mot henne.

Anonymkode: 0a192...9fa

Skrevet

Hvis du er under barnevernet, har nok ungen din godt av å få gå i barnehagen.

Anonymkode: 7abf7...893

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er under barnevernet, har nok ungen din godt av å få gå i barnehagen.

Anonymkode: 7abf7...893

Herregud for ett nedlatende svar! Her var også bv på hjemmebesøk pga barnefaren som vi ikke bor med,fikk flere bekymringsmeldinger på seg. Da ville BV se hvordan min omsorgsevne var også. De kom på kun ett hjemmebesøk,å hadde vel 2-3 møter med de etterpå før de henla saken. Så at HI har med BV å gjøre akkurat nå vil overhodet ikke si at hub nødvendigvis ikke er noe god mamma. For alt vi vet så henlegger de kanskje saken om en måned. Snakk om å forhåndsdømme folk 😮

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud for ett nedlatende svar! Her var også bv på hjemmebesøk pga barnefaren som vi ikke bor med,fikk flere bekymringsmeldinger på seg. Da ville BV se hvordan min omsorgsevne var også. De kom på kun ett hjemmebesøk,å hadde vel 2-3 møter med de etterpå før de henla saken. Så at HI har med BV å gjøre akkurat nå vil overhodet ikke si at hub nødvendigvis ikke er noe god mamma. For alt vi vet så henlegger de kanskje saken om en måned. Snakk om å forhåndsdømme folk 😮

🙌

Anonymkode: d78b1...b48

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnevernet anbefaler hi at barnet skal gå i barnehage. Da har de ikke henlagt saken, men vedtatt at veiledning er nødvendig. 

Veldig få som er i bv sitt søkelys skjønner hvorfor de er der. Det er jo ofte grunnen til at de trenger veiledning. 

Anonymkode: 16cc0...50b

Skrevet

Er du aldri på butikken eller andre plasser mennesker er?

Jeg tenker at risikoen er like stor i butikken feks. På butikken vår er det en håndvask ved inngangen samt antibac automat. Jeg er stort sett alene å bruke dette. Det går forbi mange mennesker den tiden jeg bruker på vask. I tillegg ser jeg flere og flere har med barn i butikken. 
Jeg tror i de fleste tilfeller er det voksne som smitter barn. Ja, teoretisk tar jo da et barnehagebarn dette med i barnehagen. 
Korona er i Norge nå. Så med mindre du bor i skogen uten kontakt med omverdenen så tenker jeg risiko ikke blir større ved å bruke barnehage. 
Og er du så redd at du faktisk har isolert deg så trenger du hjelp. 

Anonymkode: dfcf4...2b2

Skrevet

Send barnet ditt i barnehagen etter barnevernets anbefaling. Det er en grunn til at barnevernet har valgt å gi deg dette rådet og de ser det vil hjelpe barnet ditt. 

Anonymkode: f954e...bd8

Skrevet
På 25.4.2020 den 8.51, Anonym bruker skrev:

Send barnet ditt i barnehagen etter barnevernets anbefaling. Det er en grunn til at barnevernet har valgt å gi deg dette rådet og de ser det vil hjelpe barnet ditt. 

Anonymkode: f954e...bd8

synes det er litt for dyrt nå tanken på at nå i disse kommende månedene må jeg betale for advokat og det koster en del å ha barn i barnehagen og. Og jeg har ingen problem med å ha mini hjemmeværende litt til, Neste år då er ialfefall alt på plass, Barnevernet kan jo ikke ta omsorgsovertakelse pga dette? er jo de som bruker opp pengene mine og barnefordeligs sak. Plus barnet skal jo selvfølgelig i barnehage. Trodde at det var jeg som mor som bestemte dette. 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

synes det er litt for dyrt nå tanken på at nå i disse kommende månedene må jeg betale for advokat og det koster en del å ha barn i barnehagen og. Og jeg har ingen problem med å ha mini hjemmeværende litt til, Neste år då er ialfefall alt på plass, Barnevernet kan jo ikke ta omsorgsovertakelse pga dette? er jo de som bruker opp pengene mine og barnefordeligs sak. Plus barnet skal jo selvfølgelig i barnehage. Trodde at det var jeg som mor som bestemte dette. 

Når du ikke har med BV å gjøre så er det foreldrene som bestemmer når barnet skal begynne i bhg ja. Men når du har med BV å gjøre så gjør du veldig lurt i å følge det barnevernet mener at barnet ditt trenger. Nå mener de at barnet trenger å gå i barnehage å da gjør du ikke lurt i å motsette deg det.For å unngå omsorgsovertakelse må du vise at du er samarbeidsvillig og tar imot hjelpen BV ønsker å gi deg. Her er barnehage ett av hjelpetiltakene BV mener er nødvendig. Hvis du velger å ikke ta imot hjelpetiltak så har BV grunnlag for omsorgsovertakelse.

Hvis du er alenemamma så kan du søke redusert barnehagebetaling + penger av NAV til å dekke noe av bhgplassen. 

Skrevet
4 minutter siden, Bergen_by skrev:

Når du ikke har med BV å gjøre så er det foreldrene som bestemmer når barnet skal begynne i bhg ja. Men når du har med BV å gjøre så gjør du veldig lurt i å følge det barnevernet mener at barnet ditt trenger. Nå mener de at barnet trenger å gå i barnehage å da gjør du ikke lurt i å motsette deg det.For å unngå omsorgsovertakelse må du vise at du er samarbeidsvillig og tar imot hjelpen BV ønsker å gi deg. Her er barnehage ett av hjelpetiltakene BV mener er nødvendig. Hvis du velger å ikke ta imot hjelpetiltak så har BV grunnlag for omsorgsovertakelse.

Hvis du er alenemamma så kan du søke redusert barnehagebetaling + penger av NAV til å dekke noe av bhgplassen. 

Jeg motsetter meg ikke men vil bare vente litt til alt ordner seg og, hva er det med folk og være så redd for bv egentlig? har man ikke lov og være uenig?  Pluss barnet har det bra og utvikler seg bra om de hadde vært omvendt hadde det kanskje vert mye mer bekymring. Pluss det er jo ikle Bv som skal betale for barnehage men meg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg motsetter meg ikke men vil bare vente litt til alt ordner seg og, hva er det med folk og være så redd for bv egentlig? har man ikke lov og være uenig?  Pluss barnet har det bra og utvikler seg bra om de hadde vært omvendt hadde det kanskje vert mye mer bekymring. Pluss det er jo ikle Bv som skal betale for barnehage men meg

Med de holdningene du viser her så er det dessverre ikke rart om du mister barnet. Du har jo ikke skjønt noe som helst!

Skrevet

Barnet ditt er ikke 2 år BW. 

Anonymkode: df795...648

Skrevet
57 minutter siden, Bergen_by skrev:

Med de holdningene du viser her så er det dessverre ikke rart om du mister barnet. Du har jo ikke skjønt noe som helst!

Jeez og hjelper ikke med trusler, Ikke rart at fleste mister barnet når du hører alt i ræva Bv har og si informert de i nyhetene? da synes jeg det er på tide 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeez og hjelper ikke med trusler, Ikke rart at fleste mister barnet når du hører alt i ræva Bv har og si informert de i nyhetene? da synes jeg det er på tide 

pluss det er ikke ønskelig og sende barnet til barnehagen om dette viruset varer til den dag, Smitte og drepe andre som får på seg viruset 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet ditt er ikke 2 år BW. 

Anonymkode: df795...648

nei hun er 1,4 år gammel

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

pluss det er ikke ønskelig og sende barnet til barnehagen om dette viruset varer til den dag, Smitte og drepe andre som får på seg viruset 

Jo mer du skriver her jo mer sikker er jeg på at BV gjør rett i å undersøke hos dere. Du har jo virkelig ikke skjønt noe som helst å overhysterisk itellegg.

Skrevet
På 24.4.2020 den 23.53, Anonym bruker skrev:

Men du fekk ikkje anbefaling om å ha barna i barnehagen gjorde du? Det gjorde hi, då kan vi berre gå utfrå at det var ein grunn til det. Akkurat som at dei henla saka mot deg fordi det ikkje var noko å bekymre seg for. 

Skrevet
9 minutter siden, Syngensang skrev:

Men du fekk ikkje anbefaling om å ha barna i barnehagen gjorde du? Det gjorde hi, då kan vi berre gå utfrå at det var ein grunn til det. Akkurat som at dei henla saka mot deg fordi det ikkje var noko å bekymre seg for. 

Min sønn var 5 år så han gikk i bhg fra før av.Men hadde jeg hatt ett barn som ikke gikk i bhg når BV kom inn,å de anbefalte at barnet mitt burde begynne i bhg så hadde jeg søkt om barnehageplass selv om helst ville hatt barnet hjemme.Er lurt å vise BV at en er samarbeidsvillig å at en gjør det BV mener er det beste for barnet.

Skrevet
On 4/24/2020 at 10:27 PM, Anonym bruker said:

mange er nokk ikke ening i det jeg kommer til og si nå, men jeg vil ikke risikere og sende  barnet som starter i barnehagen i august om denne coronaviruset ikke er over enda.. Jeg synes det er absurd og skulle risikere og smitte barn og smitte over andre i hjemmet. Snakk om liv og død her.

Ville dere ha sendt barnet? om barnet skal begynne snart i barnehagen? barnet er ikke 2 år enda.

dette er jo best om du finner du selv :) men jeg har sendt 18mnd i bhg og kommer til og sende broren i august, han fyller i desember, tenker at barnet har godt av og være i bhg

Anonymkode: c1d70...e3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...