Gå til innhold

Sjekker dere at deres barn har levert det de skal av arbeid?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Jeg sjekker ingenting. Fikken fellesmail den første uke der det sto at mange ikke lever alt, logget seg inn osv. Jeg sendte mld til lærer at jeg jobbet og hadde null kontroll på hva unegen gjorde og ikke gjorde, så om mitt barn ikke leverte, logget seg inn osv måttte hun gi meg beskjed. Fikk til svart at hun hadde vært flink og hun tok det med barnet før hun tok det med meg om det bare var småting. 
Hadde ikke ungen syns det fungerte bra å være hjemme alene med hjemmeskole så kunne jeg ikke jobbet nesten døgnet rundt. Nå har det roet seg og jeg jobber nesten 100 prosent, bare litt overtid. Har egentlig 50 prosent stilling. Storesøster har også hjemmeskole, men un har også jobbet mye de siste ukene. Denne uka har hun startet på jobb før sola står opp, slik at hun er klar for skolen når den starter ( hun syns det er så gøy og får ekstra motivasjon til å gjøre det bra på jobb og skole. Hun har fått bedre karakterer nå enn før corona)

Anonymkode: 109e7...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekker andre- og fjerdeklassingen. De eldre klarer seg supert selv. Her har det også vært et problem med arbeid som ikke er gjort/levert, og det forstår jeg veldig godt. Jeg føler meg heldig som har en arbeidshverdag som tillater meg å følge opp tett (jeg sitter med begge to). Det er virkelig ingen selvfølge å ha det slik, og da er det ikke rart om det glipper innimellom. 

Anonymkode: e868f...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn krever mye oppfølging ved hjemmeskole. Dessverre må jeg jobbe ekstra mye i denne tiden og klarer ikke følge opp. Skolen klarer heller ikke å følge opp. Fortvilende situasjon. Får det ikke 1:1 oppfølging blir lite gjort og ihvertfall ikke levert. Vi sitter i timesvis etter jeg er ferdig på jobb og gjør skolearbeid. Vi er begge utrolig slitne nå og det går en kule varm nå og da. 7. Klassing.

Anonymkode: 466b7...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom felles sms om ugjort arbeid i dag ja, og de formulerte seg på en måte som avslørte at problemet er ganske stort. Dette gjelder ikke min 7 klassing for han gjør ingenting uten meg, og såklart sørger jeg for at vi gjør alt. Mange barn er alene om ting og jeg forstår de kan miste motivasjonen dersom ting er vanskelige eller andre gjøremål frister mer. 

Så flaks jeg er hjemme uansett (ufør) og kan være sikker på ungen gjør det han skal. 

Anonymkode: eb46d...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 5.klassing har sjelden innlevering som de selv må sende til lærerne, er som oftest oppgaver de skal gjøre på ulike nettsider så man ser ikke om det er gjort eller ikke. Lærerne kan se på enkelte av sidene de bruker om barnet har vært inne og gjort det de skal, men ikke i alle fagene. 

Anonymkode: 2031c...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de skal levere er en avtale mellom elev og lærer og ikke noe jeg skal blande meg i.

Jeg skal tilrettelegge for at det blir gjort, og så kan jeg svare på spørsmål når mitt barn lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Pashla skrev:

Det de skal levere er en avtale mellom elev og lærer og ikke noe jeg skal blande meg i.

Jeg skal tilrettelegge for at det blir gjort, og så kan jeg svare på spørsmål når mitt barn lurer på noe.

Dette. Skolearbeid er deres arbeid, ikke mitt. Men noe av det som er stilig med hjemmeskole og hjemmekontor er at vi i mye større grad er på samme sted idet en av oss kommer over noe interessant eller rart eller uforståelig eller morsomt eller provoserende som kan deles, så det som til slutt leveres har oftere enn ellers lange faglige samtaler innbakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...