Gå til innhold

Sjekker dere at deres barn har levert det de skal av arbeid?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Vi får stadige Mail om at mange i klassen ikke leverer inn oppgaver og at vi foreldre må passe på at alt gjøres. Overlater dere alt til ungene ( de eldste klassene på barneskolen tenker jeg her) ? Her i 6 klasse er det altså daglig at det ikke blir levert oppgaver. Her går vi igjennom alt og tenker i grunn at det er en selvfølge . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det trengs ikke, mine barn leverer det de skal. Heldigvis. Og ja, jeg vet jeg er heldig med at ungene mine liker å gå på skole. 

Anonymkode: ccf98...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna bruker Showbie. 6. klasse. 
 

Jeg har appen lastet ned på telefonen og sjekker i løpet av dagen at alt er levert, og dobbeltsjekker tilbakemeldinger fra lærer.

Hos oss sendes e-post kun til de foreldrene som har barn som ikke har levert 

Anonymkode: 1232c...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Vi får stadige Mail om at mange i klassen ikke leverer inn oppgaver og at vi foreldre må passe på at alt gjøres. Overlater dere alt til ungene ( de eldste klassene på barneskolen tenker jeg her) ? Her i 6 klasse er det altså daglig at det ikke blir levert oppgaver. Her går vi igjennom alt og tenker i grunn at det er en selvfølge . 

Ja det gjør jeg,men min går bare i 4 klasse

Anonymkode: 47f6d...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Ikke bare sjekker, men jeg må sitte 1:1 med henne hele tiden for at hun skal jobbe. Heldige dere som har barn som jobber selvstendig. 

Anonymkode: 7c994...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7.klassingen sjekker jeg ikke. Jeg spør litt, og i blant spør hun meg også om hjelp med noe, men mest kommuniserer hun direkte med lærer.

5.klassingen sjekker jeg. Deres dagsplaner er en lang tekst som ikke er spesielt oversiktlig, så det skjer i blant at han har oversett noe. I tillegg trenger han hjelp for å strukturere arbeidet og ikke la friminutter flyte ut osv. En del ting trenger han hjelp med også. Denne uken har de hatt nytt stoff i matte, og det var mye han trengte forklart ekstra.

Anonymkode: 71286...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Noen dager får vi ikke gjort det vi skal pga jobbsituasjonen til meg og mannen. Jeg har gitt beskjed til lærerne til alle barna, så det er greit. 

Anonymkode: 0acee...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hjemmekontor, og at alt er gjort sjekkes før han får lov til å spille.
7. klasse

Anonymkode: 7197a...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det gjør jeg. Ikke bare sjekker, men jeg må sitte 1:1 med henne hele tiden for at hun skal jobbe. Heldige dere som har barn som jobber selvstendig. 

Anonymkode: 7c994...c35

Vet hvordan det er! Sånn er sønnen min også å han går i 3.klasse. Så fort jeg går ut av rommet så sitter han bare å tuller å jobber ikke. Jeg må sitte ved siden av han hele tiden for å få han til å jobbe. Heldigvis er han ikke sånn på skolen,der er han visst flink til å jobbe selvstendig.

Anonymkode: 220a7...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en i 4. Klasse og en i 6. Klasse. 4. Klassingen leverer alt som han skal. Der får jeg også ukeplanen tilsendt så jeg vet hva som skal gjøres. 6. Klassingen får jeg ikke noe ukeplan for, så jeg satser på at så lenge jeg ikke hører noe, så er det levert

Anonymkode: 832c6...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi får stadige Mail om at mange i klassen ikke leverer inn oppgaver og at vi foreldre må passe på at alt gjøres. Overlater dere alt til ungene ( de eldste klassene på barneskolen tenker jeg her) ? Her i 6 klasse er det altså daglig at det ikke blir levert oppgaver. Her går vi igjennom alt og tenker i grunn at det er en selvfølge . 

Kom Mail angående 6.klasse her idag og. Samme skole?;) vi ser igjen at ting blir gjort ja. 

Anonymkode: 80c2a...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det gjør vi. Vår yngste trenger lite oppfølging nå, mens ungdomsskoleeleven trenger mye oppfølging.

Anonymkode: 5320e...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kom Mail angående 6.klasse her idag og. Samme skole?;) vi ser igjen at ting blir gjort ja. 

Anonymkode: 80c2a...248

Hehe! Sikkert mange sånne mailer om dagen . Synes i grunn det er rart det stadig kommer mail om det samme. Hver uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. Femteklassingen ordner selv, førsteklassingen med spes.ped-behov har vi sluttet å ha skole med. 

Anonymkode: 5e1ad...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Niks. Femteklassingen ordner selv, førsteklassingen med spes.ped-behov har vi sluttet å ha skole med. 

Anonymkode: 5e1ad...ffc

Jeg håper dere har hatt tilbud om skole for førsteklassingen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg trenger ikke det.

10.klassingen jobber helt selvstendig, ser ikke ukeplanen engang. Men læreren der sender en melding i visma om noe ikke blir fulgt opp, har fått en melding så langt om at han ikke hadde vært der til oppropet (han sov).

7.klassingen kommuniserer direkte med lærer og jobber helt selvstendig. Der sendes også melding bare til de som ikke har gjort det de skal, har ikke fått noen tilbakemeldinger om mangler der.

5.klassingen trenger litt hjelp til organisering. Får ukeplan og blir litt overveldet av en 4 siders ukeplan hver mandag, så der hjelper jeg til med å bryte det ned i dager, bestemme hva som skal gjøres hver dag osv. Passer på at hun kommer seg på alle teamsmøter osv, og ser over de oppgavene som gjøres i oppgavebok og ikke leveres inn. Hun jobber ellers veldig selvstendig med oppgavene sine.

Anonymkode: cda65...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo forresten helt meningsløst med sånne fellesmail som du beskriver da, vil tro de som skulle fulgt opp bedre overhodet ikke fester seg ved disse. Det må jo sendes en melding direkte til de som ikke gjør det de skal.

Anonymkode: cda65...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er jo forresten helt meningsløst med sånne fellesmail som du beskriver da, vil tro de som skulle fulgt opp bedre overhodet ikke fester seg ved disse. Det må jo sendes en melding direkte til de som ikke gjør det de skal.

Anonymkode: cda65...891

Jeg aner ikke om det blir sendt Mail direkte til de elevene dette gjelder jeg vet bare at felles Mail kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg håper dere har hatt tilbud om skole for førsteklassingen ? 

For så vidt, siden vi begge har yrker med kritisk samfunnsfunksjon. Men barnet ville ikke håndtert en skoledag uten noen kjente voksne, så det var ikke aktuelt. 

Anonymkode: 5e1ad...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For så vidt, siden vi begge har yrker med kritisk samfunnsfunksjon. Men barnet ville ikke håndtert en skoledag uten noen kjente voksne, så det var ikke aktuelt. 

Anonymkode: 5e1ad...ffc

Skjønner. Håper barnet har gode dager uansett❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Sjekker verken 6. klassingen eller 8. klassingen. De spør hvis de lurer på noe. De har heldigvis vært selvstendige hele veien, og hvis det er noe de lurer på sender de melding til læreren. Her er det kun foreldrene til barna som ikke gjør det de skal som får beskjed. Synes det er veldig rart at lærer på deres skole sender ut til alle. 

Anonymkode: 5cf29...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...