Gå til innhold

Beholde eller ta abort


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men å drepe en baby, det klarer du, da. Det er ikke trist og vondt. Det angrer man ikke på.

Anonymkode: b24c0...24d

Skjerp deg.

Anonymkode: 3a535...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spøke med? Hva mener du?
Et foster er ikke, "etter uke 10" MER seg selv enn uke 5. Det er den samme personen, det samme mennesket som er der. Som man blir kjent med etter fødselen.

Anonymkode: b24c0...24d

Jeg har mistet i uke 11, uke 16 og nyfødt, og jeg kan love deg at det er stor forskjell! 

Men ikke la dette bli en antiabortdiskusjon, hi har sine grunner til å vurdere begge sine alternativ. 

Hi - for meg virker det som du alt har tatt valget, men at det blir en prosess fra å omstille seg fra ‘ferdig’ til slett ikke ferdig i det hele😍men det er bare det det er. En omstilling og så tror jeg at dere blir klar i god tid før baby melder sin ankomst. 

Men husk at valget er ditt og at du ikke ee noe verre menneske om du velger det ene over det andre. 

Anonymkode: 6b323...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men å drepe en baby, det klarer du, da. Det er ikke trist og vondt. Det angrer man ikke på.

Anonymkode: b24c0...24d

Det er ikke en baby. Og hvis du har et problem med abort, så burde du ikke være i denne tråden. 

Anonymkode: ba41a...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire, der den minste var en «overraskelse». Han er også en attpåklatt etter tre tette.

Han er nå 11 år, og vi har ikke angret en dag at vi valgte å beholde 💛

 

Lykke til med valget🌻

Anonymkode: de847...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk - vi har bestemt oss for å beholde ❤️ Var hos legen nå nettopp og fikk ultralyd også. Der inne var det full fart og jeg er 12 fullgåtte uker nå. Så lengere på vei enn først antatt. Dette vil nok gå bra, og det er jo mange uker igjen. Som legen sa til meg også, du vil ikke angre når du får barnet i armene dine. 

Anonymkode: 123df...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har tatt en beslutning dere er glade for, gratulerer med nr. 4 :)

Anonymkode: 96cd3...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk - vi har bestemt oss for å beholde ❤️ Var hos legen nå nettopp og fikk ultralyd også. Der inne var det full fart og jeg er 12 fullgåtte uker nå. Så lengere på vei enn først antatt. Dette vil nok gå bra, og det er jo mange uker igjen. Som legen sa til meg også, du vil ikke angre når du får barnet i armene dine. 

Anonymkode: 123df...8f9

Gratulerer så mye❤️. Jeg tror dette vil gå veldig bra 😊

Anonymkode: b04ca...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2020 den 12.23, Anonym bruker skrev:

Takk for ditt svar også ❤️

Slet du i tiden etterpå? 

Anonymkode: 123df...8f9

Har aldri slitt med valget mitt. Det var rett og slett ikke aktuelt å få flere barn.

Anonymkode: 7e503...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2020 den 9.16, Anonym bruker skrev:

Hei,

Mannen min og jeg har havnet i en litt trasig situasjon og er uplanlagt gravid med barn nr. 4

Dette kom som et sjokk ettersom jeg har brukt p-piller og ikke glemt en eneste en og heller ikke hatt sykdom med oppkast eller annen sykdom som kan påvirke effekten.

Nå sitter vi her med en uplanlagt nr. 4 i magen og jeg slites vanvittig med å skulle ta et valg :( Vi har allerede sett på ultralyd at jeg er 10 uker på vei, fordi vi måtte sjekke hvor langt jeg var hos legen.

Jeg er veldig redd for å velge feil. redd for å angre på en abort, redd for å angre på å beholde. For et kaos.

Noen med erfaringer som vil dele med meg/oss hva dere valgte? Angret dere i etterkant?

Anonymkode: 123df...8f9

Tror flere angrer på abort enn at de beholdt. Gitt at dere har stabilt forhold, økonomi og tid og ork til en til. 

Anonymkode: aff26...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2020 den 9.40, Anonym bruker skrev:

Føles som et umulig valg å ta abort ja <3 Jeg har nok allerede utviklet følelser for den lille i magen.

Vi har alle forutsetninger for å klare det. Vi har romslig økonomi, og tjener ganske godt begge to, 2,5 mill i samlet årsinntekt, så ingen bekymringer der.

Vi har hus med totalt 6 soverom og hytte, så økonomisk er det ingen problemer. 

De andre barna er 15, 12 og 5 år. Jeg er 36 år og mannen er 37 år.

 

 

Anonymkode: 123df...8f9

Sidan du spør her går eg ut frå at du vil ha råd. Eg er elles sparsommelig med råd for og imot abort. Men viss eg var i dine sko, og familiedynaminken eller er god (det las eg ingenting om?) så ville eg beheldt faktisk. Eg har fire tette. 5 år mellom eldste og yngste og er klar på at vi klarar ikkje fleire. Men vi har òg ein annan økonomi. 

Anonymkode: 7d227...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk - vi har bestemt oss for å beholde ❤️ Var hos legen nå nettopp og fikk ultralyd også. Der inne var det full fart og jeg er 12 fullgåtte uker nå. Så lengere på vei enn først antatt. Dette vil nok gå bra, og det er jo mange uker igjen. Som legen sa til meg også, du vil ikke angre når du får barnet i armene dine. 

Anonymkode: 123df...8f9

Så koselig. Dette tror jeg vil bli veldig bra for dere, for dere har jo de beste forutsetningene, HI.

Masse lykke til videre :)

Anonymkode: 23ace...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk - vi har bestemt oss for å beholde ❤️ Var hos legen nå nettopp og fikk ultralyd også. Der inne var det full fart og jeg er 12 fullgåtte uker nå. Så lengere på vei enn først antatt. Dette vil nok gå bra, og det er jo mange uker igjen. Som legen sa til meg også, du vil ikke angre når du får barnet i armene dine. 

Anonymkode: 123df...8f9

Så godt å høre, sikker på at det blir koselig med en ny baby. Og tre stolte storesøsken som sikkert vil hjelpe til. ❤️ 

Anonymkode: aea64...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir en storfamilie - så håper jeg at formen holder seg fin og at jeg kan være der for de 3 andre like mye som før ❤️ Merkelig nok husker jeg at jeg hadde samme bekymring for å ikke strekke til når jeg skulle ha nr 2 også, rart hvordan man tilpasser seg ❤️

Anonymkode: 123df...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...