Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. april 2020 #26 Skrevet 23. april 2020 30 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Da må du forklare meg grundig, helt fra start, hvordan tjener barnevernet penger på å fjerne barn fra foreldrene? Se bort fra at omsorgsovertakelse skjer i svært få av sakene bv er involvert i, og ha fokus på prosessen rundt en fjerning. Hvor ligger pengene? De selger ungene sikkert?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #27 Skrevet 23. april 2020 Tydelig at du er innom "Barnevernet vil vi ha helt fjernet" på fb! Er som å lese majoritetens meninger der. Håper bv gjør jobben sin her. Anonymkode: 45c6e...06a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #28 Skrevet 23. april 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: De er ikke ute etter barna men pengene og for og få pengene så må de ta barna så ja. Anonymkode: 3f1b5...8f6 Hvordan tjener barnevernet penger på omsorgsovertagelser? Jeg kjenner til barnevernet og hvordan de jobber, har sett det på nært hold fordi mannen til søsteren min gikk til sak mot ekskona for å få hovedomsorgen. Da kom barnevernet og sakkyndige på banen og måtte selvfølgelig evaluere begge hjem. Jeg har all forståelse for at det er slitsomt, og invaderende, men de fleste av oss (også søsteren min og mannen hennes) skjønner hvorfor det må være sånn. Det er ingen annen måte de kan sjekke forholdene rundt barnet på... Anonymkode: c06db...44b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #29 Skrevet 23. april 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Har man virkelig rett til privat liv/ familie liv når Barnevernet er innblandet? Har de rett får å gå rundt og snike seg for og få informasjon av barnehager og skole av barna? Eller ringer til barnehage om barnet har fått plass i barnehage uten og spør foreldrene eller at foreldrene har fått svar enda? Ja de skal se «barnets beste» Men av og til føles det for mye. Nesten som de invaderer privat livet mitt og barna mine som føles sykt! ubehageligt ut.. Hva jeg gjør i fritiden, Hvor jeg skal reise, Hva type folk jeg henger med, hvordan er det med typen min og barnet (ikke barnets far), Er det bare jeg som føler det krenkendes med bv? Har de rett til og bare ta informasjon i fra barnehagen og om meg uten tillatelse? Anonymkode: 3f1b5...8f6 Hvis du ikke har gitt skriftlig samtykke til dette, så tenker jeg at de opptrer uprofesjonelt og uetisk. De har en plikt til å sørge for godt samarbeide med foreldrene og at alles rettsvern ivaretas. Har du forsøkt å si fra at du ikke ønsker at de opptrer slik? Anonymkode: b1de8...de2
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #30 Skrevet 23. april 2020 16 timer siden, Pashla skrev: De SKAL vite alle disse tingene. Ikke på den måten. Anonymkode: b1de8...de2
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #31 Skrevet 23. april 2020 2 hours ago, Anonym bruker said: er dessverre fakta. hvorfor tror du bv har så mye negativt på seg og hvor de taper nå i sakene? De elsker makt og penger. Tror ikke du henger deg så mye i nyhetene Anonymkode: 3f1b5...8f6 Hvordan tenker du at barnevernet tjener penger på omsorgsovertakelse? Det er veldig kostnadskrevende med rettssak. Også må barnevernet/kommunen BETALE fosterforeldre... Lønna til fosterforeldre er ikke stor, men det hadde vært billigere at barn bor hos biologiske foreldre. Anonymkode: 4f625...fde
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #32 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan tenker du at barnevernet tjener penger på omsorgsovertakelse? Det er veldig kostnadskrevende med rettssak. Også må barnevernet/kommunen BETALE fosterforeldre... Lønna til fosterforeldre er ikke stor, men det hadde vært billigere at barn bor hos biologiske foreldre. Anonymkode: 4f625...fde Fordi barnevernet selger barna til høystbydende (helst pedofile). For det er det som er gjengs mening i de gærne anti-barnevernsgruppene. (IKKE HI) Anonymkode: 45c6e...06a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #33 Skrevet 23. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du ikke har gitt skriftlig samtykke til dette, så tenker jeg at de opptrer uprofesjonelt og uetisk. De har en plikt til å sørge for godt samarbeide med foreldrene og at alles rettsvern ivaretas. Har du forsøkt å si fra at du ikke ønsker at de opptrer slik? Anonymkode: b1de8...de2 I noen tilfeller er det helt nødvendig for å ivareta barna å "opptre slik". Anonymkode: d60a7...8fd
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #34 Skrevet 23. april 2020 Ble meldt til barnevernet i sommer, av helt riktig årsak, og har derfor hatt mye med de å gjøre frem til idag hvor saken ble avsluttet. Vi har ingenting å skjule, alle kort på bordet, svart på alt de har lurt på og samarbeidet fint. Hyggelige folk, og godt mottatt. men! Og det er et men. Jeg merker at de ofte er ute etter å vri på ting som er sagt. Jeg forstår at de kanskje «må» gjøre det for å sjekke om det som blir sagt, stemmer. Men det er frustrerende når man er ærlig og får følelsen av å ikke bli trodd. Jeg ble og stilt til veggs fordi jeg håndterer følelsen av å være sint bedre enn jeg gjør å være lei meg, noe jeg tenker er helt normalt. Jeg sa vel noe som at det er enklere å være sint enn lei seg, og da stilte de spørsmål ved det. Det syns jeg var ubehagelig. Ikke fordi det er feil, men fordi jeg ikke synes det er feil å føle det sånn. utover det har de tilbudt oss mye hjelp, og bare være ute etter å ha et godt samarbeid med oss. Anonymkode: 53c18...063
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #35 Skrevet 23. april 2020 Ble meldt til bv av skolen helt uten grunn (jeg klagde det inn til Fylkesmannen som var enig i at skolen brøt taushetsplikten da de meldte uten grunn), men har kun godt å si om bv. De kjørte full undersøkelsessak, og det var selvsagt kjempeubehagelig, men nødvendig ut fra de uriktige opplysningene skolen hadde gitt. Bv opptrådte så diskret og omsorgsfullt at jeg nesten ble helt rørt. Og avsluttet selvsagt saken så snart de skjønte at skolen hadde gitt uriktige opplysninger. Anonymkode: 7f595...ef8
Gjest Skrevet 24. april 2020 #36 Skrevet 24. april 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke på den måten. Anonymkode: b1de8...de2 Hva er galt med måten?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #37 Skrevet 24. april 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: uansett, tror ikke fleste som skriver i tråden min har vært borti bv, Nei jeg har ikke noe og skjule og ruser meg/ikke voldelig/ ikke pga av omsorgssvikt heller, Så før folk begynner med spekulasjoner så tenk dere før dere skriver. Uansett om jeg ikke har noe og skjule så liker jeg mitt privat liv, ikke at hvert saksbehandler skal vite hele livet mitt, Folk er alt for redde Bv at det er sykt hvor mye folk er redde de, ikke rart at bv tar så mange omsorgsovertakelser og misbruker sakene, Pga ingen tørr og stå opp for dem eller vise de feil, Er sjeldent man får en saksbehandler som har gode intensjoner for både foreldre og barn. Anonymkode: 3f1b5...8f6 17 timer siden, Anonym bruker skrev: De er ikke ute etter barna men pengene og for og få pengene så må de ta barna så ja. Anonymkode: 3f1b5...8f6 Oj, det er vel fåfengt å prøve å nå deg med informasjon, men for andre er det viktig at slike påstander ikke blir stående ubesvart. Vet du noe om offentlig forvaltning og offentlig økonomi? Det er virkelig ikke sånn at omsorgsovertakelser gir bonus i lønn. Det er derimot slik at kommunene ikke får gjennomslag for omsorgsovertakelser hvis ikke hjemmebaserte tiltak er prøvd før kommunen går i nemnda og vil fjerne barna fra hjemmet. Det er også sånn at Bufetat (som skal finne plasseringssted til barna) hele tiden måles på hvor mange plasseringer de har, fordi plasseringer i institusjoner er dyre. Dermed er det et mål å holde antall plasseringer på et moderat nivå fordi budsjettet ikke holder hvis man plasserer for mange. Fosterhjemsplasseringer er mindre kostbare, men det er skrikende mangel på fosterhjem. Anonymkode: 14b62...81b
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #38 Skrevet 24. april 2020 Jeg skjønner hva du mener, og ja de trenger å vite dette. Men det et krenkende som faen! Skaff deg advokat med en gang og ikke skeiv under på noe før advokaten har godkjent det!! Mye bra men også mye ræva innen barnevernet. De er bare mennesker med gode og dårlige dager som alle oss andre. Anonymkode: d0393...4ad
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #39 Skrevet 24. april 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: er dessverre fakta. hvorfor tror du bv har så mye negativt på seg og hvor de taper nå i sakene? De elsker makt og penger. Tror ikke du henger deg så mye i nyhetene Anonymkode: 3f1b5...8f6 Åh Gud det er deg, BW. Etter alle de årene du har vært her, og etter utallige tråder hvor du har vist ditt manglende evnenivå og generelle dovne forhold til rollen som mor, så tenker jeg at du gjør godt i å samarbeide. Du har flere ting å lære, og det er godt at barnevernet prøver å hjelpe deg. Anonymkode: dda66...958
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #40 Skrevet 24. april 2020 Det ble meldt bekymringsmelding på oss nå februar fra helsesøster på skolen etter en samtale hun hadde hatt med vår datter en gang. Datter sa vi kranglet mye og fikk mye kjeft. vår datter er under utredning hos bup så vi har våre utfordringer. helsesøster informerte ikke oss så hun var tydeligvis begrunnet. det er kler det var kjipt at vi ikke bli informert i forkant og vi ble veldig overrasket. Helsesøster visste ikke ar barnet var i utredning hos bup. vi stilte på samtaler hos bv. Foreldre og datter alle hver for oss. De ba om samtykke til innhenting av opplysninger jeg samtykket selvsagt, vi har ikke noe å skjule. de skulle egentlig på hjemmebesøk, men etter innhenting av opplysninger og flere samtaler med oss på skype ble saken henlagt. jeg sa de var hjertelige velkomne på både planlagt og uplanlgt hjemmebesøk. de syntes vi var veldig samarbeidsvillige og saken ble henlagt. Selvsagt stressende og stå i det. De hadde vel kommet på hjemmebesøk om det ikke var pågående pandemi. de vil bare barnets beste. Det vil vi foreldre også, men alle foreldre eventer ikke å se barnas beste og det er derfor viktig at bv tar alle bekymringsmeldinger på alvor. det er veldig lite smart og sette seg i mot barnevernet altså. Du trenger ikke samtykke til innhenting av opplysninger, men syntes bv saken er alvorlig nok kan de likevel innhente samtykke. bv vil bare hjelpe. Jeg skjønner det er kjipt med innvolvering fra bv, men de er ser for en grunn de fleste saker blir henlagt, noen med tiltak andre ikke og noen ganger må sterkere grep iverksettes. hos oss spurte de ikke hvem vi hang med eller hva vi foreldre drev med på fritiden, om de lurer på det er de nok bekymret og jeg ville vært åpen med bv. Anonymkode: 433b8...470
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå