Gå til innhold

Er en slik tråd grei?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hovedinnlegget er greit nok, men i tråden blir det spekulert grovt. Personer som det ikke er spesielt vanskelig å finne identiteten til (mor) blir meget stygt kritisert og anklaget. Minner om at dette var en familie med flere barn, og at mor/søsken bør spares for slikt. Mor er ikke tiltalt i saken!

Anonymkode: 42638...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, sug lut skrev:

Nå er den rapportert mange ganger. Det kan ikke være meninga at sånt skal få stå.

Men det får den, åpenbart. Modereringen på dette forumet er en skam. Gang på gang lar de motbydelige spekulasjoner bli stående i lang tid.

Anonymkode: 42638...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Admin skrev:

Tråden er fjernet av hensyn til pårørende nå.

Admin

Men hvorfor fikk den stå så himla lenge? 

Anonymkode: 7eda6...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor fikk den stå så himla lenge? 

Anonymkode: 7eda6...c93

I dette tilfellet var det rett og slett fordi jeg jobbet kveld og var innom forumet like før tråden ble startet for å lese og ikke var innom forumet før i dag tidlig igjen. Det er beklagelig at tråden ble stående så lenge, men det var altså ikke en bevisst handling.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Admin skrev:

I dette tilfellet var det rett og slett fordi jeg jobbet kveld og var innom forumet like før tråden ble startet for å lese og ikke var innom forumet før i dag tidlig igjen. Det er beklagelig at tråden ble stående så lenge, men det var altså ikke en bevisst handling.

Admin

Men det skjer litt ofte, at tråder får stå for lenge. Dere har ikke for dårlig moderator kapasitet da?

Anonymkode: 51a48...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men det skjer litt ofte, at tråder får stå for lenge. Dere har ikke for dårlig moderator kapasitet da?

Anonymkode: 51a48...53a

Beklager at det oppfattes slik. Vi tar fortløpende vurderinger, men slik forumet er pr i dag ser vi ikke behov for å opptrappe moderator kapasiteten. Vi får akutte tråder som burde slettes ganske sjeldent på dette forumet heldigvis. Er det saker vi vet engasjerer stepper også forumansvarlig inn slik at ting ikke får stå lenge f.eks som når Ari Behns begravelse pågikk.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest i mars var dette opp til diskusjon, at en tråd fikk stå lenge fordi du var på jobb. 

Det må da kunne gå an at forumansvarlig sjekker forumet og får varslene når du er på jobb. Uansett hvor rolig forumet er, viser det seg at det oppstår situasjoner fra tid til annen. Noen ganger er det ikke greit at tråder blir stående et halvt døgn. 

Anonymkode: 7eda6...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Admin skrev:

Beklager at det oppfattes slik. Vi tar fortløpende vurderinger, men slik forumet er pr i dag ser vi ikke behov for å opptrappe moderator kapasiteten. Vi får akutte tråder som burde slettes ganske sjeldent på dette forumet heldigvis. Er det saker vi vet engasjerer stepper også forumansvarlig inn slik at ting ikke får stå lenge f.eks som når Ari Behns begravelse pågikk.

Admin

Det er ganske mye stygt som foregår her inne om dagen, det er jo veldig mye større aktivitet enn det pleier å være og det tiltrekker seg litt av hvert. Jeg synes det er rart at dere ikke synes at denne tiden er en tid hvor det trengs mer moderatorer til å følge med. Sånn som det er nå, så gidder folk nesten ikke å rapprtere fordi det tar mange ganger både vinter og vår før det reageres, og da er skaden skjedd for lengst.

Anonymkode: 51a48...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ganske mye stygt som foregår her inne om dagen, det er jo veldig mye større aktivitet enn det pleier å være og det tiltrekker seg litt av hvert. Jeg synes det er rart at dere ikke synes at denne tiden er en tid hvor det trengs mer moderatorer til å følge med. Sånn som det er nå, så gidder folk nesten ikke å rapprtere fordi det tar mange ganger både vinter og vår før det reageres, og da er skaden skjedd for lengst.

Anonymkode: 51a48...53a

Rapporter følges opp fortløpende av både @Forumansvarlig og meg og ryddes ved brudd på reglene. Vi er innom flere ganger i døgnet og jeg bruker fort 3-5 timer her inne daglig nettopp for å følge opp flere av trådene enn vi vanligvis gjør pga korona og karantene.

Om noen evt ønsker å være moderator er det mulig å sende en pm om dette, men vi må vurdere da opplæring kan bli vanskelig pga tiden vi er inne i.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Admin skrev:

Rapporter følges opp fortløpende av både @Forumansvarlig og meg og ryddes ved brudd på reglene. Vi er innom flere ganger i døgnet og jeg bruker fort 3-5 timer her inne daglig nettopp for å følge opp flere av trådene enn vi vanligvis gjør pga korona og karantene.

Om noen evt ønsker å være moderator er det mulig å sende en pm om dette, men vi må vurdere da opplæring kan bli vanskelig pga tiden vi er inne i.

Admin

Dere har vært ganske klare på at det ikke trengs flere moderatorer. Stå for det og se heller på systemet deres. 

Hvis rapporter følges opp fortløpende av både @Forumansvarlig og deg, er det jo merkelig at tråden ikke ble fjernet før i dag. Det ble jo rapportert flere ganger i går. @Admin

Anonymkode: 7eda6...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere har vært ganske klare på at det ikke trengs flere moderatorer. Stå for det og se heller på systemet deres. 

Hvis rapporter følges opp fortløpende av både @Forumansvarlig og deg, er det jo merkelig at tråden ikke ble fjernet før i dag. Det ble jo rapportert flere ganger i går. @Admin

Anonymkode: 7eda6...c93

Tråden ble startet opp ved åtte tiden i går kveld, og rapportert første gang ved ti tiden av hva jeg kan se. Jeg var som sagt innom og leste over forumene ved syv tiden, og var deretter på jobb så derfor fikk dessverre tråden stå lengre enn hva den helst skulle, den ble fjernet så fort rapportene ble oppdaget i dag tidlig av meg.

Angående flere moderatorer har det ikke vært noe særlig behov for dette før, nå er det vanskelig å drive med opplæring pga kapasitet og derfor har vi ikke søkt etter noen, om noen evt ønsker å bli frivillig moderator kan vi vurdere dette.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ganske lite ydmyk. Jeg husker da du begynte som moderator. Du tok over etter en moderator/forumansvarlig som var langt på jordet. Med den moderatoren friskt i minne, skrev jeg at jeg håpet du ikke kom til å være som den forrige. Og du svarte at du var ganske så grei, eller noe i den duren. Det har du forsåvidt vært, men nå er du ikke det. Mitt forslag om at forumansvarlig må inn når du er på jobb gidder du ikke å svare på. Bare noe svada om at hvis noen har lyst å melde seg som moderator kan de gjøre det. 

Anonymkode: 7eda6...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!
Beklager at dere opplever forumet som for treigt moderert til tider. Dere kan gjerne sende meg en PM - da får jeg varsel på mail og kan gå inn umiddelbart. Jeg er tilgjengelig i hele arbeidstiden, og stepper også inn utenom den dersom admin sier ifra at det er behov. 

Det er bare å ta kontakt med meg, også via "kontakt oss" nederst på siden her, da kommer man også til min mail. Jeg skal prøve å være mer tilgjengelig enn jeg har vært, slik at vi på best mulig måte kan hindre at dette skjer.

Forumansvarlig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Forumansvarlig skrev:

Hei alle sammen!
Beklager at dere opplever forumet som for treigt moderert til tider. Dere kan gjerne sende meg en PM - da får jeg varsel på mail og kan gå inn umiddelbart. Jeg er tilgjengelig i hele arbeidstiden, og stepper også inn utenom den dersom admin sier ifra at det er behov. 

Det er bare å ta kontakt med meg, også via "kontakt oss" nederst på siden her, da kommer man også til min mail. Jeg skal prøve å være mer tilgjengelig enn jeg har vært, slik at vi på best mulig måte kan hindre at dette skjer.

Forumansvarlig

 

Hvordan ser du for deg at dette skal skje i praksis? Sende mail, pm greit nok. Men hvorfor kan du ikke få varsel når noe rapporteres når Admin er på jobb? Tror du alle er her inne og leser? 

Anonymkode: 7eda6...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan ser du for deg at dette skal skje i praksis? Sende mail, pm greit nok. Men hvorfor kan du ikke få varsel når noe rapporteres når Admin er på jobb? Tror du alle er her inne og leser? 

Anonymkode: 7eda6...c93

Jeg kan legge inn varsel på rapporter til mail, men i løpet av arbeidstida er det like praktisk at jeg bare er inne kontinuerlig gjennom dagen og sjekker om det er noe, på samme måte som jeg er på Kvinneguiden. Dessuten sjekker jeg ikke den jobbmailen utenom arbeidstid, men admin kan gi meg beskjed privat når det "brenner".

Når det er sagt har vi ikke mulighet til å ha døgnbemanning, som Egmont-ansatt jobber jeg innenfor normal arbeidstid, mens admin er tilgjengelig det meste av tiden ellers. Men dersom det er tråder hun vet kan bli fulle av regelbrudd, gir hun altså beskjed slik at jeg følger med også utenom arbeidstid. 

Vi prøver i alle fall nå med en løsning der jeg er mer på, og admin sier ifra mer hvis hun vet det kan bli ting som må tas fortere enn  hun rekker når hun jobber kveld og sånne ting, og da vil jeg ta runder også utenom arbeidstid. 

Så setter vi pris på om dere sier ifra om dere ikke syns det fungerer.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 22.4.2020 den 13.19, Admin skrev:

Beklager at det oppfattes slik. Vi tar fortløpende vurderinger, men slik forumet er pr i dag ser vi ikke behov for å opptrappe moderator kapasiteten. Vi får akutte tråder som burde slettes ganske sjeldent på dette forumet heldigvis. Er det saker vi vet engasjerer stepper også forumansvarlig inn slik at ting ikke får stå lenge f.eks som når Ari Behns begravelse pågikk.

Admin

Hva mener du med «beklager at det oppfattes slik»? Du beklager ikke at dere har dårlig modereringskapasitet og lar meget stygg hets stå i timevis, du beklager at noen oppfatter at det er slik? Ble ikke den retorikken umoderne med Gerd Liv Valla? 
 

Når dere skriver at dere per i dag ikke ser behov for å trappe opp moderatorkapasiteten, så betyr det altså at dere mener det er «innafor» at meget stygg hets av navngitte personer (som i høyeste grad rammer mindreårige barn!) får stå i rundt 12 timer?

Anonymkode: 42638...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2020 den 8.23, Forumansvarlig skrev:

Jeg kan legge inn varsel på rapporter til mail, men i løpet av arbeidstida er det like praktisk at jeg bare er inne kontinuerlig gjennom dagen og sjekker om det er noe, på samme måte som jeg er på Kvinneguiden. Dessuten sjekker jeg ikke den jobbmailen utenom arbeidstid, men admin kan gi meg beskjed privat når det "brenner".

Når det er sagt har vi ikke mulighet til å ha døgnbemanning, som Egmont-ansatt jobber jeg innenfor normal arbeidstid, mens admin er tilgjengelig det meste av tiden ellers. Men dersom det er tråder hun vet kan bli fulle av regelbrudd, gir hun altså beskjed slik at jeg følger med også utenom arbeidstid. 

Vi prøver i alle fall nå med en løsning der jeg er mer på, og admin sier ifra mer hvis hun vet det kan bli ting som må tas fortere enn  hun rekker når hun jobber kveld og sånne ting, og da vil jeg ta runder også utenom arbeidstid. 

Så setter vi pris på om dere sier ifra om dere ikke syns det fungerer.

Forumansvarlig

Og jeg beklager at dere gjorde det så ubehagelig for brukermoderatorene at de sluttet på dagen, alle som en. Det beklager jeg virkelig!

Anonymkode: 14e4c...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg beklager at dere gjorde det så ubehagelig for brukermoderatorene at de sluttet på dagen, alle som en. Det beklager jeg virkelig!

Anonymkode: 14e4c...dea

Jeg kjenner ikke til at Egmont skal ha gjort dette, men jeg jobbet ikke med forumet for flere år siden da alle moderatorene sluttet, (jeg hadde et vikariat som forumansvarlig en stund før dette, men var borte fra Egmont i et år, og det var i den perioden de sluttet), så det kan jeg dessverre ikke uttale meg om. Men det er selvsagt veldig beklagelig og trist om så er tilfelle.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2020 den 16.08, Anonym bruker skrev:

Og jeg beklager at dere gjorde det så ubehagelig for brukermoderatorene at de sluttet på dagen, alle som en. Det beklager jeg virkelig!

Anonymkode: 14e4c...dea

De ville og rekruttere "skjulte" brukermoderatorer, men det eksploderte før de fikk startet, og det var de påtenkte brukermoderatorene som måtte ta støyten, ledelsen var tyst.....som vanlig

Anonymkode: 51a48...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2020 den 16.08, Anonym bruker skrev:

Og jeg beklager at dere gjorde det så ubehagelig for brukermoderatorene at de sluttet på dagen, alle som en. Det beklager jeg virkelig!

Anonymkode: 14e4c...dea

Det var vel etter den episoden de begynte å slette alle sletteforespørsler fra tråden Vil du slette brukeren din. 

Husker jeg så forespørsel på forespørsel fra brukermodder, og satte selvfølgelig spørsmålstegn ved det. De ble fjernet fort. Og etter det er begrunnelsen for at forespørsler blir fjernet at de ikke vil ha en lang tråd med sletteforespørsler. Men det var jo greit før denne henvendelsen. 

Anonymkode: 7eda6...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var vel etter den episoden de begynte å slette alle sletteforespørsler fra tråden Vil du slette brukeren din. 

Husker jeg så forespørsel på forespørsel fra brukermodder, og satte selvfølgelig spørsmålstegn ved det. De ble fjernet fort. Og etter det er begrunnelsen for at forespørsler blir fjernet at de ikke vil ha en lang tråd med sletteforespørsler. Men det var jo greit før denne henvendelsen. *

Anonymkode: 7eda6...c93

* Hendelsen

Anonymkode: 7eda6...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo absolutt ikke bra ut og slik vil vi hvertfall ikke ha det nå. Hvorfor/hvordan dette hendte er dessverre ikke noe @Forumansvarlig eller jeg vet noe om. Jeg kom nok inn like etter denne hendelsen for jeg husker at dette med sletting av sletteforespørsler fra medlemmer var ganske nytt når jeg startet, men det var en vanlig praksis hos Kvinneguiden og Doktor Online så jeg tenkte ikke noe særlig over det.

Kontakten med Egmont var vel også mye mer anderledes enn før om jeg husker rett fra de andre forumene. Nå derimot er @Forumansvarlig direkte ansatt hos Egmont og logistikk rekken er derfor mye kortere enn hva den var tidligere.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Admin skrev:

Dette høres jo absolutt ikke bra ut og slik vil vi hvertfall ikke ha det nå. Hvorfor/hvordan dette hendte er dessverre ikke noe @Forumansvarlig eller jeg vet noe om. Jeg kom nok inn like etter denne hendelsen for jeg husker at dette med sletting av sletteforespørsler fra medlemmer var ganske nytt når jeg startet, men det var en vanlig praksis hos Kvinneguiden og Doktor Online så jeg tenkte ikke noe særlig over det.

Kontakten med Egmont var vel også mye mer anderledes enn før om jeg husker rett fra de andre forumene. Nå derimot er @Forumansvarlig direkte ansatt hos Egmont og logistikk rekken er derfor mye kortere enn hva den var tidligere.

Admin

Det stemmer at du kom inn etter denne hendelsen. I hvert fall hvis du er ******. Det er og litt dumt, synes jeg da, at dere ikke kan bruke nickene dere hadde. Men jeg har full forståelse for at du ikke har noe med dette å gjøre. Også at du ikke vet hva som skjedde. Det er det nok ingen som får vite, det er jo noe som heter taushetsplikt. 

Anonymkode: 7eda6...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...