mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Vi har nå fått Mail om at klassen til 6 klassingen er nødt til å begynne med nytt og ukjent stoff i matte til uken. De får ikke digital undervisning og det står at ungene kan Google fremgangsmåte eller få hjelp av foreldre dersom de står fast. Noen som har opplevd å få lignende beskjed? Personlig så er jeg ikke så god i matte at jeg kan ta ansvar for å lære bort nytt stoff . Mannen er veldig flink i matte så sånn sett så skal vi sikkert komme i mål men akkurat dette kan da ikke være innafor?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 Ikke digital undervisning?? Det var snålt. Her har de hatt det fra dag 1. Men kanskje lettere for skoler der alt uansett går på ipad og digitale løsninger fra før av. Anonymkode: 42575...9bc
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 Måten de lærer matte på i dag er veldig ulik da "jeg var ung". Her bruker hele skolen Teams og barna får undervisning der. (har barn i 1, 2, 6 og 8 klasse) Da ville jeg sendt skolen en e-post og bedt de legge ut linker slik at barnet i alle fall lærer på riktig måte fra start. Anonymkode: cdf37...8b1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 Det var slik de første ukene her også. jeg ble nei og tok en krass telefon til rektor. Det er ikke aktuelt å ikke gi noen form for undervisning. Nå er det litt bedre. Det er undervisning på teams, det deles små videosnutter med beskrivelse av oppgaveløsning og lærer er delvis tilgjengelig for hjelp og spørsmål. Anonymkode: bf710...5eb
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 Dette høres ut som en dårlig løsning. Hvorfor i all verden bruker ikke skolen digitale plattformer? Dette kan jo enkelt løses ved å bruke f.eks. OneNote og deling av skjerm. Lærer kan vise steg for steg i OneNote, og elevene ser det på sin skjerm, og hører hva læreren sier. Dette er slendrian fra lærerens side, og det sier jeg som er lærer selv. Anonymkode: 6baac...3b4
Gardkjerringa Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 Her legger lærer ut mange små filmer om alt de holder på med. Det er linker på ukeplana. Han har laget rene undervisningsfilmer, og filmer der han viser eksempler og gir ungene praktiske oppgaver de skal gjennomføre. Vi tar bilde av de praktiske oppgavene og sender mms til lærer. Fungerer kjempefint. Noen av barna gjør skolearbeid på dagtid, noen trenger foreldre og venter til ettermiddagen. Ved å følge linkene hver dag, får alle samme undervisning.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. april 2020 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2020 Skolen har lagt til rette for digital undervisning men det er helt opp til lærer å bruke det eller ikke. Alle elevene på skolen har PC eller iPad . Alt arbeid skal gjøres på PC eller i alle fall inn på PC med bilder. Vi tar bilde av matteoppgaver og legger inn i matte mappen . Lærer er ikke tilgjengelig utenom at lærer retter oppgaver og kommenterer innleverte oppgaver. Vi har klagd og kommer ingen vei. Når det gjelder lærer så står digital undervisning både på viljen og evnen virker det som. Til nå har de kun gjort oppsummeringsarbeid . Nå går ikke det lenger og de må begynne med nytt stoff.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #8 Skrevet 19. april 2020 20 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Skolen har lagt til rette for digital undervisning men det er helt opp til lærer å bruke det eller ikke. Alle elevene på skolen har PC eller iPad . Alt arbeid skal gjøres på PC eller i alle fall inn på PC med bilder. Vi tar bilde av matteoppgaver og legger inn i matte mappen . Lærer er ikke tilgjengelig utenom at lærer retter oppgaver og kommenterer innleverte oppgaver. Vi har klagd og kommer ingen vei. Når det gjelder lærer så står digital undervisning både på viljen og evnen virker det som. Til nå har de kun gjort oppsummeringsarbeid . Nå går ikke det lenger og de må begynne med nytt stoff. Ring rektor! Dette er ikke holdbart. Anonymkode: 6baac...3b4
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #9 Skrevet 19. april 2020 Hos oss er det heller ikke undervisning, og hun i 3.klasse fikk nytt stoff i matte andre uken med hjemmeskole uten undervisning. For meg som voksen er denne matten veldig enkel, men de lærer matte på en helt annen måte enn når jeg var barn så metodikken jeg brukte var ikke korrekt selvom svaret var korrekt. Min datter fikk igjen oppgavene med kommentar om at hun hadde gjort feil, men da ble jeg så oppgitt at læreren fikk en telefon hvor jeg sa hva jeg mente om å gi nytt stoff uten noen forklaring på metodikken, og det var flere foreldre som reagerte på dette. Resultatet ble at læreren begynte med undervisning via teams hver gang noe nytt stoff kom. Anonymkode: 477fe...8a4
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. april 2020 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring rektor! Dette er ikke holdbart. Anonymkode: 6baac...3b4 Har tatt kontakt med rektor fra dag 1. Vi fikk tidlig info om hvordan lærer har valgt å legge opp undervisning . Vi har blitt møtt med at det er en uvant situasjon , at de prøver og feiler og at vi må gi det tid.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #11 Skrevet 19. april 2020 Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev: Har tatt kontakt med rektor fra dag 1. Vi fikk tidlig info om hvordan lærer har valgt å legge opp undervisning . Vi har blitt møtt med at det er en uvant situasjon , at de prøver og feiler og at vi må gi det tid. Fullstendig uakseptabelt! "Litt tid" har dermed blitt en sovepute. Lærere er vanligvis ganske stolte av å ha god endringsvilje og -kompetanse, denne læreren ser ut til å være stikk motsatt. Hadde jeg vært i dine sko, så hadde det gått en nokså tydelig mail til den aktuelle læreren, med rektor og kommunalsjef i kopi. Anonymkode: 6baac...3b4
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #12 Skrevet 19. april 2020 Dette er sløvt av lærer. Ta en ny telefon til rektor og si at dette ikke er greit. Hva sier de andre foreldrene på trinnet? Anonymkode: 3aca1...655
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. april 2020 Forfatter #13 Skrevet 19. april 2020 Vi har allerede tatt det videre via fau . Fau har tatt det med rektor og rektor er tydelig på at situasjonen med lærer for klassen ikke er optimal når det gjelder hjemmeskole . De har bare ikke kompetanse. De har 2 lærere som er av den gamle skolen og begge går av med pensjon etter denne klassen ...
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #14 Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi har allerede tatt det videre via fau . Fau har tatt det med rektor og rektor er tydelig på at situasjonen med lærer for klassen ikke er optimal når det gjelder hjemmeskole . De har bare ikke kompetanse. De har 2 lærere som er av den gamle skolen og begge går av med pensjon etter denne klassen ... Herregud, dette er jo helt vilt. Jeg ville tatt det enda et hakk videre, var jeg deg. Elevene har KRAV på adekvat opplæring, og det får de faktisk ikke når læreren ber dem om å "Google fremgangsmåte". Jeg regner med lærer får lønn for dette også? Ikke ok. Anonymkode: 3aca1...655
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. april 2020 #15 Skrevet 19. april 2020 5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi har allerede tatt det videre via fau . Fau har tatt det med rektor og rektor er tydelig på at situasjonen med lærer for klassen ikke er optimal når det gjelder hjemmeskole . De har bare ikke kompetanse. De har 2 lærere som er av den gamle skolen og begge går av med pensjon etter denne klassen ... Da er det rektors ansvar å sørge for at noen med kompetanse bistår. Rokkering på lærere er mulig. En del fag undervises neppe som musikk og gym, der er det kapasitet og hente.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. april 2020 Forfatter #16 Skrevet 19. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud, dette er jo helt vilt. Jeg ville tatt det enda et hakk videre, var jeg deg. Elevene har KRAV på adekvat opplæring, og det får de faktisk ikke når læreren ber dem om å "Google fremgangsmåte". Jeg regner med lærer får lønn for dette også? Ikke ok. Anonymkode: 3aca1...655 Jeg er helt enig. Vi er veldig frustrerte . Uansett hvordan vi snur og vender på det så har ikke lærer kompentanse ( og ei vilje) på det digitale . Rektor sier også at de mangler ressurser så noe ny lærer får vi ikke. Rektor sier de er klare over problemstillingen og at de jobber med saken ... hva nå det måtte bety
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #17 Skrevet 19. april 2020 Akkurat for dine unger går det nok helt fint. De som er best i klassen forstår dette som regel lett uten så mye annen forklaring enn det som står i boka eller på oppgavene. For svakere elever er det værre, men de er så unge at det er god tid til å tette hullene senere. Sansynlig vis vil elevene kunne ta igjen et års tapt skolegang på bare noen måneder med god innsats. Det viktigste er nok å oppretholde en struktur på dagen. Anonymkode: 5d9e3...175
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. april 2020 Forfatter #18 Skrevet 19. april 2020 1 minutt siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Da er det rektors ansvar å sørge for at noen med kompetanse bistår. Rokkering på lærere er mulig. En del fag undervises neppe som musikk og gym, der er det kapasitet og hente. Vi spurte om det. I vårt tilfelle så har ungene ( dessverre samme lærer i de fleste fag ) og musikklærer feks er klasselærer i en annen klasse. Mannen her har sendt en Mail til rektor om at dersom det ikke løses fort kan han holde digital undervisning både for lærer og elever. Han jobber innen IT og har jobbet med opplæring i IT tidligere ( voksen opplæring ) .
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #19 Skrevet 19. april 2020 Dette blir helt feil. Min 6 klassing sliter med matte. Jeg er heller ikke flink. Og jeg jobber om dagene, så vi måtte sitte med matte på kveldene. Når lærer ringte en dag så sa jeg det. Så nå har de ordnet en gruppe på 6 stk som sitter å jobber med matte sammens med en lærer. Anonymkode: cfc2b...1c4
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #20 Skrevet 19. april 2020 klag til de som er over rektor i kommune. Sjef for oppvekst/utdanning eller hva tittelen er hos dere. Det må ofte til når man ikke kommer noen vei med skolens ledelse og det har dere jo forsøkt over tid. Anonymkode: e0acc...152
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #21 Skrevet 19. april 2020 Er du aldri redd for å dele så ekstremt mange opplysninger om dere selv og de rundt dere, på et nettforum? Anonymkode: 952c9...507
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #22 Skrevet 19. april 2020 Men jeg skjønner ikke... klarer ikke voksne folk 6 kl pensum matte ? 😳 altså.... og jada jeg jobber hjemmefra og har hjemmeskole for to barn og det går veldig fint. Anonymkode: c7c75...93d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. april 2020 Forfatter #23 Skrevet 19. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men jeg skjønner ikke... klarer ikke voksne folk 6 kl pensum matte ? 😳 altså.... og jada jeg jobber hjemmefra og har hjemmeskole for to barn og det går veldig fint. Anonymkode: c7c75...93d Jeg forstår 6 klasse matte altså. Det vil si at jeg klarer å komme frem til svaret men det vil ikke være på samme måte som barna gjør det i dag. Jeg har i alle fall ikke kompetanse til å lære bort matte. Det ansvaret vil jeg ikke ha. Som flere i tråden skriver så henger ikke dette på greip.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #24 Skrevet 19. april 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men jeg skjønner ikke... klarer ikke voksne folk 6 kl pensum matte ? 😳 altså.... og jada jeg jobber hjemmefra og har hjemmeskole for to barn og det går veldig fint. Anonymkode: c7c75...93d Irrelevant. Skolen, her læreren, har det faglige ansvaret og er den som SKAL stå for opplæring. Denne læreren og denne skolen bør få seg en smekk. Anonymkode: 6baac...3b4
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #25 Skrevet 19. april 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men jeg skjønner ikke... klarer ikke voksne folk 6 kl pensum matte ? 😳 altså.... og jada jeg jobber hjemmefra og har hjemmeskole for to barn og det går veldig fint. Anonymkode: c7c75...93d Jeg kan i hvertfall si for min egen del at jeg er fullstendig ute av stand til å lære bort 6 kl matte Anonymkode: 952c9...507
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå