Gå til innhold

Hvorfor kan ikke barna være sammen med besteforeldre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnehagene åpner jo og myndighetene insisterer på at det er trygt fordi de regner med at barn ikke er noen vesentlig smittekilde. I barnehager jobber mange som er i risikosonen. Hva er forskjellen på å være i barnehage enn å være sammen med besteforeldre, hvorfor er det mer farlig? Siden dette viruset skal pågå minst hele 2020, vil rådet være at små barn ikke skal få være sammen med besteforeldre gjennom et helt år? 

Anonymkode: ef7c4...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åpne barnehager er viktig for at folk skal kunne komme seg på jobb igjen. Så må man heller gjøre andre tiltak for å redusere smitten, som ikke koster samfunnet så vanvittig mye.

Anonymkode: dc0e3...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ansatte som er i risikosonen i vår barnehage jobber ikke med barna... 

Anonymkode: e301d...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke forbudt at de er sammen med besteforeldre. Men, det anbefales ikke. Utover det så får nå hver og en enkelt besteforelder vurdere risikoen.

Anonymkode: 4f564...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange som er bestemor/bestefar å jobber i barnehage, jeg jobber med en dame i 40 årene som er bestemor til 2, hun har besøk av de hele tiden 🙂🙂

Anonymkode: 387bf...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldre er i risikosonen som regel både pga alder og evt tilleggssykdommer. 
 

Barna blir ikke alvorlig syke og antageligvis ikke foreldrene til barna(og eller de som jobber i bhg)... men de bhg ansatte som er i risikogruppa enten pga alder eller andre sykdommer mener jeg ikke skal være på jobb? Om jeg har skjønt det riktig.

faren min er eksempelvis bare 56 år... men har diabetes, høyt blodtrykk og bruker oksygenmaske om natta. Kommer ikke til å la dem passe barna(selv om de har lyst) da han er i den risikogruppa.

Det er en anbefaling fra myndighetene, så velger en å ikke følge er det jo på egen risiko...jeg velger å følge myndighetenes anbefaling .. i likhet med at jeg ikke røyker /drikker under svangerskap, barna følger vaksinasjonsprogram osv.. det er ikke ulovlig å ikke følge anbefalingene.. men trur det er lurt ..

Anonymkode: fa462...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som er i risikogrupper skal da vitterlig ikke tilbake i barnehagen for å jobbe med barna. Det er nettopp derfor en del barnehager sliter med bemanning. Besteforeldre i risikogrupper skal derfor heller ikke passe barnebarn. 

Anonymkode: e506c...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne anbefalingen gjelder vel bare dersom besteforeldrene er over 65 eller av andre grunner er i risikosonen?

Anonymkode: 4f662...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonym bruker said:

Barnehagene åpner jo og myndighetene insisterer på at det er trygt fordi de regner med at barn ikke er noen vesentlig smittekilde. I barnehager jobber mange som er i risikosonen. Hva er forskjellen på å være i barnehage enn å være sammen med besteforeldre, hvorfor er det mer farlig? Siden dette viruset skal pågå minst hele 2020, vil rådet være at små barn ikke skal få være sammen med besteforeldre gjennom et helt år? 

Anonymkode: ef7c4...950

her har vi vert sammens med mine foreldre hele tiden, 0 stress

Anonymkode: bf1f5...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnehagene åpner jo og myndighetene insisterer på at det er trygt fordi de regner med at barn ikke er noen vesentlig smittekilde. I barnehager jobber mange som er i risikosonen. Hva er forskjellen på å være i barnehage enn å være sammen med besteforeldre, hvorfor er det mer farlig? Siden dette viruset skal pågå minst hele 2020, vil rådet være at små barn ikke skal få være sammen med besteforeldre gjennom et helt år? 

Anonymkode: ef7c4...950

Skudd i mørket herfra, men kanskje fordi små barn blir lite syke; mens gamle mennesker (60+) oftere DØR av covid 19? Blir slutt på å besøke besteforeldre da, i alle fall.

Anonymkode: ca41e...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skudd i mørket herfra, men kanskje fordi små barn blir lite syke; mens gamle mennesker (60+) oftere DØR av covid 19? Blir slutt på å besøke besteforeldre da, i alle fall.

Anonymkode: ca41e...f80

Men hvis barn ikke blir syke eller er smittebærere som de mer eller mindre påstår, så er det jo ikke farlig for besteforeldrene å være sammen med barnebarna. Og da er det jo heller ingen grunn til at barnehageansatte i risikogrupper ikke skal jobbe med barna. Det de sier henger ikke på greip.

Anonymkode: 52602...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit og innafor å besøke friske besteforeldre under 65 år. Mine barn har besteforeldre på 55 år, men siden de er nærmere pårørende og MÅ hjelpe oldemor som er over 65 og syk, med handling, vasking osv så holder vi oss unna dem enn så lenge. 

Anonymkode: 26337...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel gjerne fordi mange besteforeldre er i risikogruppen. Ingen av mine foreldre er i risikogruppen så vi er mye mer med foreldrene mine nå enn ellers. Vi går på tur sammen,blir innvitert på middag der,griller sammen osv. Veldig hyggelig å vi kommer ikke til å slutte med det etter sønnen min begynner på skole igjen nå heller.

Anonymkode: 451ad...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis barn ikke blir syke eller er smittebærere som de mer eller mindre påstår, så er det jo ikke farlig for besteforeldrene å være sammen med barnebarna. Og da er det jo heller ingen grunn til at barnehageansatte i risikogrupper ikke skal jobbe med barna. Det de sier henger ikke på greip.

Anonymkode: 52602...d2e

De sier ikke at barn ikke blir syke eller ikke er smittebærere. Det de sier er at det er ekstremt sjelden at barn blir alvorlig syk og at det ikke er først og fremst i bhg den store smitten skjer. 

Anonymkode: 26337...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis barn ikke blir syke eller er smittebærere som de mer eller mindre påstår, så er det jo ikke farlig for besteforeldrene å være sammen med barnebarna. Og da er det jo heller ingen grunn til at barnehageansatte i risikogrupper ikke skal jobbe med barna. Det de sier henger ikke på greip.

Anonymkode: 52602...d2e

Ingen har sagt det du sier. Jo, barn blir syke, men mye mildere, og de smitter, men i mindre grad enn voksne. Dermed KAN de smitte andre, som tåler det mye dårligere enn er selv.
Følger du ikke med? Hvor tett er det mulig å bli, egentlig....?

Anonymkode: ca41e...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen har sagt det du sier. Jo, barn blir syke, men mye mildere, og de smitter, men i mindre grad enn voksne. Dermed KAN de smitte andre, som tåler det mye dårligere enn er selv.
Følger du ikke med? Hvor tett er det mulig å bli, egentlig....?

Anonymkode: ca41e...f80

Ikke så tett som du tydeligvis

Anonymkode: 52602...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke så tett som du tydeligvis

Anonymkode: 52602...d2e

Jeg greier i alle fall å ta til meg tilgjengelig info.

Anonymkode: ca41e...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg greier i alle fall å ta til meg tilgjengelig info.

Anonymkode: ca41e...f80

Du skjønte ikke innlegget mitt i det hele tatt.

Anonymkode: 52602...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønte ikke innlegget mitt i det hele tatt.

Anonymkode: 52602...d2e

Jeg skjønte at du mangler basal begrepsforståelse og grunnleggende logikk.
Har bare to ting å si deg:

1) Se på FHIs sider

2) Gjør som det anbefales der.

Anonymkode: ca41e...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønte ikke innlegget mitt i det hele tatt.

Anonymkode: 52602...d2e

Forklar gjerne poenget i innlegget ditt, da. For jeg er tydeligvis også tett og har problem med å forstå hva du mente.

Anonymkode: ef936...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønte at du mangler basal begrepsforståelse og grunnleggende logikk.
Har bare to ting å si deg:

1) Se på FHIs sider

2) Gjør som det anbefales der.

Anonymkode: ca41e...f80

Nei, du skjønner ikke innlegget mitt i det hele tatt. Jeg snakker ikke om hva jeg mener, jeg snakker om at det myndighetene sier ikke henger på greip

Anonymkode: 52602...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en eller annen her på forumet som alltid må avslutte innleggene sine med «er du tett eller?» «Er du helt idiot eller?» Ser henne overalt.

Anonymkode: b41c8...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er vel gjerne fordi mange besteforeldre er i risikogruppen. Ingen av mine foreldre er i risikogruppen så vi er mye mer med foreldrene mine nå enn ellers. Vi går på tur sammen,blir innvitert på middag der,griller sammen osv. Veldig hyggelig å vi kommer ikke til å slutte med det etter sønnen min begynner på skole igjen nå heller.

Anonymkode: 451ad...a05

Hvordan klarer dere det i praksiss uten å bryte reglene om 5 personer, 2 meter og å droppe fritidsreiser?

Er dere en veldig liten familie med veldig store hus som bor tett sammen, eløer gidder dere bare ikke bry dere med å redusere smittepresset?

Anonymkode: e4dd2...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Når argumentet er at barn IKKE ER SMITTEBÆRERE/SMITTEKILDER, så er det ingen grunn til at de ikke skal omgås besteforeldre.

Anonymkode: 00aa2...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarer dere det i praksiss uten å bryte reglene om 5 personer, 2 meter og å droppe fritidsreiser?

Er dere en veldig liten familie med veldig store hus som bor tett sammen, eløer gidder dere bare ikke bry dere med å redusere smittepresset?

Anonymkode: e4dd2...027

Det er kun anbefalinger.

Anonymkode: 00aa2...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...