Gå til innhold

Sitter 12-14 åringen deres alltid sammen med dere lørdags kveld?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min 13 åring går ofte på rommet sitt etter sen middag sammen med oss på lørdager. Det spiller han online med venner eller bare skravler med de via snap osv. 
 

Anonymkode: 796f7...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er sjeldent. Gjelder alle barna, 10-17 år. De vil heller spille og chatte med venn er etter å ha spist sammen. Vi er jo en del sammen på dagtid, så jeg synes det er helt greit.

Anonymkode: 15643...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten avtale tid. Han går i oftest til den andre stua og spiller PS4. Vi ser gjerne på koopagnie Lauritzen sammen da.

Anonymkode: f0b74...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min 13 åring går ofte på rommet sitt etter sen middag sammen med oss på lørdager. Det spiller han online med venner eller bare skravler med de via snap osv. 
 

Anonymkode: 796f7...80d

Det gjør vår 14-åring også. Har gjort det ei god stund nå. En sjelden gang, kan han gjerne se en film eller noe med oss, men stort sett går han på rommet og «er med venner».

Anonymkode: 94518...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent. Spiser alltid sen middag sammen men så stikker hun på rommet etterpå. Av og til sitter hun sammen med meg på stua, men da med iPad og ørepropper 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både 12 og 14-åringen sitter med oss hele lørdagskvelden, for dem knapt på rommet til leggetid. Sparer noen favorittprogram på tv'en, setter fram godis og koser oss. Dette trumfer nesten alt for dem.

Anonymkode: 3cbc4...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 i alderen 11-14. De er sjeldent med oss, hvis vi ikke har filmkveld/spillkveld. Hender seg oftest at de vil chatte og spille med venner i stedet. 

Anonymkode: 990ec...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter vi alle sammen og koser oss med kjekke program på TV fredag og lørdagskveld 😍 Barna blir 9, 11 og 13 år i år. 
For våre er disse kveldene hellig. Har gode minner fra min egen oppvekst med helge kveldene😀 

Anonymkode: 143b2...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt bekymret om en ungdom i 13-14-års-alderen ville være med foreldrene hele fredag og lørdag kveld for å være ærlig

Anonymkode: 8ba9b...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.
På lørdager lager han og jeg en ekstra god middag sammen etter de minste er i seng.
Vi (han, mannen og jeg) spiser på stuen sammen og ser serie fram til han går og legger seg rundt midnatt. 
Er 13 år

Anonymkode: f6179...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde vært litt bekymret om en ungdom i 13-14-års-alderen ville være med foreldrene hele fredag og lørdag kveld for å være ærlig

Anonymkode: 8ba9b...bd7

Det høres ut som du ikke får dine til å bli værende, og så er det unnskyldningen din for at det ikke skjer.

Tror det er helt normalt hvis man har et godt forhold til foreldre og søsken og liker å gjøre de samme tingene. 

Anonymkode: a8ad1...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres ut som du ikke får dine til å bli værende, og så er det unnskyldningen din for at det ikke skjer.

Tror det er helt normalt hvis man har et godt forhold til foreldre og søsken og liker å gjøre de samme tingene. 

Anonymkode: a8ad1...4cb

Jeg har veldig godt forhold til min 13 åring!! Masse sammen og etter lørdagsmiddag vil han gjerne møte venner online...for de er flere som møtes for å game!! Man kan virkelig ha godt forhold selv om barna vil være sosial med venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Jeg har veldig godt forhold til min 13 åring!! Masse sammen og etter lørdagsmiddag vil han gjerne møte venner online...for de er flere som møtes for å game!! Man kan virkelig ha godt forhold selv om barna vil være sosial med venner

Selvfølgelig! :) 

Og om dere er bare to så er kanskje ikke like viktig at dere er sammen akkurat på lørdagskvelden, som det er i en større familie hvor lørdag er eneste kveld i uka at man får samlet hele familien. 

Svarte bare en som syntes det virket sært at ungene foretrakk familieliv på en lørdag. 

Anonymkode: a8ad1...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13-åring her. Stort sett er det felles sen middag, og kompani Lauritzen i lag. Deretter er det spill/film oppe i lag med broren som er noen år yngre. I kveld, derimot, ser vi film i lag. Så der skjer av og til. 

Anonymkode: dcbd1...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sjelden at de sitter sammen med oss,men i dag har de faktisk gjort det..Snart 13 og 15 år..Lenge siden sist de satt med oss en hel kveld.

Anonymkode: cdb30...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig! :) 

Og om dere er bare to så er kanskje ikke like viktig at dere er sammen akkurat på lørdagskvelden, som det er i en større familie hvor lørdag er eneste kveld i uka at man får samlet hele familien. 

Svarte bare en som syntes det virket sært at ungene foretrakk familieliv på en lørdag. 

Anonymkode: a8ad1...4cb

Vi er to voksne og to barn. Tilbringer mye tid sammen, men når 2-3 kompiser er online lørdag kveld skjønner jeg at det er gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Vi er to voksne og to barn. Tilbringer mye tid sammen, men når 2-3 kompiser er online lørdag kveld skjønner jeg at det er gøy

Forstår også det.

Ser bare ikke noe galt i at enkelte likevel velger å være sammen med familien. Som jo er det jeg egentlig svarte på.

Anonymkode: a8ad1...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det høres ut som du ikke får dine til å bli værende, og så er det unnskyldningen din for at det ikke skjer.

Tror det er helt normalt hvis man har et godt forhold til foreldre og søsken og liker å gjøre de samme tingene. 

Anonymkode: a8ad1...4cb

Mine hva da? Mine barn er små (barnehagealder) og legger seg tidlig. Men både mannen min og jeg var mye for oss selv fra vi var sånn 10-11. Altså leste bøker osv. Vi var jo litt med foreldrene våre også, men ikke hele lørdagskvelden når vi var 13-14. Naturlig at man da vil trekke seg litt for seg selv og ha litt alenetid. Man skal liksom tenke at foreldren er litt teite i den alderen

Anonymkode: 8ba9b...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man skal liksom tenke at foreldren er litt teite i den alderen

Anonymkode: 8ba9b...bd7

Ja, «de kuleste på ungdomsskolen» skal nok det.

Men det finnes virkelig flere enn «de kuleste på ungdomsskolen» her i verden.

Heldigvis for det! 

Anonymkode: a8ad1...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, «de kuleste på ungdomsskolen» skal nok det.

Men det finnes virkelig flere enn «de kuleste på ungdomsskolen» her i verden.

Heldigvis for det! 

Anonymkode: a8ad1...4cb

De kuleste på ungdomskolen? Jeg var absolutt ikke en av dem, men det er normal utvikling at tenåringer synes foreldre er litt teite og ikke vil dele alt med dem. 
 

Jeg ville heller lese bøker om ting som interesserte meg, eller se på dokumentarer på tvn min på rommet mitt, enn å se på gullrekka med foreldrene mine. Vi var glade i hverandre likevel altså

Anonymkode: 8ba9b...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kuleste på ungdomskolen? Jeg var absolutt ikke en av dem, men det er normal utvikling at tenåringer synes foreldre er litt teite og ikke vil dele alt med dem. 
 

Jeg ville heller lese bøker om ting som interesserte meg, eller se på dokumentarer på tvn min på rommet mitt, enn å se på gullrekka med foreldrene mine. Vi var glade i hverandre likevel altså

Anonymkode: 8ba9b...bd7

Nei, jeg forstod det. Men mulig du tenkte på disse som et ideal, likevel, siden du er så bevisst på at du ikke var en av de? 

Synes bare det var merkelig å skulle mistenkeliggjøre barn som bruker tid sammen med familien, som om det er noe galt med de. Er det noen det går virkelig bra med her i verden, så er det vel nettopp de. 

Anonymkode: a8ad1...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det noen det går virkelig bra med her i verden, så er det vel nettopp de. 

Anonymkode: a8ad1...4cb

Da mener jeg naturligvis de barna som har en familie hvor denne følelsen gjengjeldes, ikke mistenkeliggjøres. 

Anonymkode: a8ad1...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...