Gå til innhold

Stakkar liten!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene hennes kommer til å slite stort når de forstår at ting de gjør ikke alltid er greit og at de da faktisk får tilsnakk på en måte som er meget ubehagelig. At noen blir sinte og gir uttrykk for det er en viktig del sv oppveksten slik at barn blir litt robuste og klar for voksenverden. 

Anonymkode: 82c34...871

Det får du bare tenke. Den dagen jeg hører deg kjefte på ungene dine, så ringer jeg politiet. 

Anonymkode: 81773...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ringt politiet. 

Anonymkode: 81773...5d2

Gjør det. Og så oppdaterer du oss etterpå. 😂🍿

Anonymkode: 3f2a6...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Synes jeg hører samtalen😂 Er nordmenn virkelig blitt så evneveike og handlingslammede at vi ikke kan fikse noe uten hjelp fra politi, barnevern og familievernkontoret? 
Ellers absolutt ikke greit å si noe slikt til et barn. Kjenner du disse folkene, hi? Er det mer som skurrer der? 

Anonymkode: 81db1...ce2

Å ja, det er slik sett mye som skurrer, så en slik kommentar fra den pappaen overrasket meg ikke. Som sagt, det mangler nok en god del hjernekapasitet både hos denne "mannen", hos søsteren og ikke minst faren deres. Tror bv allerede er innkoblet. 

Anonymkode: 6704c...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å ja, det er slik sett mye som skurrer, så en slik kommentar fra den pappaen overrasket meg ikke. Som sagt, det mangler nok en god del hjernekapasitet både hos denne "mannen", hos søsteren og ikke minst faren deres. Tror bv allerede er innkoblet. 

Anonymkode: 6704c...e49

Da kan du jo eventuelt ta en telefon til barnevernet. Skader jo ikke å si fra, selv om du kanskje ikke leverer en formell bekymringsmelding. 

Anonymkode: 81db1...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ja, det er slik sett mye som skurrer, så en slik kommentar fra den pappaen overrasket meg ikke. Som sagt, det mangler nok en god del hjernekapasitet både hos denne "mannen", hos søsteren og ikke minst faren deres. Tror bv allerede er innkoblet. 

Anonymkode: 6704c...e49

Synes likevel du burde ringe politiet.

Det er alltid best med mest mulig dokumentasjon.

Hadde også sagt til barnet at det bare er å komme på besøk, om det er tøffe tak hjemme. 

Anonymkode: 81773...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det får du bare tenke. Den dagen jeg hører deg kjefte på ungene dine, så ringer jeg politiet. 

Anonymkode: 81773...5d2

Curlingforeldre er såååååå herlige. Digger dem når jeg treffer den gjennom jobb👏🏻👏🏻

Anonymkode: 5633f...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Curlingforeldre er såååååå herlige. Digger dem når jeg treffer den gjennom jobb👏🏻👏🏻

Anonymkode: 5633f...3d5

Hahaha, curling-foreldre du!

Jeg vokste opp et sted hvor politiet var aktive deltagere både i barne- og foreldreoppdragelsen.

Les innlegget til den som vokste opp på søndagsskole i bedehusland, så tenker jeg du ser at folk har ulik bakgrunn.

Tenker kanskje at ‘jobben din’ ligger nærmere den personen sitt oppvekststed?

Anonymkode: 81773...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha, curling-foreldre du!

Jeg vokste opp et sted hvor politiet var aktive deltagere både i barne- og foreldreoppdragelsen.

Les innlegget til den som vokste opp på søndagsskole i bedehusland, så tenker jeg du ser at folk har ulik bakgrunn.

Tenker kanskje at ‘jobben din’ ligger nærmere den personen sitt oppvekststed?

Anonymkode: 81773...5d2

Når man ringer politiet når noen kjefter på ungene sine, har man virkelig misforstått barneoppdragelse. 

Anonymkode: 5633f...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når man ringer politiet når noen kjefter på ungene sine, har man virkelig misforstått barneoppdragelse. 

Anonymkode: 5633f...3d5

I din lille rosa idyll-verden, ja.

Hvor alle kan bli sinte, og alle sier unnskyld etterpå?

Og så kaller du andre for curling-foreldre.

Vel, det er jo litt søtt da 🤣 Er bare glad for at mange av dere vokser opp som så privilegerte at politi er fremmedord. 

Anonymkode: 81773...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

I din lille rosa idyll-verden, ja.

Hvor alle kan bli sinte, og alle sier unnskyld etterpå?

Og så kaller du andre for curling-foreldre.

Vel, det er jo litt søtt da 🤣 Er bare glad for at mange av dere vokser opp som så privilegerte at politi er fremmedord. 

Anonymkode: 81773...5d2

I min rosa idyll verden? Mine unger har da fått kjeft de. Det var du som skrev at du ringte politiet hvis du hørte noen kjefte på ungene sine. Har du slått deg i hodet?

Anonymkode: 5633f...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som sier at det er greit å kalle ungen mongo, men det betyr ikke at dette er en sak for politiet, ei heller barnevernet. Da må man ha mer å gå på. Nei, her er det mest riktig å være god nabo, med våkne øyne, følge med, for å vurdere ved en senere anledning om det er grunnlag for å ringe barnevernet. Btw. Man ringer politiet når det er snakk om noe kriminelt eller husbråk. Å kalle ungen for mongo er noe helt annet.

Anonymkode: 11772...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ringt politiet. 

Anonymkode: 81773...5d2

Ja, for det hjelper...🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 59be7...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på det å kjefte, og det å krenke ungene med nedlatende tiltale. Hvis en forelder skriker mongo til barna ute der de kan høres, sier de som regel tilsvarende om ikke verre ting inne. Det å bli tiltalt på en nedlatende måte, kan gi store problemer for selvtilliten og selvfølelsen. Alle kan heve stemmen og irettesette barna sine på en dårlig dag, men det er noe helt annet enn å være nedsettende. En arbeidsgiver vil i framtiden kunne korrigere og gi konstruktiv kritikk, men det er ofte skadelig for psyken å ha en sjef som krenker og er nedsettende. 

Jeg ville nok kontaktet barnevernet. Det har jeg gjort i en sak der barna ble behandlet på en krenkende måte. Der har det vært 3 år med hjelpetiltak, og nå blir dessverre (heldigvis) barna fjernet fra hjemmet da foreldrene ikke klarer å møte barnas behov tilpasset deres nivå, spesielt når det kommer til regulering av følelser. Når barn krenkes på denne måten, kan det ha stor betydning for deres atferd. Det kan gi sinne, utagering, fiendtlighet mot søsken og foreldre, frustrasjon og tilpassingsproblemer og sosiale problemer på skole/barnehage. 
 

Hvis foreldrene er flinke til å gi omsorg, trygghet og støtte til vanlig, vil de fleste barn tåle sleivete kommentarer, men om oppdragelsen bærer preg av mye usikkerhet, vil dette kunne påvirke barna inn i voksenlivet. Da er det bedre at barnevernet blir kontakten en gang for mye enn for lite. Vi er faktisk pliktige til å melde tilfeller der vi tror at barna kan være utsatt for en form for omsorgssvikt. 

Anonymkode: 8f31c...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å spørre barnet sitt om det er mongo med hevet stemme , en gang i en krangel er ikke omsorgssvikt. Det går fint å reparere ved hjelp av kommunikasjon og beklagelse til sitt eget barn. Dwt spørs litt Hvordsn helheten er- og det var du jo faktisk ikke? 
noen foreldre hevet stemmen en gsng iblandt- noe som ikke er bra, men det er ikke omsorgssvikt forde! 

Anonymkode: 791b5...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare si med en gang at jeg ville nok ikke brukt det ordvalget. Lite heldig. Og Barnslig. 

Anonymkode: 791b5...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske spesielle tider. Hva med å ringe/ ta kontakt å spørre hvordan det går? Et brev i postkassen? Bare et tips! 

Anonymkode: 791b5...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2020 den 15.38, Anonym bruker skrev:

Hva f**n feiler det enkelte? 

Overhører ufrivillig noen i nabolaget her. En forelder skjeller på et lite barn: "Du er jo helt mongo, du!"

Anonymkode: 6704c...e49

Det der er faktisk verbal vold. IKKE greit noe sted!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...