Gå til innhold

«Stakkars barn, får de ikke brus»?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi fikk det, hele tiden, og ingen av oss spiste mye sukker. 

Anonymkode: 95e47...2b7

Mye sukker i frukt 😊

Anonymkode: 83b84...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg er ingen sunnhetshysteriker. Men jeg har selv erfaring med hvor vanedannende sukker er, og jeg ser det på barn som får mye av det. De skal ha det hele tiden. 
 

Jeg har ei venninne som aldri ble påvendt sukker og føler det ikke som noe tap.

Jeg har gitt mine barn vann og evt melk. Jeg ville at de skulle holde seg unna smågodt, brus og alt det der så lenge som mulig. Ikke fordi jeg er redd for at de skal bli syke, bli overvektige osv, men fordi jeg vet at idet barn får sukker så er det det eneste de vil ha. Det blir mas om det hele tiden. For ikke å snakke om når de er ute med venner. «Men Hanne fikk kjøpe seg seigmenn». 
 

Det har ikke vært noe mas om slik her pga jeg ikke har eksponert barna for det. Men så kommer den ene personen, som mener at sukker er et selvfølge på lørdagskvelder osv. Og vips! Da skal barna ha sukker hele tiden. 
 

hva synes dere om folk som på død og liv skal fore barna med sukker? Hvorfor lære dem at det er kos? Jeg husker med meg selv som barn. Jeg ville bare ha sukker etter hvert, alt som var sunt var mat jeg i verste fall prøvde å kasta når mamma ikke så. 

Anonymkode: bbd16...aa3

synes du hører hysterisk ut.

Min smakte på søtt første gang når han var 9mnd, da hadde jeg bursdag, han får godt av og til, samme med is og små godt, han likte ikke brus før han var 5, så det var jo greit nok

Anonymkode: 2aa15...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mye sukker i frukt 😊

Anonymkode: 83b84...8e2

Tror du skjønte hva jeg mente hvis du ville. Det var hovedsaklig gulrøtter, tomater, ertepeiser, moreller, bringebær, jordbær, plommer, paprika, agurk, pærer og epler fra hagen.

Anonymkode: 95e47...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har fått godteri og brus på lørdager. De maser aldri om noe med sukker i. Det er ikke viktig å lære barna at all kos = sukker, men det er viktig å lære dem at alt sukker =kos

Anonymkode: 2384c...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er ikke sunt med voldsomme ytterligheter enten det er den ene eller andre veien

Anonymkode: 7344e...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...