Gå til innhold

Mannen min overdriver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har ikke tatt i meg siden begynnelsen av mars, fordi «det er best å holde avstand», og vi treffer ingen på fritiden. ( ikke kyss, klem, sex, fysisk kontakt overhode) Ungene får treffe en venn hver, ute, for å gå tur med av og til. Jeg har sporadisk truffet to veninner for å gå på tur med, og da spør/sjekker han om vi har holdt avstand, og  spør om jeg er sikker på om vi holdt nok stor avstand. Den ene veninnen kjørte meg hjem en dag, og da fikk jeg en tirade om regler og avstand og hva som er greit og ikke. Han ble dritsur, fordi han mener at avstanden i en bil ikke er stor nok. Når jeg drakk kaffe på tersssen hennes, mente han at jeg ikke kunne låne et pledd fra hennes hus, siden han mener at vi nå ikke kan besøke hverandre inne. Jeg burde helst ha med er pledd fra vårt eget hus. 
Den andre veninnen har jeg nå sittet ute, i et bobblebad, sammen med, på en god meters avstand fra, og da mener han at det er et paradoksalt stort avvik fra regler «vi» har blitt enige om... (Ang omgang med andre) Min bobblebadende veninne er covid-19 negativ. Altså sykepleier og kun i kontakt med pasienter som før ankomst avdelingen hun jobber på er screenet. Hun er frisk. Min andre veninne er også testet x flere og frisk. 
Han har selv kranglet seg til en test, og han var selvfølge negativ. Han hadde litt vondt i halsen. 
Jeg får helst ikke gå ut, jeg får ikke gå i butikken (han gjør det), jeg får ikke ta bussen til jobb (han kjører eller jeg må gå 7 km) ungene får ikke ha besøk, han unngår fysisk kontakt med ungene også, og han instruerer/følger med hvor lenge/grundig vi vasker hendene. 

Hvordan skal man overleve dette? 

Når jeg påpeker at han overdriver, argumenterer han med at det er jo for min skyld (jeg er intensivsykepleier) Men ingen på min jobb er i nærheten av så forsiktig (les;hysterisk) som han er.. 

Hjelp!! 

Anonymkode: d47a2...524

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har kranglet seg til en test og dere begge vet dere er negative, så er hans uvilje mot å ta i deg ikke lenger et uttrykk for "forsiktighet". Da er det en angst.

Å sitte i bilen med andre bør man kanskje ikke. Men alt det andre han har fått for seg, er absurd. Hvis han ikke kan ta i deg - kan han sove på samme rom som deg, for eksempel?

Anonymkode: 2ed04...210

Skrevet

Han har ikke lyst på deg, enkelt å greit... 

Anonymkode: 07b54...02b

Skrevet

Synes heller du er for slapp. 

Anonymkode: eb4d0...5b5

Skrevet

Ufattelig lite tiltrekkende. Ikke at jeg ville gått i boblebad med noen nå. Enda mindre kjørt bil m utenforstående. Men det verste er jo at du "får ikke" gjøre ditt og datt - har det gått så langt, vil det si at du lar ham bestemme noe som helst basert på angst han tross alt må ta ansvar for sjøl?

Skrevet

Mannen er nok i overkant forsiktig, men du bryter jo flere anbefalinger. Du overholder ikke 2 m regelen i bil, og å sitte i boblebad med en venninne er vel heller ikke supersmart i denne tiden? 

Anonymkode: 053f7...ba6

Skrevet

Med unrak av at dere ikke kan gi hverandre og ungene en klem hjemme synes jeg han har rett og selv der kan jeg forstå ham med din jobb og hvor mange du omgås.

Anonymkode: 7a589...f2c

Skrevet

Hadde nekta å dele hus og hverdager med en som hadde ideer om hva jeg fikk og ikke fikk lov til. Det er ikke en type forhold jeg har til andre voksne, faktisk. Dere er testa flere ganger (hvordan i all verden fikk dere til det) og han er like hysterisk mot dere som bor der? Jeg hadde eksplodert. Og foraktet ham dypt.

Anonymkode: 0a567...9aa

Skrevet

Da jeg leste dette tenkte jeg først at fu hadde rett og at han var kontrollerende. Men så leste jeg videre... Boblebad! Når du er intensivsykepleier! Hvis du ikke tar smittevernhensyn i det hele tatt på eget initiativ kan jeg faktisk forstå han.

Skrevet

«Skomakerens barn...»

Det er rart hvordan de som ikke jobber med helse, overdriver smittevern og hysteri og de som jobber med helse, underdriver smittevern og hysteri. Men her er det altså han som har rett.

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har ikke lyst på deg, enkelt å greit... 

Anonymkode: 07b54...02b

Fikk litt klengete vibber jeg også, haha. 

Anonymkode: 56a9a...541

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

«Skomakerens barn...»

Det er rart hvordan de som ikke jobber med helse, overdriver smittevern og hysteri og de som jobber med helse, underdriver smittevern og hysteri. Men her er det altså han som har rett.

Fikk litt klengete vibber jeg også, haha. 

Han har jo ikke rett. I følge myndighete anbefales barn Å leke i grupper opp til fem ute og 2-3 inne.

Anonymkode: fa4c2...c51

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har jo ikke rett. I følge myndighete anbefales barn Å leke i grupper opp til fem ute og 2-3 inne.

Mer rett enn HI, da. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mer rett enn HI, da. 

Han har heller ikke rett i at man absolutt ikke bør låne pledd. Han har ikke rett i at en ikke skal klemme egne barn, han har ingen rett til å nekte HI å gå i butikken. Han har heller ingenting med å overvåke sin vokse partners håndvask og spørre henne ut om hvordan hun holder avstand på tur.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har heller ikke rett i at man absolutt ikke bør låne pledd. Han har ikke rett i at en ikke skal klemme egne barn, han har ingen rett til å nekte HI å gå i butikken. Han har heller ingenting med å overvåke sin vokse partners håndvask og spørre henne ut om hvordan hun holder avstand på tur.

Nei, han har ikke rett til noe av det, og det kan hende han faktisk er kontrollerende. Er han sånn til vanlig?

Likevel, hadde min mann oppført seg som TS, tror jeg jeg ville ha klikka! I tillegg er hun i utsatt gruppe som helsepersonell, og da burde hun vel ta mer smittevernhensyn enn oss andre, ikke mindre? Hvis hun smitter noen på tur i butikken eller i boblebadet og de ender opp på intensivavdelingen hennes, er det jo ganske trist.

Endret av Spurvugla
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neivel, men han har 100% rett til å slippe klenging. 

Det er jo tydeligvis det som er sårest her. 

Skrevet

Du er litt uforsiktig mener jeg, men han har åpenbart tvangstanker. Når man ikke vil ta på sin egen kone er det angst, ikke fornuft, som styrer. 

Anonymkode: c780e...045

Skrevet
3 timer siden, Spurvugla skrev:

Da jeg leste dette tenkte jeg først at fu hadde rett og at han var kontrollerende. Men så leste jeg videre... Boblebad! Når du er intensivsykepleier! Hvis du ikke tar smittevernhensyn i det hele tatt på eget initiativ kan jeg faktisk forstå han.

Det samme tenkte jeg, tenker og at det da gjerne er flere tvilsomme valg som tas, ikke bare boblebad

Anonymkode: 0b01b...bbe

Skrevet

Er sykepleier selv og jeg hadde ikke badet i boblebad med andre, hadde også måtte følt meg 100% sikker på den andre om jeg skulle sittet i en bil med vedkommende. Når det er sagt så høres han mannen helt på styr ut, det er ikke greit å overvåke og kontrollere andre på den måten.

Anonymkode: 4eb2c...8ec

Skrevet

Du er intensivsykepleier, vi er midt i en pandemi, og du setter deg i boblebad med en venninne? 🤪😂

Anonymkode: a49cf...518

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er intensivsykepleier, vi er midt i en pandemi, og du setter deg i boblebad med en venninne? 🤪😂

Anonymkode: a49cf...518

Ja var det første jeg tenkte også. Mannen virker lettere nevrotisk, men å ta boblebad med en venninne, som også er sykepleier (!!) , er jo hinsides all fornuft.

Skrevet

Vet du, Hi, jeg tror du troller. For SÅ bevisstløs som du er mtp. smittehensyn er det ikke lov å være om du faktisk er intensivsykepleier. Du er en av de få vi har i landet med din utdannelse og det er mangel på dere. Og så bryter du gjentatte ganger smitteverntiltakene. Du burde gå i deg selv.

Om du begynner å følge de tiltakene alle skal nå, og som du i din jobb bør følge enda strengere, da tror jeg du vil se at mannen din også roer seg.

Men jeg tror du troller.

Anonymkode: 57345...27d

Skrevet

han er altfor hysterisk og du er altfor slepphendt

Anonymkode: 032a7...0e1

Skrevet
På 18.4.2020 den 5.40, Anonym bruker skrev:

Synes heller du er for slapp. 

Anonymkode: eb4d0...5b5

Tenkte det samme! 
I en sånn situasjon som vi er i nå så er jeg takknemlig for å bo med en som har samme holdning som meg selv. Vi kjører streng linje, drar ikke på butikk, ikke møter vi venner og barna våre møter ikke venner. 
Vi prater med andre som vi treffer ute, men gjør det kort og holder god avstand. 
vi vasker alle varer vi får levert på døra, og pisten legges i karantene noen dager. 
overdrevet, ja kanskje.. men greit å være enige. Tror det er viktig at man legger seg på en felles linje og har klare regler

Anonymkode: 33ad9...739

Skrevet

Det der er ikke overdrivelse !? Men en gryende angstlidelse. Det kan faktisk bli verre, så ville skaffet han hjelp... 

Hatt generalisert angst lidelse siden jeg var 7 år... Greit å få hjelp før det går utover mye mer...

Anonymkode: de397...245

Skrevet
På 18.4.2020 den 9.21, Spurvugla skrev:

Er det gjort noen undersøkelser på om viruset smitter i varmt vann...?

Anonymkode: 2ed04...210

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...