Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Hadde for et par uker siden en brunlig mens, har hatt hormonspiralen i meg i 3år. Nå har jeg oppdaget at jeg har en bul på høyre side, slik jeg hadde når min sistefødte lå i magen. Har samtidg vært umåtelig trøtt og irritabel. Kan dette være en voksende foster eller er det bare en bul der fordi sønnen min har ligget der? Bulen er der kun når jeg blåser ut, så kan ddn bevege seg litt over på venstre side igjen. Håper på svar! Engstelige meg Anonymkode: 1fbc1...336
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 Begynn med en graviditetstest. Hvis den er negativ tar du kontakt med lege. Anonymkode: 3e02b...1fd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 9 minutter siden, Pobie skrev: Ingen her som kan vite det. Ta en test. Er det vits i egentlig? Når jeg går på spiral? Det stikker ikke mye ut, men litt mer enn på den andre siden. Jeg går utifra at jeg hadde hatt ømme pupper om jeg var gravid. Slik jeg alltid har hatt ved de andre graviditetene. Anonymkode: 1fbc1...336
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #5 Skrevet 17. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det vits i egentlig? Når jeg går på spiral? Det stikker ikke mye ut, men litt mer enn på den andre siden. Jeg går utifra at jeg hadde hatt ømme pupper om jeg var gravid. Slik jeg alltid har hatt ved de andre graviditetene. Anonymkode: 1fbc1...336 Det er jo en UTROLIG enkel måte å få svar på et UTROLIG enkelt spørsmål. Hva hadde du tenkt var alternativet? Å bare gå ut fra at du er gravid? Eller hva er det egentlig du lurer på? Anonymkode: 3e02b...1fd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #6 Skrevet 17. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det vits i egentlig? Når jeg går på spiral? Det stikker ikke mye ut, men litt mer enn på den andre siden. Jeg går utifra at jeg hadde hatt ømme pupper om jeg var gravid. Slik jeg alltid har hatt ved de andre graviditetene. Anonymkode: 1fbc1...336 Om det er vits å ta en test? Jeg vil tro at det er mer informativt enn hva vi her inne kan svare deg, vi har jo ingen kompetanse til å vite hva som skjer med deg? Anonymkode: 74c30...ece
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #7 Skrevet 17. april 2020 Fantastisk overskrift, et uvitende foster 😉 Vekket min nysgjerrighet ihvertfall. Du må ta en test, det er ikke vanlig å bli gravid på hormonspiral, men det skjer, så det må du utelate. Jeg ville bestilt time hos lege med den kulen. Jeg hadde tilsvarende og hos meg var det en cyste, som vokste. Den ble større og større, jeg kjente den utenpå etterhvert og den måtte fjernes. Anonymkode: b3842...b98
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #8 Skrevet 17. april 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om det er vits å ta en test? Jeg vil tro at det er mer informativt enn hva vi her inne kan svare deg, vi har jo ingen kompetanse til å vite hva som skjer med deg? Anonymkode: 74c30...ece Vits ift til at jeg har hormonspiral som er 99% sikker? Selfølgelig kan jeg ta en test for å utelukke graviditet, men vil jo føle det som et 'innbilt svangerskap'. Noen som har blitt gravid med H.spiral? Kan den bulen være eg tidlig tegn? Har itillegg hatt strekk/hold på begge sidene nede ved lysken. Hvis jeg går fort for eks. Er slank, så ville kanskje trodd at økning i kiloene ville bært tilstedet. Takk for svar uansett Anonymkode: 1fbc1...336
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #9 Skrevet 17. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fantastisk overskrift, et uvitende foster 😉 Vekket min nysgjerrighet ihvertfall. Tenkte det samme. Må si det høres mindre creepy ut med et uvitende foster, enn med et allvitende og klokt foster. Anonymkode: 62389...afc
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #10 Skrevet 17. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vits ift til at jeg har hormonspiral som er 99% sikker? Selfølgelig kan jeg ta en test for å utelukke graviditet, men vil jo føle det som et 'innbilt svangerskap'. Noen som har blitt gravid med H.spiral? Kan den bulen være eg tidlig tegn? Har itillegg hatt strekk/hold på begge sidene nede ved lysken. Hvis jeg går fort for eks. Er slank, så ville kanskje trodd at økning i kiloene ville bært tilstedet. Takk for svar uansett Anonymkode: 1fbc1...336 Men de hormonene du får fra en spiral er jo ikke de samme hormonene du vil få hvis du blir gravid, og som man måler ved en test. Hormonell prevensjon virker ikke som en vaksine, hvor man utsetter kroppen for de samme stoffene som man ønsker å unngå å bli syk av. Her er det snakk om to ulike typer hormoner, og dermed veldig lett å skille prevensjonen fra det eventuelle svangerskapet. (Lest for mye om covid i det siste, eller? ) Anonymkode: 62389...afc
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 Haha! Du må jo bare ta en test! Hormonspiral stoler ikke jeg på da intet mindre enn 2 av mine venninner har fått barn på hormonspiral. Og ja: den fant de igjen i livmor etter fødsel. Anonymkode: 58aa4...ce5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #12 Skrevet 17. april 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Men de hormonene du får fra en spiral er jo ikke de samme hormonene du vil få hvis du blir gravid, og som man måler ved en test. Hormonell prevensjon virker ikke som en vaksine, hvor man utsetter kroppen for de samme stoffene som man ønsker å unngå å bli syk av. Her er det snakk om to ulike typer hormoner, og dermed veldig lett å skille prevensjonen fra det eventuelle svangerskapet. (Lest for mye om covid i det siste, eller? ) Anonymkode: 62389...afc Ja, så du mener jeg bør merke om dette er en graviditet eller ei? Jeg kjenner kroppen min, men all graviditet er jo ulik. Hvertfall mine. Jeg har 3 små herlige, og alle har vært ulik - men med én likhet og det er ømme pupper. Det har jeg ikke nå. Om det er hormonspiralen som lurer meg nå eller en et foster som har rukket å vokse i meg (selv med ignorerte symptomer) , vet ikke jeg. Det er iallefall en vul som kan flyttes. Kjenner til tider også rykninger og hopp i magen. Antar det er leamus. Anonymkode: 1fbc1...336
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #13 Skrevet 17. april 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Tenkte det samme. Må si det høres mindre creepy ut med et uvitende foster, enn med et allvitende og klokt foster. Anonymkode: 62389...afc Ja ja, du forstod hva jeg mente😉 Anonymkode: 1fbc1...336
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #14 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, så du mener jeg bør merke om dette er en graviditet eller ei? Jeg kjenner kroppen min, men all graviditet er jo ulik. Hvertfall mine. Jeg har 3 små herlige, og alle har vært ulik - men med én likhet og det er ømme pupper. Det har jeg ikke nå. Om det er hormonspiralen som lurer meg nå eller en et foster som har rukket å vokse i meg (selv med ignorerte symptomer) , vet ikke jeg. Det er iallefall en vul som kan flyttes. Kjenner til tider også rykninger og hopp i magen. Antar det er leamus. Anonymkode: 1fbc1...336 Men hvorfor tar du ikke en test 🤔 Anonymkode: 74c30...ece
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #15 Skrevet 17. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor tar du ikke en test 🤔 Anonymkode: 74c30...ece Hva er problemet liksom 😂 Å ta en test er gjort på under 5 minutter. Skjønner ikke hva som er så vanskelig med det. Anonymkode: 3e02b...1fd
Anonym bruker Skrevet 17. april 2020 #16 Skrevet 17. april 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, så du mener jeg bør merke om dette er en graviditet eller ei? Hvis du tar en test ja. Men det virker jo nesten som du helst vil gå og spekulere i stedet. Det kan du jo selvfølgelig også gjøre, det er ingen lov som hindrer deg i det eller pålegger deg å ta en test. Anonymkode: 62389...afc
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #17 Skrevet 18. april 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det vits i egentlig? Når jeg går på spiral? Det stikker ikke mye ut, men litt mer enn på den andre siden. Jeg går utifra at jeg hadde hatt ømme pupper om jeg var gravid. Slik jeg alltid har hatt ved de andre graviditetene. Anonymkode: 1fbc1...336 Du kan ha sv.skap utenfor livmoren, det er farlig. Få det sjekket. Anonymkode: 2212f...bad
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #18 Skrevet 18. april 2020 Svangerskap utfor livmor Brokk Cyste Anonymkode: e2476...30e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #19 Skrevet 18. april 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Svangerskap utfor livmor Brokk Cyste Anonymkode: e2476...30e Skal ta test. Jobber i strekk disse dagene og bor på landet, så må vente litt uansett. Men hvorfor er svangerskap utenfor livmor kun en av mulighetene og ikke et vanlig svangerskap? Magen er ikke så stor nå, så merkelige greier. Jeg tror ikke er baby i magen, så er nok derfor jeg tar det litt med ro. Stoler på spiralen 🙂 Anonymkode: 1fbc1...336
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #20 Skrevet 18. april 2020 Ingen prevensjon er 100% sikker. Heller ikke hormonspiral. Ta en graviditetstest. Er den negativ og denne kulen vedvarer får du ta en tur til legen. Anonymkode: 6afa8...6e4
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #21 Skrevet 18. april 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Vits ift til at jeg har hormonspiral som er 99% sikker? Selfølgelig kan jeg ta en test for å utelukke graviditet, men vil jo føle det som et 'innbilt svangerskap'. Noen som har blitt gravid med H.spiral? Kan den bulen være eg tidlig tegn? Har itillegg hatt strekk/hold på begge sidene nede ved lysken. Hvis jeg går fort for eks. Er slank, så ville kanskje trodd at økning i kiloene ville bært tilstedet. Takk for svar uansett Anonymkode: 1fbc1...336 Tenk deg at 100 000 damer går på spiral, og 1% av desse blir gravide trass i hormonspiralen. 99% av damene blir ikkje gravide. Eg ville tatt ein test. Nokre er med i den 1% gruppa, sjølv om det er selvfølgelig er flest i den andre. Anonymkode: 7c444...8d2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #22 Skrevet 18. april 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal ta test. Jobber i strekk disse dagene og bor på landet, så må vente litt uansett. Men hvorfor er svangerskap utenfor livmor kun en av mulighetene og ikke et vanlig svangerskap? Magen er ikke så stor nå, så merkelige greier. Jeg tror ikke er baby i magen, så er nok derfor jeg tar det litt med ro. Stoler på spiralen 🙂 Anonymkode: 1fbc1...336 Vanlig svangerskap er allerede nevnt flere ganger i tråden, her kommer flere alternativer. Spiral øker sjansen for svangerskap utenfor livmor. Anonymkode: b3842...b98
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #23 Skrevet 18. april 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal ta test. Jobber i strekk disse dagene og bor på landet, så må vente litt uansett. Men hvorfor er svangerskap utenfor livmor kun en av mulighetene og ikke et vanlig svangerskap? Magen er ikke så stor nå, så merkelige greier. Jeg tror ikke er baby i magen, så er nok derfor jeg tar det litt med ro. Stoler på spiralen 🙂 Anonymkode: 1fbc1...336 Men om du ikke er gravid så er det jo enda viktigere at du får sjekket kulen hos legen? Er du tafatt og fullstendig handlingslammet? En uforklarlig kul må jo sjekkes! Anonymkode: 74c30...ece
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #24 Skrevet 18. april 2020 Hjelpes...tydeligvis ei som liker oppmerksomhet, dette. Vanlige folk hadde tatt en test. Anonymkode: beeca...6d4
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #25 Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hjelpes...tydeligvis ei som liker oppmerksomhet, dette. Vanlige folk hadde tatt en test. Anonymkode: beeca...6d4 Hun er da langt fra den eneste som drømmer om barn og helst vil leve i boblen lengst mulig. Anonymkode: 62389...afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå