Gå til innhold

Dere som er veldig redde for corona


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ved restriksjoner for sosial kontakt vil smitte skje gradvis frem til en vaksine eller medisiner til å behandle sykdom kommer på markedet. Da er helsevesenet i stand til å gi god behandling til alle som kommer til sykehus med Covid-19 - og samtidig gi helsehjelp til de som blir syke med andre sykdommer eller kommer ut for ulykker.

Dersom veldig mange blir smittet samtidig vil det bli for dårlig kapasitet i helsevesenet, noe som kan føre til at folk dør, som kunne bli reddet dersom smittenivået var lavt. 

Anonymkode: 718e6...7a1

Det har alle skjønt. Men nå er det så få alvorlig syke at vi åpner for andre behandlinger igjen. Det er langt færre innlagte enn det er i en helt vanlig influensasesong. 

Anonymkode: 1165b...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

du kan få corona flere  ganger da smarting.

Anonymkode: ecf55...519

Oi, her er det en som sitter på mer info enn både Helsedirektoratet og FHI ser jeg.. 

Tenker du på de 75 ubekreftede re-smittede i Sør- Korea? Eller de som man regner med opplevde at viruset ble re-aktivert? Altså blusset opp igjen innen et og samme sykdomsforløp? 

Anonymkode: 718e6...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det har alle skjønt. Men nå er det så få alvorlig syke at vi åpner for andre behandlinger igjen. Det er langt færre innlagte enn det er i en helt vanlig influensasesong. 

Anonymkode: 1165b...aee

Pga tiltakene

Det åpnes nå gradvis opp, og dersom det blir en stor økning i smittetilfeller vil det strammes inn igjen.

Siden de ved å stenge ned samfunnet har fått den alvorlige situasjonen under kontroll, så har de nå oversikt nok til å kunne foreta en slik kontrollert åpning. 

Anonymkode: 718e6...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så tviler jeg på at det blir en vaksine, coronavirus er visstnok umulige å vaksinere seg mot. For det andre ville jeg aldri iverden ha tatt den vaksinen da flere mener at den kan forverre sykdomsforløpet alvorlig senere. Helker ikke hvis vaksinen kommer fra bill gates sine organisasjoner..!

Forøvrig mener også mange at de som har tatt influensavaksine er i høyere risiko for å få et alvorlig forløp av korona enn andre uten vaksine.

For det tredje mener mange at korona er en blodsykdom, ikke en lungesykdom..den angriper de røde blodlegemene og frigir jern slik at de blir ubrukelige.

Er mye vi ikke blir fortalt tror jeg..som er kjent i andre land..

 

Anonymkode: 3dd2b...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For det første så tviler jeg på at det blir en vaksine, coronavirus er visstnok umulige å vaksinere seg mot. For det andre ville jeg aldri iverden ha tatt den vaksinen da flere mener at den kan forverre sykdomsforløpet alvorlig senere. Helker ikke hvis vaksinen kommer fra bill gates sine organisasjoner..!

Forøvrig mener også mange at de som har tatt influensavaksine er i høyere risiko for å få et alvorlig forløp av korona enn andre uten vaksine.

For det tredje mener mange at korona er en blodsykdom, ikke en lungesykdom..den angriper de røde blodlegemene og frigir jern slik at de blir ubrukelige.

Er mye vi ikke blir fortalt tror jeg..som er kjent i andre land..

 

Anonymkode: 3dd2b...d8b

Har du kilde på det?

Anonymkode: 96ebb...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

du kan få corona flere  ganger da smarting.

Anonymkode: ecf55...519

Det siste var ment som en spøk, jeg hadde aldri vurdert det seriøst. :) Både fordi vi vet lite om immunitet og fordi jeg ikke vet om jeg hadde tålt det, men også fordi jeg selvsagt ikke vil bidra til spredning til andre.

Anonymkode: 50ce9...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er altså han her vi skal sette vår lit til?

Dr. Michael Murray, one of the world's leading authorities on Natural Medicine, has published over 30 books on natural health, remedies & nutrition.

Anonymkode: 718e6...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er altså han her vi skal sette vår lit til?

Dr. Michael Murray, one of the world's leading authorities on Natural Medicine, has published over 30 books on natural health, remedies & nutrition.

Anonymkode: 718e6...7a1

Og enda mer alternativ medisin. Dr Brownstein er enda en holistiker og så vidt jeg kan se vaksine-skeptiker..

Anonymkode: 718e6...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

For det første så tviler jeg på at det blir en vaksine, coronavirus er visstnok umulige å vaksinere seg mot. For det andre ville jeg aldri iverden ha tatt den vaksinen da flere mener at den kan forverre sykdomsforløpet alvorlig senere. Helker ikke hvis vaksinen kommer fra bill gates sine organisasjoner..!

Forøvrig mener også mange at de som har tatt influensavaksine er i høyere risiko for å få et alvorlig forløp av korona enn andre uten vaksine.

For det tredje mener mange at korona er en blodsykdom, ikke en lungesykdom..den angriper de røde blodlegemene og frigir jern slik at de blir ubrukelige.

Er mye vi ikke blir fortalt tror jeg..som er kjent i andre land..

 

Anonymkode: 3dd2b...d8b

Jøje meg, her var det jaggu meg både kvakksalveri og konspirasjonsteorier samtidig. 
Gi meg styrke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte på seriøse kilder

Anonymkode: 96ebb...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Se til feks Island; der har ikke skolene vært stengt. De har enda bedre tall enn oss. Kanskje handler det ikke om tiltak i det hele tatt, men om demografi, luftkvalitet og at vi ikke har problemer med resistente bakterier. 

Anonymkode: 1165b...aee

Island har gjort et HELT annet arbeid med både smittesporing og testing, du, så det er ikke sammenlignbart. Det er dessuten kun 300.000 mennesker der, samt den største databasen på genetisk materiale i verden. 

Anonymkode: 1efd9...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

For det første så tviler jeg på at det blir en vaksine, coronavirus er visstnok umulige å vaksinere seg mot. For det andre ville jeg aldri iverden ha tatt den vaksinen da flere mener at den kan forverre sykdomsforløpet alvorlig senere. Helker ikke hvis vaksinen kommer fra bill gates sine organisasjoner..!

Forøvrig mener også mange at de som har tatt influensavaksine er i høyere risiko for å få et alvorlig forløp av korona enn andre uten vaksine.

For det tredje mener mange at korona er en blodsykdom, ikke en lungesykdom..den angriper de røde blodlegemene og frigir jern slik at de blir ubrukelige.

Er mye vi ikke blir fortalt tror jeg..som er kjent i andre land..

 

Anonymkode: 3dd2b...d8b

Noen mener at månen er en grønn ost også. Og at Gud skapte verden på 7 dager.


Du vet at folks meninger og tro ikke er kjensgjerninger, sant...? 

Anonymkode: 1efd9...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og Finland

Anonymkode: 5df85...593

Finland isolerte jo hele hovedstadsregionen i mange uker for å skjerme resten av landet... 🙄

Ingen tilfeldighet at de klarte å bremse smitten.

Anonymkode: 1efd9...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...