Gå til innhold

Barn som våkner innen 05 hver morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det virker jo rett og slett som han er et utpreget A menneske. Så lenge han får nok søvn siden han sovner så tidlig er kanskje dette bare noe dere må godta for nå. 

Min snart 8 åring har aldri sovet lenger enn til kl 8, som regel våkner han halv 7-7. I alderen 1-4 var det morgen fra kl 4.30-06. 

Jeg mener at man skal være svært forsiktig med å straffe barn for å våkne tidlig og tvinge dem til å ligge våkne i timesvis for at de skal rette seg etter de voksnes behov for søvn (mener ikke deg i hi, dere virker til å ha en sunn tilnærming, selv om jeg skjønner at det er slitsomt). 

Anonymkode: 0c116...d0b

Jeg har skrevet at sønnen min ikke fikk stå opp før 7,men han trengte mer søvn. Selv om han våknet 6 så var han ikke uthvilt å sur og sutrete senare på dagen pga av dette. Med å "tvinge" han til å sove lengre så fikk jeg en gutt som var uthvilt. Han fikk også vanen å sove til rundt 7.30 uten å våkne tidlig først.

Anonymkode: fcdf9...384

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En 4 åring kan ikke bli overlatt til seg selv i flere timer!!

Der må jeg nok si meg enig altså. Vi lar ikke en 4 åring være alene mens vi selv sover, det er mye som kan skje som vi ikke får med oss når vi sover i et annet rom. 

Men ønsket bare tips om noen hadde erfaring med dette. Løsningen er nok sikkert å bare vente til han en dag begynner å sove lenger, men det er jo lov å høre om noen har hatt noen supertriks 😴

HI

Anonymkode: a04c5...890

Skrevet
På 16.4.2020 den 5.50, Anonym bruker skrev:

Vi har forsøkt alle mulige triks tror jeg for å endre sovemønsteret til 4 åringen. Men han står opp rundt 04-05 senest hver eneste dag. Jeg holder på å bli sprø. 

Har forsøkt å legge senere, legge tidligere, sette opp klokke som viser når det er morgen slik at han ikke skal stå opp før det osv. Ingenting har fungert så langt. 

Noen som har funnet trikset for å få et bedre sovemønster hos barnet? Eller begynte de å sove lenger noen gang? 😴

Bedre sovemønster?

Hva med å se på barnets oppvåkning som det riktige da?

5 er da helt ok tid å våkne på?

Det er bare å legge seg tidligere det. 

Anonymkode: fb48b...5e5

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker jo rett og slett som han er et utpreget A menneske.

Akkurat!

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bedre sovemønster?

Hva med å se på barnets oppvåkning som det riktige da?

5 er da helt ok tid å våkne på?

Det er bare å legge seg tidligere det. 

5 er overhodet ikke normal tid å stå opp på! Jeg har aldri stått opp med sønnen min før 7. Her er det natt frem til 7.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker jo rett og slett som han er et utpreget A menneske. Så lenge han får nok søvn siden han sovner så tidlig er kanskje dette bare noe dere må godta for nå. 

Min snart 8 åring har aldri sovet lenger enn til kl 8, som regel våkner han halv 7-7. I alderen 1-4 var det morgen fra kl 4.30-06. 

Jeg mener at man skal være svært forsiktig med å straffe barn for å våkne tidlig og tvinge dem til å ligge våkne i timesvis for at de skal rette seg etter de voksnes behov for søvn (mener ikke deg i hi, dere virker til å ha en sunn tilnærming, selv om jeg skjønner at det er slitsomt). 

Anonymkode: 0c116...d0b

Ja vi har jo innsett at sånn blir det nok bare frem til han blir eldre. Men måtte bare høre, kanskje hadde noen et supertriks som hadde fungert 😅

Vi straffer han aldri på noen måte, men for at lillebror og resten av familien ikke skal være stuptrøtte og utslitte hver dag har vi satt en regel om at det ikke er morgen før klokken 06:00. Han må gjerne leke stille, se i bøker, eller lignende frem til 06:00, men ikke ha sirkus i stua eller konsert på rommet 🙈 Klokken 06:00 er det barnetv og frokost, men frem til da forsøker vi å holde på at det er natt. 

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

5 er overhodet ikke normal tid å stå opp på! Jeg har aldri stått opp med sønnen min før 7. Her er det natt frem til 7.

Aner ikke hvem du er, jeg foreslo dette for HI. Snakk med henne, du. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...