Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Har deres bhg spurt om hvilke tidspunkt dere trenger barnepass? Her måtte vi bare gi beskjed om barnet kommer eller ikke, og vi fikk info om at åpningstiden er redusert. Hva er greia med å alltid skulle legge opp til at ting skal passe hver enkelt? Anonymkode: e9d5c...d5a
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Samme som deg. Anonymkode: 14020...005
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 Her måtte vi si hvilken dager vi absolutt måtte ha plass. De sa rett ut at de ønsket færrest mulig barn i barnehagen. De nærmest forventet at foreldre med skolebarn holdt barnehagebarna hjemme til skolen startet igjen. Foreldre med hjemmekontor mente de også kunne ha barna hjemme. ( følte oss skikkelig velkommen tilbake kan man si) Åpningstiden ville bli redusert, men de kom tilbake med eksakt åpningstid og hvilke dager vi kunne benytte. De anslo at åpningstiden ville bli kl 9-15.30. Jeg for min del jobber 8-16 og har ca 30 min kjøretid hver vei. Ganske håpløst ovenfor jobben da man hverken kan komme da man skal eller kan være så lenge man skal. Mannen min jobber 7.30 til 15.30, men heller ikke han kan jo ha en normal arbeidsdag selv om han jobber 10 minutter fra barnehagen. Er noe spent på hvordan dette skal bli da barnehagen ønsker barna minst mulig og arbeidsgiver har en forventing om at vi er mere tilgjengelig nå da barnehagene åpner igjen. Jeg synes absolutt ikke det har vært enkelt å håndtere tre barn med hjemmeskole fra 2 til 8. Klasse, et barnehagebarn som skal aktiviseres og hjemmekontor. Har en følelse av at mange tror vi som har hjemmekontor har fri, men slik er i alle fall ikke min hverdag. Anonymkode: 4091f...942
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 Vi har åpningstid 8–15.30 første uka, mot normalt 7-17. Det gjør vi så alle ansatte er på jobb i hele åpningstiden som er vår eneste måte å sørge for at vi møter kravene i veilederen som kom idag. Om vi skal fortsette å forholde oss til faste smågrupper lenge må vi fortsette med redusert tid eller få ekstra midler til flere ansatte. Vi må vite når det leveres og hentes da vi ikke vil ha mange foreldre inn i barnehagen/ uteområdet samtidig jfr veileder. Om mange planlegger samme tid må vi lage tidssluser for levering med intervaller. Om det stemmer at barn ikke smitter og det er trygt burde de fleste av tiltakene bortsett fra de hygieniske være unødvendig. Anonymkode: b0580...065
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: ( følte oss skikkelig velkommen tilbake kan man si) Ja, for det er jo DU som er offeret her... alternativet er å ikke åpne i det hele tatt, du husker det? Anonymkode: b406c...152
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, for det er jo DU som er offeret her... alternativet er å ikke åpne i det hele tatt, du husker det? Anonymkode: b406c...152 Det som sto i en parantes var det eneste du evnet å få med deg eller? Jeg synes man kommer i en lojalitetskonflikt mellom barnehage og arbeidsgiver ja. Barnehagen vår sier rett ut at de ønsker færrest mulig barn og kortest mulig tid. Vi som har barn har naturligvis vært en del borte fra jobb i tiden som har vært og det har fungert helt greit. Arbeidsgiver har også hatt forståelse for dette. Nå da barnehagen åpner igjen har arbeidsgiver en forventing om at også å vi med små barn er mere tilstede på jobb fremover. Har ikke fremstilt meg som noe offer, men situasjonen er noe utfordrende med svært ulike ønsker og forventninger fra barnehage og arbeidsgiver. Anonymkode: 4091f...942
Anonym bruker Skrevet 15. april 2020 #7 Skrevet 15. april 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her måtte vi si hvilken dager vi absolutt måtte ha plass. De sa rett ut at de ønsket færrest mulig barn i barnehagen. De nærmest forventet at foreldre med skolebarn holdt barnehagebarna hjemme til skolen startet igjen. Foreldre med hjemmekontor mente de også kunne ha barna hjemme. ( følte oss skikkelig velkommen tilbake kan man si) Åpningstiden ville bli redusert, men de kom tilbake med eksakt åpningstid og hvilke dager vi kunne benytte. De anslo at åpningstiden ville bli kl 9-15.30. Jeg for min del jobber 8-16 og har ca 30 min kjøretid hver vei. Ganske håpløst ovenfor jobben da man hverken kan komme da man skal eller kan være så lenge man skal. Mannen min jobber 7.30 til 15.30, men heller ikke han kan jo ha en normal arbeidsdag selv om han jobber 10 minutter fra barnehagen. Er noe spent på hvordan dette skal bli da barnehagen ønsker barna minst mulig og arbeidsgiver har en forventing om at vi er mere tilgjengelig nå da barnehagene åpner igjen. Jeg synes absolutt ikke det har vært enkelt å håndtere tre barn med hjemmeskole fra 2 til 8. Klasse, et barnehagebarn som skal aktiviseres og hjemmekontor. Har en følelse av at mange tror vi som har hjemmekontor har fri, men slik er i alle fall ikke min hverdag. Anonymkode: 4091f...942 Ja, det er en fortvilt situasjon...ikke bare for deg, for alle! MEN husk på at dette ikke er noe den enkelte bhg har bestemt! Dette er unntakstilstand for en periode...vi i bhg har nå fått et kjempe ansvar der vi skal gi barna deres omsorg og trygghet samtidig som vi skal hindre evt smitte mellom barn og voksne og hindre smitte skal komme ut til de ulike familiene rundt om...dette er en umulig oppgave uten at vi har foreldre som hjelper oss og støtter oss! Vi er avhengig av at foreldrene tar sin del av ansvaret, så skal vi ansatte i bhg ta vår del av ansvaret å komme på jobb, til tross for egne familiemedlemmer i risikogrupper hjemme, for å gi barna deres en trygg og god hverdag sånn at familier kan komme seg på egne jobber for å holde Norge igang❤️ Åå som jeg savner den gode gamle hverdagen ❤️ Anonymkode: 606f6...873
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det som sto i en parantes var det eneste du evnet å få med deg eller? Jeg synes man kommer i en lojalitetskonflikt mellom barnehage og arbeidsgiver ja. Barnehagen vår sier rett ut at de ønsker færrest mulig barn og kortest mulig tid. Vi som har barn har naturligvis vært en del borte fra jobb i tiden som har vært og det har fungert helt greit. Arbeidsgiver har også hatt forståelse for dette. Nå da barnehagen åpner igjen har arbeidsgiver en forventing om at også å vi med små barn er mere tilstede på jobb fremover. Har ikke fremstilt meg som noe offer, men situasjonen er noe utfordrende med svært ulike ønsker og forventninger fra barnehage og arbeidsgiver. Anonymkode: 4091f...942 Nei, alt det andre var enda mer sytete, så jeg nøyde meg med parentesen, den oppsummerte det hele... Som sagt: alternativet er at de holder stengt enda mer, hva velger du? Kortere åpningstid eller nye 4 uker med hjemmekontor? Anonymkode: b406c...152
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 De har spurt om barnet kommer eller ikke. I og med at jeg har to eldre søsken hjemme, har jeg valgt å bare la henne dra i bhg tre dager for å spare bhg litt. Uka etter, når skolen åpner, blir det hver dag. Anonymkode: aac6f...8f6
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: De har spurt om barnet kommer eller ikke. I og med at jeg har to eldre søsken hjemme, har jeg valgt å bare la henne dra i bhg tre dager for å spare bhg litt. Uka etter, når skolen åpner, blir det hver dag. Anonymkode: aac6f...8f6 Hvorfor går hun i det hele tatt da? Anonymkode: 0dc7e...1f2
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #11 Skrevet 16. april 2020 Men dette er jo en unntakstilstand, og det skjønner arbeidsgiver også. Dere har fått det til frem til nå, da får dere det til litt lenger. Det kommer til å vare maks et par uker så har de fått ting på stell og kan ha en tilnærmet normal drift. Med mindre folk ikke passer på og vi får en helvetes smitteboom og alt blir stengt på nytt. Anonymkode: b78e1...f44
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 Vi fikk spørsmål om barnet kommer og hvilket tidspunkt. Mitt barnehagebarn vil ha samme tid som før korona. Da jeg selv må jobb fra mandag av( jobber i bhg) Anonymkode: 8e934...c6f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #13 Skrevet 16. april 2020 Er dere dumme ??? Den samme voksne skal gå hele dagen på faste barn. Skal de jobbe 7-17 da ! Det skal være mindre grupper og de fleste barnehager må være ute nesten hele dagen ! Detter er fortsatt en dugnad og arbeidsgivere bør være glad om dere kommer dere tilbake noen timer. Så gjennomlysende hvem som er egoer i denne tiden. Barnehagen har et helvette foran seg så bidra der dere kan !!! Har du fri send noen timer for lek. Skjønner dere ikke om vi ikke får til dette så må det stenges igjen og kun de med samfunnskritisk jobb får komme. Anonymkode: edb3c...9a1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #14 Skrevet 16. april 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Her måtte vi si hvilken dager vi absolutt måtte ha plass. De sa rett ut at de ønsket færrest mulig barn i barnehagen. De nærmest forventet at foreldre med skolebarn holdt barnehagebarna hjemme til skolen startet igjen. Foreldre med hjemmekontor mente de også kunne ha barna hjemme. ( følte oss skikkelig velkommen tilbake kan man si) Åpningstiden ville bli redusert, men de kom tilbake med eksakt åpningstid og hvilke dager vi kunne benytte. De anslo at åpningstiden ville bli kl 9-15.30. Jeg for min del jobber 8-16 og har ca 30 min kjøretid hver vei. Ganske håpløst ovenfor jobben da man hverken kan komme da man skal eller kan være så lenge man skal. Mannen min jobber 7.30 til 15.30, men heller ikke han kan jo ha en normal arbeidsdag selv om han jobber 10 minutter fra barnehagen. Er noe spent på hvordan dette skal bli da barnehagen ønsker barna minst mulig og arbeidsgiver har en forventing om at vi er mere tilgjengelig nå da barnehagene åpner igjen. Jeg synes absolutt ikke det har vært enkelt å håndtere tre barn med hjemmeskole fra 2 til 8. Klasse, et barnehagebarn som skal aktiviseres og hjemmekontor. Har en følelse av at mange tror vi som har hjemmekontor har fri, men slik er i alle fall ikke min hverdag. Anonymkode: 4091f...942 Normale arbeidsdager kan man vel se langt etter. Her er det snakk om at alle skal få litt større mulighet til å jobbe hjemmefra eller på kontoret. I deres tilfelle så kan dere jo dele uken mellom dere, da vil begge få noen dager i uken hvor dere kan jobbe ordinært, og noen uker hvor dere må endre arbeidstid litt.. Anonymkode: d2156...ceb
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #15 Skrevet 16. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men dette er jo en unntakstilstand, og det skjønner arbeidsgiver også. Dere har fått det til frem til nå, da får dere det til litt lenger. Det kommer til å vare maks et par uker så har de fått ting på stell og kan ha en tilnærmet normal drift. Med mindre folk ikke passer på og vi får en helvetes smitteboom og alt blir stengt på nytt. Anonymkode: b78e1...f44 Her ser vi i alle fall allerede at folk har senket skuldrene.. "Nå åpner de bhg og skoler så da kan det være det samme med alle de andre tiltakene".. det er bare så dumt.. Så etter denne påsken, og med fint vær i etterkant av påsken flere steder i landet. så kan vi vel forvente oss en kraftig innstramming om 2-3 uker. Ikke pga. åpning av skole og bhg. Men pga. de som ikke klarer å overholde restriksjoner for sosial kontakt når det kommer til fritid og kooooos.. Anonymkode: d2156...ceb
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 Her fikk vi beskjed om at barnehagen bare skal være åpen fra 8.30 til 15.00. Blir en utfordring å få det til i forhold til jobb for meg og mannen. Håper vi slipper å betale for full plass når vi må ha såpass redusert arbeidstid. Anonymkode: c12e1...d74
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #17 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her fikk vi beskjed om at barnehagen bare skal være åpen fra 8.30 til 15.00. Blir en utfordring å få det til i forhold til jobb for meg og mannen. Håper vi slipper å betale for full plass når vi må ha såpass redusert arbeidstid. Anonymkode: c12e1...d74 Du vet at den summen vi betaler for bhg er bare en liten andel av hva bhg egentlig koster? Staten betaler mesteparten. Anonymkode: 79d60...5e1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #18 Skrevet 16. april 2020 Vi har fått beskjed om at åpningstiden er fra 8-15.30 i stedet for fra 7-17, og at de ønsker beskjed om barnet kommer eller ikke. Men ingenting om at oppfordrer oss til å ha barna hjemme. Anonymkode: 99aab...ba2
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #19 Skrevet 16. april 2020 Full plass i barnehage defineres fra over 41 timer i uka til vanlig, vi tilbyr 50 timer kl 7–17 til vanlig, mange bhg 47,5 timer som er åpne 7.30–17.00. I starten hos oss blir det 8.00–15.30 så alle ansatte er på jobb samtidig. Altså et tilbud om 37.5 timers opphold nå, noe under 41 timer da men ikke så langt unna. Foreldre med samfunnskritisk jobb får tilbud før 8.00 og etter 15.30 ved behov. Anonymkode: b0580...065
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #20 Skrevet 16. april 2020 Dere som ikke får det til å gå opp med arbeidstid og barnehage, hvordan får dere det til nå? Håper ikke arbeidsgiver forventer dere tilbaker i arbeidslivet bare fordi barnehagene åpner, da går de jo imot anbefalningene. Anonymkode: 9f1ca...be4
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #21 Skrevet 16. april 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Du vet at den summen vi betaler for bhg er bare en liten andel av hva bhg egentlig koster? Staten betaler mesteparten. Anonymkode: 79d60...5e1 Det er jeg fullt klar over. Men det er jo ikke relevant i denne sammenhengen? Avtalen jeg har inngått med barnehagen er en åpningstid fra 7-17. Hvis ikke de klarer å overholde dette så blir det feil at jeg må betale for full plass. Jeg får sikkert lov å jobbe litt redusert (2,5 time pr dag) i denne perioden, men det vil jo påvirke min økonomi. Tviler på at arbeidsgiver betaler meg for 7,5 time når jeg kun er der 5,5. Anonymkode: c12e1...d74
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #22 Skrevet 16. april 2020 Her åpner alle barnehagene i kommunen på tirsdag og alle skal ha åpningstid fra 08.00 - 15.00, med egne tilbud til foreldre i samfunnskritiske yrker som trenger det Anonymkode: 18381...baf
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #23 Skrevet 16. april 2020 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg fullt klar over. Men det er jo ikke relevant i denne sammenhengen? Avtalen jeg har inngått med barnehagen er en åpningstid fra 7-17. Hvis ikke de klarer å overholde dette så blir det feil at jeg må betale for full plass. Jeg får sikkert lov å jobbe litt redusert (2,5 time pr dag) i denne perioden, men det vil jo påvirke min økonomi. Tviler på at arbeidsgiver betaler meg for 7,5 time når jeg kun er der 5,5. Anonymkode: c12e1...d74 Hør med barnehageeier/ kommunen hva de tenker. Som sagt tidligere kan de kreve 100% betaling over 41 timer men det vil man nå i starten ikke få tilbud om. Anonymkode: b0580...065
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #24 Skrevet 16. april 2020 Så smålig dere er !!! Anonymkode: edb3c...9a1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2020 #25 Skrevet 16. april 2020 Jeg jobber som pedleder i bhg. Åpningstiden skal være 8 timer. Vi har disse tidene : 0715-1515, 0800-1600, 0900-17. Foreldrene kan komme med ønske selv, men det kan være at de blir flyttet på. Anonymkode: 94533...9c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå