Gå til innhold

Jepp. Jeg ser at folk nå har gitt opp helt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnehagen åpner mandag. Skolen uka etter. Jeg ser at foreldrene til ungene her vi bor nå offisielt har gitt opp alle smittevernstiltak omtrent, og lar ungene fly ut og inn av hjemmene sine - i grupper.

Anonymkode: f2571...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be dem se pressekonferansen for barn som gikk i dag klokka 12 på NRK. 
 

Kanskje de skjønner det da.. 

Anonymkode: 3b932...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mitt inntrykk. Her lever folk som de har gjort de siste ukene og venter spent på resultatet etter påske...

Mange tok litt lett på reglene i ferien, familie besøkte hverandre, tett med folk på turstedene osv, så det blir spennende å se om smittetallene går mye opp etter inkubasjonstiden der. Gjør de ikke det tåler vi nok godt at skolene åpner igjen, gjør de det så blir det nok en endring i tiltak tenker jeg.

Anonymkode: e32ab...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke mitt inntrykk. Her lever folk som de har gjort de siste ukene og venter spent på resultatet etter påske...

Mange tok litt lett på reglene i ferien, familie besøkte hverandre, tett med folk på turstedene osv, så det blir spennende å se om smittetallene går mye opp etter inkubasjonstiden der. Gjør de ikke det tåler vi nok godt at skolene åpner igjen, gjør de det så blir det nok en endring i tiltak tenker jeg.

Anonymkode: e32ab...740

 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er det ikke her, enda. Blir nok slik når skolen faktisk åpner.

Anonymkode: 541ed...bac

Kan hende deres lille samfunn har mer vettuge foreldre enn vårt samfunn. Her føler jeg mine barn også blir holdt utenfor, fordi vi "følger reglene".

Anonymkode: f2571...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Kan hende deres lille samfunn har mer vettuge foreldre enn vårt samfunn. Her føler jeg mine barn også blir holdt utenfor, fordi vi "følger reglene".

Anonymkode: f2571...756

Men følger dere reglene eller har dere laget dere regler som er strengere enn regjeringsbestemt?

I dag hadde de pressekonferanse for barn klokken 12, med spørsmål fra barn, og de spurte selvfølgelig om de kunne være med venner. Erna svarte helt klart at det han du, men ikke mer enn 5 om gangen og helst ute...

Mine to jenter har hver sin venninne de har vært sammen med hele perioden, akkurat nå er de ute og sykler.

Anonymkode: e32ab...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men følger dere reglene eller har dere laget dere regler som er strengere enn regjeringsbestemt?

I dag hadde de pressekonferanse for barn klokken 12, med spørsmål fra barn, og de spurte selvfølgelig om de kunne være med venner. Erna svarte helt klart at det han du, men ikke mer enn 5 om gangen og helst ute...

Mine to jenter har hver sin venninne de har vært sammen med hele perioden, akkurat nå er de ute og sykler.

Anonymkode: e32ab...740

Vi følger reglene. F.eks at det ikke er greit at 3-4 stk drar hjem til hverandre og sitter oppå hverandre inne hos hverandre.

Anonymkode: f2571...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er den samme flisespikkeren som går igjen i ALLE trådene her inne, som skal skrive seg bort fra temaet, pirke, grave, spørre om usaklige ting😂? Eller er det flere av dere?

Anonymkode: f2571...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ikke ungene vært sammen med noen på 4 uker..Idag har 8 åringen fått lov til å leke med ei på 6 år som er hos besteforeldrene sine, hun har også bare vært hjemme i 4 uker og ikke lekt ned andre..Men de er ute og får ikke gå helt oppi  hverandre..

Endret av Mamma_til_3_jenter <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mamma_til_3_jenter <3 skrev:

Her har ikke ungene vært sammen med noen på 4 uker..Idag har 8 

har 8?

Nei, mine har jo bare lekt sammen med 1 nabobarn, og sammen med hverandre. Jeg hadde sagt ja om noen kom og lurte på om de ville sykle ute, men ikke være med hjem, inne...

Anonymkode: f2571...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på om det er den samme flisespikkeren som går igjen i ALLE trådene her inne, som skal skrive seg bort fra temaet, pirke, grave, spørre om usaklige ting😂? Eller er det flere av dere?

Anonymkode: f2571...756

Vi er flere, ja.

Hva med dere som driver med negativitet. Er du bare en?

Anonymkode: ab6ce...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er flere, ja.

Hva med dere som driver med negativitet. Er du bare en?

Anonymkode: ab6ce...c5f

Negativitet mot hva? Det ER negativt at de lar grupper med barn samles inne. Det er imot anbefalingene (som er der av en grunn).

Enkelte har gitt opp alt siden bhg og skole åpner igjen.

Anonymkode: f2571...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Negativitet mot hva? Det ER negativt at de lar grupper med barn samles inne. Det er imot anbefalingene (som er der av en grunn).

Enkelte har gitt opp alt siden bhg og skole åpner igjen.

Anonymkode: f2571...756

Ja, er dere flere som mener dette, eller er det bare en (deg) som lager mange tråder?

Anonymkode: ab6ce...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det heller ikke her (Asker). De barna som er ute er med søsken og/eller foreldre. Vi var akkurat på lang sykkeltur med ungene, og møtte som vanlig veldig få folk. Var helt dødt overalt i påsken også, så jeg tror det ikke gjelder overalt.

Anonymkode: a846d...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er dere flere som mener dette, eller er det bare en (deg) som lager mange tråder?

Anonymkode: ab6ce...c5f

Jeg har kun laget én tråd...

Anonymkode: f2571...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er det heller ikke her (Asker). De barna som er ute er med søsken og/eller foreldre. Vi var akkurat på lang sykkeltur med ungene, og møtte som vanlig veldig få folk. Var helt dødt overalt i påsken også, så jeg tror det ikke gjelder overalt.

Anonymkode: a846d...3d1

Men det er fint da :) Nei, det gjelder nok ikke overalt. Vi bor i Viken.

Anonymkode: f2571...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er fint da :) Nei, det gjelder nok ikke overalt. Vi bor i Viken.

Anonymkode: f2571...756

Viken er ikke et sted. Bruk et ordentlig stedsnavn om du først skal si noe.

Anonymkode: b8d31...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har å alle gitt opp nå. Det virker ikke som det er så farlig lenger . Alle sier nå skal de uansett på skolen og barnehagen . Så da er alt plutselig greit. 

Anonymkode: 272aa...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Viken er en bastard.  Det vet alle. 

Anonymkode: b8d31...62c

Viken er Viken. Du kan si hva du vil, det er fortsatt et fylke og den som sier noe annet er dum i huet.

Anonymkode: f2571...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har å alle gitt opp nå. Det virker ikke som det er så farlig lenger . Alle sier nå skal de uansett på skolen og barnehagen . Så da er alt plutselig greit. 

Anonymkode: 272aa...1f5

Ja.. jeg kjenner en (hjemmeværende) som GLEDER seg stort til å sende i barnehagen. I mellomtiden har ungene lekt sammen inne hos hverandre uten å holde avstand osv.

Noen driter bare i alt egentlig.

Anonymkode: f2571...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Viken er Viken. Du kan si hva du vil, det er fortsatt et fylke og den som sier noe annet er dum i huet.

Anonymkode: f2571...756

Det er likevel ikke egnet for å si noe om hvor vidt folk er inne eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Det er likevel ikke egnet for å si noe om hvor vidt folk er inne eller ikke. 

Eh, jo.

Anonymkode: f2571...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken fikk datteren vår være sammen med 2 venninner igjen. De er ute sammen, og en av foreldrene er med for å se at de overholder avstanden. Akkurat det føles litt rart, men de syns det er greit.. Vi foreldrene er jo ikke sammen med dem da, men i nærheten. Slipper sikkert litt opp på dette når vi ser at de har skjønt restriksjonene, de har jo vært lenge uten å være sammen med noen..

Anonymkode: 3b932...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...