Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Jeg spyr av han. Han er ufør, sitter på ræva hele dagen og gjør ingenting. Verdens lateste mest late og udugelige menneske. Bidrar null til samfunnet, bidrar null hjemme og bidrar svært lite i forhold til barna sine. Han er bare daukjøtt. Sover til kl. 12 hver dag og spiller på PC. Det er det han driver med. Nå lurer dere sikkert på hvorfor jeg ikke har flyttet for lenge siden. Jo, det er fordi han har rævkjørt økonomien min og pådratt meg masse misligholdt gjeld. Jeg har vært godtroende og dum. Han har i tillegg rævkjørt sin egen økonomi og. Og dette klarer han i tillegg å legge over på meg. For jeg burde ha hjulpet han å rydde opp. Så det er min feil. Barna har i tillegg begynt å bli i mot han. Han sier det er jeg som har satt de opp mot han, men jeg snakker aldri om han eller stygt om han til barna. Men, de er store og de ser og hører jo hvordan han oppfører seg! De klarer fint å gjøre seg opp en egen mening om sin udugelige far. Så, jeg vet fader ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke økonomi til å flytte. I tillegg flytter jeg jo da med hans gjeld som han har dratt på meg ( han sier han skal ordne opp). Hva fader gjør jeg?! Anonymkode: 64da0...fcb
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Er så drittlei av å høre dere sutrende kjerringer som klager på mannen sin. Du får ikke noen tips hos meg i hvert fall. Anonymkode: 6ab87...5cc
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Be ham flytte og lei ut et rom? Eventuelt kontakt advokat for å undersøke hva du kan gjøre med det som er hans gjeld? Eller kontakte banken og undersøke hva slags muligheter du har der? Det er kanskje ingen god idé å bo hos foreldre akkurat nå, men kanskje det er en mulighet på sikt? Drit i den over her. Alle kan havne i vanskelige situasjoner, og uansett hjelper det ingen med sånt oppgulp. Anonymkode: 45a6b...7b7
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Og du, få det skriftlig at han skylder deg penger. Anonymkode: 45a6b...7b7
KellyTaylor Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Nr 1 - kjør han på hue og rævva hjem til mora og fortell sannheten Nr 2 - kontakt advokat eller jussbuss om du ikke har råd til advokaten for veiledning av gjelden som "dere" har pådratt dere Nr 3 - Familievernkontoret om du har et lite håp at dette kan funke, ellers kun for å få meklingsattest og ta det derfra. Nr 4 - Kontakt en økonomirådgiver på NAV / kommunen Eller ønsker jeg deg lykke til og har trua på at dette klarer du!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er så drittlei av å høre dere sutrende kjerringer som klager på mannen sin. Du får ikke noen tips hos meg i hvert fall. Anonymkode: 6ab87...5cc Så...hvorfor svarer du? Anonymkode: 47f1a...330
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 Har du noe imot uføre? Du er avskum, og jeg kjenner jeg har noe imot DEG. Stakkars mannen din Anonymkode: fd2ed...fb1
Syngensang Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du noe imot uføre? Du er avskum, og jeg kjenner jeg har noe imot DEG. Stakkars mannen din Anonymkode: fd2ed...fb1 Ein treng ikkje låne pengar ein ikkje har og sitte på pc en dagen lang sjølv om ein er ufør. Trur dei fleste uføre ikkje likar at du set dei i samme bås som mannen til hi. (uføre er ikkje ei homogen masse, ein kan meine at ein ufør person er udugeleg utan at andre uføre treng føle seg krenka av den grunn)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #9 Skrevet 14. april 2020 2 minutter siden, Syngensang skrev: Ein treng ikkje låne pengar ein ikkje har og sitte på pc en dagen lang sjølv om ein er ufør. Trur dei fleste uføre ikkje likar at du set dei i samme bås som mannen til hi. (uføre er ikkje ei homogen masse, ein kan meine at ein ufør person er udugeleg utan at andre uføre treng føle seg krenka av den grunn) HI skrev: "Jeg spyr av han. Han er ufør, sitter på ræva hele dagen og gjør ingenting. Verdens lateste mest late og udugelige menneske. Bidrar null til samfunnet," Dvs at 1 av grunnene til at hun spyr av ham, og hater ham.. Beklager "hater han" er at han er ufør og ikke bidrar til samfunnet. Ifølge henne. Anonymkode: fd2ed...fb1
Syngensang Skrevet 14. april 2020 #10 Skrevet 14. april 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI skrev: "Jeg spyr av han. Han er ufør, sitter på ræva hele dagen og gjør ingenting. Verdens lateste mest late og udugelige menneske. Bidrar null til samfunnet," Dvs at 1 av grunnene til at hun spyr av ham, og hater ham.. Beklager "hater han" er at han er ufør og ikke bidrar til samfunnet. Ifølge henne. Anonymkode: fd2ed...fb1 Trur framleis ikkje uføre likar at du drar krenkakortet på vegne av alle uføre her. Men men. Mogleg eg er for snill mot hi, men eg les innlegget som at ho er lei av at han ikkje gjer det han kan, dei fleste uføre kan meir enn å sove til 12 og spele data resten av døgnet, sjølv om dei er for sjuke eller skada til å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #11 Skrevet 14. april 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du noe imot uføre? Du er avskum, og jeg kjenner jeg har noe imot DEG. Stakkars mannen din Anonymkode: fd2ed...fb1 Var det dét du fikk ut av dette? Jeg er selv på vei mot ufør, og jeg kan ikke si at jeg følte meg truffet. Her har du en jobb å gjøre med egen mentalitet. 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er så drittlei av å høre dere sutrende kjerringer som klager på mannen sin. Du får ikke noen tips hos meg i hvert fall. Anonymkode: 6ab87...5cc Herlighet så mye rart man kan lese her inne. Var dette alt du klarte å gulpe opp? Om intensjonen var å være ekkel å tråkke på en som sliter, så bør du øve, men helst bare droppe det. Anonymkode: 7b617...e92
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #12 Skrevet 14. april 2020 Jeg skjønner ikke. Gjelden blir jo ikke større om du flytter? Anonymkode: e4647...0f2
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #13 Skrevet 14. april 2020 9 minutter siden, Syngensang skrev: Mogleg eg er for snill mot hi, men eg les innlegget som at ho er lei av at han ikkje gjer det han kan, dei fleste uføre kan meir enn å sove til 12 og spele data resten av døgnet, sjølv om dei er for sjuke eller skada til å jobbe. Det samme gjelder jo andre vei, da. De fleste som har barn, kan bedre enn å bli boende med en som svikter og bedrar og oppfører seg som en slask, som selv ungene reagerer på. Anonymkode: 0b06d...43f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #14 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke. Gjelden blir jo ikke større om du flytter? Anonymkode: e4647...0f2 Nemlig. Men det er jo alltid greit å ha en «unnskyldning» for å bli værende. Anonymkode: 0b06d...43f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #15 Skrevet 14. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var det dét du fikk ut av dette? Jeg er selv på vei mot ufør, og jeg kan ikke si at jeg følte meg truffet. Her har du en jobb å gjøre med egen mentalitet. Anonymkode: 7b617...e92 At du ikke følte deg truffet er jo revnende likegyldig; hun skrev fortsatt det hun skrev. Sort på hvitt. Kvalm person. Æsj! Anonymkode: fd2ed...fb1
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #16 Skrevet 14. april 2020 14 minutter siden, Syngensang skrev: Trur framleis ikkje uføre likar at du drar krenkakortet på vegne av alle uføre her. Men men. Mogleg eg er for snill mot hi, men eg les innlegget som at ho er lei av at han ikkje gjer det han kan, dei fleste uføre kan meir enn å sove til 12 og spele data resten av døgnet, sjølv om dei er for sjuke eller skada til å jobbe. Hun er dritt lei av at han ikke bidrar i samfunnet. Det er allerede der kvalmen hennes kommer inn, alt annet bare baller på utgangspunktet; hun ser på ham som en ufør taper. Det er neimen ikke rart han har gitt opp og satt seg til foran pc'en for å spille. Hi er antakeligvis et mareritt å være rundt. Anonymkode: fd2ed...fb1
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #17 Skrevet 14. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nemlig. Men det er jo alltid greit å ha en «unnskyldning» for å bli værende. Anonymkode: 0b06d...43f Gjelden blir ikke større, men utgiftene blir det. I tillegg blir inntektene lavere. Fra et økonomisk perspektiv lønner det seg sjelden med skillsmisse Anonymkode: 030ad...53b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #18 Skrevet 14. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun er dritt lei av at han ikke bidrar i samfunnet. Det er allerede der kvalmen hennes kommer inn, alt annet bare baller på utgangspunktet; hun ser på ham som en ufør taper. Det er neimen ikke rart han har gitt opp og satt seg til foran pc'en for å spille. Hi er antakeligvis et mareritt å være rundt. Anonymkode: fd2ed...fb1 Jøss, snakk om å trekke konklusjoner laaaaangt over linjen. Man skulle nesten tro at hi traff en nerve hos deg. Anonymkode: e4647...0f2
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #19 Skrevet 14. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjelden blir ikke større, men utgiftene blir det. I tillegg blir inntektene lavere. Fra et økonomisk perspektiv lønner det seg sjelden med skillsmisse Anonymkode: 030ad...53b Hun har barn, da kan hun ikke bare tenke på hva som lønner seg økonomisk. Anonymkode: 0b06d...43f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #20 Skrevet 14. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss, snakk om å trekke konklusjoner laaaaangt over linjen. Man skulle nesten tro at hi traff en nerve hos deg. Anonymkode: e4647...0f2 Det er bare så typisk kvinner å alltid tro at kvinnen har rett. Du har ikke sett begge sider av saken engang (jeg er kvinne). Du vet jo ikke halvparten av det hi gjør mot mannen engang. Anonymkode: fd2ed...fb1
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #21 Skrevet 14. april 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: At du ikke følte deg truffet er jo revnende likegyldig; hun skrev fortsatt det hun skrev. Sort på hvitt. Kvalm person. Æsj! Anonymkode: fd2ed...fb1 Og det er like revnende likegyldig hvordan du valgte å tolke det hun skrev. Jeg har også min egen mening om hvem som er en kvalm person i denne tråden. 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bare så typisk kvinner å alltid tro at kvinnen har rett. Du har ikke sett begge sider av saken engang (jeg er kvinne). Du vet jo ikke halvparten av det hi gjør mot mannen engang. Anonymkode: fd2ed...fb1 Vet du hvordan de har det hjemme? Hva hi tydeligvis gjør mot mannen? Syns du det er ok å ikke bidra hjemme? Anonymkode: 7b617...e92
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #22 Skrevet 14. april 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bare så typisk kvinner å alltid tro at kvinnen har rett. Du har ikke sett begge sider av saken engang (jeg er kvinne). Du vet jo ikke halvparten av det hi gjør mot mannen engang. Anonymkode: fd2ed...fb1 Er du denne latsabbens hemmelige elskerinne eller noe? Siden du tydeligvis vet at mannen er er kjernekar og HI er en dritt... Anonymkode: 73dca...f57
Syngensang Skrevet 14. april 2020 #23 Skrevet 14. april 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bare så typisk kvinner å alltid tro at kvinnen har rett. Du har ikke sett begge sider av saken engang (jeg er kvinne). Du vet jo ikke halvparten av det hi gjør mot mannen engang. Anonymkode: fd2ed...fb1 Men det veit du?
Syngensang Skrevet 14. april 2020 #24 Skrevet 14. april 2020 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er dritt lei av at han ikke bidrar i samfunnet. Det er allerede der kvalmen hennes kommer inn, alt annet bare baller på utgangspunktet; hun ser på ham som en ufør taper. Det er neimen ikke rart han har gitt opp og satt seg til foran pc'en for å spille. Hi er antakeligvis et mareritt å være rundt. Anonymkode: fd2ed...fb1 Kanskje. Det veit vi ikkje. Eg tolkar det omvendt. Ho er lei av at han ikkje bidreg til familien, og at han har øydelagt familieøkonomien, då er det nok litt drit at han er ufør og ikkje har moglegheit for å dra meir pengar inn med ekstrajobb el liknande for å rett opp litt iallefall.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2020 #25 Skrevet 14. april 2020 Hi, du lurer deg selv. Du sier at han har satt også deg i gjeld, det tror jeg gjerne, har sett en bekjent bli satt i milliongjeld av en mann, så det er mulig. Problemet da er at det ikke anmeldes, det er ofte "skam" forbundet med det å bli lurt slik slike snyltende menn tar opp ulovlig gjeld på partner. Du vet at han ikke er til å stole på. Hadde du kunnet stole på ham hadde han aldri satt deg i en slik gjeldssituasjon uten din viten. Så, du vet uten tvil at han ikke kan stoles på. Videre vet du uten tvil at han ikke bidrar noe som helst hjemme mtp. hus, hjem og barn - dette betyr at han ikke har respekt for deg. Og likevel skriver du at han har sagt han skal ordne opp i gjelden... Og det er der du lurer deg selv. For dette er trolig ikke noe som har oppstått nettopp. Han har brukt tid på å sette deg i gjeld. Han har lenge ikke bidratt. Han har trolig lenge sagt han skal ordne opp - ikke sant? Men hva har han faktisk gjort for å ordne opp i gjelden han har satt deg i? Hvor lenge har han sagt han skal gjøre noe med det? Hva har han gjort - har han svartelistet seg selv fra å få kreditt/lån, å kunne gamble osv.? Har han selv snakket med banken om hvordan han kan rydde opp i den gjelden han har satt deg i? Har han søkt en liten jobb han kan greie hvor inntekten kan gå til å betale ned din gjeld? Har han avtalt time hos økonomisk rådgiver? Jeg gjetter at han ikke har gjort noe som helst annet enn å si at han skal ordne opp - og da trolig kun etter at dere har hatt en diskusjon eller krangel om økonomien. Så hvordan har han vist deg praktisk at han er i gang med å ordne opp i gjelden han har påført deg? Ved å sove halve dagen og sitte på pc'n resten...? Slutt å lure deg selv! Ved å bli i dette forholdet aksepterer du at han har gjort det han har, og du aksepterer at han ikke gjør noe for å rydde opp i den situasjonen han har satt deg i. Og hva risikerer du - jo, at han setter deg i større gjeld! Jeg har sett en tidligere bekjent være der du er nå. Tro meg, det ble ikke bedre. Og den mannen jobbet i det minste, så han fikk mer inntekt inn. Likevel greide han å skaffe enda mer gjeld selv som han da "måtte prioritere" før han kunne betale ned på hennes gjeld. Jeg kuttet kontakten da gjelden nærmet seg et par millioner for henne. Forbruksgjeld på nesten to millioner som hun selv ikke hadde tatt opp eller sett en eneste krone av. Hun brukte akkurat samme argumenter som det du gjør, hun hadde ikke råd til å gå fra ham, han skulle rydde opp, for det hadde han jo sagt. Det eneste hun oppnådde var større gjeld og enda mindre "råd" til å gå fra ham... Jeg kuttet til slutt kontakten, for hun valgte det selv så lenge hun beholdt ham. Alle rundt henne hadde forsøkt å hjelpe henne i flere år, men hun valgte selv å fortsette med ham som ødela for henne og barna. Så du må innse at mannen din ikke er til å stole på. Og om han ikke enda virkelig har satt igang en rekke tiltak for å redusere den gjelden han har påført deg, da må du innse at han mest trolig heller ikke har planer om å gjøre det. Blir du med ham da så velger du dette selv. Vet jeg er ganske tøff i det jeg skriver, men det er dessverre sant. Du og ungene blir ødelagt av å ha en slik snylter hos dere daglig. Din gjeld vil ikke bli mindre sammen med en som ikke tar ansvar for den gjelden han har påført deg, tvert om vil den trolig øke! Du velger om du vil begrense skadene til det de er nå, eller om du vil bli og la de bli enda større. I tillegg til det økonomiske så forteller du at barna selv har mistet mye av respekten for sin far. Det viser at også de blir negativt påvirket av å måtte leve med faren hele tiden. Det er også ditt valg. Følg rådene til Kelly Taylor og et par andre - og kom deg bort så fort som mulig! Få også sjekket om det er mulig å anmelde ham for svindel siden du ikke har visst om at han tok opp gjeld i ditt navn. Anonymkode: 304fe...bbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå