Gå til innhold

Skal dere sende ungene i Bhg på mandag ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser for meg utebarnehage de fleste plasser.  

Anonymkode: b41fa...29c

Lykke til med å tvinge 1 åringer til å være ute i 8 timer hver dag,har selv jobbet i bhg å vi må ta hensyn til de minste. Vil ungene inn så kan vi ikke tvinge de til være ute 5 timer til når ungene hylskriker.

Anonymkode: a9a5c...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, DetYrer skrev:

Altså ingen hygienekrav osv.?

Jeg tenker at de som bestmmer hvilke krav som skal stilles vet mer om det enn meg. 

Anonymkode: 146bf...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at de som bestmmer hvilke krav som skal stilles vet mer om det enn meg. 

Anonymkode: 146bf...6f9

Hva vet de? At virus ikke smitter mellom barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, DetYrer skrev:

Hva vet de? At virus ikke smitter mellom barn? 

De vet hva som er forsvarlig og fornuftig. Hysteriske foreldre gjør mer skade enn nytte. 

Anonymkode: 146bf...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De vet hva som er forsvarlig og fornuftig. Hysteriske foreldre gjør mer skade enn nytte. 

Anonymkode: 146bf...6f9

Hvem dro inn hysteriske foreldre :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så klart de må tåle å være ute. Ikke kaldt nå. 

Anonymkode: b41fa...29c

Du er naiv du! Har jobbet i flere ulike barnehager å selvsagt tvinger ikke barna på småbarnsavdelingen til å være ute hele dagen! Da hadde barna mistrives i barnehagen å foreldrene hadde klaget. Med små barn så må vi ta hensyn til deres behov! Er en grunn til at småbarnsavdelingen er mye mindre ute enn storbarnsavdelingen.

 

Anonymkode: a9a5c...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, DetYrer skrev:

Så du synes det er ok at de gjør som de alltid har gjort, så lenge de voksne er positivt innstilte og imøtekommende mot barna? Kjenner jeg er endel strengere enn det.

Altså, jeg forventer at de er strenge med tanke på sykdom osv. Ingen som viser symptomer av hverken ansatte eller barn skal i bhg. Og jeg forventer at de gjør det de kan for å forhindre smitte, ved da å være mye ute, hyppig håndvask (og eventuelt håndsprit til de voksne når de er ute), fjerne leker som er vanskelig å vaske, at de vasker over flater, do og håndtak hyppig osv. Faste lekegrupper med en fast voksen har jeg hørt har vært lufta som et tiltak. Men samtidig så forventer jeg at de voksne er der for barna, trøster når det trengs og hjelper de hvis de må. Og de kan ikke vaske konstant, derfor er det fint å være mest mulig ute. 2 meters avstand, ingen kroppskontakt osv er ikke mulig i en bhg, så det har jeg heller ingen forventninger om. Jeg forholder meg til det myndighetene sier, de tiltak myndighetene kommer med og forventer at bhg også gjør det. Vi bor en plass med stort uteområde i bhg, det er under 30 barn i bhg og få smittet i denne kommunen. Hadde jeg hatt barn midt i en stor bhg i Oslo, med mange bekrefta tilfeller hadde jeg kanskje tenkt annerledes.

Anonymkode: 84a70...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Altså, jeg forventer at de er strenge med tanke på sykdom osv. Ingen som viser symptomer av hverken ansatte eller barn skal i bhg. Og jeg forventer at de gjør det de kan for å forhindre smitte, ved da å være mye ute, hyppig håndvask (og eventuelt håndsprit til de voksne når de er ute), fjerne leker som er vanskelig å vaske, at de vasker over flater, do og håndtak hyppig osv. Faste lekegrupper med en fast voksen har jeg hørt har vært lufta som et tiltak. Men samtidig så forventer jeg at de voksne er der for barna, trøster når det trengs og hjelper de hvis de må. Og de kan ikke vaske konstant, derfor er det fint å være mest mulig ute. 2 meters avstand, ingen kroppskontakt osv er ikke mulig i en bhg, så det har jeg heller ingen forventninger om. Jeg forholder meg til det myndighetene sier, de tiltak myndighetene kommer med og forventer at bhg også gjør det. Vi bor en plass med stort uteområde i bhg, det er under 30 barn i bhg og få smittet i denne kommunen. Hadde jeg hatt barn midt i en stor bhg i Oslo, med mange bekrefta tilfeller hadde jeg kanskje tenkt annerledes.

Anonymkode: 84a70...add

Ja, det er nok der vi er litt forskjellige, jeg bor rett ved "episenteret", om det er det det kalles. Så her er smittepresset relativt høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi velger å holde dattera vår hjemme i alle fall til 27. April. Vi har uansett hjemmeskole med 2. Klassingene, så da avventer jeg å sende i barnehagen. Tenker det kommer ny kunnskap for hver dag som går. Så lenge en av oss uansett må være hjemme er ikke barnehagen et alternativ akkurat nå. 

Anonymkode: 01019...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt rart at tilbudet gis til alle nå i starten, de burde begynt med de som må på jobb. De som er permittert f.eks får penger for å være hjemme og burde kunne passe barna selv en stund til slik at gruppene i bhg ble mindre. 

Anonymkode: 42522...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja syns å det blir litt dumt at alle får. Men skal vel være likt for alle. Og mange makter ikke mer nå tror jeg 

Anonymkode: b41fa...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen krav, utenom at jeg forventer at de bhg ansatte fremstår som trygge voksenpersoner for barna, og hvis det er lettere for de at vi drøyer start 1 uke, kan vi fint gjøre det. Mulig vi kan ha hjemme litt mer også, det kommer ann på om bhg og skolen åpner opp for alle barna hver dag eller hvordan det blir organisert. Jeg er ikke redd for å sende barna i skolen eller bhg, men jeg er bekymra for å sende barna til andre voksne som tydelig er bekymra. 

Anonymkode: 84a70...add

enig. Er mest redd for å sende barna til en barnehage full av hysteriske voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, DetYrer skrev:

Så du synes det er ok at de gjør som de alltid har gjort, så lenge de voksne er positivt innstilte og imøtekommende mot barna? Kjenner jeg er endel strengere enn det.

Hva slags hygienekrav forventer du da?

Anonymkode: f0111...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser for meg utebarnehage de fleste plasser.  

Anonymkode: b41fa...29c

Det kommer ikke til å skje hos oss iallefall. De voksne på flere avdelinger hater å være ute og er maks ute en time om dagen. Mindre om været er dårlig. 

Anonymkode: e1176...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags hygienekrav forventer du da?

Anonymkode: f0111...fdb

Det samme som ellers. At de ikke deler leker/putter de i munnen, at ansatte følger alle barna på do og sørger for at alle vasker hendene, at de holder avstand til hverandre (minst 1 meter), at de spriter håndtak etc. flere ganger i timen, at alle med symptomer holder seg hjemme... Får se hva de sier og om jeg føler det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, DetYrer skrev:

Det samme som ellers. At de ikke deler leker/putter de i munnen, at ansatte følger alle barna på do og sørger for at alle vasker hendene, at de holder avstand til hverandre (minst 1 meter), at de spriter håndtak etc. flere ganger i timen, at alle med symptomer holder seg hjemme... Får se hva de sier og om jeg føler det er greit.

Forventer du at små barn skal holde 1 meter avstand? Det er umulig å få til i praksis 

Anonymkode: 1fbf4...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, DetYrer skrev:

Det samme som ellers. At de ikke deler leker/putter de i munnen, at ansatte følger alle barna på do og sørger for at alle vasker hendene, at de holder avstand til hverandre (minst 1 meter), at de spriter håndtak etc. flere ganger i timen, at alle med symptomer holder seg hjemme... Får se hva de sier og om jeg føler det er greit.

Da må du nok holde barna hjemme. 1 meter mellom barna - lar seg ikke gjennomføre. Kanskje like greit for både din og de ansattes mentale helse.

Anonymkode: 2d224...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, DetYrer skrev:

Det samme som ellers. At de ikke deler leker/putter de i munnen, at ansatte følger alle barna på do og sørger for at alle vasker hendene, at de holder avstand til hverandre (minst 1 meter), at de spriter håndtak etc. flere ganger i timen, at alle med symptomer holder seg hjemme... Får se hva de sier og om jeg føler det er greit.

Hahaha.... Ja du lever nok i en fantasiverden om du forventer dette. 

Anonymkode: c85b0...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...