Gå til innhold

Skal dere sende ungene i Bhg på mandag ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir så lenge jeg kan ha de i barnehagen. Altså, hvis de kan være hver dag fra ca 0730 til 1430 ca. 
Nå vet vi ikke om det blir færre dager, korte dager eller hva som blir muligheten. Men vi skulle gjerne ha jobbet igjen(har hjemmekontor) og da må de i barnehagen igjen.

Anonymkode: e4d0a...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter og ser an litt. Jeg er interessert i mer detaljert fakta om hvordan de skal gjennomføre dette, omtrent hvor mange barn/voksne det blir og jeg vil gjerne se litt hvordan utviklingen går i tida fremover når det slippes opp litt. Jeg har mulighet til å ha mi hjemme en stund til og kommer til å ha det, hun savner ikke barnehagen i det hele tatt.

Anonymkode: 42522...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir så lenge jeg kan ha de i barnehagen. Altså, hvis de kan være hver dag fra ca 0730 til 1430 ca. 
Nå vet vi ikke om det blir færre dager, korte dager eller hva som blir muligheten. Men vi skulle gjerne ha jobbet igjen(har hjemmekontor) og da må de i barnehagen igjen.

Anonymkode: e4d0a...763

Det vil ganske sikkert tilbud om plass hver dag, undervisningsministeren sa de så for seg heldagstilbud for alle barn, senest 27. april. Mulig noe forkortet åpningstid, vi håper på 8.00 til 15.30/16.00 hos oss. 

Anonymkode: f94dc...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi venter og ser an litt. Jeg er interessert i mer detaljert fakta om hvordan de skal gjennomføre dette, omtrent hvor mange barn/voksne det blir og jeg vil gjerne se litt hvordan utviklingen går i tida fremover når det slippes opp litt. Jeg har mulighet til å ha mi hjemme en stund til og kommer til å ha det, hun savner ikke barnehagen i det hele tatt.

Anonymkode: 42522...bce

Antall ansatte blir som vanlig, mulig mindre om noen ansatte ikke kan komme på jobb pga sykdom, risikogruppe mm. Antall barn kommer jo ann på hvor mange som kommer/ holder barn hjemme. 

Anonymkode: f94dc...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja om noen holdes hjemme så blir jo kabalen enklere 

Anonymkode: b41fa...29c

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker. Tror vi venter til 27.april, da skolebarnet skal tilbake til skolen. Må uansett være hjemme med han. Men tar et valg når vi ser hvordan ting blir organisert. 

Anonymkode: 84a70...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Usikker. Tror vi venter til 27.april, da skolebarnet skal tilbake til skolen. Må uansett være hjemme med han. Men tar et valg når vi ser hvordan ting blir organisert. 

Anonymkode: 84a70...add

Hva er dine krav for at det skal være trygt å sende i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, DetYrer skrev:

Hva er dine krav for at det skal være trygt å sende i barnehagen?

Ikke meg du svarer, men jeg tenker at vi får mer kunnskap for hver dag som går. I tillegg vil jeg ikke sende når jeg har mulighet til å holde hjemme en uke til. Da får barnehagen en lettere start, og får tid til å få rutiner på plass. I denne situasjonen vil jeg gjøre alt jeg kan for å avhjelpe situasjonen og bidra til mindre spredning. 

Anonymkode: 25e42...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, DetYrer skrev:

Hva er dine krav for at det skal være trygt å sende i barnehagen?

Ingen krav, utenom at jeg forventer at de bhg ansatte fremstår som trygge voksenpersoner for barna, og hvis det er lettere for de at vi drøyer start 1 uke, kan vi fint gjøre det. Mulig vi kan ha hjemme litt mer også, det kommer ann på om bhg og skolen åpner opp for alle barna hver dag eller hvordan det blir organisert. Jeg er ikke redd for å sende barna i skolen eller bhg, men jeg er bekymra for å sende barna til andre voksne som tydelig er bekymra. 

Anonymkode: 84a70...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer, men jeg tenker at vi får mer kunnskap for hver dag som går. I tillegg vil jeg ikke sende når jeg har mulighet til å holde hjemme en uke til. Da får barnehagen en lettere start, og får tid til å få rutiner på plass. I denne situasjonen vil jeg gjøre alt jeg kan for å avhjelpe situasjonen og bidra til mindre spredning. 

Anonymkode: 25e42...bdc

Jeg tenker det samme, men jeg kjenner at de skal gjøre ting veldig annerledes enn de har gjort tidligere, om jeg skal kjenne at jeg føler det er greit å sende barnet dit. Så vi får se hva de sier på fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ingen krav, utenom at jeg forventer at de bhg ansatte fremstår som trygge voksenpersoner for barna, og hvis det er lettere for de at vi drøyer start 1 uke, kan vi fint gjøre det. Mulig vi kan ha hjemme litt mer også, det kommer ann på om bhg og skolen åpner opp for alle barna hver dag eller hvordan det blir organisert. Jeg er ikke redd for å sende barna i skolen eller bhg, men jeg er bekymra for å sende barna til andre voksne som tydelig er bekymra. 

Anonymkode: 84a70...add

Altså ingen hygienekrav osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer, men jeg tenker at vi får mer kunnskap for hver dag som går. I tillegg vil jeg ikke sende når jeg har mulighet til å holde hjemme en uke til. Da får barnehagen en lettere start, og får tid til å få rutiner på plass. I denne situasjonen vil jeg gjøre alt jeg kan for å avhjelpe situasjonen og bidra til mindre spredning. 

Anonymkode: 25e42...bdc

What she said ☝️ Ditt svar var bedre, og i tråd med det jeg tenkte 😂

Anonymkode: 84a70...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, DetYrer skrev:

Altså ingen hygienekrav osv.?

Jeg ser for meg at de kommer til å være mest mulig ute, men nå går barnet mitt på uteavdeling så det er de fra før. Jeg vil tro de blir enda mer påpasselig med håndvask. Levering og henting ute kanskje, kun så så mange i garderoben samtidig. Om det er best med matpakke eller at en voksen i bhg fikser mat lurer jeg på. Tenker at de har bedre kontroll over hygiene hvis de smører maten, enn 30 forskjellige matbokser der du ikke vet hvordan håndhygienen er hjemme. Barna trenger ofte hjelp til å åpne matboks, yoghurt osv. 

Men jeg har ingen krav selv. Jeg er spent på retningslinjene som kommer, og tar det derfra. For meg er det viktigere at de ansatte fremstår som trygge og gode omsorgspersoner, og da trenger de retningslinjer som de både føler er bra nok og som er gjennomførbare. 2 meters avstand osv går jo såklart ikke i en bhg.

Anonymkode: 84a70...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser for meg at de kommer til å være mest mulig ute, men nå går barnet mitt på uteavdeling så det er de fra før. Jeg vil tro de blir enda mer påpasselig med håndvask. Levering og henting ute kanskje, kun så så mange i garderoben samtidig. Om det er best med matpakke eller at en voksen i bhg fikser mat lurer jeg på. Tenker at de har bedre kontroll over hygiene hvis de smører maten, enn 30 forskjellige matbokser der du ikke vet hvordan håndhygienen er hjemme. Barna trenger ofte hjelp til å åpne matboks, yoghurt osv. 

Men jeg har ingen krav selv. Jeg er spent på retningslinjene som kommer, og tar det derfra. For meg er det viktigere at de ansatte fremstår som trygge og gode omsorgspersoner, og da trenger de retningslinjer som de både føler er bra nok og som er gjennomførbare. 2 meters avstand osv går jo såklart ikke i en bhg.

Anonymkode: 84a70...add

Så du synes det er ok at de gjør som de alltid har gjort, så lenge de voksne er positivt innstilte og imøtekommende mot barna? Kjenner jeg er endel strengere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke ? Har du fri ? Vi venter også. Ser hvordan det her går. 

Anonymkode: b41fa...29c

Har klart å kombinerer hjemmebarnehage, hjemmeskole og hjemmekontor til når, selv om det blir lange dager for meg, og klarer det litt til

Anonymkode: 83b0b...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...