Gå til innhold

Kan noen si om dette var grunnlag for fosterhjem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en fortvilet mamma...rettere sagt: Jeg savner datteren min!!! For noen måneder siden ble hun flyttet i et f@kkings fosterhjem. Fostermor sier til barnet sånn som at jeg lyver, ikke er til å stole på, null økonomikontroll, er en NAV-er, stinker røyk også videre....Jeg kan si litt om hvorfor hun er flyttet. Jeg har alvorlige senskader etter kreft og er derfor mye sliten. Jeg går på trygd og har ikke bil. Regninger og sånn er vanskelig og betale, noe går til inkasso, men betales fort. Datteren min fikk god og variert kost og vi hadde det ryddig. Jeg planlegger og vinne henne tilbake fra BV. Eller er det dumt?

Anonymkode: 0d336...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig bør du få beholde den lille jenta di!!! Det grunnlaget der er rett og slett bare BULLSHITT!!!! Så lenge hun føler seg trygg hos deg er det FAEN ingen tvil om hvor hun skal være!!!!!!!!!!!!!!

 

Anonymkode: 0d336...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig bør du få beholde den lille jenta di!!! Det grunnlaget der er rett og slett bare BULLSHITT!!!! Så lenge hun føler seg trygg hos deg er det FAEN ingen tvil om hvor hun skal være!!!!!!!!!!!!!!

 

Anonymkode: 0d336...d8a

Men i hælvette da.....Det er absolutt ikke bare det som man trenger.Venner,fritidsaktiviviteter,lekser...Man kan ikke sitte med bare Ipaden 24/7. Da går ungens liv til hælvette!

 

Anonymkode: 0d336...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff...stakkar jenta di...hun savner mor og mor henne...BVT assa...Noen ganger får de meg til å ville si:Suck your own ass. Ikke lett for en liten kroppå bli tatt fra alt det trygge og gode....

 

 

Anonymkode: 0d336...d8a

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Please, svar. Alle som åpner emnet kan også svare! Jeg trenger råd i forhold til den lille jenta mi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, Norge blir snart et fattig land og slutter å ta barn fra foreldre. 

Anonymkode: 6f515...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dette er grunnen, synes jeg det er tynt. Det burde være et familievern og ikke alltid et barnevern. Mange trenger hjelp i hverdagen. Økonomisk hjelp og kanskje avlastning, og ikke et fosterhjem alltid. 

Samarbeid med bv. Spør hva som skal til for å få henne hjem. Helse kan du kanskje ikke gjøre så mye med, men sikkert andre ting som kan gjøres. Billigere sted å bo osv. Familie og/eller venner som fast avlastning i mnd. Faste dager i ukedagene noen kan hjelpe dere med matlaging, klesvask, lekser eller hva det måtte være.

 

Som sagt, om det du skriver er grunnlaget er det tynt. Er det mer underliggende som gjør saken alvorlig, er det mulig at fosterhjem er rett. Jeg vet ikke detaljene. 

Det fostermor sier kan være ut av kontekst. Jeg vet ikke hvilken oppgaver fosterhjem har å fortelle om biologiske foreldre, men ærlighet er første år i. 

Anonymkode: c8a15...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silje Therese skrev:

Hva i helsike mener du med det?!? Kan være åresvis til barnet hennes for komme tilbake til det trygge!

Det var ment som en trøst. Du må legge deg. 

Anonymkode: 6f515...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om dette er grunnen, synes jeg det er tynt. Det burde være et familievern og ikke alltid et barnevern. Mange trenger hjelp i hverdagen. Økonomisk hjelp og kanskje avlastning, og ikke et fosterhjem alltid. 

Samarbeid med bv. Spør hva som skal til for å få henne hjem. Helse kan du kanskje ikke gjøre så mye med, men sikkert andre ting som kan gjøres. Billigere sted å bo osv. Familie og/eller venner som fast avlastning i mnd. Faste dager i ukedagene noen kan hjelpe dere med matlaging, klesvask, lekser eller hva det måtte være.

 

Som sagt, om det du skriver er grunnlaget er det tynt. Er det mer underliggende som gjør saken alvorlig, er det mulig at fosterhjem er rett. Jeg vet ikke detaljene. 

Det fostermor sier kan være ut av kontekst. Jeg vet ikke hvilken oppgaver fosterhjem har å fortelle om biologiske foreldre, men ærlighet er første år i. 

Anonymkode: c8a15...aa9

Du er smart. Vi har ALDRI fått noe hjelp av de!!!!!!!!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var ment som en trøst. Du må legge deg. 

Anonymkode: 6f515...684

Ikke be meg om å legge meg a dø!!!!!!!Legg dæ sjæl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du må ta deg sammen. 

Anonymkode: 6f515...684

JAVEL. Ikke så lett det da. Men er de på dette forumet for å trolle, så gidder jeg ikke svare mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er bra for din datter å ha avstand fra deg nå. Jeg tror også det er bra for deg å avstand fra henne nå. Du er jo livredd for at hun skal smitte deg. Prat med folk, på telefon om du kan! Søk hjelp! Ikke misforstå meg! Jeg bryr meg om deg!

Anonymkode: 6f515...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror at det er bra for din datter å ha avstand fra deg nå. Jeg tror også det er bra for deg å avstand fra henne nå. Du er jo livredd for at hun skal smitte deg. Prat med folk, på telefon om du kan! Søk hjelp! Ikke misforstå meg! Jeg bryr meg om deg!

Anonymkode: 6f515...684

Ja, jeg skjønner deg,Men du har rett. Men jeg tenker på framtiden jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Jeg er en fortvilet mamma...rettere sagt: Jeg savner datteren min!!! For noen måneder siden ble hun flyttet i et f@kkings fosterhjem. Fostermor sier til barnet sånn som at jeg lyver, ikke er til å stole på, null økonomikontroll, er en NAV-er, stinker røyk også videre....Jeg kan si litt om hvorfor hun er flyttet. Jeg har alvorlige senskader etter kreft og er derfor mye sliten. Jeg går på trygd og har ikke bil. Regninger og sånn er vanskelig og betale, noe går til inkasso, men betales fort. Datteren min fikk god og variert kost og vi hadde det ryddig. Jeg planlegger og vinne henne tilbake fra BV. Eller er det dumt?

Anonymkode: 0d336...d8a

 

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig bør du få beholde den lille jenta di!!! Det grunnlaget der er rett og slett bare BULLSHITT!!!! Så lenge hun føler seg trygg hos deg er det FAEN ingen tvil om hvor hun skal være!!!!!!!!!!!!!!

 

Anonymkode: 0d336...d8a

 

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men i hælvette da.....Det er absolutt ikke bare det som man trenger.Venner,fritidsaktiviviteter,lekser...Man kan ikke sitte med bare Ipaden 24/7. Da går ungens liv til hælvette!

 

Anonymkode: 0d336...d8a

 

26 minutter siden, Silje Therese skrev:

Please, svar. Alle som åpner emnet kan også svare! Jeg trenger råd i forhold til den lille jenta mi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!💔

 

21 minutter siden, Silje Therese skrev:

Hva i helsike mener du med det?!? Kan være åresvis til barnet hennes for komme tilbake til det trygge!

Hva driver du med egentlig?  Svarer deg selv både som Anonym og under nick. Det er for det første ikke lov, for det andre ser det dumt ut. 

Anonymkode: 04da5...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bare veldig rart. 

Du skriver både anonymt og med nick, og du er både HI og en som svarer.  Ikke lett å forstå noe av dette. 

Du virker uansett ikke helt i vater. 

Anonymkode: e384d...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra at du skriver både anonymt i hovedinnlegget, svarer anonymt og med nick så virker det som om det var lurt at jenta di bor i forsterhjem. Ut fra det du skriver og svarer deg selv her så virker du ikke til å ha kontroll, du virker hissig og muligens har du et rusproblem? 
 

 

Anonymkode: 1c9e0...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mokkamaster skrev:

Du er smart. Vi har ALDRI fått noe hjelp av de!!!!!!!!!!!!!!

 

Ja, er ganske oppegående jeg.

Og ut ifra svarene dine med Nick og anonymt og måten du svarer på, er jeg usikker på at det er stabile forhold hjemme hos deg dessverre. 

Ingen her vet detaljene, så svarene du for er basert på hi. Men ingen vil gi deg svar når du glefser tilbake på urimelig grunnlag. Om dette er måten du har møtt bv på, så er det ikke rart at de ser på andre løsninger for barnet. 

Håper det løser seg til det beste for barnet ditt og deg. 

Anonymkode: c8a15...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 12.4.2020 den 2.05, Mokkamaster skrev:

Anonym bruker...Beklager..ikke meningen å glefse! Har bare mye å tenke på i forhold til vesla❤️

Silje Therese Mokkamaster, det er ingenting du skriver her som vitner om en god forelder i vater. Ikke drit deg ut ytterligere.

Anonymkode: 34e85...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 12.4.2020 den 1.36, Anonym bruker skrev:

Hei! Jeg er en fortvilet mamma...rettere sagt: Jeg savner datteren min!!! For noen måneder siden ble hun flyttet i et f@kkings fosterhjem. Fostermor sier til barnet sånn som at jeg lyver, ikke er til å stole på, null økonomikontroll, er en NAV-er, stinker røyk også videre....Jeg kan si litt om hvorfor hun er flyttet. Jeg har alvorlige senskader etter kreft og er derfor mye sliten. Jeg går på trygd og har ikke bil. Regninger og sånn er vanskelig og betale, noe går til inkasso, men betales fort. Datteren min fikk god og variert kost og vi hadde det ryddig. Jeg planlegger og vinne henne tilbake fra BV. Eller er det dumt?

Anonymkode: 0d336...d8a

Så leit for deg. MEN: det må være mye mer enn du skriver. Omsorgsovertakelse vurderes av to instanser før det skjer: både bv og en uavhengig fylkesnemnd. 
 

du må rett og slett være helt helt ærlig med deg selv: har hun fått nok følelsesmessig støtte mens hun bodde hos deg? Svaret er sannsynligvis nei. Jeg aner mye sinne og aggresjon i innlegget ditt, og jeg forstår deg. Ingen liker å bli svartmalt på den måten du har blitt. MEN: en klok person tar kritikken til seg og prøver å gjøre noe med den. Dvs: ta kontroll på økonomien slik at det ikke blir inkasso, ikke røyk før samvær, hold det du lover, vær helt ærlig. Ikke krev datteren din tilbake for alt det er verdt. Stol på at det kan være sider ved deg selv du ikke har innsikt i, og som kan gjøre at hun PR nå ikke får alt hun trenger hos deg.

så tar du ett møte med bv. Spør konkret hva det er de mener du bør endre på. Så gjør du akkurat de endringene. Når noen kan dokumentere at du har gjort disse (dps, nav økonomi etc), kan du søke om å få henne tilbake. Men ikke før. Starter du jobben nå, vil du kunne søke om ett år. 
 

å elske et barn er viktig. Men å innse at man kanskje må endre egen-praksis , det er viktigere. Du må starte med å være ærlig med deg selv. Et ryddig hus er ikke alt. Hvis du vil, kan du klare det. I verste fall får datteren din en mer oppegående mor på samvær. I beste fall, kommer hun hjem til deg, og dere får det bedre. Lykke til!!

Anonymkode: 84526...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

såklart om du elsker ditt barn og ønsker det beste for henne så vil du ha henne tilbake. Jeg mener at et barn har det best hos sine foreldre å det skal mye til for at barnet ikke kan bo hjemme. Gjennom et helt barne liv vil man gjøre mye som ikke er rett i forhold til barnet, å i min mening har situasjoner blitt vanskeliggjort netopp fordi vi har sosiale arenaer som forteller når du er en dårlig mor , selv om du ikke er det. At du har hatt kreft er ikke en grunn til å fjerne et barn, men har du hatt så store senskader at omsorgen for et barn kan være vanskelig så vil midlertidlig fosterhjem være et godt alternativ, barn er redde for sine foreldre, men det må ikke bli slik at barna blir engstelig å hele dens eksistens går til å pleie sine syke foreldre. Er det din datter som har kontaktet barnevern? eller er det skole/barnehage? en god dialog er nok det rette her. men når det kommer til stykke er det ikke mye penger som skal til men en stabil tilværelse

Anonymkode: 51472...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...