Gå til innhold

Sannsynlighet og innlandsferie... Hva er din mening om saken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tuller nå? 

Anonymkode: e38e9...c93

Nei. 
På stranda er vel det eneste stedet nordmenn frivillig holder 2 meters avstand. Det er jo dårlig kotyme å plassere håndkleet sitt for nært andres.

Anonymkode: 28850...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår godt uttrykket «fengslet i hjemmet». Dere som reagerer så sterkt på det, er dere virkelig så fantasiløse (og bortskjemte) at dere tror alle har enebolig med hage og natur i nærheten? Hvis man bor i en trang leilighet midt i en by og har dårlig råd, er det faktisk litt krise om man ikke kan komme på stranda om sommeren. Ikke alle har hage eller hytte, de færreste har privat strand som en over her skrøt av, ikke alle har råd til bil eller camping. 

Prøv tre uker i en varm leilighet med småunger om sommeren selv du, før du «ikke har ord» over uttrykket fengslet i hjemmet. 

Anonymkode: 53a08...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan vel fint få en klem?..

Anonymkode: e999e...5e7

Nei, jeg får ingen klemmer nå. Jeg er utsatt for så mye smitte på jobb at jeg vet jeg med all sannsynlighet blir smittet. Jeg har derfor valgt å bo på gjesterommet og å holde avstand. Sånn beskytter jeg mine på den eneste måten jeg kan. 

Anonymkode: c38af...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Forstår godt uttrykket «fengslet i hjemmet». Dere som reagerer så sterkt på det, er dere virkelig så fantasiløse (og bortskjemte) at dere tror alle har enebolig med hage og natur i nærheten? Hvis man bor i en trang leilighet midt i en by og har dårlig råd, er det faktisk litt krise om man ikke kan komme på stranda om sommeren. Ikke alle har hage eller hytte, de færreste har privat strand som en over her skrøt av, ikke alle har råd til bil eller camping. 

Prøv tre uker i en varm leilighet med småunger om sommeren selv du, før du «ikke har ord» over uttrykket fengslet i hjemmet. 

Anonymkode: 53a08...691

Du vet at veldig mange lever slik allerede og har gjort det i mange år? Som en av pasientene mine sa her om dagen," jeg visste ikke før nå at jeg var isolert. Jeg har vært det i årevis alt."

Vi som er det nå er langt fra fengslet. Langt fra.

Anonymkode: c38af...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at veldig mange lever slik allerede og har gjort det i mange år? Som en av pasientene mine sa her om dagen," jeg visste ikke før nå at jeg var isolert. Jeg har vært det i årevis alt."

Vi som er det nå er langt fra fengslet. Langt fra.

Anonymkode: c38af...2b1

Men for de aller fleste av oss fremstår det som ekstremt stusselig å leve så isolert. Å ikke engang skjønne at man lever isolert er jo bare supertriksene. Derav fengselsmetaforen vil jeg tro.

Anonymkode: 9213c...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg får ingen klemmer nå. Jeg er utsatt for så mye smitte på jobb at jeg vet jeg med all sannsynlighet blir smittet. Jeg har derfor valgt å bo på gjesterommet og å holde avstand. Sånn beskytter jeg mine på den eneste måten jeg kan. 

Anonymkode: c38af...2b1

Har du blitt anbefalt dette?

Anonymkode: e38e9...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke parker og offentlige strender vil være åpne dessverre. Men det finnes jo mange fine viker og plasser langs sjøen som jeg håper man kan benytte seg av. Vi har privat strand og brygge med båter og hage med mange muligheter for lek, telting osv og planen vår var å være hjemme i ferien uansett. Synes synd på de som bor i blokkleilighet midt i en storby dersom landet stenger enda mer ned. 

Anonymkode: 8433d...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke parker og offentlige strender vil være åpne dessverre. Men det finnes jo mange fine viker og plasser langs sjøen som jeg håper man kan benytte seg av. Vi har privat strand og brygge med båter og hage med mange muligheter for lek, telting osv og planen vår var å være hjemme i ferien uansett. Synes synd på de som bor i blokkleilighet midt i en storby dersom landet stenger enda mer ned. 

Anonymkode: 8433d...11b

Sjarmtroll, du. Haar dere virkelig ikke brygge og hage og båter og telt og skog og hus?? Det har viii. 

Anonymkode: 53a08...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at veldig mange lever slik allerede og har gjort det i mange år? Som en av pasientene mine sa her om dagen," jeg visste ikke før nå at jeg var isolert. Jeg har vært det i årevis alt."

Vi som er det nå er langt fra fengslet. Langt fra.

Anonymkode: c38af...2b1

Skjønner ikke helt hva du mener? Jeg vet godt at mange lever sånn, jeg gjør det selv. Det jeg reagerte på var folk som klagde over å måtte bruke sommerferien hjemme i eneboligen og hagen, uten å skjønne hvor utrolig heldige de er. 

Anonymkode: 53a08...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg får ingen klemmer nå. Jeg er utsatt for så mye smitte på jobb at jeg vet jeg med all sannsynlighet blir smittet. Jeg har derfor valgt å bo på gjesterommet og å holde avstand. Sånn beskytter jeg mine på den eneste måten jeg kan. 

Anonymkode: c38af...2b1

Har du familiemedlemmar i risikogruppa?  For friske barn og vaksne (iallfall under 50) er det svært liten risiko. Sjølv barn i risikogruppa har liten fare for å bli alvorleg sjuk. Det er ein større risiko å køyre bil.  Eg klemmer mann og barn som normalt, men held svært god avstand til den eldste generasjonen.

Men det er slik der eg jobbar at eigen risiko gjev grunn til å be om fritak frå smittearbeid, medan husstandsmedlemmer i risikogruppe ikkje gjev det. Eg har feks ein kollega med ektefelle på cytostatikakur som er bekymra.

Anonymkode: 0a425...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror det blir en økning av smitte om noen uker på grunn av at folk slapper av på tiltakene og at myndighetene derfor må stramme inn og håndheve 5-personsregelen og avstandskravet tydelig. Da vill nok offentlige strender, parker, hoteller ol måtte holde stengt og frtidsreiser generelt rezuseres enda mer enn i dag.

På den andre siden kan det hende det kan slippes opp litt hvis vi kan ha tvungen sporing, på telefonen, i kombinasjon med økt testkapasitet og karantene/isolasjon av alle som har vært i kontakt med en smittet.

Anonymkode: 81afa...95a

Tvungen sporing ja 😂 Det kommer nok ikke til å skje. 

Anonymkode: 52b73...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

er nok vanlig nå i sommer, varer ikke så lenge

Anonymkode: 47e76...510

Hehe du er naiv du! 

Anonymkode: f4253...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du familiemedlemmar i risikogruppa?  For friske barn og vaksne (iallfall under 50) er det svært liten risiko. Sjølv barn i risikogruppa har liten fare for å bli alvorleg sjuk. Det er ein større risiko å køyre bil.  Eg klemmer mann og barn som normalt, men held svært god avstand til den eldste generasjonen.

Men det er slik der eg jobbar at eigen risiko gjev grunn til å be om fritak frå smittearbeid, medan husstandsmedlemmer i risikogruppe ikkje gjev det. Eg har feks ein kollega med ektefelle på cytostatikakur som er bekymra.

Anonymkode: 0a425...92e

Jeg vet ikke hvor du har din info fra, men jeg synes det er en selvfølge å begrense smitte så godt det lar seg gjøre. Så så lenge jeg jobber med syke pasienter er det en selvfølge at jeg ikke bringer smitte videre om jeg kan unngå det.

Anonymkode: c38af...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå roer som regel virus seg på sommeren da det trives mer i kaldt vær. Det er jo lite influensa om sommeren eksempelvis. Det er derfor de forventer en økning til høst/vinter..

Kan se for meg at man kan reise på stranda og at man kan være litt «nærere», men fornøyelsesparker er jeg usikker på.

Håper at vi kan dra til Sverige i slutten av juli, for vi har bestilt teltplass på en campingplass der. Men går ikke det, så får jo det bare være.

Anonymkode: 7b84a...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Anonym bruker said:

Hehe du er naiv du! 

Anonymkode: f4253...f09

og du er ennå mer naiv, du er sikker en av de som tror at ingenting er vanlig før om 18mnd-2 år

Anonymkode: 47e76...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 15.09, Anonym bruker skrev:

Har du blitt anbefalt dette?

Anonymkode: e38e9...c93

Tror du ikke folk klarer å tenke sjæl? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hannasbananas skrev:

Tror du ikke folk klarer å tenke sjæl? 

Tydligvis ikke! Det HI sier er jo bare helt sykt å garantert ikke anbefalt.

Anonymkode: f4253...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...