Gå til innhold

Sannsynlighet og innlandsferie... Hva er din mening om saken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror dere vi får:

- Gå på stranda i sommer? (Holde 2m avstand).
- Dra på hytte/campingvogn i sommer?
- Dra i fornøyelsesparker og dyreparker? Kø ser jeg kan bli et problem på f.eks. Tusenfryd... Og det at man sitter ved siden av folk i karusellene.
- Reise på Norgesferie der vi vil, i hele Norge? Leie hytter etc. Besøke steder, foreta oss "unødvendige fritidsreiser".
 

Eller blir vi fengslet til hjemmet vårt i år? Vet ikke helt hva jeg skal forvente egentlig, håper at vi kan reise hvor vi vil, men samtidig så frykter jeg at det ikke blir sånn. Det hadde blitt mye dyrere å ha hjemmeferie enn å dra rundt, måtte jo kjøpt alt mulig av svømmebasseng, nytt lekestativ osv :P Så jeg håååper at ting roer seg til sommeren, men er det egentlig sannsynlig?

Anonymkode: d80d4...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror dere vi får:

- Gå på stranda i sommer? (Holde 2m avstand).
- Dra på hytte/campingvogn i sommer?
- Dra i fornøyelsesparker og dyreparker? Kø ser jeg kan bli et problem på f.eks. Tusenfryd... Og det at man sitter ved siden av folk i karusellene.
- Reise på Norgesferie der vi vil, i hele Norge? Leie hytter etc. Besøke steder, foreta oss "unødvendige fritidsreiser".
 

Eller blir vi fengslet til hjemmet vårt i år? Vet ikke helt hva jeg skal forvente egentlig, håper at vi kan reise hvor vi vil, men samtidig så frykter jeg at det ikke blir sånn. Det hadde blitt mye dyrere å ha hjemmeferie enn å dra rundt, måtte jo kjøpt alt mulig av svømmebasseng, nytt lekestativ osv :P Så jeg håååper at ting roer seg til sommeren, men er det egentlig sannsynlig?

Anonymkode: d80d4...bd8

Jeg tror vi kan reise i Norge. Tror det kan bli vanskelig i parker. Tror ikke vi kan reise ut av landet. 

Anonymkode: e38e9...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tror vi kan reise i Norge. Tror det kan bli vanskelig i parker. Tror ikke vi kan reise ut av landet. 

Anonymkode: e38e9...c93

Bare jeg kunne være på hytta og stranda, skulle jeg sagt meg fornøyd egentlig... Men klarer ikke helt å tro på det? Nå skal de jo åpne skolene litt etter litt, og hvis de fortsetter å slække på ting så vil det jo blomstre opp, denne smitten, og da er jeg redd alt blir enda strengere. 

Men samtidig sies det jo at det varme været kan hjelpe oss i kampen mot viruset? Varmt og fuktig = mindre smitte.

Anonymkode: d80d4...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bare jeg kunne være på hytta og stranda, skulle jeg sagt meg fornøyd egentlig... Men klarer ikke helt å tro på det? Nå skal de jo åpne skolene litt etter litt, og hvis de fortsetter å slække på ting så vil det jo blomstre opp, denne smitten, og da er jeg redd alt blir enda strengere. 

Men samtidig sies det jo at det varme været kan hjelpe oss i kampen mot viruset? Varmt og fuktig = mindre smitte.

Anonymkode: d80d4...bd8

Tror nok man kan dra på stranda i sommer, om jeg tenker det er innafor å bade med mange rundt meg vet jeg ikke;)

Anonymkode: e38e9...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror nok man kan dra på stranda i sommer, om jeg tenker det er innafor å bade med mange rundt meg vet jeg ikke;)

Anonymkode: e38e9...c93

Strendene er jo stengt i andre land, tenkte jeg på :) Er redd de stenger det her også fordi mange mennesker samles på ett sted. Vet ikke om det kan smitte via saltvann heller. Eller sanda, hvis noen sitter på stranda med covid-19, og så kommer du og leker med den samme sanda 15 min etter at de har gått? 

Saltvann hemmer jo bakterier, men hemmer det virus... hmmm

Anonymkode: d80d4...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror nok man kan dra på stranda i sommer, om jeg tenker det er innafor å bade med mange rundt meg vet jeg ikke;)

Anonymkode: e38e9...c93

Hvordan mener du virus skal nå deg på stranda? 

Anonymkode: 28850...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan mener du virus skal nå deg på stranda? 

Anonymkode: 28850...72d

Man er jo gjerne ikke alene på stranda.

Anonymkode: d80d4...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan mener du virus skal nå deg på stranda? 

Anonymkode: 28850...72d

Du tuller nå? 

Anonymkode: e38e9...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at de venter smittetopp mellom juni og oktober så tror jeg det blir smått med sommeropplevelser av den tradisjonelle sorten.. 

Anonymkode: 21e66...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror vi kan reise i Norge. Tror det kan bli vanskelig i parker. Tror ikke vi kan reise ut av landet. 

Anonymkode: e38e9...c93

Dyreparken i Kristiansand for eksempel er jo åpen nå forsatt.

Anonymkode: f4253...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I og med at de venter smittetopp mellom juni og oktober så tror jeg det blir smått med sommeropplevelser av den tradisjonelle sorten.. 

Anonymkode: 21e66...669

har de flytta det fra mai asså? 

Anonymkode: e999e...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

har de flytta det fra mai asså? 

Anonymkode: e999e...5e7

Siste jeg hørte var juni-oktober-ish..

Men det endrer seg jo hele tiden.. 

Anonymkode: 21e66...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir en økning av smitte om noen uker på grunn av at folk slapper av på tiltakene og at myndighetene derfor må stramme inn og håndheve 5-personsregelen og avstandskravet tydelig. Da vill nok offentlige strender, parker, hoteller ol måtte holde stengt og frtidsreiser generelt rezuseres enda mer enn i dag.

På den andre siden kan det hende det kan slippes opp litt hvis vi kan ha tvungen sporing, på telefonen, i kombinasjon med økt testkapasitet og karantene/isolasjon av alle som har vært i kontakt med en smittet.

Anonymkode: 81afa...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette handler vel ikke om «hva som er lov», men «hva som er lurt». Må medgi at tivoli, strand og hytteturer står rimelig lang nede på listen over ting jeg tenker på. 
«Fengslet i hjemmet»?? Har ikke ord.

Endret av MammantilNurket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dyreparken i Kristiansand for eksempel er jo åpen nå forsatt.

Anonymkode: f4253...f09

Ja, jeg vet. Tviler de er oppe som vanlig i sommer med så mange besøkende som de pleier å ha.

Anonymkode: e38e9...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg får ferie, jeg er sykepleier så det er slett ikke sikkert. Jeg håper jeg får være litt sammen med familien min, at jeg kan få en klem fra mann og barn. At jeg kan få reise på hytta. Det hadde vært vidunderlig.

Anonymkode: c38af...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper jeg får ferie, jeg er sykepleier så det er slett ikke sikkert. Jeg håper jeg får være litt sammen med familien min, at jeg kan få en klem fra mann og barn. At jeg kan få reise på hytta. Det hadde vært vidunderlig.

Anonymkode: c38af...2b1

Du kan vel fint få en klem?..

Anonymkode: e999e...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan vel fint få en klem?..

Anonymkode: e999e...5e7

Ja, samme tenker jeg. Leste i en annen tråd at en isolerte seg fra familien pga at hun var sykepleier. Man kan vel være nær familien selv om man jobber på sykehus? Er jo først ved påvist smitte man må holde avstand? Eller har jeg misforstått totalt? Jeg jobber ikke som helsepersonell. Men kjenner flere som gjør det og de lever da med familien sin de. 

Anonymkode: e38e9...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er sannsynlig med ferie her hjemme og har reservert bosted langs ruten vi har planlagt, selvsagt med avbestillingsmuligheter helt fram til turen. Følger anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå regnet med norgesferie. Vi har privat strand så håper nå på knallvær i Norge. Ellers tenker jeg å gi barna mine en slik ferie jeg hadde som jeg husker som magisk. Det var våken så lenge vi ønsket, saftis med venner. Bygge hytter i skogen, bade også i regnvær. Rett og slett ha lavt tempo og jeg skal være en mamma som slapper av med ungene. Telttur i marka har vi aldri gjort tidligere så det er vel på tide. 😊

Anonymkode: f4be4...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi får reist litt innenlands i år. Ikke nødvendigvis så langt, men på tvers av kommune- og fylkesgrensa. Etter den nye (idiotiske) fylkesinndelingen bor jeg ikke lenger i samme fylke som mine foreldre. Men håper på campingturer, strandturer, sene kvelder og masse kos 😊 Har egentlig lova guttungen en Oslotur, men det kommer nok ann på.

Anonymkode: 02313...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke parker åpner opp. Vi har sesong kort på tusenfryd, og skulle kjøpe sommerkort på svømmehallen her vi bor. Men regner med at ikke noe av det holder åpent i sommer. Men jeg håper jeg får besøkt familien min i sommer. Men ellers planlegger vi en veldig stille rolig sommer. 

Anonymkode: 30cee...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FHI mener grensene åpner igjen om ikke så alt for lenge, når pandemien er over alt, så vi avbestiller ikke fly og hoteller før vi må

Anonymkode: 03edb...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan skje før sommeren. Om et av medisineksperimentene er vellykket f eks. 

Men jeg håper i alle fall det blir mulig å reise innenlands. Mine foreldre eier en liten hytte i en annen landsdel, og det hadde vært fint å kunne dra dit i alle fall. Vi bor trangt og uten hage, badestrand har vi heller ikke u nærheten, så det ville vært deilig å kunne dra en plass.

Anonymkode: 8b180...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare jeg kunne være på hytta og stranda, skulle jeg sagt meg fornøyd egentlig... Men klarer ikke helt å tro på det? Nå skal de jo åpne skolene litt etter litt, og hvis de fortsetter å slække på ting så vil det jo blomstre opp, denne smitten, og da er jeg redd alt blir enda strengere. 

Men samtidig sies det jo at det varme været kan hjelpe oss i kampen mot viruset? Varmt og fuktig = mindre smitte.

Anonymkode: d80d4...bd8

På hvilken måte gir det mening? Virus er ikke avhengig av tørr eller kjølig luft.

Anonymkode: 28850...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...