Gå til innhold

Noen som har hatt korona her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok...så man kan ikke bli smittet på butikken? På bussen? På apoteket? Så bra da....

Anonymkode: ca5c0...005

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du? De tester ikke folk som ikke er i risikogruppe eller jobber med pasienter. Vi må få legen til å bekrefte at vi antagelig har korona og så ta de forholdsregler som gjelder. Det er ikke kapasitet til å teste alle, har du ikke fått med deg det?

Anonymkode: ee3c5...da8

Han trengte ikke å bli testet siden han ikke hadde vært i utlandet eller vært i nærheten av en korona smittet person.  De sa ingenting om at det var den grunnen du nevner 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er har jeg ikke hatt lukt eller smak på ca 10 dager,  lurte på om noen andre har hatt samme symptom og hvor lenge det varte ? 

Anonymkode: 42eda...673

Det var nesten det eneste symptomet min mann hadde. Du burde be om en test. Ikke besøk noen. Sett deg selv i karantene. Du tåler nok viruset bra. Men om du smitter noen som ikke tåler det....

lykke til

Anonymkode: 05e06...71e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Trodde du at du ikke hadde korona og gikk rundt som vanlig? Kan du ha smittet mange?

Dette var tidlig i mars, og jeg oppfylte ikke kriteriene for testing den gang. Tenkte ikke at det kunne være Korona. Men tror og håper ikke jeg har smittet mange. Holdt meg mest hjemme siden jeg ikke var helt i form. Men kan jo ha smittet folk på butikken etc, vet ikke. 

Anonymkode: d8a2e...fcf

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var nesten det eneste symptomet min mann hadde. Du burde be om en test. Ikke besøk noen. Sett deg selv i karantene. Du tåler nok viruset bra. Men om du smitter noen som ikke tåler det....

lykke til

Anonymkode: 05e06...71e

Man behøver ingen test.

Man kan anta at man har covid-19 med mindre man har en kjent allergi og er vant med å miste smak/lukt hver pollensesong. 

Anonymkode: bf589...ded

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mange som skulle ønske de kunne svart "ja" på spørsmålet til hi her. Det nærmeste dere kommer er hverdagsallergier, rørende. 

Anonymkode: 5aac5...bea

Nei, vi forsøker å komme opp med andre ting som kan gi nedsatt smak/luktesans.

Det er slik man kommer frem til diagnoser.

Man samler symptomer og så ser man på hvilke diagnoser man kan utelukke.

Hvis man har nedsatt smak/luktesans i disse dager, må man altså først spørre seg selv om man har allergi. Har man vanligvis allergi og tett nese nå, så er det høyst sannsynlig allergi. Da må man ta allergimedisin og se om dette hjelper. Hjelper det, så er det allergi. Da behover man ikke holde seg hjemme pga folk, men muligens holde seg inne pga pollen. 

Hvis man ikke har kjent allergi, og mangler smak/luktesans, så må man anta at det er covid-19, og da må man isolere seg. 

Det er da vel ingen som ønsker seg covid-19?

Men jeg tror de fleste pollenallergikere gjerne ville hatt covid-19 en gang i livet, enn å ha pollenallergi hvert eneste år.

Anonymkode: bf589...ded

Skrevet
14 hours ago, Anonym bruker said:

Nå er har jeg ikke hatt lukt eller smak på ca 10 dager,  lurte på om noen andre har hatt samme symptom og hvor lenge det varte ? 

Anonymkode: 42eda...673

Ja det har jeg, var bare vanlig forkjølelse med litt feber for meg, mistet matlysten,men luktet og smakte,mens sønnene mine ble veldig syke og han ene var i respirator, enda han ikke hadde underliggende sykdommer.

Jeg er både overvektig, har astma og Søvnapné,men ble ikke alvorlig syk, så man reagerer veldig ulikt på sykdommen

Anonymkode: 19a88...628

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han trengte ikke å bli testet siden han ikke hadde vært i utlandet eller vært i nærheten av en korona smittet person.  De sa ingenting om at det var den grunnen du nevner 

Nei, han oppfylte ikke kravene til å bli testet. Det er jo det jeg sier. 

Anonymkode: ee3c5...da8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...