Gå til innhold

Jeg klarer ikke mer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sender deg en stor klem hi, og håper du får det bra nå.

❤️ 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg heier på deg du supermamma! Dette klarer du, og du kommer enda sterkere ut av situasjonen nå når du etter hvert får ting på avstand!

HURRA FOR MAMMAER SOM SETTER BARNA OG SEG SELV FØRST!

Skrevet

Lykke til videre hi. Dette klarer du! Heier på deg ❤️

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flaks for deg at du tilfeldigvis hadde en sovetablett i hus. I beste "days of our lives"-stil.

Anonymkode: 12134...335

Hva er det for ett svar?

Anonymkode: 4f7e4...690

Skrevet

❤️ 

Anonymkode: 0e45b...091

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flaks for deg at du tilfeldigvis hadde en sovetablett i hus. I beste "days of our lives"-stil.

Å, rull inn. 

Til din info, så er det slett ikke uvanlig å ha sovemedisiner i hus. 

Anonymkode: 5fb86...cbe

Skrevet

Så bra at dere kom dere vekk! For en tøff mamma barna har. En stor påskeklem til deg❤️

Anonymkode: c13ef...a72

Skrevet

Denne situasjonen er mange i nå, men det er motsetninger i hovedinnlegget »ingen synlige skader» harmonerer ikke med «lappet meg sammen» og «til politistasjonen for å ta bilder». 

Men selv om dette muligens er trolling, så betyr ikke det at dette ikke skjer. Så egentlig spiller det ingen rolle.

Anonymkode: 14ce6...557

Skrevet

Tviler på historien, egentlig. 

Anonymkode: 39990...3ce

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne situasjonen er mange i nå, men det er motsetninger i hovedinnlegget »ingen synlige skader» harmonerer ikke med «lappet meg sammen» og «til politistasjonen for å ta bilder». 

Men selv om dette muligens er trolling, så betyr ikke det at dette ikke skjer. Så egentlig spiller det ingen rolle.

Jeg falt på isen en gang og tenkte det var jammen rart at jeg ikke hadde synlige merker eller vondt, så hardt jeg hadde falt. 

Først dagen etter så jeg hvor jævlig oppskrubbet hendene mine var, og kjente at det var vondt. 

Noe lignende skjedde en gang jeg sølte kokende vann på meg selv, jeg begynte å tørke opp, men noen andre tok meg inn i dusjen.

Når man er i sjokk kan man fortrenge selv de merkeligste ting. Man er kanskje så glad og overrasket over å være i live, at man ikke kjenner hvor vondt ting gjør. I tillegg tar det ofte litt tid før merkene utvikler seg. 

Anonymkode: 3277a...c91

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg falt på isen en gang og tenkte det var jammen rart at jeg ikke hadde synlige merker eller vondt, så hardt jeg hadde falt. 

Først dagen etter så jeg hvor jævlig oppskrubbet hendene mine var, og kjente at det var vondt. 

Noe lignende skjedde en gang jeg sølte kokende vann på meg selv, jeg begynte å tørke opp, men noen andre tok meg inn i dusjen.

Når man er i sjokk kan man fortrenge selv de merkeligste ting. Man er kanskje så glad og overrasket over å være i live, at man ikke kjenner hvor vondt ting gjør. I tillegg tar det ofte litt tid før merkene utvikler seg. 

Hun har blitt banket to dager på rad, er bl.a. blitt kastet ned trappa og slått med stekepanne på ryggen. Dette tenker du ikke vil gi merker? Dagen etter fallet ditt så du merkene dine og kjente smerter, hi har blitt banket to (!) dager på rad. For min del så gir det ingen mening at hun i går kveld ikke hadde synlige merker men likevel hadde lappet seg inn, for så å skulle dra på politistasjonen å ta bilder i dag. Synes også det var noe som skurret med denne sovetabletten. 

Uansett, kan være noen av familiemedlemmene hennes har sett merker hun selv ikke så, men jeg klarer likevel ikke helt å tro på dette. En høyest unødvendig troll om det er trolling, og utrolig trist om det ikke er det. Det er det bare hi som har svarer på, men for min del virker dette som trolling.

Anonymkode: 714fa...8e6

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har blitt banket to dager på rad, er bl.a. blitt kastet ned trappa og slått med stekepanne på ryggen. Dette tenker du ikke vil gi merker? Dagen etter fallet ditt så du merkene dine og kjente smerter, hi har blitt banket to (!) dager på rad. For min del så gir det ingen mening at hun i går kveld ikke hadde synlige merker men likevel hadde lappet seg inn, for så å skulle dra på politistasjonen å ta bilder i dag. Synes også det var noe som skurret med denne sovetabletten. 

Uansett, kan være noen av familiemedlemmene hennes har sett merker hun selv ikke så, men jeg klarer likevel ikke helt å tro på dette. En høyest unødvendig troll om det er trolling, og utrolig trist om det ikke er det. Det er det bare hi som har svarer på, men for min del virker dette som trolling.

Enkelte her inne tror jo at alle troller. Det å tro at alle troller er årsak god nok til å oppsøke lege, mener jeg. Jeg kommer i hvert fall ikke til å svare deg på det vaset ditt. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer, men spiller det egentlig noen rolle? Det viser at det er mulig å komme seg unna voldelige partnere, det er faktisk det viktigste. Du, derimot, gjør det vanskeligere for de som faktisk utsettes for alvorlig vold, for du viser at det ikke alltid er enkelt å bli trodd. Det er dessverre en holdning som koster kvinner livet hvert år...

En bekjent av meg fortalte at da hun levde i et svært voldelig ekteskap og var så redd at hun forsøkte å skjule det for andre i frykt for å bli drept eller at det skulle gå utover barna, da tenkte hun stadig "enda godt jeg ikke har noen synlige merker". Med det mente hun synlige for andre når hun hadde på seg vanlige klær, bukser og genser. Under klærne kunne hun ha enorme blåmerker og skader, og en gang gikk hun også med bruddskader uten at andre oppdaget det, for hun var blitt så "flink" til å skjule det.

Da hun omsider kom seg unna var den gangen han nesten drepte henne. Da hadde hun heller ikke "synlige" merker, men hun måtte likevel på sykehuset for å "lappes sammen" og det ble tatt bilder av henne både av sykehuset og politiet.

Av og til er det bedre å bare tenke det du tenker, 8e6, og ikke skrive det...

Anonymkode: ae848...562

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer, men spiller det egentlig noen rolle? Det viser at det er mulig å komme seg unna voldelige partnere, det er faktisk det viktigste. Du, derimot, gjør det vanskeligere for de som faktisk utsettes for alvorlig vold, for du viser at det ikke alltid er enkelt å bli trodd. Det er dessverre en holdning som koster kvinner livet hvert år...

En bekjent av meg fortalte at da hun levde i et svært voldelig ekteskap og var så redd at hun forsøkte å skjule det for andre i frykt for å bli drept eller at det skulle gå utover barna, da tenkte hun stadig "enda godt jeg ikke har noen synlige merker". Med det mente hun synlige for andre når hun hadde på seg vanlige klær, bukser og genser. Under klærne kunne hun ha enorme blåmerker og skader, og en gang gikk hun også med bruddskader uten at andre oppdaget det, for hun var blitt så "flink" til å skjule det.

Da hun omsider kom seg unna var den gangen han nesten drepte henne. Da hadde hun heller ikke "synlige" merker, men hun måtte likevel på sykehuset for å "lappes sammen" og det ble tatt bilder av henne både av sykehuset og politiet.

Av og til er det bedre å bare tenke det du tenker, 8e6, og ikke skrive det...

Anonymkode: ae848...562

Takk! :) 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tviler på historien, egentlig. 

Anonymkode: 39990...3ce

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Til dere som kommenterer dette på denne tråden. Hva tenker dere å oppnå med kommentarene? At noen skal synes dere er flinke som "avslører trollet"? Skal dere vise at dere ikke lar dere lure så lett? Tror dere ikke at det skjer at noen må rømme fra sin mishandler i nattens mulm og mørke? 

Om det skulle vise seg at tråden ikke er genuin (noe jeg tror den er) så gjør den ingen skade. Men uansett om den er ekte eller ikke kan den kanskje bidra til å sette mot i en annen som sitter der med blåmerkene og angsten sin og ikke helt våger å ta det avgjørende skrittet. Det dere gjør, derimot, er å bevise at det ikke er enkelt å bli trodd. At om man glipper litt i en forklaring så kan man bli "arrestert" på det og avkrevd forklaring. Blåmerker? Hvilke blåmerker? Du sa jo at det ikke viste noe?

Kjære hi, jeg håper at dagen din har vært grei og at du føler deg trygg nå. Og til dere som leser dette og som også opplever vold, fysisk eller psykisk, det finnes hjelp å få! Dere trenger ikke pakke og rømme alene om natten, men det finnes hjelp til dere alle. Dere må bare våge å ta første steget. 

Anonymkode: 9c582...aec

Skrevet

Jeg syns det er rart at man alltid her skal pirke og henge seg opp i ting som er helt uvesentlig, vri på detaljer og sette spørsmålstegn ved alt. Hva hjelper det dette menneske som er i krise og har ansvar for seg og sine barn? Hva får man igjen for det? Jeg syns det er stusselig å tråkke på noen som allerede er nede, det sier mye om hva slags menneske det er. Det er uhørt å flytte ansvar over på offeret, men det er jo det kvinner er vant til.

Jeg stusser ikke på denne historien, men om det skulle vise seg å være et trolleinnlegg, så er det uansett høyaktuelt i disse dager. For det er nok svært mange rundt om som mer eller mindre er låst sammen med en mishandler/overgriper.

Så om man tror det er troll, så bare la være å svare.

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

De siste ukene har vært et rent helvete.. jeg sitter kun og venter på at mannen skal sovne.  Det nødvendigste er pakket til de små og meg selv og er gjemt i bilen. 
Siden mannen ble permittert har han vært et monster. To kvelder på rad har han banket meg, men ingen synlige merker. Det gjør vondt å puste, mannen må tydelig ha hjelp men jeg makter ikke å ta kampen. Den må noen andre ta. Jeg har varslet hans mor og far, hans søsken om hva som skjer og de er i nærheten nå. Jeg flykter med barna til en annen plass i Norge og håper å få hjelp. 
jeg hadde aldri trodd dette om mannen min. Hadde aldri trodd at han plutselig skulle bli et monster som slår, kniper, kaster meg ned trapppen, brøler og blunker ikke mens han slår meg i ryggen med en stekepanne. 

Å leve med slikt, det går ikke. Barna først i sikkerhet og det er det viktigste.  
Heldigvis tror hans familie meg og skjønner at noe psykisk må ha raknet totalt. 
Jeg orker ikke se på mannen, all kjærlighet forsvant tidligere ikveld. Jeg har lappet meg sammen og håper han sovner snart. Med en sovetablett, håper jeg det blir tungt. 
soverommet er i kjelleren og jeg laget telt i stuen for meg og barna. Så det blir enkelt å ta de med. 
denne ventingen er virkelig pyton.. 

Anonymkode: d73b6...9da

Kjenner til dette, hadde også en eks som forandret oppførsel totalt etter han ble arbeidsledig. Gikk fra å være drømmemannen på alle plan, til å bli som din- et monster. Du gjør det rette for deg og barna. 

Anonymkode: 78ef4...f43

Skrevet

Så godt at du kom deg vekk sammen med ungene. Det var sterkt gjort. 

Skrevet

Masse lykke til. Håper dette ordner seg. 💙💜

Anonymkode: 23f3c...e6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...