Gå til innhold

Jeg klarer ikke mer..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De siste ukene har vært et rent helvete.. jeg sitter kun og venter på at mannen skal sovne.  Det nødvendigste er pakket til de små og meg selv og er gjemt i bilen. 
Siden mannen ble permittert har han vært et monster. To kvelder på rad har han banket meg, men ingen synlige merker. Det gjør vondt å puste, mannen må tydelig ha hjelp men jeg makter ikke å ta kampen. Den må noen andre ta. Jeg har varslet hans mor og far, hans søsken om hva som skjer og de er i nærheten nå. Jeg flykter med barna til en annen plass i Norge og håper å få hjelp. 
jeg hadde aldri trodd dette om mannen min. Hadde aldri trodd at han plutselig skulle bli et monster som slår, kniper, kaster meg ned trapppen, brøler og blunker ikke mens han slår meg i ryggen med en stekepanne. 
 

Å leve med slikt, det går ikke. Barna først i sikkerhet og det er det viktigste.  
Heldigvis tror hans familie meg og skjønner at noe psykisk må ha raknet totalt. 
Jeg orker ikke se på mannen, all kjærlighet forsvant tidligere ikveld. Jeg har lappet meg sammen og håper han sovner snart. Med en sovetablett, håper jeg det blir tungt. 
soverommet er i kjelleren og jeg laget telt i stuen for meg og barna. Så det blir enkelt å ta de med. 
denne ventingen er virkelig pyton.. 

Anonymkode: d73b6...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring politiet. Hvis mannen er syk blir han innlagt. Hvis ikke bør han straffeforfølges...

Fryktelig for deg og dine barn. Virituell klem fra meg💜

Anonymkode: 28f6b...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en fantastisk mamma som setter barna først og flykter fra denne mannen!! Ikke vent en dag lenger. Han har gjort nok skade på dere nå. Har dere et sted å komme til og noen som kan ta seg av dere? En stor, varm klem fra meg.

Anonymkode: f08fa...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg. 
 

Dette må følelses helt forferdelig ut. Det at du nå bryter ut av forholdet og tar med deg barna viser at du er en sterk og god mamma. Forstår at det du nå skal gjøre er nervepirrende men dette klarer du! 
 

Husk at krisesenteret alltid er oppe og at dere kan komme når som helst. Det er lurt å ringe på forhånd slik at de kan ta dere i mot best mulig hvis det er dit dere skal. De har i tillegg døgnåpen telefon. De er flinke på å ta vare på mennesker i krise og du kan få hjelp, støtte og råd. 
 

Jeg jobber selv i barnevernet og har bistått mange mødre i samme situasjon. Husk at barnevernet også kan hjelpe deg hvis du trenger det. Men i hovesak kan du få mye god hjelp fra kommunen. Alt fra krisesenteret - du må ikke bo der for å få hjelp. De har også dagtilbud. Anbefaler det på det sterkeste. De er gode til å sortere, gjøre deg sterk igjen! De gir kvinnene tilbake makten og hjelper dem til å ikke havne i samme mønster. 
 

Anbefaler deg å ta kontakt med advokat som er god på Lov om barn og forelder. Du kommer mest sannsynlig til å trenge en advokat. Så det er lurt å rådføre deg med det så raskt som mulig. Husk at du har rettigheter til å holde tilbake samvær - nødrett hvis barnet blir utsatt for vold. Det er din plikt som forelder. Advokaten vil hjelpe deg! 
 

Masse lykke til! 
- Husk dette klarer du! 

Anonymkode: 9755b...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor venter du? Kontakt krisesenteret. Dit kan du dra når som helst på døgnet og når det er snakk om en gal mann som mishandler hadde jeg heller tatt med meg barna midt på natta og dratt til sikkerhet enn å tenke særlig mye på hva andre tenker om at jeg ferdes med barna midt på natta og bli en dag ekstra. At man bor i abusive hjem er en gyldig grunn til nettopp å flykte på natta når mannen sover tungt. 

Anonymkode: f516f...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange sikkerhetshensyn å ta. Det at du har pakket baggen i bilen og venter til han har sovnet kan være veldig lurt! 

I tillegg er det faktisk coronatilstander i Norge som kan gjøre det vanskelig for henne å bare dra på dagen. 
 

Ring politiet hvis han våkner. Men det å be politiet å komme kan ofte virke traumatiserende på barna. Det at hun heller reiser stille og forsiktig er mye bedre!
 

Hilsen hun Anonyme barnevernsdama over! 

 

Anonymkode: 9755b...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor venter du? Kontakt krisesenteret. Dit kan du dra når som helst på døgnet og når det er snakk om en gal mann som mishandler hadde jeg heller tatt med meg barna midt på natta og dratt til sikkerhet enn å tenke særlig mye på hva andre tenker om at jeg ferdes med barna midt på natta og bli en dag ekstra. At man bor i abusive hjem er en gyldig grunn til nettopp å flykte på natta når mannen sover tungt. 

Anonymkode: f516f...773

Hun skal jo dra i natt når mannen har sovnet! Du leste ikke innlegget ordentlig eller? 

Anonymkode: 6f85a...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Stakkars deg og stakkars barna❤️ Krysser alt jeg har for at dere kommer dere trygt vekk og at han, og dere, får den hjelpen dere trenger❤️

Anonymkode: bf87e...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg alt godt! 

Du er ei flott dame og ei god mor, som står opp for ungene dine og deg selv. 

Du gjør det eneste rette som berger ungene og deg selv bort. 

Anonymkode: 5fb86...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De siste ukene har vært et rent helvete.. jeg sitter kun og venter på at mannen skal sovne.  Det nødvendigste er pakket til de små og meg selv og er gjemt i bilen. 
Siden mannen ble permittert har han vært et monster. To kvelder på rad har han banket meg, men ingen synlige merker. Det gjør vondt å puste, mannen må tydelig ha hjelp men jeg makter ikke å ta kampen. Den må noen andre ta. Jeg har varslet hans mor og far, hans søsken om hva som skjer og de er i nærheten nå. Jeg flykter med barna til en annen plass i Norge og håper å få hjelp. 
jeg hadde aldri trodd dette om mannen min. Hadde aldri trodd at han plutselig skulle bli et monster som slår, kniper, kaster meg ned trapppen, brøler og blunker ikke mens han slår meg i ryggen med en stekepanne. 
 

Å leve med slikt, det går ikke. Barna først i sikkerhet og det er det viktigste.  
Heldigvis tror hans familie meg og skjønner at noe psykisk må ha raknet totalt. 
Jeg orker ikke se på mannen, all kjærlighet forsvant tidligere ikveld. Jeg har lappet meg sammen og håper han sovner snart. Med en sovetablett, håper jeg det blir tungt. 
soverommet er i kjelleren og jeg laget telt i stuen for meg og barna. Så det blir enkelt å ta de med. 
denne ventingen er virkelig pyton.. 

Anonymkode: d73b6...9da

❤️

Anonymkode: 09ef4...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De siste ukene har vært et rent helvete.. jeg sitter kun og venter på at mannen skal sovne.  Det nødvendigste er pakket til de små og meg selv og er gjemt i bilen. 
Siden mannen ble permittert har han vært et monster. To kvelder på rad har han banket meg, men ingen synlige merker. Det gjør vondt å puste, mannen må tydelig ha hjelp men jeg makter ikke å ta kampen. Den må noen andre ta. Jeg har varslet hans mor og far, hans søsken om hva som skjer og de er i nærheten nå. Jeg flykter med barna til en annen plass i Norge og håper å få hjelp. 
jeg hadde aldri trodd dette om mannen min. Hadde aldri trodd at han plutselig skulle bli et monster som slår, kniper, kaster meg ned trapppen, brøler og blunker ikke mens han slår meg i ryggen med en stekepanne. 
 

Å leve med slikt, det går ikke. Barna først i sikkerhet og det er det viktigste.  
Heldigvis tror hans familie meg og skjønner at noe psykisk må ha raknet totalt. 
Jeg orker ikke se på mannen, all kjærlighet forsvant tidligere ikveld. Jeg har lappet meg sammen og håper han sovner snart. Med en sovetablett, håper jeg det blir tungt. 
soverommet er i kjelleren og jeg laget telt i stuen for meg og barna. Så det blir enkelt å ta de med. 
denne ventingen er virkelig pyton.. 

Anonymkode: d73b6...9da

Du MÅ ringe politiet NÅ! De kommer raskt. 

Anonymkode: b91fe...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du MÅ ringe politiet NÅ! De kommer raskt. 

Anonymkode: b91fe...2b6

Kommer raskt? Hvordan vet du det? Det spørs jo helt hvor hun bor! Vet du hvor få politi det er i utkant- Norge? Etter den nye politi- reformen? 

Anonymkode: 6f85a...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer raskt? Hvordan vet du det? Det spørs jo helt hvor hun bor! Vet du hvor få politi det er i utkant- Norge? Etter den nye politi- reformen? 

Anonymkode: 6f85a...1a7

Nå bor jeg litt mer sentralt og da kom de raskt, så det kan hende at du har rett om at det kan ta lenger tid visse steder. 

Anonymkode: b91fe...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom oss bort 🤞 kjørte i seks timer til familien min mens barna sov. 
Mannen er arrestert og jeg skal på en politistasjon senere idag for å ta bilder. Muligens en tur på sykehus da jeg plutselig har vondere enn Igår. Men det kan komme av at jeg kjørte bil i natt. Så glad for at barna nå er trygge. Han takk aldri å skade de fysisk iallefall.

Anonymkode: d73b6...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks for deg at du tilfeldigvis hadde en sovetablett i hus. I beste "days of our lives"-stil.

Anonymkode: 12134...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...