Gå til innhold

Provosert! Ang sykepleiere...

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 8.4.2020 den 16.58, Anonym bruker skrev:

At folk ser på sykepleie som et kall å dermed er det helt greit at vi utsetter oss for fare... 

Jeg utdannet meg som sykepleier fordi jeg liker å jobbe med folk å fordi jeg liker å gi omsorg til andre. Men ikke EN gang kan jeg si at jeg utdannet meg som sykepleier fordi jeg følte et kall! Det der er en Florence Nightingale holdning som er helt bak mål. 

Fordi vi utdanner oss innen helse betyr det ikke at det er greit å utsette oss selv og våre kjære for potensiell dødelig smitte. Vi er like redde for dette vi som andre men vi står i det og gjør jobben vår! 

Men å høre at vi MÅ stå i det fordi vi valgte sykepleien som et kall gjør meg eitrende forbanna altså!

Anonymkode: ec8d5...de5

Hvis du har helseangst, så burde du gjerne ikke jobbet som sykepleier i det hele tatt. 

Anonymkode: e241a...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 8.4.2020 den 17.54, Anonym bruker skrev:

Det provoserer meg med snakk om kall, og det å bli kalt engel i hvitt😵. Jeg er for f ingen engel i hvitt. Jeg er en dyktig fagperson med 6 års utdannelse i faget mitt og masse erfaring og ønsker meg respekt for mer enn varme hender og mykt blikk.

Anonymkode: 822f2...9c2

Jeg kunne funnet på å kalle sykepleiere for engler i hvitt. Fra meg er det en hedersbetegnelse. Jeg har vært alvorlig syk og «de varme hendene og myke blikkene», var med på å få meg helskinnet gjennom de tøffe behandlingene. Sammen med deres kunnskap, selvfølgelig! For min del er uttrykket over hodet ikke brukt for å underminere sykepleiernes utdannings-og kunnskapsnivå. Jeg er så utrolig glad for den jobben dere gjør og det kunnskapsnivået og den medmenneskeligheten dere viser. Jeg beundrer dere virkelig. Alle sammen. Tusen takk💜

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har helseangst, så burde du gjerne ikke jobbet som sykepleier i det hele tatt. 

Det handler ikke om helseangst! Jeg har et barn med kronisk luftveisinfeksjon hjemme som jeg tenker på. 

Likevel så jobber jeg med coronasyke å utfører jobben min godt på alle måter!  Utrolig rart at folk henger seg opp i dette når tråden handlet om det å kalle sykepleie for et kall🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: ec8d5...de5

Skrevet
På 8.4.2020 den 20.10, Optatium skrev:

Jeg syns jo du har en plikt til å stille opp, men kun fordi du er ansatt. Jeg syns det er umoralsk å "stikke av" når jobben blir tøff, uavhengig av hvilken jobb du har. 

PS dersom man er godt utdanna og erfaren kan man å bruke smitteutstyr, og da er det ikke så stor risiko egentlig. 

Faktisk har man en plikt til å stille opp i det man søker om autorisasjon, samme om man er ansatt eller ikke, på jobb eller utenfor, jobber som helsepersonell eller som noe helt annet. Da sier man seg enig i helsepersonell loven som sier dette:

§ 7.Øyeblikkelig hjelp

Helsepersonell skal straks gi den helsehjelp de evner når det må antas at hjelpen er påtrengende nødvendig. Med de begrensninger som følger av pasient- og brukerrettighetsloven § 4-9, skal nødvendig helsehjelp gis selv om pasienten ikke er i stand til å samtykke, og selv om pasienten motsetter seg helsehjelpen.
https://lovdata.no/lov/1999-07-02-64/§7

Anonymkode: 0b6e7...b37

Skrevet

1 av 3 opplever mangel på smittevernsutstyr på sin arbeidsplass. Man har plikt til å hjelpe, men mange setter også sitt eget, og familiens liv, i fare. 
Det kommer til å bli en masseflukt fra helsevesenet hvis ikke dette gjøres noe med NÅ! 

Anonymkode: 9ba5b...8e6

Skrevet

Jeg er sykepleier, men jeg har sjelden hørt at det er et kall (det er fra gammelt av), og kan ikke huske å ha verken lest eller hørt at vi må stille på jobb pga at vi følger et kall. Slik jeg ser det så er ikke dette så annerledes enn annen jobb vi gjør der det er, eller kan være en smitte. 

Jeg blir heller ikke provosert eller krenket av å bli kalt for engel i hvitt, det kommer stort sett fra pasienter og pårørende og det viser takknemlighet og at de sitter på det vi gjør for dem. Det er ikke sånn at jeg da føler for å påpeke at dette er en jobb jeg har utdannet meg til.

Anonymkode: 1b1fd...728

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene, du har ikke peiling, hun har ikke helseangst! 

Anonymkode: 095fd...262

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...