Gå til innhold

Har dere voksne påskeegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg var liten fikk jeg påskeegg av mormor. Riegel sjokolade, litt harde seigemenn (hadde ligget en stund i egget - smakte nydelig), kjærlighet på pinne og litt annet og 10 kroner! Fantastiske greier. Mormor lever fortsatt, men nå får jeg tulipaner i stedet. 

I voksen alder er jeg ikke så glad i godteri, men kjøper ost, syltetøy, gode kjeks og vin som er min påskekos.

Anonymkode: 2420c...4de

Deilig tradisjon❤️ Heldig du er som fortsatt har mormor i livet😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres fantastisk ut! 😄

Anonymkode: 5c635...833

Ja, det er ganske sjarmerende 😁

Skrevet

Nei, liker ikke smågodt. Og jada, jeg vet at man kan ha alt mulig oppi men vi har ikke tradisjon for å gi egg til voksne og jeg har aldri tatt meg bryet med å snekre sammen egg til meg selv. Ungene får, og jeg koser meg heller med kvikk lunsj, appelsin og vin 🐥

Anonymkode: 50300...9fc

Skrevet

I år har jeg faktisk fått påskeegg fra jobben, så det var en hyggelig overraskelse 😊 Men selv om jeg stort sett ikke har påskeegg selv, så har jeg kjøpt inn så mye godt så lider ingen nød 🙈 

Og å sammenligne når man får påskeegg med både julaften og 17.mai blir for dumt. Det er store grunner til hvorfor vi åpner pakker akkurat 24.desember, og hvorfor grunnlovsdagen vår er 17.mai. Jeg greier ikke å finne en eneste skikk som sier at påskeegg kun skal åpnes påskeaften. Og tro meg, jeg har googla! Skikken om påskeegg er både gammel og utbredt, men akkurat når det blir gitt er ulikt. At mange har det som tradisjon, og velger å videreføre det derimot, det er jo bare koselig. Men la nå andre få åpne påskeegga sine når de vil.

Anonymkode: ba7b7...637

Skrevet

Påskeeggene her i huset er ganske store, så kan vel si de er voksne kanskje. For et rart spørsmål...

Anonymkode: a7206...8db

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Påskeeggene her i huset er ganske store, så kan vel si de er voksne kanskje. For et rart spørsmål...

Anonymkode: a7206...8db

Herlig med sånne svar😊. Vi trenger absolutt noe å humre over 😊😊

Skrevet
4 timer siden, Jordbærblomst skrev:

Ikke bare får jeg påskeegg, men mine foreldre arrangerer påskeegg-jakt hvert år. Og min far vil, hvert eneste år, komme ivrig inn i stuen og annonsere at nå har han NETTOPP sett en hare hoppe gjennom hagen. Ofte med en historie om hvordan han nesten fikk fatt i den (her holder han gjerne en liten bomullsdott i hånden som skal være bevis for påskehare-pels). Og så må hele familien ut å lete, gjerne med rebus og gåter og diverse. 

Jeg er 31. Pappa er 60. Og han nekter å stoppe. (Lenge leve barndomsmagi)

Vi har aldri hatt noen tradisjon meg påskehare, men tror jeg (som yngste barn) var nærmere 18 år før pappa fant noen naboer han kunne være nisse for, i stedet for meg og mine søsken😀

Anonymkode: 5daa2...4ef

Skrevet

Alle har egg. 14 egg pleier det å være vi leiter etter på eggjakt påskeaften. Min mamma ordner til alle uten om seg selv, jeg ordner hennes. Hun syns slikt er kjempegøy så hun ble furten når jeg prøvde å si jeg kunne lage ett år. Ungene mener også at det blir feil om noen andre enn mormor lager dette. 
Det morsomme er at mormor ikke har mye godt i eggene, så det er ikke derfor de mener mormor skal lage de hvertfall. 

Anonymkode: 0b044...951

Skrevet

Jeg fikk mitt første påskeegg i forfjor. Av mamma. Oppi lå et kinderegg og 10.000 kr 🤩

I fjor fikk jeg 25. I år 10. Tror hun prøver å gjøre opp for alle årene uten egg 😆👍

Skrevet

I år har jeg laget til påskeegg til mann og barn (de er 13 og 15 år). Kjøpt sånne kjempestore egg og fylt med bla kosesokker, Donald Pocket, flax-lodd, godteri, påskekaffe til mannen, ansiktsmaske til jenta og hårvoks til gutten. De skal få sine egg til frokost i morgen. I tillegg har jeg kjøpt et nytt spill til familien som vi skal kose oss med i påsken💛

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Akkurat som at vi åpner julegaver 12. desember om det passer oss også! Og går i 17.mai-tog 2. juni fordi da er det varmere ute.

Anonymkode: 1ca63...f8e

Om du har lyst til å åpne dine gaver 12. desember så kan du jo det. 

Sikkert til hygge for mange om du tar deg en liten 17. mai tur i juni også...så hvorfor ikke? Kjør på, du er voksen og bestemmer selv.

Anonymkode: 3f0b6...14e

Skrevet

Bruker påskeegg som godteriskål for voksne. Der er det godteri som ungene ikke liker, de får egne påskeegg med godteri de liker. 

Skrevet

Pleier å være hos mamma i påsken. 

Hun pleier å gjemme eggene svært dårlig inne på soverommene våre.

I år sendte hun de i posten. De største på butikken vanskelig å gjemme slikt.

Hadde egentlig håpet at svigermor skulle hoppe gjenom hagen og lage litt show selv om vi ikke kan omgås.

Anonymkode: 29976...695

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...