Gå til innhold

Har dere voksne påskeegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer klenodiet fra 80 tallet frem hver påske og fylles som alltid opp med nonstop. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men vi har laget en stor påskekurv til svigers i år. Fylt med mat, krim, blomster og godis for å lyse opp i en vanskelig tid for dem. Begge er over 80 og har underliggende sykdommer (kols og hjerteproblemer). 

Anonymkode: 40b4f...cdc

Skrevet

Ja jeg lager til meg selv,  mannen, foreldrene mine, to venninner og de jeg har ansatt, i tillegg til barna mine selvfølgelig. Deles ut påskeaften.

Anonymkode: 023f8...e3f

Skrevet

Jeg bruker å få et lite egg av foreldrene mine - og de bruker å få ett av meg. Veldig koselig! 

I år blir det litt anderledes siden vi ikke kan være sammen, men vi har sendt et brev med påskepynt barna har laget, god kaffe og påskesnop til dem. Og de har sendt et brev med påskesnop vi skal ha i et stort felles egg til oss fra dem. 

Selvom jeg er voksen synes jeg det er deilig å ha et påskeegg jeg kan gå og småspise av. 😊

Anonymkode: 5c635...833

Skrevet

Nei. Men har kjøpt inn rikelig med godteri likevel :D Skal ha barnefri i påsken å da skal jeg kose meg med film og godteri :)

Anonymkode: a871c...e6c

Skrevet

Jeg får alltid påskeegg av foreldrene mine. Lager til kjæresten min så han får også.

Anonymkode: 93467...8c7

Skrevet

Selvfølgelig. Jeg aner ikke hva som er i det, for mannen ordner til meg og jeg ordner til han og ungene. Nå ligger alle eggene til pynt i stua, og vi går og er snopesjuke alle mann og gleder oss til lørdag. 

Skrevet

Ikke nå lenger... altså hallo, flere dager inn i påskekrimmen?

Skrevet
4 minutter siden, sug lut skrev:

Ikke nå lenger... altså hallo, flere dager inn i påskekrimmen?

Ojojoj... tomt allerede?😅

Skrevet

Jeg lager alltid påskeegg til mannen 🙂 

Anonymkode: c69fd...785

Skrevet
5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ojojoj... tomt allerede?😅

:D 

Skrevet

Ikke bare får jeg påskeegg, men mine foreldre arrangerer påskeegg-jakt hvert år. Og min far vil, hvert eneste år, komme ivrig inn i stuen og annonsere at nå har han NETTOPP sett en hare hoppe gjennom hagen. Ofte med en historie om hvordan han nesten fikk fatt i den (her holder han gjerne en liten bomullsdott i hånden som skal være bevis for påskehare-pels). Og så må hele familien ut å lete, gjerne med rebus og gåter og diverse. 

Jeg er 31. Pappa er 60. Og han nekter å stoppe. (Lenge leve barndomsmagi)

Skrevet

Jepp. Her i huset er det jeg som lager påskeegg til alle sammen: Barn, svigerbarn, mannen min og meg selv. Så gjemmer jeg alle eggene unntatt mitt (det får jeg yngstebarnet til å gjemme) og så har vi påskeeggjakt. I år ble det litt annerledes, men jeg sendte påskeegg i posten til de som bor andre steder i landet og oppfordret dem til å arrangere sin egen påskeeggjakt (noe de ikke gjorde, de kastet seg over snopet i det øyeblikk de hadde åpnet posten).

Skrevet

Jo men ikke på samme måte som barna. Et stort egg står på kjøkkenet med forskjellige godteposer i. 

Anonymkode: b9558...4e8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jo men ikke på samme måte som barna. Et stort egg står på kjøkkenet med forskjellige godteposer i. 

Vi lager heller ikke til barna. De får 3 egg iløpet av påska. Da fra 2 sett besteforeldre og en eldre tante.

Skrevet

Nei , eller kanskje jeg bruker et påskeegg som godteskål. 

Anonymkode: ee2af...100

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

:D 

Man skal ikke få påskeegg før påskeaften.

Anonymkode: 1ca63...f8e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Som voksen bestemmer vi selv når vi vil ha egg 😊

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man driter i hva du mener om akkurat det.

Skrevet
2 timer siden, Jordbærblomst skrev:

Ikke bare får jeg påskeegg, men mine foreldre arrangerer påskeegg-jakt hvert år. Og min far vil, hvert eneste år, komme ivrig inn i stuen og annonsere at nå har han NETTOPP sett en hare hoppe gjennom hagen. Ofte med en historie om hvordan han nesten fikk fatt i den (her holder han gjerne en liten bomullsdott i hånden som skal være bevis for påskehare-pels). Og så må hele familien ut å lete, gjerne med rebus og gåter og diverse. 

Jeg er 31. Pappa er 60. Og han nekter å stoppe. (Lenge leve barndomsmagi)

Høres fantastisk ut! 😄

Anonymkode: 5c635...833

Skrevet
22 minutter siden, sug lut skrev:

Man driter i hva du mener om akkurat det.

Du driter vel i påskeegget og.

Skrevet
38 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Som voksen bestemmer vi selv når vi vil ha egg 😊

Ja. Akkurat som at vi åpner julegaver 12. desember om det passer oss også! Og går i 17.mai-tog 2. juni fordi da er det varmere ute.

Skrevet

Da jeg var liten fikk jeg påskeegg av mormor. Riegel sjokolade, litt harde seigemenn (hadde ligget en stund i egget - smakte nydelig), kjærlighet på pinne og litt annet og 10 kroner! Fantastiske greier. Mormor lever fortsatt, men nå får jeg tulipaner i stedet. 

I voksen alder er jeg ikke så glad i godteri, men kjøper ost, syltetøy, gode kjeks og vin som er min påskekos.

Anonymkode: 2420c...4de

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Akkurat som at vi åpner julegaver 12. desember om det passer oss også! Og går i 17.mai-tog 2. juni fordi da er det varmere ute.

Selvsagt😊

Skrevet

I år har jeg faktisk kjøpt inn til oss begge. Gjemmer mannen sitt når jeg gjemmer ungene sine, så får de jakte litt alle sammen 😉 Her får de eggene påskeaften i år.

Anonymkode: 21c38...470

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...