Gå til innhold

Hvordan tror du sommerferien blir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestilt biletter til USA, fra 10 juli-10 August, vi skal bo hos foreldrene til min mann, jeg ,mannen og vår baby som er da 6mnd,

tror dere denne turen blir noe av? vi må avbestille senest 2 uker før, så tenker uansett og vente en stund til og avbestille flybiletten

Anonymkode: 48e5c...98b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DET BLIR INGEN UTLANDSREISER I 2020! Hadde du fulgt litt med i media så hadde du fått dette med deg!!

Anonymkode: cc391...399

Skrevet

Til USA, garantert ikke.

Anonymkode: d1e2f...422

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

DET BLIR INGEN UTLANDSREISER I 2020! Hadde du fulgt litt med i media så hadde du fått dette med deg!!

Alt avhenger av hvordan viruset utvikler seg i verden,- og deretter om det har rukket og komme vaksiner og/eller medisiner. Er ikke fastslått bombastisk at det IKKE blir utenlandsturer hele 2020, men sannsynligheten ut fra dagens utvikling av spredning, dødsfall tilsier det. Men altså, om man i morgen kommer ut med at man har en meget effektiv medisin,- så vil jeg tro det ikke vil være noe problem. Vi får vel krysse fingre for at av de tre typene man tester ut (her i Norge er det vel tre) viser seg like effektiv som de har vært under bruk i "ikke kontrollerbare fora",- (Altså, man har hatt for få syke og ingen testgruppe som har fått placebo samtidig, ergo kan man ikke si at de virker, selv om 79 av 80 ble friske....) så er vi der rimelig kjapt!

Er slik jeg har forstått det,- men kan du linke til video eller forskrift fra regjering som sier at hele 2020 vil utenlandsreiser være forbudt,- punktum finale uansett???? Jeg har ikke fått med meg det i så fall så hadde vært fint å ha det bekreftet. Da skal vi i så fall avbestille reisen vår i dag den dag, for jeg går og venter på dette for å gjøre det. Vi kan ikke avbestille før reisen er umulig å gjennomføre grunnet avlyst fly eller at UDI sier vi ikke har lov......Billigbilletter, nemlig...

Anonymkode: 9d6f9...bc9

Skrevet

Du er vel smart nok til å klare å google selv :) De hadde en stor overskrift der det sto at det blir ingen utlandsreiser i 2020.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er vel smart nok til å klare å google selv :) De hadde en stor overskrift der det sto at det blir ingen utlandsreiser i 2020.

Har ikke funnet noe om at det er 100% bestemt nei. Ikke med tanke på at vi som sagt har tenkt å avbestille ferien, så stod det vel senest i vg eller dagblad i forigårs at man burde ha is i magen og ikke avbestille,- såfremt man ikke har avbestillbar billett. Da må man vente til flyet er kansellert eller det blir forbud før man avbestiller/ber om refusjon på billettene. Har lett en god del,- og finner ikke annet enn at eksperter antar det er liten sannsynlighet for at man får reise til utlandet,- men igjen,- ikke noe som er såpass håndfast at vi kan avbestille turen enda.....Dessverre, så vi må leve i usikkerhet lenge enda mtp om vi får tilbake noe som helst av ferieturen, evt hvor mye/lite vi kan få :(

Skrevet

Vår sommerferie blir nok som planlagt. Vi skal ha Norgesferie i campingvogn.  Reiser etter sola og vekk fra folk. Gleder meg enormt. 

Anonymkode: eae62...61e

Skrevet

Takk for svar..

trump åpner for og åpne grensen fra og med slutten av mai, så er vel ikke så riktig

Skrevet

Jeg ville ikke reist uansett om de åpnet for å fly. Så mange mennesker sperret inne i samme tette rom over så lang tid. Tror heller jeg ville tenkt neste år. 

Anonymkode: b1f04...dcd

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vår sommerferie blir nok som planlagt. Vi skal ha Norgesferie i campingvogn.  Reiser etter sola og vekk fra folk. Gleder meg enormt. 

Lykke til med å unngå unødvendige fritidsreiser, da. Og husk at dere ikke får brukt campingplasser pga dårlige sanitærforhold.

Anonymkode: 9ab94...3ef

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar..

trump åpner for og åpne grensen fra og med slutten av mai, så er vel ikke så riktig

Bor du i USA, du da?

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til med å unngå unødvendige fritidsreiser, da. Og husk at dere ikke får brukt campingplasser pga dårlige sanitærforhold.

Oppfordringen til å unngå unødvendige fritidsreiser vil nok oppheves til sommeren - de har allerede oppfordret til at vi skal tenke reiser i Norge til sommeren.

Det jeg er mer spent på er om hyttefolket nå skjønner hva det vil si at man oppfordres til å unngå unødvendige fritidsreiser. Ser for meg at "Nødvendig reise" defineres ut fra behov for å reise til hytta. Slik de har argumentert under pandemien så langt så skulle man tro at liv og helse avhenger av at de får dra på hytta. PINLIG!

Anonymkode: 0b7df...f47

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Oppfordringen til å unngå unødvendige fritidsreiser vil nok oppheves til sommeren - de har allerede oppfordret til at vi skal tenke reiser i Norge til sommeren.

Det jeg er mer spent på er om hyttefolket nå skjønner hva det vil si at man oppfordres til å unngå unødvendige fritidsreiser. Ser for meg at "Nødvendig reise" defineres ut fra behov for å reise til hytta. Slik de har argumentert under pandemien så langt så skulle man tro at liv og helse avhenger av at de får dra på hytta. PINLIG!

Hvorfor skal de gå bort fra den oppfordringen til sommeren - når smittetoppen er ventet å komme? Det er jo 100% ulogisk... :)

Det er et definisjonsspørsmål, ja, jeg skjønner det ikke selv. Hva er nødvendig? Det kan jo være nødvendig å reise til hytta for vedlikeholdsarbeid... Eller hvis man er psykisk syk og holder på å få sammenbrudd av å føle seg fengslet hjemme.

De fleste kan jo finne på en eller annen unnskyldning.

Skrevet

Jeg tviler på om det blir tur på dere, Hi.

Man venter jo også at det kommer en ny bølge med koronasyke i løpet av året, og det gjelder vel både Norge og andre steder.

Jeg ville belaget meg på at det mest trolig ikke blir reise, og heller ta det som en veldig positiv overraskelse om dere likevel kan reise :)

Anonymkode: c43cb...e75

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tviler på om det blir tur på dere, Hi.

Man venter jo også at det kommer en ny bølge med koronasyke i løpet av året, og det gjelder vel både Norge og andre steder.

Jeg ville belaget meg på at det mest trolig ikke blir reise, og heller ta det som en veldig positiv overraskelse om dere likevel kan reise :)

Anonymkode: c43cb...e75

Man kan jo også diskutere hvorfor man på død og liv må reise jorden rundt, og spre sykdommer både i Norge og i andre land (man kan jo ta med seg litt av hvert fra Norge også).

Nei til globalisme!

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke funnet noe om at det er 100% bestemt nei. Ikke med tanke på at vi som sagt har tenkt å avbestille ferien, så stod det vel senest i vg eller dagblad i forigårs at man burde ha is i magen og ikke avbestille,- såfremt man ikke har avbestillbar billett. Da må man vente til flyet er kansellert eller det blir forbud før man avbestiller/ber om refusjon på billettene. Har lett en god del,- og finner ikke annet enn at eksperter antar det er liten sannsynlighet for at man får reise til utlandet,- men igjen,- ikke noe som er såpass håndfast at vi kan avbestille turen enda.....Dessverre, så vi må leve i usikkerhet lenge enda mtp om vi får tilbake noe som helst av ferieturen, evt hvor mye/lite vi kan få :(

den var ikke den artikkelen. For i den jeg siktet til så sto det at det ikke blir noen utlandsreiser i 2020

Skrevet

Opprinnelig plan: Lalandia og Legoland.
Backup plan 1: Biltur rundt i Norge med telt.
Backup plan 2: Det er flere fine steder å telte rett oppi skogen rett ved her vi bor.

Vi får se det an hva det blir til

Skrevet

Opprinnlig plan: Til danmark med barnefaren og sønnen min. Å en ferietur til Sverige med besteforeldrene.

Backup plan: ligge i telt på campingplass rundt om i Norge om det er åpent. Kanskje dra til dyreparken.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror det skal gå bra. Det blir nok lov å reise i Norge til sommeren.  Folk må begynne å bruke litt penger igjen snart. 

Vi har en ny og fin campingvogn,  så sanitæranlegg er vi ikke avhengig av. Klarer fint å fricampe en uke av gangen.  

Blir godt å komme seg litt bort fra hjemmet, selv om jeg er veldig hjemmekjær. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror det skal gå bra. Det blir nok lov å reise i Norge til sommeren.  Folk må begynne å bruke litt penger igjen snart. 

Vi har en ny og fin campingvogn,  så sanitæranlegg er vi ikke avhengig av. Klarer fint å fricampe en uke av gangen.  

Blir godt å komme seg litt bort fra hjemmet, selv om jeg er veldig hjemmekjær. 

Campingvogn med dusj da?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Campingvogn med dusj da?

Ehh.. ja. Det er da ganske vanlig. Bare å fylle vanntankene det altså. 

Ellers så finnes det nok av elver og ferskvann i dette landet. Så hygienenskal bli godt ivaretatt. 

Skrevet

Opprinnelig plan: Sommerstedet og båtliv. Kanskje dyreparken. 

Ny plan: Akkurat det samme. 

Anonymkode: 4188f...350

Skrevet

Plan A: tre uker i Spania (utgår nok helt sikkert)

Plan B: besøke familie i Danmark (utgår ganske sannsynlig)

Plan 😄 låne hus av familien på Sørlandet (håper fortsatt det kan gjennomføres)

Plan C til Å: hytta og hjemme

Anonymkode: 69f40...0d6

Skrevet

På verandaen😆

Anonymkode: 24f20...cb9

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal de gå bort fra den oppfordringen til sommeren - når smittetoppen er ventet å komme? Det er jo 100% ulogisk... :)

Det er et definisjonsspørsmål, ja, jeg skjønner det ikke selv. Hva er nødvendig? Det kan jo være nødvendig å reise til hytta for vedlikeholdsarbeid... Eller hvis man er psykisk syk og holder på å få sammenbrudd av å føle seg fengslet hjemme.

De fleste kan jo finne på en eller annen unnskyldning.

Nei, det er ikke godt å si.. men vi kan jo ha håp i hengende snøre i alle fall.. Så raskt som ting endrer seg så må man nesten leve dag for dag. Og jeg hadde aldri bestilt noen reise nå

For å være helt ærlig så kommer jeg til å være sjeleglad om vi får lov til å invitere venner og familie på hagefest..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...