Gå til innhold

Sverige i sommer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg klar over at ingen vet hva som skjer fremover osv, men er alikevel nysgjerrig på hva dere tror. Vi har bestilt overnatting med campingvogn på Daftø i pinsen, og det tror jeg ikke går. Men vi har mulighet til å booke om turen til seinere i sommer. Da til slutten av juli/begynnelsen av august. Er det noe vits å prøve på det, eller er det lite sannsynlig at det går ann å ta turen til Strømstad i sommer. Da uten å ende opp i karantene etterpå, slik som nå. Hva tror du? :)

Anonymkode: ac96a...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sverige har ikke stengt noe som helst, så det er bare å feriere der. Det kommer nok til å være flust av nordmenn i skitrekkene der i påsken også. De udødelige frykter ikke et «influensavirus»

Anonymkode: 51c86...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Må vel bare se an anbefalingene? Sommeren blir nok annerledes. Kanskje vi må i en karantene når vi kommer hjem fra Sverige eller slike ting. Men hvor annerledes, om vi får dra i det hele tatt, er jo umulig å si nå.

Anonymkode: b3e84...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det gitt. Se hvor de er på vei. 

Tengell satser på flokkimmunitet som kanskje ikke eksisterer engang.

Anonymkode: e7c47...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir mulig å reise i Skandinavia i i fellesferien. Har ikke booket noe selv enda, men det er vel absolutt verdt å forsøke å booke om😊

Anonymkode: fe230...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tviler på det gitt. Se hvor de er på vei. 

Tengell satser på flokkimmunitet som kanskje ikke eksisterer engang.

Anonymkode: e7c47...faa

Foreløpig er resultatet at økonomen er mye mindre rammet enn den norske. De har dessverre fått smitte på mange aldershjem og da dør dessverre mange.
 

Se hva feks kommuneoverlegen i Kristiansand sier om de som har dødd der. Han savner perspektiv og ikke krigsoverskrifter i media: i Kristiansand har det dødd 50 personer på sykehjem i løpet av de siste fem ukene. 7 av disse er corona. Vi må faktisk begynne å tenke på at de som er på sykehjem er svært svært syke og svake, det er helt normalt at de faller bort.

Anonymkode: fe230...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem vet. Jeg håper at vi snart kan reise igjen men det kommer når det kommer. Vet ikke med Sverige men greske myndigheter håper på turistsesong fra 1 juli. Eneste man får gjort er å håpe og ellers vente 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hvem vet. Jeg håper at vi snart kan reise igjen men det kommer når det kommer. Vet ikke med Sverige men greske myndigheter håper på turistsesong fra 1 juli. Eneste man får gjort er å håpe og ellers vente 😊

Har en følelse av at få personer velger å dra til Hellas selvom de skulle åpne for det. Dette kommer til å være en god stund ser det ut til. 

Anonymkode: e3fde...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hvem vet. Jeg håper at vi snart kan reise igjen men det kommer når det kommer. Vet ikke med Sverige men greske myndigheter håper på turistsesong fra 1 juli. Eneste man får gjort er å håpe og ellers vente 😊

Samme her. Hellas, Kroatia, Kypros m.f har ganske så lite dødsfall og smitte. Vet at Kypros stengte alt umiddelbart og har fremdeles portforbud på innbyggerne sine. Da mener jeg portforbud. Må søke myndighetene om å få gå ut i 3 timer for handling og apotek. Ellers kun 950 meter fra huset!

Så jeg håper og tror at disse landene går som normalt.

Anonymkode: 260d2...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en følelse av at få personer velger å dra til Hellas selvom de skulle åpne for det. Dette kommer til å være en god stund ser det ut til. 

Anonymkode: e3fde...03f

Det er jo en annen sak. Hvis det åpnes så reiser i alle fall vi. Hellas trenger alle turister de kan få. Uansett ... vi får bare vente å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er jo en annen sak. Hvis det åpnes så reiser i alle fall vi. Hellas trenger alle turister de kan få. Uansett ... vi får bare vente å se. 

Ja, samt at Norge trenger alle turistene de kan få. Vi har også ferie til Hellas i juli, men vi venter å se.

Anonymkode: e3fde...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Hellas, Kroatia, Kypros m.f har ganske så lite dødsfall og smitte. Vet at Kypros stengte alt umiddelbart og har fremdeles portforbud på innbyggerne sine. Da mener jeg portforbud. Må søke myndighetene om å få gå ut i 3 timer for handling og apotek. Ellers kun 950 meter fra huset!

Så jeg håper og tror at disse landene går som normalt.

Anonymkode: 260d2...e1b

Ja i Hellas lukket de ned med en gang. Alt er stengt ut april i første omgang og strendene er forbudt å bruke. Uavhengig av om jeg personlig får reist så håper jeg av hele mitt hjerte at sesongen begynner der. De er så avhengige av turismen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, samt at Norge trenger alle turistene de kan få. Vi har også ferie til Hellas i juli, men vi venter å se.

Anonymkode: e3fde...03f

Selvsagt . Nå har Norge ett helt annet sikkerhetsnett økonomisk for bedriftene enn Hellas . Når det er sagt så er det like tragisk for alle land. Hellas var i krise før koronaen . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det høres rart ut at reiser vil gå som planlagt denne sommeren,  når selv direktøren i helsedirektoratet på pressekonferansen i går sa at han ikke tror at sin egen sverige ferie vil bli noe av..

Anonymkode: 1444a...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes det høres rart ut at reiser vil gå som planlagt denne sommeren,  når selv direktøren i helsedirektoratet på pressekonferansen i går sa at han ikke tror at sin egen sverige ferie vil bli noe av..

Anonymkode: 1444a...e96

Jeg tror mye kan skje fremover og ikke bare i forhold til reiser. Poenget er at ingen vet og derfor er alle utfall mulig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hvem vet. Jeg håper at vi snart kan reise igjen men det kommer når det kommer. Vet ikke med Sverige men greske myndigheter håper på turistsesong fra 1 juli. Eneste man får gjort er å håpe og ellers vente 😊

Er det eneste som betyr noe for deg at dere får reist til Hellas i sommer??

Anonymkode: 747af...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er jo en annen sak. Hvis det åpnes så reiser i alle fall vi. Hellas trenger alle turister de kan få. Uansett ... vi får bare vente å se. 

Ja selvfølgelig. Dere reiser jo for Hellas sin del 😂😂

Anonymkode: 747af...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det eneste som betyr noe for deg at dere får reist til Hellas i sommer??

Anonymkode: 747af...12f

På ingen måte. Det betyr mye for meg at Hellas får i gang turismen fordi de lever av det. Vi har vært i Hellas hele livet og kjenner mange som sliter voldsomt nå. Vi håper av hele vårt hjerte at det snur. Det er lov å tenke på andre land enn Norge også. En av våre venner driver ett lite pensjonat og har nå null i inntekt . Det er hjerteskjærende hvordan de har det nå. Vi sender dem litt penger hver mnd som hjelp. Jeg elsker Hellas og det er mer enn sol og bad ved Hellas for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Hellas, Kroatia, Kypros m.f har ganske så lite dødsfall og smitte. Vet at Kypros stengte alt umiddelbart og har fremdeles portforbud på innbyggerne sine. Da mener jeg portforbud. Må søke myndighetene om å få gå ut i 3 timer for handling og apotek. Ellers kun 950 meter fra huset!

Så jeg håper og tror at disse landene går som normalt.

Anonymkode: 260d2...e1b

Jeg regner med at du skjønner at de etter å ha klart å holde smitten ute ikke kommer til å åpne for turister fra Norge i juli...?! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte mannen i går om vi slkulle ta ei uke i Sverige og 14 dager i karantene hjemme i sommer. Siden det ikke blir Syden,  men han sa nei.

 

Så her blir det telt i nærområdet. 

Anonymkode: 8d997...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hannasbananas skrev:

Jeg regner med at du skjønner at de etter å ha klart å holde smitten ute ikke kommer til å åpne for turister fra Norge i juli...?! 🙄

De har foreløpig stengt ut april og ny vurdering derfra. 🙄🙄 himler tilbake.  Kan hende jeg har familie der nede og vet mer enn deg?

Anonymkode: 260d2...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De har foreløpig stengt ut april og ny vurdering derfra. 🙄🙄 himler tilbake.  Kan hende jeg har familie der nede og vet mer enn deg?

Anonymkode: 260d2...e1b

Man leser også i greske nyheter at de håper på sesong fra 1 juli. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

På ingen måte. Det betyr mye for meg at Hellas får i gang turismen fordi de lever av det. Vi har vært i Hellas hele livet og kjenner mange som sliter voldsomt nå. Vi håper av hele vårt hjerte at det snur. Det er lov å tenke på andre land enn Norge også. En av våre venner driver ett lite pensjonat og har nå null i inntekt . Det er hjerteskjærende hvordan de har det nå. Vi sender dem litt penger hver mnd som hjelp. Jeg elsker Hellas og det er mer enn sol og bad ved Hellas for min del. 

Flytt dit da så får dere betalt skatt dit og lagt igjen penger der hele året...

Anonymkode: 65174...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Flytt dit da så får dere betalt skatt dit og lagt igjen penger der hele året...

Anonymkode: 65174...09a

Vi har ingen ønsker om å bo der. Vi ønsker å bo i Norge . 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Man leser også i greske nyheter at de håper på sesong fra 1 juli. 😊

Jeg ser i flere tråder at du håper på å reise til Hellas i sommer. Tenker det er bra du kan håpe, men det kan være lurt å ha en Back-up plan. De fleste har skjønt at utenlandsk ferie ikke skjer nå. 

Anonymkode: e3fde...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...