Gå til innhold

Føler meg slem som sier det...🥺


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men...jeg er så himla lei av å aldri være alene!

Sikkert veldig dårlig gjort bare å engang si det nå om dagene🤷🏼‍♀️
Både mannen min og jeg jobber, har hjemmeskole/hjemme barnehage osv...jeg er sliten og lei!I tillegg er største like lenge oppe som oss om kveldene og vi har null kjærestetid.
Besteforeldre styrer vi selvsagt unna med barna nå om dagene så er ikke noe besøk dit heller. 
 

Jeg måtte gå på soverommet ikveld å sette meg alene en stund bare for å komme til hektene igjen, hørte bare «mamma!»» hvor er mamma nå???»*😣

Virker sikkert utakknemmelig osv, men jeg er ikke det og ja det er folk som har det mye mye værre enn dette, men for meg er dette veldig slitsomt, jeg trenger LITT alenetid(omså bare ti minutter)!

 

kan umulig være bare meg?

Anonymkode: 6ca27...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt naturlig å føle dette 😊

Hvor gammel er eldste? Kan han/hun sendes tidligere i seng? 
Du kan også tillate deg å gå en lang tur alene, eller gi beskjed om at nå trenger du å hvile deg litt, og så lukker du døren til soverommet og tar en halvtime med Netflix og godis😊

Anonymkode: 2f3b7...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke følt det sånn før i sta. Jeg er alenemor til 3 barn (skole og bgh). 

Jeg gikk i hagen å skreik så lungene ble såre. Naboen titta litt rart på meg men har ikke sett snurten til snuten eller barnevernet 😂

Skal si ungene var stille resten av kvelden ja 😆

Ble bare for mye mamma mamma når jeg satt på do å prøvde å gjøre mitt mest fornødne. 

Anonymkode: f63e5...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt naturlig å føle dette 😊

Hvor gammel er eldste? Kan han/hun sendes tidligere i seng? 
Du kan også tillate deg å gå en lang tur alene, eller gi beskjed om at nå trenger du å hvile deg litt, og så lukker du døren til soverommet og tar en halvtime med Netflix og godis😊

Anonymkode: 2f3b7...3e5

Eldste er 11 år og vi er som regelt i seng rundt denne tiden...hun legger seg ikke så seint når det er skole.

Jeg føler ikke at jeg har «lov» til å «stikke av»Må være tilstede for alle, dårlig samvittighet for mannen, barna, u name it🤦‍♀️
Burde vell egentlig kjenne litt på mine egne behov også, men jeg er ikke vant til å sette meg selv først.

Anonymkode: 6ca27...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk i hagen å skreik så lungene ble såre. Naboen titta litt rart på meg men har ikke sett snurten til snuten eller barnevernet 😂

Tror begge instansene applauderer et slikt tiltak! ;) 

Anonymkode: 6aeed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke følt det sånn før i sta. Jeg er alenemor til 3 barn (skole og bgh). 

Jeg gikk i hagen å skreik så lungene ble såre. Naboen titta litt rart på meg men har ikke sett snurten til snuten eller barnevernet 😂

Skal si ungene var stille resten av kvelden ja 😆

Ble bare for mye mamma mamma når jeg satt på do å prøvde å gjøre mitt mest fornødne. 

Anonymkode: f63e5...e67

Uff styrkeklem til deg🥰

Skjønner godt at det ble for mye!
Og hva er greia med at de absolutt må stille spm og springe etter oss på do?!?🤷🏼‍♀️Nesten som at de er innstilt på det🤦‍♀️

Anonymkode: 6ca27...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle burde egentlig få et utendørs «hylehjørne for familiens medlemmer». 

Anonymkode: 6aeed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle burde egentlig få et utendørs «hylehjørne for familiens medlemmer». 

Anonymkode: 6aeed...c2b

Stemmer for dette👍🏻

Anonymkode: 6ca27...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtal med mannen at dere en dag hver i uka kan gå dere en lang tur alene etter middag. Og så gjennomfører dere.

Ellers tenker jeg det også er greit om dere begge er der å si at mamma (eller pappa) nå trenger å hvile seg litt - og så at den andre passer på at ungene ikke forstyrrer den som da har trukket seg tilbake på soverommet for en stund.

Mor til min barndomsvenninne jobbet ofte natt, og da måtte det jo alltid tas hensyn. Vi lærte det helt fra vi var veldig små, at vi måtte være stille, ikke banke på soveromsdøren osv. Og de dagene kanskje heller leke ute eller i andre deler av huset.

 

Anonymkode: 09923...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat på samme måte som deg! 

Kjenner at jeg holder på å bli gal. Lyder rundt meg nesten døgnet rundt. Krangling, skriking, masing for å få satt guttungen ned til å gjøre skolearbeid. 3- åringen erter eldste, U name it. Har veldig liten stue og der skal alt gjøres...  Mannen er på jobb på dagen, så er alene m alt opplegget. Når kvelden kommer er jeg heleeeeelt skutt. Klarer INGENTING... har ett tonn m rent tøy som skal brettes, huset må vaskes. Takk Gud at det er påskeferie nå! Da slipper jeg i hvert fall å være lærer samtidig m hjemmekontor og bhg- lærer. Helt uholdbar situasjon.... 

Anonymkode: 3429b...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jobber mannen hver dag,og jeg er hjemme med gutta. jeg raskt ute etter middag for en time før meg selv. 

Imorges la jeg meg på rommet med ei bok, far satt på stua. Men det er meg de kommer etter. De fikk klar beskjed om at jeg skulle ha alenetid og de fikk beskjed når de kunne komme inn.

Anonymkode: 0d939...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eldste er 11 år og vi er som regelt i seng rundt denne tiden...hun legger seg ikke så seint når det er skole.

Jeg føler ikke at jeg har «lov» til å «stikke av»Må være tilstede for alle, dårlig samvittighet for mannen, barna, u name it🤦‍♀️
Burde vell egentlig kjenne litt på mine egne behov også, men jeg er ikke vant til å sette meg selv først.

Anonymkode: 6ca27...c36

Selvfølgelig har du det. 
Min 9-åring respekterer det hvis jeg sier at jeg må hvile litt. 
Lær dine barn det samme 😊

Anonymkode: 2f3b7...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke vondt ment, men hvorfor i alle dager kan du ikke unne deg litt alenetid? Samme med far? Hva er greia at man må være tilgjengelig for ungene 24/7?
 

Ungene kan du legge tidligere. Min 12-åring sender jeg i seng 21.30. Jeg kjenner som deg at jeg har behov for litt kveld for meg selv. Det er og innafor å sende på rommet kl 21 og si at ungen kan være på tlf f.eks til 22, og så legge seg for å sove. Gå deg en god tur alene hver dag, så skal du se det hjelper. Selv har jeg og gått til anskaffelse av noen gode hodetelefoner. Tar de på når jeg lager middag, så hører jeg på god musikk i stedet for mas fra ungene. (Nå har ikke jeg småunger da, vet ikke hvor gamle dine er?)

Det er viktig å ta vare på seg selv spesielt i disse tider, hvis ikke rabler det til slutt for hver og en av oss. 

 

Anonymkode: 345da...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prioriteringer. Vi er to voksne og to små barn. Begge skal få sin alenetid i løpet av dagen for ikke å bli gale. Det gjennomføres ved å gå tur alene, en tar med barna ut mens den andre får være inne, butikken uten barn, en får lese bok på soverommet mens den andre har barna, en lager mat mens barna er på rommet med den andre osv. Vær tydelig. Nå skal jeg ha litt tid for meg selv, er det noe går du til pappa. 

Anonymkode: f2580...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden kan dere ikke unne dere litt alenetid?

både jeg og mannen trenger tid alene. Jeg går meg en tur eller møter ei venninne ute for å skravle - med god avstand. Mannen tar seg en treningstur eller går å rydder i snekkerbua si😆 I tilleg «sloss» vi om å være den som handler - bare for å få turen ut🤪

Anonymkode: c869b...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager, det får da være måte på å ta på seg matyrrollen! Ta deg en tur, ta deg en time på et annet rom og gi beskjed om at du skal ha fred eller rusle rundt i hagen! Dere er to voksne, så ta tak og slutt og lag problemer av ting som kan løses med minimal innsats. 

Jeg har vært alene med barna i tre uker, og hver dag etter middag har barna fått sette seg med iPad eller TV mens jeg tok boken med meg på soverommet, så hadde vi siesta en times tid. Bra for alle. 

Anonymkode: a741b...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men i alle dager, det får da være måte på å ta på seg matyrrollen! Ta deg en tur, ta deg en time på et annet rom og gi beskjed om at du skal ha fred eller rusle rundt i hagen! Dere er to voksne, så ta tak og slutt og lag problemer av ting som kan løses med minimal innsats. 

Jeg har vært alene med barna i tre uker, og hver dag etter middag har barna fått sette seg med iPad eller TV mens jeg tok boken med meg på soverommet, så hadde vi siesta en times tid. Bra for alle. 

Anonymkode: a741b...eb4

Hvorfor får ikke barna bok i stedet? Det er ikke "bra for alle", det er ikke bra for noen, faktisk, at regelen er at de kan få dopet sitt så mor får fred. Hvorfor skal ikke de også ha lesetid når du har det? Hvorfor er det ikke "...får barna sette seg med bøkene sine mens jeg tok boken med meg på soverommet"? Det er som å gi dem vaniljesaus så du får fred mens du spiser en næringsrik middag, ungene dine er mentalt underernærte crackheads.

Anonymkode: 1b79e...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor får ikke barna bok i stedet? Det er ikke "bra for alle", det er ikke bra for noen, faktisk, at regelen er at de kan få dopet sitt så mor får fred. Hvorfor skal ikke de også ha lesetid når du har det? Hvorfor er det ikke "...får barna sette seg med bøkene sine mens jeg tok boken med meg på soverommet"? Det er som å gi dem vaniljesaus så du får fred mens du spiser en næringsrik middag, ungene dine er mentalt underernærte crackheads.

Anonymkode: 1b79e...857

Å, kjære😂

Det er rett og slett fordi de ikke roer seg med bøker alene. De er så små at de vil bli lest for, og det gjør vi hver dag. Men den timen får de det som jeg vet at de roer seg med. Jeg trenger den timen og de tar ingen skade av å se på skjerm.

Dopet sitt? Er du helt blåst?!

Anonymkode: a741b...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dopet sitt? Er du helt blåst?!

Anonymkode: a741b...eb4

Galningen har et poeng da. 

Anonymkode: 6aeed...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor får ikke barna bok i stedet? Det er ikke "bra for alle", det er ikke bra for noen, faktisk, at regelen er at de kan få dopet sitt så mor får fred. Hvorfor skal ikke de også ha lesetid når du har det? Hvorfor er det ikke "...får barna sette seg med bøkene sine mens jeg tok boken med meg på soverommet"? Det er som å gi dem vaniljesaus så du får fred mens du spiser en næringsrik middag, ungene dine er mentalt underernærte crackheads.

Anonymkode: 1b79e...857

Jøss, du virker faktisk ikke helt god!

 

Anonymkode: 09923...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor får ikke barna bok i stedet? Det er ikke "bra for alle", det er ikke bra for noen, faktisk, at regelen er at de kan få dopet sitt så mor får fred. Hvorfor skal ikke de også ha lesetid når du har det? Hvorfor er det ikke "...får barna sette seg med bøkene sine mens jeg tok boken med meg på soverommet"? Det er som å gi dem vaniljesaus så du får fred mens du spiser en næringsrik middag, ungene dine er mentalt underernærte crackheads.

Anonymkode: 1b79e...857

Åh Gud. 🤪

Men til hi. Mine tre barn på 4, 6 og 8 år er helt like. Gå deg en tur. Det gjør jeg. I går gikk jeg 6 km i skogen i fred og ro. Helt nydelig, og balsam for kropp og sjel. 

Anonymkode: f6c9e...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor gamle barna er,- men kan hjelpe å si fra. Nå vil jeg være alene på soverommet frem til kl da og da.. Her fungerer det greit. HI, du har vel mann også, så dere kunne bli enig om hver deres "time-out" hvis barna er for små til å være alene en times tid? Er barna eldre så kan man jo sam-koordinere tid på eget rom? I ettermiddag kl da og da så stenger vi oss inne på hvert vårt rom en stund? Kan jo være godt for alle det. 

 

Ellers lykke til med karantenetiden til deg og dine og alle andre som sliter litt, sliter mye eller som finner hele situasjonen helt grei og kanskje trives bedre nå enn under normale tilstander? Lykke til :helen:

 

 

Anonymkode: 97cdd...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eldste er 11 år og vi er som regelt i seng rundt denne tiden...hun legger seg ikke så seint når det er skole.

Jeg føler ikke at jeg har «lov» til å «stikke av»Må være tilstede for alle, dårlig samvittighet for mannen, barna, u name it🤦‍♀️
Burde vell egentlig kjenne litt på mine egne behov også, men jeg er ikke vant til å sette meg selv først.

Anonymkode: 6ca27...c36

Du må slutte å leke martyr, du må snakke med mannen din og du må øve deg på å ta litt plass og av og til prioritere egne behov. Så lenge du velger å ikke gjøre det, ender du i en slik situasjon som du beskriver i hi. For ingen er tankelesere og hverken mannen din eller barna kommer til å skjønne dette helt av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...