Gå til innhold

Nå gidder jeg ikke mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle vi få portforbud har vi slike som deg å takke for det.

Du mangler ryggrad og utholdenhet og ikke minst empati.

Anonymkode: 2afd5...727

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er i tider som dette man ser kvaliteten på folk. 

Du er nok en av dem som hadde bøyd av for tyskerene i sin tid. Det var jo skikkelig stress å være motstandsfolk! 

Anonymkode: 736f5...5ff

Sammenlige dette med krig?? Haha😅😂😂

Anonymkode: 53c81...84d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hehe jaddajadda! 😄

Anonymkode: d29c1...48b

Skrevet

Gidder ikke mer? 

Etter tre små uker? 

Herlighet for en utholdenhet! 

Not.

Anonymkode: 7d896...2df

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sammenlige dette med krig?? Haha😅😂😂

Ja, det gjør jeg. Verden er i unntakstilstand og bare idioter klarer å vri det til å handle om seg selv. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Siden det ser ut som skole og barnehage blir stengt etter påske også, gidder jeg ikke mer. Fra i morgen blir det full slipp av barna med venner i gata, vi drar på besøk, og jeg tar meg en shoppingrunde for interiør til huset. Det er grenser for hvor lenge moralen holder.

Du kan fint dra i butikken og barna kan leke med avstand med andre i gata. Bryter du avstandsregler og smitteregler, så kan du i værstefall få bot og fengselstraff, og kanskje i værstefall bidra til å ha smittet noen til å miste livet. Det er straffbart....

Anonymkode: 0d2da...515

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det gjør jeg. Verden er i unntakstilstand og bare idioter klarer å vri det til å handle om seg selv. 

Bare idioter sammenligner dette med krig.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan fint dra i butikken og barna kan leke med avstand med andre i gata. Bryter du avstandsregler og smitteregler, så kan du i værstefall få bot og fengselstraff, og kanskje i værstefall bidra til å ha smittet noen til å miste livet. Det er straffbart....

Neida, man får ikke straff for å ikke holde avstand. Bare for å bryte karantene. Og vi er ikke i karantene.

Skrevet

Flere og flere begynner å se at det blir ikke italienske tilstander i Norge. Da vil flere begynne å stille spørsmål med hva det er vi ruinerer økonomien og sender en halv million mennesker ut i arbeidsledighet for. Skolene kommer til å åpne igjen 20. april. Kommune- Norge kan jo ikke jobbe på helligdager, så tirsdag etter påske går ikke. Men 20. april er det barn på skolene igjen.

Anonymkode: ff656...194

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flere og flere begynner å se at det blir ikke italienske tilstander i Norge. Da vil flere begynne å stille spørsmål med hva det er vi ruinerer økonomien og sender en halv million mennesker ut i arbeidsledighet for. Skolene kommer til å åpne igjen 20. april. Kommune- Norge kan jo ikke jobbe på helligdager, så tirsdag etter påske går ikke. Men 20. april er det barn på skolene igjen.

Anonymkode: ff656...194

Håper virkelig du har rett. I Oslo sier Inga at de trenger tid til å planlegge gjenåpning. Tid?! Hva i huleste har disse late offentlig ansatte brukt de siste TRE ukene til da?!

Skrevet (endret)

Feil tråd!

Endret av Hengebukksvinet
Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer ikke til å bli portforbud

Anonymkode: f88ec...3cf

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida, man får ikke straff for å ikke holde avstand. Bare for å bryte karantene. Og vi er ikke i karantene.

Har du lest lovverket? 

Skrevet
1 minutt siden, Hengebukksvinet skrev:

De aller fleste følger ikke oppfordringene fra myndighetene. Her inne sier nesten alle at de gjør det, men det passer dårlig med virkeligheten.Jeg jobber i en stor dagligvarebutikk på et kjøpesenter. I går var det helt vilt. Vi har folk som vasker nesten hele tiden for å unngå smitte, men kundene bryr seg ikke. De drasser med hele familien på butikken/senteret. Ofte små barn som kryper på gulvet, sikler og plukker på en haug av varer. De holder ikke avstand verken til hverandre eller de ansatte. Det var med andre ord som en helt vanlig lørdag. Ingen tegn blant kundene på at vi er i en veldig spesiell situasjon. Veldig mange gir rett og slett faen! Samtidighet er folk «livredde» for at skoler/Bhg skal åpne igjen etter påske. Redde for smitte sier de, men det er tydeligvis bare fra 8-16. På ettermiddagene er det fritt frem for å treffe andre folk og dra på shopping. Da er de ikke så redde for smitte lenger. Det er helt utrolig at folk ikke skjønner at det er dumt å samle seg på kjøpesenter!

Det de egentlig er redde for, er at noen skal sette en stopper for denne ekstra-ferien, hvor mor og far kan få full lønn i dagpenger eller eventuelt ekstra omsorgsdager og slappe av hjemme og jobbe i hagen i stedet.

Skrevet
2 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

De aller fleste følger ikke oppfordringene fra myndighetene. Her inne sier nesten alle at de gjør det, men det passer dårlig med virkeligheten.Jeg jobber i en stor dagligvarebutikk på et kjøpesenter. I går var det helt vilt. Vi har folk som vasker nesten hele tiden for å unngå smitte, men kundene bryr seg ikke. De drasser med hele familien på butikken/senteret. Ofte små barn som kryper på gulvet, sikler og plukker på en haug av varer. De holder ikke avstand verken til hverandre eller de ansatte. Det var med andre ord som en helt vanlig lørdag. Ingen tegn blant kundene på at vi er i en veldig spesiell situasjon. Veldig mange gir rett og slett faen! Samtidighet er folk «livredde» for at skoler/Bhg skal åpne igjen etter påske. Redde for smitte sier de, men det er tydeligvis bare fra 8-16. På ettermiddagene er det fritt frem for å treffe andre folk og dra på shopping. Da er de ikke så redde for smitte lenger. Det er helt utrolig at folk ikke skjønner at det er dumt å samle seg på kjøpesenter!

Sørlandssenteret?

Skrevet

Vel, vi slipper litt opp vi også, selv om vi bare har 4 troll. Men da med at barna får noen faste venner å leke med. Vi har ikke hatt det i den fleste perioden. Så vi følger myndighetenes regler da. Men har lagt penger igjen på Plantasjen i går. 

Anonymkode: a5305...13d

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du lest lovverket? 

Jeg har lest lovverket, og man får ikke straff ved å ikke følge det som myndighetene anbefaler rundt vask av hender, avstand mm. Man får bot eller straff hvis man bryter en karantene eller isolasjon, men da må man være satt i karantene ved f.eks å ha vært utenlands. Det er kommet restriksjoner, og nå kan man bare være fem personer samlet (hvis kjernefamilien er større så er det greit å være større grupper), men det står ingen steder at man ikke kan samles opotil 5 mennesker, myndighetene sier klart at barn kan leke med andre barn men prøve å følge anbefalningene om avstand, myndighetene sier klart at å gå i butikker er helt greit så lenge man prøver å holde avstand. Mao, det er ingenting hi gjør som vil få henne straffet.

Anonymkode: fa013...410

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare idioter sammenligner dette med krig.

Er det en pandemi? 

Er Norge i lock down?

Er det unntakstilstand i verden? 

Jeg tenker at vi ikke trenger å lure på hvem idioten er. 

Som sagt så er det nå vi ser hvem som er til å stole på i krisetider. Dette vil henge med dere lenge. 

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sørlandssenteret?

Nei. Hvordan det?

Skrevet

Det er ikke bare deg, jeg kjørte gjennom byen i dag (ikke Oslo) og det var masse folk på bakeriet, på en restaurant, på Plantasjen og på lekeplassene. 

Anonymkode: 44cf4...ef3

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siden det ser ut som skole og barnehage blir stengt etter påske også, gidder jeg ikke mer. Fra i morgen blir det full slipp av barna med venner i gata, vi drar på besøk, og jeg tar meg en shoppingrunde for interiør til huset. Det er grenser for hvor lenge moralen holder.

Du får ta med deg familien en tur til Sverige. Stå på ski og shoppe. De har angivelig en treghet på opptellingen av antall smittede og døde, så det kan hende dere rekker å være der en stund før ting blir stengt. Og før dere blir syke. 
Lykke til til deg. Og Sverige. 

Anonymkode: 1c7a0...d79

Skrevet

Tenker akkurat som HI, men handler annerledes, av respekt for alle nervøse mennesker og lover og regler. Men jeg mener at vi har gått alt for langt nå. Det hele er en stor overdrivelse. Men fint å få trent beredskapen på et såpass ufarlig virus, det kommer nok verre tilfeller senere.

Anonymkode: 4e1a5...33a

Skrevet
23 hours ago, Anonym bruker said:

skjønner deg  veldig godt, er DRITTlei selv, men likevel ønsker jeg ikke og sett meg selv og barnet i fare da begge er i risikogruppen ,heller ikke sette andre i fare, selvom jeg savner både venner og familie svært mye

Anonymkode: 63cce...4bf

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker akkurat som HI, men handler annerledes, av respekt for alle nervøse mennesker og lover og regler. Men jeg mener at vi har gått alt for langt nå. Det hele er en stor overdrivelse. Men fint å få trent beredskapen på et såpass ufarlig virus, det kommer nok verre tilfeller senere.

Du synes covid-19 er ufarlig? 

Anonymkode: 1c7a0...d79

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De snakker om å begrave folk i parkene i New York, for de er snart tomme for kjølebiler å stable de døde i (100 i en bil), likhusene og begravelsesbyråene er selvfølgelig fulle for lengst. Det er kanskje en stor overdrivelse alle disse menneskene dør av? De er tomme for kister i deler av Ecuador, og må begrave sine døde i papp. De døde ligger på matkjøla på Karolinska i Stockholm for den andre kjøla er full. At det så langt har gått bra i Norge betyr ikke at dette er et ufarlig virus. Det betyr at vi har vært heldige. Leser du nyheter i det hele tatt eller sitter du med fingrene i ørene og roper lalalala fordi du ikke vil vite hva som faktisk foregår? 

Anonymkode: 99fe0...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...