Gå til innhold

Jeg antibacer ikke, og det er visst krise, så jeg fikk ikke lov å handle på polet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å gjøre seg vanskelig. Er jo bare å sprite hendene å bli ferdig med det.

Anonymkode: bcc88...f46

Du virker sykt lite intelligent og veldig kunnskapsløs. Vann og såpe dreper bakterier. Antibac hemmer bare bakteriene og virus. Om ts har psoriasis eller ikke, det er Irrelevant for meg. Jeg har også psoriasis så jeg forstår henne på den. DET er likevel ikke det man trenger å henge seg oppi her. Men at denne vakta er så lite opplyst på hygiene at han begynner å krangle om antibac, enda han ser at hu har vasket hendene med såpe. Det man reagerer på er at det er ANBEFALT å alltid vaske hender med såpe fremfor å bruke antibac hvis det er mulighet for det. Fordi det DREPER bakterier, imotsetning til antibac. Skjønner du? Den kveruleringa di er så sykt kvalmende. Skulle trodd du er en liten jentunge. 

Anonymkode: 86eaa...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du virker sykt lite intelligent og veldig kunnskapsløs. Vann og såpe dreper bakterier. Antibac hemmer bare bakteriene og virus.

Altså, hvis du skal kalle andre kunnskapsløs så er det viktig at du feier for egen dør. Det du kommer med her, er jo helt feil!

(Ikke nok med det, men du fortsetter i lengre tid.)

Dette er det som stemmer:

Sprit dreper bakterier og virus, slik at disse ikke er funksjonelle. Man er fremdeles full av fett og møkk. 

Håndvask (20 sekunder, grundig såpevask) fjerner fett og møkk som bakterier og virus er festet i, slik at de forsvinner ned i sluket. 

Har man vasket hendene, skal det altså mer til før nye bakterier og virus fester seg. 

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du virker sykt lite intelligent og veldig kunnskapsløs. Vann og såpe dreper bakterier. Antibac hemmer bare bakteriene og virus. Om ts har psoriasis eller ikke, det er Irrelevant for meg. Jeg har også psoriasis så jeg forstår henne på den. DET er likevel ikke det man trenger å henge seg oppi her. Men at denne vakta er så lite opplyst på hygiene at han begynner å krangle om antibac, enda han ser at hu har vasket hendene med såpe. Det man reagerer på er at det er ANBEFALT å alltid vaske hender med såpe fremfor å bruke antibac hvis det er mulighet for det. Fordi det DREPER bakterier, imotsetning til antibac. Skjønner du? Den kveruleringa di er så sykt kvalmende. Skulle trodd du er en liten jentunge. 

Anonymkode: 86eaa...cbe

Åja 

Anonymkode: bcc88...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakta har fått en instruks: Alle skal sprite hendene før de går inn på polet. Det er antagelig ikke sånn at vedkommende har fått i oppdrag å følge med på vasken ved panteautomaten og registrere hvem som har vært der og administrere en haug med unntak. Så, kan du ikke sprite hendene, så kan du ikke handle på polet. En regel som funker i de aller fleste tilfeller. at du da velger å ikke sprite, og jeg skjønner hvorfor og at du har en god grunn, men du kan allikevel ikke unntas fra reglene vakta har fått. Urettferdig? Kanskje, men sånn er livet. Jeg må gå ut av kino- eller teatersalen om det sitter et menneske der som har bada i parfyme. Kusina mi kan ikke ta toget i tilfelle det kommer inn noen som har røyka. Livet har noen begrensninger for en del av oss. Du har akkurat oppdaget en ny i din hverdag. Det er du som må finne en løsning på det. Det er ikke polet eller vakta eller senteret som skal måtte tilrettelegge for deg. 

Anonymkode: 68cb2...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenk å være så uvitende. Må være flaut. 

Anonymkode: 59935...b93

Det var da litt av en hersketeknikk!

kanskje du kan opplyse hva du mener er grunnleggende galt?

Anonymkode: 7a930...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vakta har fått en instruks: Alle skal sprite hendene før de går inn på polet. Det er antagelig ikke sånn at vedkommende har fått i oppdrag å følge med på vasken ved panteautomaten og registrere hvem som har vært der og administrere en haug med unntak. Så, kan du ikke sprite hendene, så kan du ikke handle på polet. En regel som funker i de aller fleste tilfeller. at du da velger å ikke sprite, og jeg skjønner hvorfor og at du har en god grunn, men du kan allikevel ikke unntas fra reglene vakta har fått. Urettferdig? Kanskje, men sånn er livet. Jeg må gå ut av kino- eller teatersalen om det sitter et menneske der som har bada i parfyme. Kusina mi kan ikke ta toget i tilfelle det kommer inn noen som har røyka. Livet har noen begrensninger for en del av oss. Du har akkurat oppdaget en ny i din hverdag. Det er du som må finne en løsning på det. Det er ikke polet eller vakta eller senteret som skal måtte tilrettelegge for deg. 

Anonymkode: 68cb2...944

Urettferdig er det vel ikke. Det er helt ok. Jeg måtte ikke ha den flasken med vin. Men den ansatte på polet (det var ingen vekter) tok helt av og skjelte meg ut. Jeg sa helt enkelt «jeg har allerede vasket hendene, så antibac er ikke nødvendig». Så tok han, og flere andre, helt av. Om han hadde svart på normal måte at alle måtte ta på antibac flr de kom inn, så hadde jeg helt enkelt svart «ok» og gått videre. Det er oppførselen jeg reagerer på, ikke at jeg ikke kom inn. Og jeg var heller ikke ufin. 
 

 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vakta har fått en instruks: Alle skal sprite hendene før de går inn på polet. Det er antagelig ikke sånn at vedkommende har fått i oppdrag å følge med på vasken ved panteautomaten og registrere hvem som har vært der og administrere en haug med unntak. Så, kan du ikke sprite hendene, så kan du ikke handle på polet. En regel som funker i de aller fleste tilfeller. at du da velger å ikke sprite, og jeg skjønner hvorfor og at du har en god grunn, men du kan allikevel ikke unntas fra reglene vakta har fått. Urettferdig? Kanskje, men sånn er livet. Jeg må gå ut av kino- eller teatersalen om det sitter et menneske der som har bada i parfyme. Kusina mi kan ikke ta toget i tilfelle det kommer inn noen som har røyka. Livet har noen begrensninger for en del av oss. Du har akkurat oppdaget en ny i din hverdag. Det er du som må finne en løsning på det. Det er ikke polet eller vakta eller senteret som skal måtte tilrettelegge for deg. 

Anonymkode: 68cb2...944

Dette er jo det sentrale i denne historien. Det er ikke spesielt mye rom for skjønn akkurat nå. Du har full oversikt over deg selv, men du kan ikke forvente at en ansatt skal ha full oversikt over alle kunder.

Selvsagt trenger han ikke kjefte på deg, men han var sikkert stressa og mye mulig lei av kunder som kom og argumenterte nettopp SIN sak.

Hadde tatt på meg hansker. Da kan du til og med sprite utenpå hanskene. Du sier du er allergisk, men da må du nesten velge mellom pest eller kolera for øyeblikket.

Anonymkode: 93977...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo det sentrale i denne historien. Det er ikke spesielt mye rom for skjønn akkurat nå. Du har full oversikt over deg selv, men du kan ikke forvente at en ansatt skal ha full oversikt over alle kunder.

Selvsagt trenger han ikke kjefte på deg, men han var sikkert stressa og mye mulig lei av kunder som kom og argumenterte nettopp SIN sak.

Hadde tatt på meg hansker. Da kan du til og med sprite utenpå hanskene. Du sier du er allergisk, men da må du nesten velge mellom pest eller kolera for øyeblikket.

Anonymkode: 93977...3e2

Det må jeg ikke. Jeg kan gå i butikker og handle akkurat som alle andre jeg. Jeg valgte å droppe polet. Og uansett hvor stresset han vakten var, så er jo ikke det min feil. Jeg har ikke gjort noe annet enn å si fra at håndvask er bedre enn antibac. Det er jobben hans å være hyggelig mot alle kunder. Jeg stod ikke og forlangte å komme inn. Jeg gikk da han sa nei. Null stress. Jeg måtte ikke ha den vinen. Han måtte ikke ta helt av. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jobben hans å være hyggelig mot alle kunder.

Det er det da vel ikke!

Forstår at folk er vant med puter under armene, men denne mannens jobb er faktisk nøyaktig det motsatte av å være hyggelig mot alle kunder. 

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det da vel ikke!

Forstår at folk er vant med puter under armene, men denne mannens jobb er faktisk nøyaktig det motsatte av å være hyggelig mot alle kunder. 

Anonymkode: 1d888...e23

Jobben er å være uhyggelig? 
 

Det er ikke sånn at jobben hans forandres så mye. Det er lov å være hyggelig selv om han står med ei flaske antibac i hånda

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jobben er å være uhyggelig? 
 

Det er ikke sånn at jobben hans forandres så mye. Det er lov å være hyggelig selv om han står med ei flaske antibac i hånda

Anonymkode: 30a2d...7ac

Ja, faktisk. Hva trodde du at vaktenes oppgave er?

Det å korrigere folk, si at de ikke kan snike i køen, si at de må bruke antibac, sende de hjem hvis de ikke gjør som de skal, etc, er å ikke være særlig hyggelig. 

Begynner å forstå hvorfor han ble brysk.

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, faktisk. Hva trodde du at vaktenes oppgave er?

Det å korrigere folk, si at de ikke kan snike i køen, si at de må bruke antibac, sende de hjem hvis de ikke gjør som de skal, etc, er å ikke være særlig hyggelig. 

Begynner å forstå hvorfor han ble brysk.

Anonymkode: 1d888...e23

Det er fullt mulig å være både hyggelig og bestemt på samme tid. At du ikke har evnen betyr ikke at alle andre heller ikke har den.

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fullt mulig å være både hyggelig og bestemt på samme tid. At du ikke har evnen betyr ikke at alle andre heller ikke har den.

Anonymkode: 30a2d...7ac

Jeg er vant med pasienter, ikke polkunder. Men det er litt av det samme.

At man kan være hyggelig og bestemt mot noen, men må være brysk mot andre, handler like ofte om pasienten som om sykepleieren. Dette kan du tro på, eller la være. 

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er vant med pasienter, ikke polkunder. Men det er litt av det samme.

At man kan være hyggelig og bestemt mot noen, men må være brysk mot andre, handler like ofte om pasienten som om sykepleieren. Dette kan du tro på, eller la være. 

Anonymkode: 1d888...e23

Her handlet det mest om vakten. Og jeg har da vært borti et par sykepleiere der det handlet om dem også. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her handlet det mest om vakten. Og jeg har da vært borti et par sykepleiere der det handlet om dem også. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Javel, stakkars deg, kan vi likevel gi oss nå?

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Javel, stakkars deg, kan vi likevel gi oss nå?

Anonymkode: 1d888...e23

Hvor i alle dager har jeg sagt at det er stakkars meg? Det er jo du som debatterer alt mulig som er oppspinn, ikke jeg. Men det har stått deg fritt å gi deg helt fra starten, så den muligheten har alltid vært åpen.

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i alle dager har jeg sagt at det er stakkars meg? Det er jo du som debatterer alt mulig som er oppspinn, ikke jeg. Men det har stått deg fritt å gi deg helt fra starten, så den muligheten har alltid vært åpen.

Anonymkode: 30a2d...7ac

Fint.

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor polet på Ski storsenter er det satt opp et stort skilt med overskrift "Hjelp oss å begrense smitte" Første punkt er "Vask hendene eller bruk handsprit" der vask hendene er ekstra uthevet. Man skulle tro at dette var et skilt fra øvre hold i Vinmonopolet og at det dermed er samme retningslinjer i hele Norge. Da er det merkelig at andre pol kjører sitt eget løp. Hadde meldt denne hendelsen til ledelsen. Slik kundebehandling kan man ikke ha.

Anonymkode: 5ebf8...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...