Gå til innhold

Jeg antibacer ikke, og det er visst krise, så jeg fikk ikke lov å handle på polet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, huff!

Bare pass deg ellers kommer jeg og tenker stygge, slemme og nedlatende tanker om deg også!

Til din informasjon kan jeg nevne at enkelte av de beste folkene jeg vet er vektere. Det betyr ikke at jeg ikke merker at svært mange har denne gleden av å sjefe.

Er selv sykepleier og vet jo at mange psykopater søker seg til nettopp slike yrker. Du finner helt klart flest maktsyke mennesker i de jobbene hvor man har mulighet for dette, du finner langt færre tyranner blant økonomer og søppeltømmere og andre som ikke har umiddelbar kunde- eller pasientkontakt. 

Anonymkode: 1d888...e23

Tror du har godt av å komme deg ut i litt frisk luft

Anonymkode: 4b355...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

I stedet for å lage et helvetes oppstyr utenfor polet ja. Er jo bare å ta litt antibac å bli ferdig med det.

Anonymkode: bcc88...f46

Den dagen du har store sår på hendene og har spritet disse, den dagen kan uttale deg om den saken.. 

Anonymkode: c791c...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den dagen du har store sår på hendene og har spritet disse, den dagen kan uttale deg om den saken.. 

Anonymkode: c791c...b14

Det har jeg gjort. Mange ganger.

Anonymkode: bcc88...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg gjort. Mange ganger.

Anonymkode: bcc88...f46

Nekter jeg å tro.

Anonymkode: c791c...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da synes jeg det er litt rart at du ikke har med deg egne hansker, for det å gå rundt i butikk med hender fulle av åpne sår er jo ikke noe særlig, ikke for de andre kundene heller

Anonymkode: 4b355...f9e

Nei, ble skikkelig kvalm av å lese dette. Har man åpne sår dekker man da virkelig til dem for å ta hensyn til andre og for å hindre infeksjon. Nasty!! 

Anonymkode: 70b22...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved panteautomaten i butikken er det en vask. Der er det også såpe. Jeg vasker hendene der før jeg går inn, og jeg vasker de på vei ut. Jeg har psoriasis på hendene og med en masse åpne sår, så brenner det langt inn i margen og er er sykt smertefullt med antibac.
På «senteret» her er panteautomaten ved siden av polet. Jeg vasket hendene, han som stod «vakt» utenfor polet så det, men forlangte likevel at jeg skulle antibace for å då komme inn. Forklarte han at antibac er i stedet for håndvask, men at jeg nettopp hadde vasket hendene og derfor var det ikke behov for antibac. Da tok det så av at jeg egentlig bare forlot stedet. Jeg har aldri fått så mye kjeft i mitt liv. Og der verste var at jeg jo hadde fullstendig rett, men de mente noe helt annet. 
 

Bare husk dette: håndvask med vann og såpe dreper viruset mer effektivt enn antibac. Antibac skal ikke brukes i tillegg til håndvask, men i stedet for. Ikke plag folk som ikke antibacer. De har antakelig god håndhygiene😀

Anonymkode: 30a2d...7ac

Jeg reagere mest på at du går på butikken, bruker vask og såpedispenser og deretter går på polet med ÅPNE SÅR!

Jeg skjønner godt at du ikke vil ha sprit rett i sårene. Men bruk nå hansker da. Våde for egen del og for alle oss andre. Dette er ikke tiden for å gå gå rundt med åpne sår. Det burde man strengt tatt aldri gjøre men absolutt ikke nå! Du skulle inn på polet, ta på varer, betalingsautomat, poser etc med åpne sår??

Anonymkode: 7a930...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg reagere mest på at du går på butikken, bruker vask og såpedispenser og deretter går på polet med ÅPNE SÅR!

Jeg skjønner godt at du ikke vil ha sprit rett i sårene. Men bruk nå hansker da. Våde for egen del og for alle oss andre. Dette er ikke tiden for å gå gå rundt med åpne sår. Det burde man strengt tatt aldri gjøre men absolutt ikke nå! Du skulle inn på polet, ta på varer, betalingsautomat, poser etc med åpne sår??

Anonymkode: 7a930...8ea

Tror du psoriasis kan smitte deg? Eller at koronaen ligger inni sprekkene og hopper ut? 
 

jeg skulle plukke med meg ei flaske, trykke ok (med en finger som ikke har sår) og gå it igjen. Hvorfor plager det deg?

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du psoriasis kan smitte deg? Eller at koronaen ligger inni sprekkene og hopper ut? 
 

jeg skulle plukke med meg ei flaske, trykke ok (med en finger som ikke har sår) og gå it igjen. Hvorfor plager det deg?

Anonymkode: 30a2d...7ac

Åpne sår blør og væsker, DET er noe helsikes uhygienisk å gå rundt med da. Men du mener kanskje ikke åpne sår likevel?

Anonymkode: 70b22...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Åpne sår blør og væsker, DET er noe helsikes uhygienisk å gå rundt med da. Men du mener kanskje ikke åpne sår likevel?

Anonymkode: 70b22...7e3

Det kommer ikke blod eller væske ut av disse sårene. Det ser ut som kjøttdeig. Det er en masse småsår i hendene og noen på fingrene. Det er sprekker og det er en masse småsår. Sprekkene er helt tørre, men de er dype og det gjør sykt vondt å få sprit på de. I tillegg er hele hånden ellers full av småsår. Sprekkene blør ikke, er ikke betente og væsker ikke. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du psoriasis kan smitte deg? Eller at koronaen ligger inni sprekkene og hopper ut? 
 

jeg skulle plukke med meg ei flaske, trykke ok (med en finger som ikke har sår) og gå it igjen. Hvorfor plager det deg?

Anonymkode: 30a2d...7ac

Haha.... jada, selvfølgelig!

eller kanskje jeg forstår at du er ekstra mottakelig for å dra med deg smitte av både bakterier og virus, korona eller ei, når du har åpne sår

Anonymkode: 7a930...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nekter jeg å tro.

Anonymkode: c791c...b14

Åja

Anonymkode: bcc88...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha.... jada, selvfølgelig!

eller kanskje jeg forstår at du er ekstra mottakelig for å dra med deg smitte av både bakterier og virus, korona eller ei, når du har åpne sår

Anonymkode: 7a930...8ea

Nei. Jeg tror ikke du forstår hva psoriasis er og hvordan sårene er. Men det er helt vanlig

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer ikke blod eller væske ut av disse sårene. Det ser ut som kjøttdeig. Det er en masse småsår i hendene og noen på fingrene. Det er sprekker og det er en masse småsår. Sprekkene er helt tørre, men de er dype og det gjør sykt vondt å få sprit på de. I tillegg er hele hånden ellers full av småsår. Sprekkene blør ikke, er ikke betente og væsker ikke. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Det er litt ekkelt for andre, det synes jeg det er litt rart at du ikke har forståelse for.

Anonymkode: 4b355...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er litt ekkelt for andre, det synes jeg det er litt rart at du ikke har forståelse for.

Anonymkode: 4b355...f9e

Det er jo ingen som ser det, så hvorfor skal jeg forstå det?

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer ikke blod eller væske ut av disse sårene. Det ser ut som kjøttdeig. Det er en masse småsår i hendene og noen på fingrene. Det er sprekker og det er en masse småsår. Sprekkene er helt tørre, men de er dype og det gjør sykt vondt å få sprit på de. I tillegg er hele hånden ellers full av småsår. Sprekkene blør ikke, er ikke betente og væsker ikke. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Men da er det jo ikke åpne sår? Det er sår hud og sprekker. Det er ekstra viktig å vaske siden slik hud frakter bakterier og virus fordi det er steder de kan gjemme seg/vanskeligere å få rent ved vask. 

Anonymkode: 70b22...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved panteautomaten i butikken er det en vask. Der er det også såpe. Jeg vasker hendene der før jeg går inn, og jeg vasker de på vei ut. Jeg har psoriasis på hendene og med en masse åpne sår, så brenner det langt inn i margen og er er sykt smertefullt med antibac.
På «senteret» her er panteautomaten ved siden av polet. Jeg vasket hendene, han som stod «vakt» utenfor polet så det, men forlangte likevel at jeg skulle antibace for å då komme inn. Forklarte han at antibac er i stedet for håndvask, men at jeg nettopp hadde vasket hendene og derfor var det ikke behov for antibac. Da tok det så av at jeg egentlig bare forlot stedet. Jeg har aldri fått så mye kjeft i mitt liv. Og der verste var at jeg jo hadde fullstendig rett, men de mente noe helt annet. 
 

Bare husk dette: håndvask med vann og såpe dreper viruset mer effektivt enn antibac. Antibac skal ikke brukes i tillegg til håndvask, men i stedet for. Ikke plag folk som ikke antibacer. De har antakelig god håndhygiene😀

Anonymkode: 30a2d...7ac

Ring Polet i morgen og snakk med dem. Be dem instruere sine ansatte på en bedre måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da er det jo ikke åpne sår? Det er sår hud og sprekker. Det er ekstra viktig å vaske siden slik hud frakter bakterier og virus fordi det er steder de kan gjemme seg/vanskeligere å få rent ved vask. 

Anonymkode: 70b22...7e3

Det er åpne sår likevel jo. Men sårene man får med psoriasis er ikke det samme som vanlige sår

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åpne sår blør og væsker, DET er noe helsikes uhygienisk å gå rundt med da. Men du mener kanskje ikke åpne sår likevel?

Anonymkode: 70b22...7e3

Har du aldri sett psoriasis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør samme som deg HI. Vasker hender i stedenfor å bruke antibac. Men føler jeg må bruke antibac også da det står ved Inngangen  i  Butikken : ( 

Anonymkode: 87125...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pashla skrev:

Har du aldri sett psoriasis? 

Jo, og det er ikke åpne sår. Sprekker og utslett, ikke åpne sår. 

Anonymkode: 70b22...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, og det er ikke åpne sår. Sprekker og utslett, ikke åpne sår. 

Anonymkode: 70b22...7e3

Det spiller faktisk ingen rolle fra et medisinsk synspunkt.

Huden er enten intakt, eller den er ikke det. 

Hvis den ikke er det, spiller det ingen trille om det er pga rifter, åpne sår, væskende byller, brannskader, eksem, eller whatnot. 

En generell regel er å dekke til hud som ikke er intakt, da dette er smittevei både inn og ut. 

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha.... jada, selvfølgelig!

eller kanskje jeg forstår at du er ekstra mottakelig for å dra med deg smitte av både bakterier og virus, korona eller ei, når du har åpne sår

Anonymkode: 7a930...8ea

Tenk å være så uvitende. Må være flaut. 

Anonymkode: 59935...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tenk å være så uvitende. Må være flaut. 

Anonymkode: 59935...b93

Ja, det vel i tilfelle du alt om? 

Anonymkode: 70b22...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det vel i tilfelle du alt om? 

Anonymkode: 70b22...7e3

Ikke jeg som har bevist min uvitenhet i denne tråden. 

Anonymkode: 59935...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...