Gå til innhold

Feminisme gir frigjørende sølibat?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden flere menn enn kvinner blir smittet og dør...

De fleste har vel fått med seg hvorfor det skjer.

Anonymkode: 6c215...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke forsøkt å forklare hva feminisme er, jeg spør for å forstå.

Det er jo i artikkelen jeg ga lenke til hvor vi kan lese: "Unge feminister velger sølibat for å ta opp kampen mot patriarkatet".

Vi kan også lese noe tilsvarende her, hvor nok en feminist har valgt sølibat. Hun forklarer det med "måten det seksuelle skjer i vår tid anser jeg som fornedrende for kvinner."

Er det feministene selv som ikke forstår hva feminisme er da? De står jo fritt til å velge bort sex i feminismens navn, noe de har gjort. Men for meg virker ikke dette riktig friskt.

Anonymkode: da5a8...cbd

Det friske ville vært å pule mye. Og gjerne med deg? 

Hvorfor kvinner velger sølibat er vel opp til dem. Det blir nok ikke mer ligging av at menn sutrer. Snarere tvert i mot. 

Anonymkode: f11d8...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer. 

Og nettopp derfor kan heller ikke du påstå at HI tar feil. Noe du kunne ha gjort hvis kvinnene hadde gjort som kvinnene i Lysistrata. 

Du kan heller ikke påstå at han ikke får sex eller, dersom han ikke gjør det, hvorfor han ikke gjør det.

Det finnes en hel haug med kvinner som har sex med menn som oppfyller alle de kriteriene du mener at kvinner avstår fra å ha sex med.

Så igjen, du tar feil. 

Anonymkode: 6c215...5b6

Nei, jeg kan ikke ta feil hvis jeg ikke kommer med en påstand på vegne av noen andre enn meg selv.🙄 Jeg gir ham et generelt tips, fordi jeg er grundig lei av spammingen hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi, har du vurdert om det er feministene som kan stå bak koronaviruset? Siden flere menn enn kvinner blir smittet og dør...

Seriøst, kvinner velger sjelden bort sex bare fordi. Jeg har vært uten sex noen år, men det er jo ikke fordi jeg har valgt bort sex, jeg har bare ikke funnet en vettug mann hvor det har vært gjensidig interesse for hverandre. Da er jeg langt heller uten sex enn i et dårlig forhold. Det har null, niks og nada med feminisme å gjøre. Det har kun med selvrespekt å gjøre og det at jeg ikke gidder ha uforpliktende sex, da jeg synes sex er best i et godt, fast forhold med en mann som har samme ønsker for livet og samme verdier som meg selv. Er ikke verre enn det.

Anonymkode: 04f89...c56

Mens jeg derimot, elsker uforpliktende sex. Likevel har jeg heller sølibat i 40 år enn å ligge med en desperat og sutrete idiot som har huet opp i ræva på seg selv. Så kall meg feminist eller antifeminist eller hva som helst - jeg avstår ikke på grunn av politikk. Jeg avstår hvis de som byr seg fram er uinteressante for meg, og det regner jeg med at gjelder både menn og kvinner: man ligger ikke med noen en ikke tenner på. Sutring og anklaging er usexy.

Anonymkode: 953c9...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pashla skrev:

Nei, jeg kan ikke ta feil hvis jeg ikke kommer med en påstand på vegne av noen andre enn meg selv.🙄 Jeg gir ham et generelt tips, fordi jeg er grundig lei av spammingen hans. 

Generelt betyr jo nettopp at man snakker om flere/de fleste, som igjen er en påstand på vegne av andre enn deg.

Vær gjerne lei, men snakk for deg selv.

Anonymkode: 6c215...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mens jeg derimot, elsker uforpliktende sex. Likevel har jeg heller sølibat i 40 år enn å ligge med en desperat og sutrete idiot som har huet opp i ræva på seg selv. Så kall meg feminist eller antifeminist eller hva som helst - jeg avstår ikke på grunn av politikk. Jeg avstår hvis de som byr seg fram er uinteressante for meg, og det regner jeg med at gjelder både menn og kvinner: man ligger ikke med noen en ikke tenner på. Sutring og anklaging er usexy.

Anonymkode: 953c9...c72

Før mitt forrige forhold hadde jeg også en del uforpliktende sex og syntes det var helt fint. Men etter mitt siste forhold fant jeg ut at jeg ikke har lyst på uforpliktende sex, det gir meg ikke noe nå, rett og slett, og da ser jeg ikke vitsen.

Og som deg ville jeg aldri, aldri hatt sex med en mann bare fordi han mente han fortjente det fordi han var mann. Det har ikke noe med noen ismer eller annet å gjøre, det er bare sunn fornuft og selvrespekt.

Men det er virkelig stusselig å gjemme sutring og klaging fordi man selv ikke greier å gjøre seg interessant nok for kvinner bak kritikk av feminismen. Det viser jo at det er god grunn til at kvinner ikke ønsker å involvere seg med vedkommende.

Anonymkode: 04f89...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Generelt betyr jo nettopp at man snakker om flere/de fleste, som igjen er en påstand på vegne av andre enn deg.

Vær gjerne lei, men snakk for deg selv.

Anonymkode: 6c215...5b6

Dette er goddag mann, økseskaft-debatt. Jeg har ikke kommet med noen påstand. Det er du som mener å sitte på en sannhet om at menn aldri i historien har behøvd å gjøre seg lekre for å få sex av kvinner. I kristenpatriarkatet stemmer jo det bare delvis; siden kvinners plikt var knytta til ekteskap; og her og nå stemmer det ikke i det hele tatt. Menn har aldri kunnet regne med sex som en selvfølge. Det er derfor påfuglen har blå fjær, for å si det kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pashla skrev:

Dette er goddag mann, økseskaft-debatt. Jeg har ikke kommet med noen påstand. Det er du som mener å sitte på en sannhet om at menn aldri i historien har behøvd å gjøre seg lekre for å få sex av kvinner. I kristenpatriarkatet stemmer jo det bare delvis; siden kvinners plikt var knytta til ekteskap; og her og nå stemmer det ikke i det hele tatt. Menn har aldri kunnet regne med sex som en selvfølge. Det er derfor påfuglen har blå fjær, for å si det kort.

Ahh. Gidder ikke krangle. Vi kan heller ses i en av de mange trådene hvor vi tydeligvis er mer enig :) 

Anonymkode: 6c215...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ahh. Gidder ikke krangle. Vi kan heller ses i en av de mange trådene hvor vi tydeligvis er mer enig :) 

Anonymkode: 6c215...5b6

Mange som ikke gidder å krangle når de blir arrestert på sine egne argumenter.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pashla skrev:

Mange som ikke gidder å krangle når de blir arrestert på sine egne argumenter.... 

Men kun de beste som klarer å la være å bite på det agnet :P 

Anonymkode: 6c215...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det friske ville vært å pule mye. Og gjerne med deg? 

Hvorfor kvinner velger sølibat er vel opp til dem. Det blir nok ikke mer ligging av at menn sutrer. Snarere tvert i mot. 

Anonymkode: f11d8...e1c

🤔

 

Anonymkode: 0dabd...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 2.00, Anonym bruker skrev:

Det er kjent at stadig flere feminister velger sølibat for å straffe menn , for eksempel se artikkel her.

Kvinner oppfører seg som bortskjemte unger egentlig. Og menn forstår det ikke. Problemet tror jeg er at kvinner har et  større og sterkere behov for sex enn menn. Menn tror de har så stort behov fordi det er så synlig og overfladisk. Kvinner trenger sterkere stimuli og er atskillig vanskeligere å tilfredsstille enn menn. Dette må samfunnet ta hensyn til. Nye moderne parforhold vil i langt større grad innrettes etter kvinnens behov (dvs alle, også seksuelle), er min mening. Kvinnestyrte forhold vil være framtidens forhold. Forhold hvor kvinnen styrer sin seksualitet og blir tilfredsstilt på sine premisser, slik hun ønsker, gjerne av flere menn, er framtiden, tror jeg. Ektemannen vil fremdeles spille en stor rolle i et vanlig parforhold, men først og fremst som kvinnens støtte, medspiller og hjelper. Ikke som dominerende leder, og eksklusiv seksualpartner i forholdet.

Anonymkode: 390ce...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 8.23, Anonym bruker skrev:

Her tar du skammelig feil, og bør lese deg opp på historie og samtid! 

Både i tidligere tider og andre land og kulturer er det vanlig at menn får knulle, helt uten å måtte være «hyggelig» og «lyttende» først. 

Vet du virkelig ingenting om feminisme?

Anonymkode: 6c215...5b6

Jeg har ikke noe problem med å ha sex med en mann som ikke er hyggelig og lyttende 🙂 Men da må han være rå, sexy og full av selvtillit. Men jeg antar at HI ikke er noen av de overnevnte...

Anonymkode: 4a916...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kvinner oppfører seg som bortskjemte unger egentlig. Og menn forstår det ikke. Problemet tror jeg er at kvinner har et  større og sterkere behov for sex enn menn. Menn tror de har så stort behov fordi det er så synlig og overfladisk. Kvinner trenger sterkere stimuli og er atskillig vanskeligere å tilfredsstille enn menn. Dette må samfunnet ta hensyn til. Nye moderne parforhold vil i langt større grad innrettes etter kvinnens behov (dvs alle, også seksuelle), er min mening. Kvinnestyrte forhold vil være framtidens forhold. Forhold hvor kvinnen styrer sin seksualitet og blir tilfredsstilt på sine premisser, slik hun ønsker, gjerne av flere menn, er framtiden, tror jeg. Ektemannen vil fremdeles spille en stor rolle i et vanlig parforhold, men først og fremst som kvinnens støtte, medspiller og hjelper. Ikke som dominerende leder, og eksklusiv seksualpartner i forholdet.

Anonymkode: 390ce...f20

Jeg slutter ikke å bli overrasket over folk som mener at samfunn og forhold bare en kan innrettes til fordel for ett av kjønnene...

Anonymkode: cd61c...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke noe problem med å ha sex med en mann som ikke er hyggelig og lyttende 🙂 Men da må han være rå, sexy og full av selvtillit. Men jeg antar at HI ikke er noen av de overnevnte...

Anonymkode: 4a916...69e

Nettopp.

Kan godt tenkes at HI ikke er det, men hva har vel egentlig det med saken å gjøre?

Når folk skriver er tråd, så er det meningen at folk skal uttale seg om sak, og ikke person. 

Hadde jeg sagt at jeg ønsker hjelp til å dyrke tulipaner, så ville det vært meget upassende om folk svarte at jeg ikke er sexy nok eller er for tykk til å dyrke tulipaner.

Da er det de folkene som svarer som har et problem. Ikke den som starter tråden.

Anonymkode: 6c215...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp.

Kan godt tenkes at HI ikke er det, men hva har vel egentlig det med saken å gjøre?

Når folk skriver er tråd, så er det meningen at folk skal uttale seg om sak, og ikke person. 

Hadde jeg sagt at jeg ønsker hjelp til å dyrke tulipaner, så ville det vært meget upassende om folk svarte at jeg ikke er sexy nok eller er for tykk til å dyrke tulipaner.

Da er det de folkene som svarer som har et problem. Ikke den som starter tråden.

Anonymkode: 6c215...5b6

Saken slik jeg tolker det er at vi har en mann her inne som ikke får pult og benytter seg av dette forumet til å slenge dritt om kvinner generelt fordi vi ikke ønsker å ha sex med han. Etter utallige innlegg om feminisme fører til at han ikke får pult og at det er et samfunnsproblem at menn som han heller ikke får pult, så velger jeg å svare person.

Problemstillingen som er menn som ikke får pult, kan da ikke sammenliknes med å dyrke tulipaner. Men hvis du hadde lagt skylden på en samfunnsgruppe fordi du ikke klarer å dyrke tulipaner, så hadde du fått et svar som er like dumt som innlegget i seg selv.

Anonymkode: 4a916...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter utallige innlegg om feminisme fører til at han ikke får pult og at det er et samfunnsproblem at menn som han heller ikke får pult, så velger jeg å svare person.

Det må du gjerne gjøre, men du siterte altså meg.

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemstillingen som er menn som ikke får pult, kan da ikke sammenliknes med å dyrke tulipaner.

Det kan det vel!

Det er en generell problemstilling og svaret er helt likt enten man snakker med kjekke Anders, eller mindre kjekke Andreas, eller med meg, som er kvinne.

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis du hadde lagt skylden på en samfunnsgruppe fordi du ikke klarer å dyrke tulipaner, så hadde du fått et svar som er like dumt som innlegget i seg selv.

Mulig det, men - igjen! - dette må du ta med rette vedkommende og ikke bare bable i vei til første og beste person.

Anonymkode: 6c215...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det må du gjerne gjøre, men du siterte altså meg.

Det kan det vel!

Det er en generell problemstilling og svaret er helt likt enten man snakker med kjekke Anders, eller mindre kjekke Andreas, eller med meg, som er kvinne.

Mulig det, men - igjen! - dette må du ta med rette vedkommende og ikke bare bable i vei til første og beste person.

Anonymkode: 6c215...5b6

Du er ikke «første og beste». Du er den som hadde mest behov for teskjeer. De andre har skjønt det for mange måneder siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...