Gå til innhold

Ryddig hus!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært småsyk i mange, mange uker, siden lenge før skolene stengte. Slapp, vondt i halsen osv, null energi. Så stengte skolene og jeg fikk fire unger som skulle ha hjemmeskole, samt at jeg selv har jobbet mer enn vanlig fra hjemmekontor. Så jobb, hjelpe barna, få laget noe mat og vasket klær, bad og kjøkken har vært det eneste vi har hatt tid og ork til disse tre siste ukene. Mannen har også måtte jobbe mye mer enn vanlig. 

Så ble jeg endelig og omsider frisk igjen for et par dager siden, og i dag har jeg ryddet, støvsuget og vasket siden klokken 8 i dag tidlig. Alt sengetøy er byttet, alle skolebøker, jobbting osv ryddet, alt er ryddet, alle støvdotter borte og det luktet rent og friskt. Fy søren så deilig! Jeg hater egentlig husarbeid, men i dag var det faktisk helt greit bare fordi det var så utrolig tilfredsstillende å få det ryddig og rent igjen! Flere?

(Og så prøver jeg å la være å tenke på at jeg må jobbe på mandag og tirsdag for å ta igjen litt 😅).

Anonymkode: dfa80...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært småsyk i mange, mange uker, siden lenge før skolene stengte. Slapp, vondt i halsen osv, null energi. Så stengte skolene og jeg fikk fire unger som skulle ha hjemmeskole, samt at jeg selv har jobbet mer enn vanlig fra hjemmekontor. Så jobb, hjelpe barna, få laget noe mat og vasket klær, bad og kjøkken har vært det eneste vi har hatt tid og ork til disse tre siste ukene. Mannen har også måtte jobbe mye mer enn vanlig. 

Så ble jeg endelig og omsider frisk igjen for et par dager siden, og i dag har jeg ryddet, støvsuget og vasket siden klokken 8 i dag tidlig. Alt sengetøy er byttet, alle skolebøker, jobbting osv ryddet, alt er ryddet, alle støvdotter borte og det luktet rent og friskt. Fy søren så deilig! Jeg hater egentlig husarbeid, men i dag var det faktisk helt greit bare fordi det var så utrolig tilfredsstillende å få det ryddig og rent igjen! Flere?

(Og så prøver jeg å la være å tenke på at jeg må jobbe på mandag og tirsdag for å ta igjen litt 😅).

Anonymkode: dfa80...360

Oi, alt det på så kort tid. Leilighet?

Anonymkode: 42ac3...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler robotstøvsuger på det varmeste! Hos oss går den hver eneste dag, og mens den går gjør vi enten husarbeid eller trener ute. Vinn vinn. Ungene må bidra mer i den situasjonen vi er i nå, noe de forstår og godtar. Få med deg barna på dette!

Anonymkode: a23ea...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Oi, alt det på så kort tid. Leilighet?

Anonymkode: 42ac3...04b

Nei, stort hus på 400 kvm, men ungene er store nok til å ta egne rom, og jeg har ikke skrubbet boder og vaskerom, liksom, bare vanlig rundvask. Jeg er en effektiv person 😂

HI

Anonymkode: dfa80...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler robotstøvsuger på det varmeste! Hos oss går den hver eneste dag, og mens den går gjør vi enten husarbeid eller trener ute. Vinn vinn. Ungene må bidra mer i den situasjonen vi er i nå, noe de forstår og godtar. Få med deg barna på dette!

Anonymkode: a23ea...2ab

Vi har en, men får ikke brukt den fordi hunden er livredd for den.

HI

Anonymkode: dfa80...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, stort hus på 400 kvm, men ungene er store nok til å ta egne rom, og jeg har ikke skrubbet boder og vaskerom, liksom, bare vanlig rundvask. Jeg er en effektiv person 😂

HI

Anonymkode: dfa80...360

Men hvis ungene er store nok til å ta egne rom hvorfor gjør ikke de noe til vanlig da så det ikke gror ned??

Anonymkode: 42ac3...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, stort hus på 400 kvm, men ungene er store nok til å ta egne rom, og jeg har ikke skrubbet boder og vaskerom, liksom, bare vanlig rundvask. Jeg er en effektiv person 😂

HI

Anonymkode: dfa80...360

Leste hi igjen og tror du troller. Det henger jo ikke på greip det du skriver. Nice try.

Anonymkode: 42ac3...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leste hi igjen og tror du troller. Det henger jo ikke på greip det du skriver. Nice try.

Anonymkode: 42ac3...04b

Antagelig har du og HI vidt forskjellig syn på hva husvask er. Hvorfor skulle man trolle om husvask?

Jeg hadde brukt dobbelt så lang tid på 400 kvm før jeg var fornøyd. Men vi har ulike preferanser til saker og ting. 
 

Anonymkode: a191b...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Antagelig har du og HI vidt forskjellig syn på hva husvask er. Hvorfor skulle man trolle om husvask?

Jeg hadde brukt dobbelt så lang tid på 400 kvm før jeg var fornøyd. Men vi har ulike preferanser til saker og ting. 
 

Anonymkode: a191b...8be

Hvis du bruker badeskum og høytrykksspyler i hvert rom så går det nok unna! 🤪

Anonymkode: 60457...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

400 m2 på under fire timer?!

🤣

Anonymkode: 60457...0ea

Det kommer jo an på hva man gjør.

Vi har 350 kvm og har vaskehjelp i 4 timer annenhver uke. Da er det ryddet når hun kommer da, men hun støvsuger alle gulv og vasker dem. Tørker over flater som bordene og vasker to bad. Hun vasker selvfølgelig ikke inni skaper, alle vinduskarmer, tørker støv på lister osv, det er ren overflatevask men badene tas litt grundigere. Det går fint på 4 timer.

Anonymkode: 67b67...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

400 m2 på under fire timer?!

🤣

Anonymkode: 60457...0ea

Nei, huset er på 400 kvm. Tar jeg bort rommene til ungene, vaskerom, boder osv, er det omtrent 200 kvm igjen. Og jeg har ikke skurt huset på vegger og i tak, bare ryddet, støvsuget og vasket gulvene og andre overflater. Mannen har tatt badene og skiftet sengetøy, og ungene har tatt sine rom.

Hvorfor ikke ungene har bidratt mer? Delvis fordi de også har vært syk og slapp, delvis fordi spesielt de to eldste har hatt vanvittige mengder med skolearbeid og er avgangselever som trenger gode karakterer. Vil at de skal fokusere på skolearbeid og å bli frisk. De yngste har gjort litt, ene har f.eks. laget litt middager, men de kunne sikkert gjort mer. 

HI

Anonymkode: dfa80...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, huset er på 400 kvm. Tar jeg bort rommene til ungene, vaskerom, boder osv, er det omtrent 200 kvm igjen. Og jeg har ikke skurt huset på vegger og i tak, bare ryddet, støvsuget og vasket gulvene og andre overflater. Mannen har tatt badene og skiftet sengetøy, og ungene har tatt sine rom.

Hvorfor ikke ungene har bidratt mer? Delvis fordi de også har vært syk og slapp, delvis fordi spesielt de to eldste har hatt vanvittige mengder med skolearbeid og er avgangselever som trenger gode karakterer. Vil at de skal fokusere på skolearbeid og å bli frisk. De yngste har gjort litt, ene har f.eks. laget litt middager, men de kunne sikkert gjort mer. 

HI

Anonymkode: dfa80...360

Du skrev først jeg, så ble det vi, og snart har du vel sju unger til som har hjulpet til? 

Anonymkode: 42ac3...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du/dere har vært effektive, HI! Håper vi kan få til dette snart, vi og. Jeg og mannen er kronisk syke, med sykdommer som har blusset opp nå, og alle ungene har vært pjuske, så med skole og jobb i tillegg, strekker ikke energien til.

Kos dere med nyvasket hus, og ha en fin helg🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gardkjerringa skrev:

Du/dere har vært effektive, HI! Håper vi kan få til dette snart, vi og. Jeg og mannen er kronisk syke, med sykdommer som har blusset opp nå, og alle ungene har vært pjuske, så med skole og jobb i tillegg, strekker ikke energien til.

Kos dere med nyvasket hus, og ha en fin helg🙂

Takk for det, og det skal vi! 😊 Og god bedring til dere!

HI

Anonymkode: dfa80...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo an på hva man gjør.

Vi har 350 kvm og har vaskehjelp i 4 timer annenhver uke. Da er det ryddet når hun kommer da, men hun støvsuger alle gulv og vasker dem. Tørker over flater som bordene og vasker to bad. Hun vasker selvfølgelig ikke inni skaper, alle vinduskarmer, tørker støv på lister osv, det er ren overflatevask men badene tas litt grundigere. Det går fint på 4 timer.

Anonymkode: 67b67...bb3

Ja, men nå forholdt jeg meg naturligvis nok til HI. Hun beskrev tydelig hva hun gjorde, som er noe helt annet - og mye mer! - enn det du beskriver her.

 

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, huset er på 400 kvm. Tar jeg bort rommene til ungene, vaskerom, boder osv, er det omtrent 200 kvm igjen. Og jeg har ikke skurt huset på vegger og i tak, bare ryddet, støvsuget og vasket gulvene og andre overflater. Mannen har tatt badene og skiftet sengetøy, og ungene har tatt sine rom.

HI

Anonymkode: dfa80...360

Det forklarer saken. 

Du skrev først at du hadde gjort alt dette selv. 

Anonymkode: 60457...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men nå forholdt jeg meg naturligvis nok til HI. Hun beskrev tydelig hva hun gjorde, som er noe helt annet - og mye mer! - enn det du beskriver her.

 

Det forklarer saken. 

Du skrev først at du hadde gjort alt dette selv. 

Anonymkode: 60457...0ea

Nei, nå må du lese det som står der. Det står at jeg har ryddet, støvsuget og vasket, og det har jeg. Videre står det at sengetøy er byttet, ikke at jeg har byttet det. Jeg skrev heller ikke noe om badene. Så alt jeg skrev i hovedinnlegget mitt er riktig, det er dere som har tolket det på deres egen måte. Jeg skrev også allerede i første svar også at dette ikke var inkludert barnas rom, vaskerom osv.

HI

Anonymkode: dfa80...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nå må du lese det som står der. Det står at jeg har ryddet, støvsuget og vasket, og det har jeg. Videre står det at sengetøy er byttet, ikke at jeg har byttet det. Jeg skrev heller ikke noe om badene. Så alt jeg skrev i hovedinnlegget mitt er riktig, det er dere som har tolket det på deres egen måte. Jeg skrev også allerede i første svar også at dette ikke var inkludert barnas rom, vaskerom osv.

HI

Anonymkode: dfa80...360

Jeg leser helt fint, jeg, ellers takk!

 

Du skrev først at du hadde skiftet på sengene;

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så ble jeg endelig og omsider frisk igjen for et par dager siden, og i dag har jeg ryddet, støvsuget og vasket siden klokken 8 i dag tidlig. Alt sengetøy er byttet, alle skolebøker, jobbting osv ryddet, alt er ryddet, alle støvdotter borte og det luktet rent og friskt. Fy søren så deilig!

Og deretter skrev du at mannen din hadde gjort det;

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mannen har tatt badene og skiftet sengetøy, og ungene har tatt sine rom.

 

Anonymkode: 60457...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nå må du lese det som står der. Det står at jeg har ryddet, støvsuget og vasket, og det har jeg. Videre står det at sengetøy er byttet, ikke at jeg har byttet det. Jeg skrev heller ikke noe om badene. Så alt jeg skrev i hovedinnlegget mitt er riktig, det er dere som har tolket det på deres egen måte. Jeg skrev også allerede i første svar også at dette ikke var inkludert barnas rom, vaskerom osv.

HI

Anonymkode: dfa80...360

Jeg leser og av teksten din at det er du som har gjort det, siden ingen andre nevnes i det hele tatt. Så at du mener at folk skulle skjønt at andre bidro og, er litt merkelig. Men det spiller jo uansett ingen rolle, huset er rent og pent og det er en veldig god følelse :)

Anonymkode: a365f...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, finn på noe annet å gjøre! Kverulere om hvor stort huset er, hvem som var med er jo helt sykt! 
 

ja, det er deilig med en god opprydding og få bort hybelkaninene! Ikke minst å legge seg i rent sengetøy! 

Anonymkode: dec1b...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Leste hi igjen og tror du troller. Det henger jo ikke på greip det du skriver. Nice try.

Anonymkode: 42ac3...04b

Jøss. Du er jo skada. 

Anonymkode: a0623...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DIB på sitt beste (verste) og et tydelig tegn på hvordan frustrerte fruer blir når brakkesyken tar de😂

Så herlig, hi, en sånn sjau er deilig - når det er gjort. Og altså, med 4 timer effektiv jobbing får man MYE gjort 😉

Håper dere holder dere friske og får nyte påsken. 

Anonymkode: a0623...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

DIB på sitt beste (verste) og et tydelig tegn på hvordan frustrerte fruer blir når brakkesyken tar de😂

Så herlig, hi, en sånn sjau er deilig - når det er gjort. Og altså, med 4 timer effektiv jobbing får man MYE gjort 😉

Håper dere holder dere friske og får nyte påsken. 

Anonymkode: a0623...9f2

Tusen takk for det 😊 God påske!

HI

Anonymkode: dfa80...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg må le av denne tråden. Av alle tema man kan mistenke trolling, så er dette den siste jeg ville mistenkt. 

Om hi hadde vasket hele huset og deretter pult elskeren sin i alle rom - da kan vi spekulere 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...