Gå til innhold

Håper de som hamstret koser seg med all bakingen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For de som ikke hamstret har ikke gjør til å sette en puzzadeig i morgen en gang. Ogmed en gang det jommer i butikkene igjen, så går det 2 min, så er det borte. Det samme gjelder fersk gjær. Tenkte å bake skolebrød med barna, men det er umulig fordi noen trodde de hadde behov for 500 pakker med gjær for å overleve korona. 
 

Tusen takk!

Anonymkode: 76d09...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her jeg bor er det masse gjær, men osv i butikken igjen nå, var bare akkurat rundt 12.-15. mars det var litt slunkent fordi en del hamstret. Kanskje ulikt for hvor i landet man bor?

Anonymkode: b014b...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de satt max begrensning på gjær. Og det var vanlig tørrgjær som gikk unna i starten, pizzagjær og gjær til søte deiger var det igjen av. Men ja, syns det er dumt at noen hamstrer og andre ikke får noe. 

Anonymkode: bbb39...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her jeg bor er det masse gjær, men osv i butikken igjen nå, var bare akkurat rundt 12.-15. mars det var litt slunkent fordi en del hamstret. Kanskje ulikt for hvor i landet man bor?

Anonymkode: b014b...692

Det er nok forskjellig. I slke de 4 butikkene jeg har vært innom i dag er drt tomt. Men alle har også skrevet «maks en per person». Likevel er det tomt

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her har de satt max begrensning på gjær. Og det var vanlig tørrgjær som gikk unna i starten, pizzagjær og gjær til søte deiger var det igjen av. Men ja, syns det er dumt at noen hamstrer og andre ikke får noe. 

Anonymkode: bbb39...097

Er tomt selv med den regelen her

Anonymkode: 76d09...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår at folk baker mer i disse tider? De kjøper ikke mat i kantina, går ikke på kafé, spiser ikke ute. Og derfor baker de mer og trenger mer gjær. 
 

Forøvrig er det helt uproblematisk å bake med svært lite gjær. Jeg bruker oppskrifter med 1/3 teskje gjær per brød. Det er superenkelt. 

Anonymkode: 73320...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det masse gjør i butikken. Har vært det hele tiden. 

Anonymkode: 4f1d5...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er visst gjærkrise over hele Europa, og det tar tid å produsere mer, for den må jo dyrkes frem - leste jeg. 

Her jeg bor er det tomt på flere butikker og har vært det en stund.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok vært litt hamstring, men det meste er nok rett og slett at mange flere enn vanlig planlegger å bake. Det er jo en koselig aktivitet å gjøre med unger, og så slipper man å gå ut og handle for å få ferske brød og boller. Hvis dobbelt så mange som vanlig kjøper gjær, så blir det helt tomt, selv om alle bare kjøper normale mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

For de som ikke hamstret har ikke gjør til å sette en puzzadeig i morgen en gang. Ogmed en gang det jommer i butikkene igjen, så går det 2 min, så er det borte. Det samme gjelder fersk gjær. Tenkte å bake skolebrød med barna, men det er umulig fordi noen trodde de hadde behov for 500 pakker med gjær for å overleve korona. 
 

Tusen takk!

Anonymkode: 76d09...dc4

Det er ikke tomt nå fordi folk hamstrer. De sliter med å levere nok gjær i hele Europa, fordi gjær kan ikke lages på bestilling på 1-2-3, det tar litt tid.

Anonymkode: 85648...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det rikelig med fersk fjær. Tørrgjær er det tomt for. Her er det slunkent melutvalg. Stort sett bare siktet hvetemel igjen. Så regner med at det bakes store mengder grovbrød her i distriktet 

Anonymkode: 2712b...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pakke tørrgjær varer i flere måneder her. Fyller hele pakka på et lite glass, og bruker Max en halv teskje når jeg baker. 

Grov bakst hever jeg med surdeig, så selv om det bakes mye her i huset går det lite «kjøpegjær». 

Anonymkode: 6d90e...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er er det en pakke per person så her er det nok. Idioti å hamstre. 

Anonymkode: 53243...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke mangel - men jeg baker mye mer enn vanlig. Er i risikogruppe så tar ikke sjansen på kjøpebrød fra butikken. 

Anonymkode: 347fc...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvit_bil
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du forstår at folk baker mer i disse tider? De kjøper ikke mat i kantina, går ikke på kafé, spiser ikke ute. Og derfor baker de mer og trenger mer gjær. 
 

Forøvrig er det helt uproblematisk å bake med svært lite gjær. Jeg bruker oppskrifter med 1/3 teskje gjær per brød. Det er superenkelt. 

Anonymkode: 73320...b11

Må da være et helsikkes matinntak på folk?! Ikke rart vi er er av de mest overvektige landene 😅 man skal ikke bare bli mett, man skal sprenge seg og kjedespise! 
 

Hvor i landet er dette egentlig? For her jeg er ser butikken ut som normalt hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hvit_bil skrev:

Må da være et helsikkes matinntak på folk?! Ikke rart vi er er av de mest overvektige landene 😅 man skal ikke bare bli mett, man skal sprenge seg og kjedespise! 
 

Hvor i landet er dette egentlig? For her jeg er ser butikken ut som normalt hele tiden. 

Hva mener du egentlig? Ikke noe i innlegget du siterer tilsier at det ikke ser normalt ut i butikken der... b11 er. 

Anonymkode: f5dc1...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hvit_bil skrev:

Må da være et helsikkes matinntak på folk?! Ikke rart vi er er av de mest overvektige landene 😅 man skal ikke bare bli mett, man skal sprenge seg og kjedespise! 
 

Hvor i landet er dette egentlig? For her jeg er ser butikken ut som normalt hele tiden. 

For et tullete innlegg, og noen tullete slutninger du klarer å komme til.

Anonymkode: 85648...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvit_bil
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du egentlig? Ikke noe i innlegget du siterer tilsier at det ikke ser normalt ut i butikken der... b11 er. 

Anonymkode: f5dc1...c3e

Jo hun skriver at det ikke er igjen. Og hun andre skriver at nå som kafeene er stengt så må folk bake mer. En trenger faktisk ikke tømme butikken altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hvit_bil skrev:

Jo hun skriver at det ikke er igjen. Og hun andre skriver at nå som kafeene er stengt så må folk bake mer. En trenger faktisk ikke tømme butikken altså.

Følger du ikke med i nyheter i det hele tatt? Det er ikke mangel på gjær fordi folk hamstrer

Anonymkode: 85648...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvit_bil
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Følger du ikke med i nyheter i det hele tatt? Det er ikke mangel på gjær fordi folk hamstrer

Anonymkode: 85648...d51

Det er visst det ifølge Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

For de som ikke hamstret har ikke gjør til å sette en puzzadeig i morgen en gang. Ogmed en gang det jommer i butikkene igjen, så går det 2 min, så er det borte. Det samme gjelder fersk gjær. Tenkte å bake skolebrød med barna, men det er umulig fordi noen trodde de hadde behov for 500 pakker med gjær for å overleve korona. 
 

Tusen takk!

Anonymkode: 76d09...dc4

Her snakker vi tragedie! 

Lær deg å lage surdeig. 

Anonymkode: 5d2e0...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...