Gå til innhold

Hvor ofte vasker du olabuksene dine?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når det blir grist på dem, eller ca en gang i uka om jeg ikke griser.

Anonymkode: c9758...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de en eller to dager før eg vasker de. Når det blir lukt i skrittet. 

Anonymkode: 829e2...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye oftere enn ansatte i klesbutikker synes at jeg skal. Jeg har flere ganger fått høre at de trenger ikke vaskes så ofte, og blir det lukt i dem kan jeg slenge dem i fryseren og jeg ødelegger dem ved å vaske dem.

Hallo! Jeg har MAT i fryseren og vil ikke legge illeluktende klær der. Dessuten liker jeg å ha rene klær, så jeg hiver dem i vaskemaskina. Det kan godt hende at stretchen hadde holdt seg bedre hvis jeg ikke vasket, men det blåser jeg i. Blir det hull lapper jeg og reparerer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukes vel to/tre ganger. Synes det kan lukte litt fra skrittet om det brukes lengre. En kollega skryter av at hun ikke vasker de så ofte fordi ekspertene sier man ikke trenger. For å være ærlig så synes jeg hun kan lukte litt. Særlig når hun reiser seg etter å feks ha sittet til lunsj. Da lukter det litt «sure sokker» av henne. 

Anonymkode: 42e6a...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker de en eller to dager før eg vasker de. Når det blir lukt i skrittet. 

Anonymkode: 829e2...1ec

Lukter det mus etter en eller to dager? Bruker du ikke truse? Merker skjeldent noe lukt fra skrittet, men trusene mine lukter da... 

Anonymkode: c502a...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når det blir grist på dem, eller ca en gang i uka om jeg ikke griser.

Anonymkode: c9758...d1b

Dette

Anonymkode: 12bfa...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lukter det mus etter en eller to dager? Bruker du ikke truse? Merker skjeldent noe lukt fra skrittet, men trusene mine lukter da... 

Anonymkode: c502a...11c

Ikke meg du spør men ja, jeg merker lukt av svette og underliv. Jeg bruker selvsagt truse. Mulig jeg er veldig sensitiv i nesa men jeg reagerer ofte på kroppslukt fra andre. Altså, uvasket. Vet at det ikke er bra for miljøet å vaske klær for ofte. Men jeg synes det er ekkelt å lukte «skittentøyskurv». 😊

Anonymkode: 42e6a...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lukter det mus etter en eller to dager? Bruker du ikke truse? Merker skjeldent noe lukt fra skrittet, men trusene mine lukter da... 

Anonymkode: c502a...11c

Det kan lukte mus? / surt i skrittet etter en til to dager, ja. Det varierer litt om eg kan bruke buksa en gang eller 3-4 ganger alt ettersom om eg svetter eller kor stram buksa er. 

Bruker truser kvar dag. 😊

Eg løfter bukseskrittet opp til ansiktet og lukter fordi eg har panikk for at det skal lukte for andre. Så vasker buksene før lukta blir for kraftig. 

Hadde ikkje dette problemet som ungdom. Er noke eg har merka i voksen alder. 😊

Anonymkode: 829e2...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan lukte mus? / surt i skrittet etter en til to dager, ja. Det varierer litt om eg kan bruke buksa en gang eller 3-4 ganger alt ettersom om eg svetter eller kor stram buksa er. 

Bruker truser kvar dag. 😊

Eg løfter bukseskrittet opp til ansiktet og lukter fordi eg har panikk for at det skal lukte for andre. Så vasker buksene før lukta blir for kraftig. 

Hadde ikkje dette problemet som ungdom. Er noke eg har merka i voksen alder. 😊

Anonymkode: 829e2...1ec

Tror ikke noen bryr seg så veldig om det lukter litt underliv av deg, det er vel ikke vond lukt. Syntes ikke at jeg selv lukter vondt, lukter egentlig bare kjønn, som egentlig er en ganske god lukt.

Anonymkode: c502a...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker privattøy på jobb, hver dag. Nå i ferien, kanskje 1 gang 😂

Anonymkode: b234a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage å vasker alltid alle klær etter en gangs bruk, det blir alltid litt gris med de minste, leverpostei, snørr, tårer, så ja. Men vasker de bare på 30 minutters vask, å skikkelig vask innimellom. 

Anonymkode: 2532c...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Anonym bruker said:

Anonymkode: c502a...11c

vasker alt engang i uka :)

Anonymkode: ca5a7...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Syntes ikke at jeg selv lukter vondt, lukter egentlig bare kjønn, som egentlig er en ganske god lukt.

Anonymkode: c502a...11c

De fleste synes det om sitt eget kjønn og kanskje om partnerens kjønn.

De færreste synes det om kollegaen sitt kjønn 😩 

Anonymkode: 6f21d...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste synes det om sitt eget kjønn og kanskje om partnerens kjønn.

De færreste synes det om kollegaen sitt kjønn 😩 

Anonymkode: 6f21d...8f8

Vel, når det er sagt, har jeg kjent lukten av min venninnes underliv etter noen dager i telt, sa selvfølgelig ingenting, men det luktet sterkt, men ikke vondt, tvert imot... 

Anonymkode: c502a...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj, lukter dere så mye i skrittet at det setter seg lukt i olabuksene deres? Jeg vasker mine etter 2 dagers bruk og det er enten fordi det er flekker pga jeg har små barn eller fordi jeg sitter på forskjellige steder som buss, møterom ol og synes det er mest hygienisk å vaske etter 2 dager. Aldri vært lukt fra underlivet i buksene. Hvordan er det egentlig mulig, man har jo truse under? Det lukter ikke vondt av trusene etter en dag, så jeg fatter ikke at det kan lukte i buksa, men kanskje jeg er heldig som svetter veldig lite og har lite utflod.

Anonymkode: 63c5c...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gosj, lukter dere så mye i skrittet at det setter seg lukt i olabuksene deres? Jeg vasker mine etter 2 dagers bruk og det er enten fordi det er flekker pga jeg har små barn eller fordi jeg sitter på forskjellige steder som buss, møterom ol og synes det er mest hygienisk å vaske etter 2 dager. Aldri vært lukt fra underlivet i buksene. Hvordan er det egentlig mulig, man har jo truse under? Det lukter ikke vondt av trusene etter en dag, så jeg fatter ikke at det kan lukte i buksa, men kanskje jeg er heldig som svetter veldig lite og har lite utflod.

Anonymkode: 63c5c...46f

Hm...Yup. Jeg kjenner meg selv igjen i fenomenet ‘lukt i skrittet på olabuksa’ etter noen dager. Jeg har normalt god hygiene. Vasker skrittet morgen og kveld og skifter truse hver dag. Men ja det er nok ganske vanlig med lukt, selv om det nok kan være litt individuelt. Akkurat som mengden av svette og utflod er individuelt. Som jeg er helt sikker på har sammenheng. Nettopp denne kombinasjonen sammen.

Kanskje vi er inne på noe av de mest tabu temaene som finnes her. Nemlig kvinners (ille?;)luktende kjønn. Så syns det er kult det er andre også her som tørr innrømme at de lett kan lukte litt nedentil...

Selv om det alltid er noen her inne som skal få en til å føle seg litt ekkel likevel;)

Anonymkode: 43112...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker buksene når jeg føler de er skitne. Lukter alltid på skrittet. Er plaget av mye utflod, og dusjer hver morgen, og vasker underlivet hver kveld med vann uten såpe. Alikevel blir det lukt i jeans. 


Jeg vasker i maskin UTEN såpe og med kun litt skyllemiddel til slutt, og bruker et program med bløtelegging. Bruker 40 grader, og setter ned sentrifugehastigheten til 800. 
 

Dette har jeg gjort med bukser og gensere i årevis, og de ser ut som nye. Møkk forsvinner, og de lukter helt rent. Jeg har ikke kastet en bukse fordi den er slitt på i alle fall et par år. Såpen ødelegger klær. 
 

Får jeg en flekk på genseren el buksen vasker heg flekken vekk under springen, da evnt med litt såpe, hvis det er nødvendig. Skyller vekk såpen og vasker den som beskrevet. Stort sett forsvinner flekker med bare vann. 

Anonymkode: ce917...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å fullføre overstående innlegg. Sokker, truser og undertøy vaskes MED såpe. Det er kun bukser, og gensere jeg kjører uten såpe. Og kun mine. Mannen sitt lukter vondt og svette og vaskes med såpe. Barnas tøy vaskes også med såpe. De søler og griser til klærne. 

Anonymkode: ce917...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare sånn for å fullføre overstående innlegg. Sokker, truser og undertøy vaskes MED såpe. Det er kun bukser, og gensere jeg kjører uten såpe. Og kun mine. Mannen sitt lukter vondt og svette og vaskes med såpe. Barnas tøy vaskes også med såpe. De søler og griser til klærne. 

Anonymkode: ce917...5dc

Hva er vitsen med dette egentlig?

Det sparer ikke miljøet, i alle fall. Og man kan jo alltids ha flere bukser, i våre dager, så man behøver ikke være redd for å slite på klær. 

Anonymkode: 6f21d...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet, hjemme kan jeg bruke samme klær i flere dager, men slenger alle klær til vask hver gang jeg har vært ute (jobb, kollektivtrafikk, etc).

Anonymkode: 6f21d...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker de når de begynner å lukte, altså ikke i skrittet, men generelt. Så kan fint bruke en olabukse i en uke. 

Anonymkode: c502a...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke noen bryr seg så veldig om det lukter litt underliv av deg, det er vel ikke vond lukt. Syntes ikke at jeg selv lukter vondt, lukter egentlig bare kjønn, som egentlig er en ganske god lukt.

Anonymkode: c502a...11c

🤢🤢🤢

Anonymkode: 22ba8...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hm...Yup. Jeg kjenner meg selv igjen i fenomenet ‘lukt i skrittet på olabuksa’ etter noen dager. Jeg har normalt god hygiene. Vasker skrittet morgen og kveld og skifter truse hver dag. Men ja det er nok ganske vanlig med lukt, selv om det nok kan være litt individuelt. Akkurat som mengden av svette og utflod er individuelt. Som jeg er helt sikker på har sammenheng. Nettopp denne kombinasjonen sammen.

Kanskje vi er inne på noe av de mest tabu temaene som finnes her. Nemlig kvinners (ille?;)luktende kjønn. Så syns det er kult det er andre også her som tørr innrømme at de lett kan lukte litt nedentil...

Selv om det alltid er noen her inne som skal få en til å føle seg litt ekkel likevel;)

Anonymkode: 43112...3a6

Ja, det er vanlig med lukt. Og vanlig uten. Prøver ikke å få folk til å føle seg ekkel, men som med andre ting så er noen "heldigere" enn andre og sliter ikke med hverken lukt eller utflod. Men har kanskje igjen fotvorter og flass som du ikke har.

Anonymkode: d4bbd...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...