Gå til innhold

Så lei av sytete foreldre med hjemmekontor.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp.

Kjenner du disse personlig eller er dette bare fordommer?

Jeg jobber i offentlig sektor og jobber ræva av meg for tiden, det samme gjør alle jeg kjenner som jobber i offentlig sektor og som har hjemmekontor. 

Anonymkode: e0bbb...bab

Samme her. Jobber veldig likt det som ble beskrevet over (opp 0430 etc), men kommer meg i seng tidligere omtrent annenhver dag. Beregner å jobbe masse nå i påsken mens barna har fri for å komme ajour. 

Anonymkode: 77809...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er virkelig heller ingen garanti at man ikke lister jobben sin bare fordi man jobber i stat eller kommune. Vi har mer sikre jobber enn de som jobber i små, private bedrifter, ja, men ikke garanti mot å miste jobben. 

Anonymkode: 16b40...95e

Jo, det har vi. Vi har et vern som er så sterkt at arbeidsgiver heller venter til vi slutter av oss selv enn å begynne prosessen med å si oss opp, med mindre det foreligger meget tungveiende årsaker. 

Anonymkode: e0bbb...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Jobber veldig likt det som ble beskrevet over (opp 0430 etc), men kommer meg i seng tidligere omtrent annenhver dag. Beregner å jobbe masse nå i påsken mens barna har fri for å komme ajour. 

Anonymkode: 77809...7ab

Ja, hos oss jobber alle i påskeuken og enkelte av oss kommer nok til å sitte med dette utover i helligdagene også.

Har ikke små barn selv så jeg forsøker å ta litt av støyten for de som har det, jeg får så vondt av å høre hvordan de faktisk har det for tiden. 

Anonymkode: e0bbb...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde fantes en løsning slik at de som er permittert kunne ta seg av ungene til de som ikke er det.

Så hadde de hatt bedre ting å ta seg til enn å «være lei av sytete foreldre med hjemmekontor» ;) 

Anonymkode: e0bbb...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det burde fantes en løsning slik at de som er permittert kunne ta seg av ungene til de som ikke er det.

Så hadde de hatt bedre ting å ta seg til enn å «være lei av sytete foreldre med hjemmekontor» ;) 

Anonymkode: e0bbb...bab

Da er jo hensikten med stengte skoler borte, om folk skal passe andres barn uansett.

Anonymkode: 21690...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da er jo hensikten med stengte skoler borte, om folk skal passe andres barn uansett.

Anonymkode: 21690...538

Absolutt ikke!

Det ville gjort at man kan spre barn ut over i små, kontrollerte, grupper. Det store problemet med skolen, er jo at der er alle samlet på en plass. 

Anonymkode: e0bbb...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jepp.

Kjenner du disse personlig eller er dette bare fordommer?

Jeg jobber i offentlig sektor og jobber ræva av meg for tiden, det samme gjør alle jeg kjenner som jobber i offentlig sektor og som har hjemmekontor. 

Anonymkode: e0bbb...bab

For det første; mange jeg kjenner som jobber mye, jobber i offentlig sektor om dagen. Så er det mange som har rolige svært rolige dager, og går hjemme med full lønn.

For det andre, og det viktige i min kommentar; dette handler ikke om arbeidsmengde, men om å kunne ta ut omsorgslønn uten konsekvenser. For det var det som person jeg siterte svarte; ikke slit deg ut, ta omsorgslønn. Alle i offentlig sektor kan ta ut omsorgslønn uten å stå i fare for å miste jobben og livsgrunnlaget sitt. Denne spagaten mange av oss står i, slipper dere å stå i. Dere kan ikke bli permittert,  dere kan ikke miste jobben pga uttak av omsorgslønn og dere kan meget sjeldent bli sagt opp generelt sett. Dere er en skjermet gruppe. Så da å si; «ikke klag, dere kan jo ta ut omsorgslønn», viser svært liten forståelse for hvilket stresshelvete mange står i om dagen. Jeg er stresset hver eneste dag for at jeg ikke får levert god nok inntjening til firmaet som betaler meg, samtidig som jeg er aleneforelder, og er hjemmeskolelærer. Og det er mange av oss. Dere får lønna deres uansett hvor lite eller mye dere leverer.

Anonymkode: 5bade...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For det første; mange jeg kjenner som jobber mye, jobber i offentlig sektor om dagen. Så er det mange som har rolige svært rolige dager, og går hjemme med full lønn.

For det andre, og det viktige i min kommentar; dette handler ikke om arbeidsmengde, men om å kunne ta ut omsorgslønn uten konsekvenser. For det var det som person jeg siterte svarte; ikke slit deg ut, ta omsorgslønn. Alle i offentlig sektor kan ta ut omsorgslønn uten å stå i fare for å miste jobben og livsgrunnlaget sitt. Denne spagaten mange av oss står i, slipper dere å stå i. Dere kan ikke bli permittert,  dere kan ikke miste jobben pga uttak av omsorgslønn og dere kan meget sjeldent bli sagt opp generelt sett. Dere er en skjermet gruppe. Så da å si; «ikke klag, dere kan jo ta ut omsorgslønn», viser svært liten forståelse for hvilket stresshelvete mange står i om dagen. Jeg er stresset hver eneste dag for at jeg ikke får levert god nok inntjening til firmaet som betaler meg, samtidig som jeg er aleneforelder, og er hjemmeskolelærer. Og det er mange av oss. Dere får lønna deres uansett hvor lite eller mye dere leverer.

Anonymkode: 5bade...00d

Jeg er enig med deg i det meste, utover at jeg aldri har hørt om noen som faktisk har rolige dager.

Ergo lurte jeg på om du kjenner disse personlig. Det lurer jeg enda på. Men du har kanskje tenkt å ro deg bort fra å svare - enda en gang? 

Anonymkode: e0bbb...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp hånda*

Jeg vet at mange har det mer krevende enn meg, for eksempel har mange mistet jobben nå og kjenner på reell usikkerhet for fremtiden. 

LIKEVEL er det krevende å være mamma til tre barn, hvor et skal undervises og to normalt går i barnehage, når jeg og mannen liksom skal jobbe fulle dager med hjemmekontor. Prøv å kjøre digitale møter med to spinnvinne femåringer i hus.

Fatter ikke hva de snakker om, de som har så mye tid. Vi har mer press enn noen gang. 

Jeg opplever liten mestring i jobben nå, klarer ikke konsentrere meg og blir sur og sint. Det er ingen god følelse, men jeg gjør så godt jeg kan.

Det må være lov å si at strikken tøyes litt ekstra, og at komboen småbarnsliv og krevende jobb gjør en litt koko. Er uansett fullt klar over at andre har det verre, og særlig internasjonalt.

Jeg heier på dere alle der ute, this too shall pass ❤️

Anonymkode: 7dafd...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

For det første; mange jeg kjenner som jobber mye, jobber i offentlig sektor om dagen. Så er det mange som har rolige svært rolige dager, og går hjemme med full lønn.

For det andre, og det viktige i min kommentar; dette handler ikke om arbeidsmengde, men om å kunne ta ut omsorgslønn uten konsekvenser. For det var det som person jeg siterte svarte; ikke slit deg ut, ta omsorgslønn. Alle i offentlig sektor kan ta ut omsorgslønn uten å stå i fare for å miste jobben og livsgrunnlaget sitt. Denne spagaten mange av oss står i, slipper dere å stå i. Dere kan ikke bli permittert,  dere kan ikke miste jobben pga uttak av omsorgslønn og dere kan meget sjeldent bli sagt opp generelt sett. Dere er en skjermet gruppe. Så da å si; «ikke klag, dere kan jo ta ut omsorgslønn», viser svært liten forståelse for hvilket stresshelvete mange står i om dagen. Jeg er stresset hver eneste dag for at jeg ikke får levert god nok inntjening til firmaet som betaler meg, samtidig som jeg er aleneforelder, og er hjemmeskolelærer. Og det er mange av oss. Dere får lønna deres uansett hvor lite eller mye dere leverer.

Anonymkode: 5bade...00d

Store deler av offentlig sektor har betydelig arbeidsbelastning i disse dager. Det er ikke så vanskelig å skjønne. Forvaltningen har mangedoblet oppgavene på flere områder. 

Anonymkode: 7dafd...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...